Millä kilomäärällä olisin läski?
Olen 166 cm, liikuntaa kohtuudella harrastava naishenkilö.
Jotta minua voisi sanoa "läskiksi", kuinka paljon minun siinä tapauksessa pitäisi painaa?
80 kg? 70 kg? 60 kg? 55?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
60 niin olet läski. 47-52 sopiva pituisellesi naiselle
M50
Tuo ei ole vitsikästä. Täällä voi oikeesti olla syömishäiriöisiä linjoilla. Mulle tehtiin vuosi sitten vartalonkoostumusanalyysi. 177 pitkänä mun RASVATON painoni olisi 78 kg. Nyt painan 85 kg ja näytän hoikalta. Mulla siis on jonkin verran lihasta.
Painotaulukot on vaarallisia, koska ne eivät koskaan huomioi ihmisten yksilöllisiä eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski termin käyttöön tarvitaan varmaan yli 30 tai ainakin 40kg ylipaino? Eli sinun tapauksessa lähemmäs 100kg tai yli oleva paino. 20kg ylipainolla on tukea ja 10+ pyöreä.
Ei läski-termin käyttämiseen tarvita kuin käyttäjän idiotismi. Kukaan täysjärkinen ei nimitä toista ihmistä siten, oli tämän paino ihan mitä hyvänsä.
Tässä nyt kuitenkin etsittiin sitä läskin määritelmää. Se on niin äärimmäinen termi, että ei sitä voi kovin kevyesti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
En osaa sanoa. Rasvaprosenttini on 29.
Huh, huh. Korkea rasvaprosentti, eli painosi on n. 85-90 kg tällä hetkellä?
Korkea? Se on juuri tasan normaaliarvojen keskellä. Naisen normaali rasvaprosentti on 25-33.
Painoindeksin mukaan 70kg+
Mutta läski ei ole palkästään kilo asia..riipluu todella paljon ruumiin rakenteesta. Voit painon mukaan olla painavampi kuin läski olematta läski.
Siitä tiedät olevasi läski, kun mies ei halua liikkua sun kanssa julkisella paikalla, vaikka petiin kelpaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
Tämä. Lisäksi joillakin on painavat luut. Harmittaa kun itse pidin itseäni läskinä 10 vuotta sitten, kun olin taulukoiden mukaan hieman ylipainoinen. Nyt kun katson tuon ajan kuvia niin kaikki vaatteet näyttivät todella hyvältä päälläni! Nyt 20 kiloa painavampana tilanne on toinen. Mutta elämäntapamuutos hiilareita vähentämällä on jo aloitettu...
Jos Ap pystyt harrastamaan kaikkea mitä mielesi tekee ilman, että läskit estävät, olet sopivan painoinen.
Saman pituisten ihmisten luiden painossa on heittoa max. 100 grammaa joten painaviin luihin on turha vedota.
Joo, mutta ruumiinrakenteen erot koostuvat paljon muustakin kuin luurangon painosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 niin olet läski. 47-52 sopiva pituisellesi naiselle
M50
Tuo ei ole vitsikästä. Täällä voi oikeesti olla syömishäiriöisiä linjoilla. Mulle tehtiin vuosi sitten vartalonkoostumusanalyysi. 177 pitkänä mun RASVATON painoni olisi 78 kg. Nyt painan 85 kg ja näytän hoikalta. Mulla siis on jonkin verran lihasta.
Painotaulukot on vaarallisia, koska ne eivät koskaan huomioi ihmisten yksilöllisiä eroja.
Mä olen 177 cm ja rasvaton massa on 68 kg. Vastaa siis bmi:tä 22, ilman ainuttakaan rasvagrammaa.
31 taisi olla vielä naiselle normaali rasvaprosentti.