Millä kilomäärällä olisin läski?
Olen 166 cm, liikuntaa kohtuudella harrastava naishenkilö.
Jotta minua voisi sanoa "läskiksi", kuinka paljon minun siinä tapauksessa pitäisi painaa?
80 kg? 70 kg? 60 kg? 55?
Kommentit (28)
70 kg ehkä. Riipuu tietysti ruumiinrakenteesta ja liikuntamäärästä.
Olen 162/85 ja läski. Kun olin 62kg, olin sopiva.
Läski termin käyttöön tarvitaan varmaan yli 30 tai ainakin 40kg ylipaino? Eli sinun tapauksessa lähemmäs 100kg tai yli oleva paino. 20kg ylipainolla on tukea ja 10+ pyöreä.
BMI-laskurin mukaan 69kg ja siitä ylöspäin on lievää ylipainoa. Todellisuudessa ei voi vastata tuollaisen kysymykseen tietämättä ruumiinrakennettasi, onko lihaksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
En osaa sanoa. Rasvaprosenttini on 29.
Vierailija kirjoitti:
Läski termin käyttöön tarvitaan varmaan yli 30 tai ainakin 40kg ylipaino? Eli sinun tapauksessa lähemmäs 100kg tai yli oleva paino. 20kg ylipainolla on tukea ja 10+ pyöreä.
Höpöhöpö.
Noin lyhyessä varressa kymppikin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
Huh, huh. Korkea rasvaprosentti, eli painosi on n. 85-90 kg tällä hetkellä?
Sanoisin että joku 80-85+ kiloa. Ylipainon puolella olisit kyllä jo aiemmin, mutta itse käsitän "läskin" isompana kuin vain pari kiloa ylipainon puolella olevan.
Ei millään. "Läski" ei ole korrekti ilmaus, vaikka toinen ihminen olisi kuinka ylipainoinen. Jokainen keskittyköön
omaan tai enintään alaikäisten lastensa painon hallintaan.
Lääkärisi tulisi toki kannustaa sinua terveempiin elämäntapoihin viimeistään 70 kilon kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
Tämä. Lisäksi joillakin on painavat luut. Harmittaa kun itse pidin itseäni läskinä 10 vuotta sitten, kun olin taulukoiden mukaan hieman ylipainoinen. Nyt kun katson tuon ajan kuvia niin kaikki vaatteet näyttivät todella hyvältä päälläni! Nyt 20 kiloa painavampana tilanne on toinen. Mutta elämäntapamuutos hiilareita vähentämällä on jo aloitettu...
Jos Ap pystyt harrastamaan kaikkea mitä mielesi tekee ilman, että läskit estävät, olet sopivan painoinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku 63 kg ehkä tekisi sinusta läskin. Olen itse saman mittainen ja painan 53 kg ja mielestäni olen normaali.
Olen kanssasi saman mittainen ja samaa olin tulossa sanomaan!
Yli 60 kg on se raja.
Ennen kuin kaiken maailman fitness pimut ja jättiläisnaiset tulevat öyhöttämään niin totean, että vaikka yli 60 kg paino johtuisi lihaksista ja pituudesta niin koska läski on ruma lähtökohtaisesti niin sanon että ruma silti on jos yli 60 kg.
Näin!
Minä olen 165 ja 51kg, olen hoikka.
Jos sinulla on normimäärä lihasta, eli vähäsen, 55 ylöspäin rupee menemään jo tukevamman puolelle mielestäni. Tosin eri ihmisillä paino näkyy eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
Eli olet siis läski jo nyt.
60 niin olet läski. 47-52 sopiva pituisellesi naiselle
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on lihasta?
Tämä. Lisäksi joillakin on painavat luut. Harmittaa kun itse pidin itseäni läskinä 10 vuotta sitten, kun olin taulukoiden mukaan hieman ylipainoinen. Nyt kun katson tuon ajan kuvia niin kaikki vaatteet näyttivät todella hyvältä päälläni! Nyt 20 kiloa painavampana tilanne on toinen. Mutta elämäntapamuutos hiilareita vähentämällä on jo aloitettu...
Jos Ap pystyt harrastamaan kaikkea mitä mielesi tekee ilman, että läskit estävät, olet sopivan painoinen.
Saman pituisten ihmisten luiden painossa on heittoa max. 100 grammaa joten painaviin luihin on turha vedota.
Vierailija kirjoitti:
Ei läski-termin käyttämiseen tarvita kuin käyttäjän idiotismi. Kukaan täysjärkinen ei nimitä toista ihmistä siten, oli tämän paino ihan mitä hyvänsä.
Joku 63 kg ehkä tekisi sinusta läskin. Olen itse saman mittainen ja painan 53 kg ja mielestäni olen normaali.