Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri suuttui kun sanoin etten pidä valkoisista huonekaluista

Vierailija
22.09.2015 |

Keskustelimme tauolla sisustamisesta. Selailimme sisustuslehteä ja yhdellä sivulla oli kuva täysin valkoisella sisustetusta asunnosta. Sanoin "Musta nuo valkoiset huonekalut on jotenkin tylsiä kun kaikilla on nykyään sellaiset"

Hän selvästi loukkaantui ja tuhahti "No pitääkö kaiken olla sitten jotain ***** oranssia tai limenvihreää" lätkäisi lehden kiinni ja poistui kahvihuoneesta.

Illemmalla ihmettelin tuota käytöstä yhden toisen työkaverin kanssa ja tämä sanoi "Eipä mikään ihme, etkö sä ole lukenut sen blogia, sen kämppähän on käytännössä pelkästään valkoinen"

Oli jättänyt bloginsa osoitteen siis kahvihuoneen taululle mutten ollut sitä katsonut.

Mitäs tässä nyt sit..?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään mm. eräästä astiasarjasta, jota parikin ystävääni inhoaa. Minusta on silti hauskaa keskustella makuasioista, koska jokaisella on oikeus omaan näkemykseensä, eikä eri mieltä olemisen pitäisi loukata ketään :) Lapsellinen työkaveri, oma häpeänsä tuo reaktio.

Vierailija
22/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:00"]

Keskustelimme tauolla sisustamisesta. Selailimme sisustuslehteä ja yhdellä sivulla oli kuva täysin valkoisella sisustetusta asunnosta. Sanoin "Musta nuo valkoiset huonekalut on jotenkin tylsiä kun kaikilla on nykyään sellaiset"

Hän selvästi loukkaantui ja tuhahti "No pitääkö kaiken olla sitten jotain ***** oranssia tai limenvihreää" lätkäisi lehden kiinni ja poistui kahvihuoneesta.

Illemmalla ihmettelin tuota käytöstä yhden toisen työkaverin kanssa ja tämä sanoi "Eipä mikään ihme, etkö sä ole lukenut sen blogia, sen kämppähän on käytännössä pelkästään valkoinen"

Oli jättänyt bloginsa osoitteen siis kahvihuoneen taululle mutten ollut sitä katsonut.

Mitäs tässä nyt sit..?

[/quote]

Saahan asioista olla eri mieltä.Kommentoin joskus kaupoilla ollessa sellaista nenäliinan kokoista hametta,että kuka ihmeessä sellaisia käyttää.Ystäväni totesi että hän käyttää(en huomannut että hänellä oli parhaillaan sellainen vesirajahame).Se oli kiusallista,mutta olen silti sitä mieltä,että liian lyhyet hameet ovat mauttomia.Työkaverisi kuulostaa turhan herkkähipiäiseltä,ei kai kaikkien ole pakko fanittaa hänen sisustusmakuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:15"]

Ei liity työhön. En kuitenkaan halua vihoittelevaa työkaveria riesaksi...

Ajattelin olisiko tilanne vielä pelastettavissa, jos sanoisin hänelle jotain tyyliin "Hei katoin muuten sen sun blogin ja sun kämppään tuo valkoinen tosiaan sopi hyvin, vaikka itse tykkäänkin vähän värikkäämmästä"

Kuulostaako tuo epätoivoiselta selittelyltä? :(

[/quote]

VOI VITTU KYLLÄ KUULOSTAA SELITTELYLTÄ!

ÄLLII PÄÄÄHÄ!!!!

[/quote]

Ei tarvitse huutaa. Urpo.

[/quote]

Isot kirjaimet ovat KOROSTAMISTA, ei huutamista. Urpo.

[/quote]

Netiketin mukaan isot kirjaimet tarkoittavat huutamista, oi vielä suurempi urpo. Silloin joskus muinaisuudessa 15-20v sitten , kun kaikki urpot eivät vielä  päässeet nettiin, keskusteluryhmien käyttäjille tämä asia oli selviö. Vaikka sinä kutsut sitä korostamiseksi, se on silti  huutamista. Asia ei muutu vaikka kuinka päättäisit kutsua suuraakkosten käyttöä korostamiseksi. Korostusta varten on keksitty sellaiset näppärät toiminnot kuin alleviivaus tai lihavointi.

Vierailija
24/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: en ole tuo huutaja/korostaja mutta olisi mukava joskus korostaa jotain omassa kommentissaan. Minun koneellani ei kuitenkaan lihavointi tai alleviivaus onnistu -tai en osaa laittaa asetuksia niin että onnistuisi- niin onko ehdottomasti huutamista jos joskus laitan jonkun sanan isoilla kirjaimilla mutta viestini sävy on kuitenkin ystävällinen/korrekti ja vailla mitään nimittelyä?

Vierailija
25/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:51"]

25: en ole tuo huutaja/korostaja mutta olisi mukava joskus korostaa jotain omassa kommentissaan. Minun koneellani ei kuitenkaan lihavointi tai alleviivaus onnistu -tai en osaa laittaa asetuksia niin että onnistuisi- niin onko ehdottomasti huutamista jos joskus laitan jonkun sanan isoilla kirjaimilla mutta viestini sävy on kuitenkin ystävällinen/korrekti ja vailla mitään nimittelyä?

[/quote]

Siis onko sinulla joku oma vauvafoorumi vai mihin tuo valikko on kadonnut?

Vierailija
26/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:15"]

Ei liity työhön. En kuitenkaan halua vihoittelevaa työkaveria riesaksi...

Ajattelin olisiko tilanne vielä pelastettavissa, jos sanoisin hänelle jotain tyyliin "Hei katoin muuten sen sun blogin ja sun kämppään tuo valkoinen tosiaan sopi hyvin, vaikka itse tykkäänkin vähän värikkäämmästä"

Kuulostaako tuo epätoivoiselta selittelyltä? :(

[/quote]

VOI VITTU KYLLÄ KUULOSTAA SELITTELYLTÄ!

ÄLLII PÄÄÄHÄ!!!!

[/quote]

Ei tarvitse huutaa. Urpo.

[/quote]

Isot kirjaimet ovat KOROSTAMISTA, ei huutamista. Urpo.

[/quote]

Noh. Ei tarvitse korostaa. URPO.

[/quote]

Kyllä tarvitsee korostaa. URPO.

Vierailija
27/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri luuli että vittuilet. Oletti ilmeisesti että kaikki lukee kilpaa hänen blogiaan.

Jos olisi ollut fiksu niin olisi sanonut että no se on hänen makuunsa ja sisustaa juuri niin, mutta ymmärtää jos kaikki ei tykkää.

Vierailija
28/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]Miten tämä nyt auttaa minua? Valikko ei ole kadonnut mihinkään vaikka ihan samalla vauvafoorumilla olen kuin sinäkin, ei vain onnistu lihavointi ja alleviivaus kuten kerroin. Olen ehkä tavattoman typerä mutta epäkohtelias en tahdo olla ja siksi esitinkin kysymykseni. En myöskään halua olla ilkeä verhoamalla ilkeyteni "huumoriin".

Joskus kuitenkin haluan korostaa jotain minäkin.

Vierailija
29/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä.Itsekin vähän ihmettelin kun vieras sanoi meidän valkoisessa kodissa inhoavansa valkoista kun se on niin tylsä ja laimea väri.No,laitettiin sitten uuteen kotiin vadelmanpunaista ja joku totesi pitävänsä neutraalista tyylistä.Sisustat miten päin vain,joku aina lohkaisee jotain.

Vierailija
30/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaisesta asiasta suuttuminen on vähän herkkähipiäistä ja kyllä mielipiteen saa sanoa, tosin aina voi hieman miettiä, millä tavalla ja missä tilanteissa sanoo. Ei sun kannata ottaa asiaa enää puheeksi. Jos työkaveri on sulle suuttunut edelleen niin voithan aina pahoitella, ja sanoa ettet tarkoittanut loukata, et vain itse sisustaisi sillä tavalla mutta se varmasti sopii jollekin muulle. Ja että on kiva kun on erilaisia makuja ja koteja :)

Itsellä on jonkin verran juuri tuota valkoista mutta ei siksi että se on muodissa, vaan siksi kun on kotona niin valoisaa ja ihana käyttää "räikeitä" värejä sitten liinoissa, kynttilöissä jne. sisustustavarassa. :)

Usein olen itse mieluummin sanomatta mielipiteeni vaikka sellainen olisikin, en myöskään halua loukata muita... Mutta ei sitä voi aina varoa sanomisiaan ja tekemisiään, hulluksihan siinä tulisi jos koko ajan tarvis miettiä ennen kuin avaa suunsa!

Vierailija
31/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin KAIKILLA on valkoinen koti..? Miettikääs nyt oikeesti lähipiiriänne ja kertokaa sitten kuinka monella on valkoinen pääväri?:)

Vierailija
32/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]Miten tämä nyt auttaa minua? Valikko ei ole kadonnut mihinkään vaikka ihan samalla vauvafoorumilla olen kuin sinäkin, ei vain onnistu lihavointi ja alleviivaus kuten kerroin. Olen ehkä tavattoman typerä mutta epäkohtelias en tahdo olla ja siksi esitinkin kysymykseni. En myöskään halua olla ilkeä verhoamalla ilkeyteni "huumoriin".

Joskus kuitenkin haluan korostaa jotain minäkin.

[/quote]

Kysyin, jotta olisin voinut auttaa jos osaisin sanoa. Aika oleellista, että näkyykö tämä foorumi sinulle erilailla vai etkö löydä kyseistä valikkoa.

Vierailija
33/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaveri jatkaa loukkaantumista niin ehkä esittäisin tietämätöntä ja kysyisin nätisti että suuttuiko hän eilen siitä valkoinen koti-jutusta tai onko kaikki hyvin? Jos kerrot että nyt tiedät blogista niin voi ajatella että a) vittuilit alunperinkin tai b) olet keskustellut hänestä hänen selkänsä takana ja saanut sitä kautta tietää sisustuksesta.

Vierailija
34/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 32 jatkaa vielä, et musta sanoit aika neutraalisti mielipiteesi, joten ei tarvi yhtään olla huolissaan. Eri asia olis sanoa esim. "kaikki valkoisella sisustavat on idiootteja"... Tuollaisiakin "mielipiteitä" valitettavasti kuulee hyvinkin vähäpätöisistä asioista, juuri eräs sanoi mulle, että "kaikki game of thronesia kattovat on sadisteja idiootteja". Jep, otin itteeni :)

Vierailija
35/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen laita kotiinsa mitä väriä haluaa!! Arvostelu ym.on lapsellista..

Vierailija
36/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti sut pitäis lähettää takas mistä olet tullutkin, jodtan lantamajasta jossa ei edes ole huone kaluja, muillakin pistää kiittämättömyys vihaksi.

Vierailija
37/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:06"]

Niin ja 32 jatkaa vielä, et musta sanoit aika neutraalisti mielipiteesi, joten ei tarvi yhtään olla huolissaan. Eri asia olis sanoa esim. "kaikki valkoisella sisustavat on idiootteja"... Tuollaisiakin "mielipiteitä" valitettavasti kuulee hyvinkin vähäpätöisistä asioista, juuri eräs sanoi mulle, että "kaikki game of thronesia kattovat on sadisteja idiootteja". Jep, otin itteeni :)

[/quote]Mutta et ollut turhan herkkänahkainen. On aivan eri asia esittää mielipiteensä jostain sisustustyylistä/tv-sarjasta/mistä tahansa kuin loukata heitä ja heidän persoonaansa joiden maku poikkeaa omasta.

Ja aina pitäisi muistaa että makuasioissa oma mielipide on nimenomaan mielipide, ei fakta.

Vierailija
38/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:01"]

Miten niin KAIKILLA on valkoinen koti..? Miettikääs nyt oikeesti lähipiiriänne ja kertokaa sitten kuinka monella on valkoinen pääväri?:)

[/quote]

Ei, mutta sisustuslehdet ei muuta hehkutakkaan.

Vierailija
39/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:06"]

Eiköhän jokainen laita kotiinsa mitä väriä haluaa!! Arvostelu ym.on lapsellista..

[/quote]Tottakai. Mutta on eriasia arvostella toisen kotia kuin todeta yleisellä tasolla että ei itse pidä tietynlaisesta tyylistä. Saahan ihmisillä olla makuja ja mielipiteitä, hassua sekin että pitää olla hyshys jottei kukaan vain loukkaannu.

Vierailija
40/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:01"]

[/quote]

Ei, mutta sisustuslehdet ei muuta hehkutakkaan.

[/quote]Tai sisustuskaupat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän