Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri suuttui kun sanoin etten pidä valkoisista huonekaluista

Vierailija
22.09.2015 |

Keskustelimme tauolla sisustamisesta. Selailimme sisustuslehteä ja yhdellä sivulla oli kuva täysin valkoisella sisustetusta asunnosta. Sanoin "Musta nuo valkoiset huonekalut on jotenkin tylsiä kun kaikilla on nykyään sellaiset"

Hän selvästi loukkaantui ja tuhahti "No pitääkö kaiken olla sitten jotain ***** oranssia tai limenvihreää" lätkäisi lehden kiinni ja poistui kahvihuoneesta.

Illemmalla ihmettelin tuota käytöstä yhden toisen työkaverin kanssa ja tämä sanoi "Eipä mikään ihme, etkö sä ole lukenut sen blogia, sen kämppähän on käytännössä pelkästään valkoinen"

Oli jättänyt bloginsa osoitteen siis kahvihuoneen taululle mutten ollut sitä katsonut.

Mitäs tässä nyt sit..?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sano:

Porkkanapään äidille: "hyi että mä inhoon punasia hiuksia. Kaikki punahiuksiset lapsetkin on aina ilkeitä ja näsäviisaita kaikissa ohjelmissa"

Yksi lapsiselle: "Mun mielestä lapsella täytyy olla sisaruksia että ne oppii sosiaalisiks ja jakaan eikä niistä tule itsekkäitä pikkuaikuisia"

Köyhälle: "Jos lastaan rakastaa niin ostaa sille tän xyz-merkkisen ulkohaalarin hyvillä ominaisuuksilla joka maksaa 3000€. Kyllä lapset on sen arvosia että voi jättää omat turhuutensa ostettua eikä osta jotain halpamerkkiä jostain prismasta"

Kerrostaloasujalle: "Kuka haluaa asua jossain kerrostalossa? Aivan järkyttävää että jotkut asuu vielä LAPSIEN kanssa sellasissa. Sitten vaan ihmetellään kun lapset vanhempina on jotain narkkeja. Onko ihme kun niiden kanssa on elämänsä joutunu viettään."

jne.

Miksi? Sehän oli vaan mun mielipide?

Vierailija
42/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:12"]

Mä en sano:

Porkkanapään äidille: "hyi että mä inhoon punasia hiuksia. Kaikki punahiuksiset lapsetkin on aina ilkeitä ja näsäviisaita kaikissa ohjelmissa"

Yksi lapsiselle: "Mun mielestä lapsella täytyy olla sisaruksia että ne oppii sosiaalisiks ja jakaan eikä niistä tule itsekkäitä pikkuaikuisia"

Köyhälle: "Jos lastaan rakastaa niin ostaa sille tän xyz-merkkisen ulkohaalarin hyvillä ominaisuuksilla joka maksaa 3000€. Kyllä lapset on sen arvosia että voi jättää omat turhuutensa ostettua eikä osta jotain halpamerkkiä jostain prismasta"

Kerrostaloasujalle: "Kuka haluaa asua jossain kerrostalossa? Aivan järkyttävää että jotkut asuu vielä LAPSIEN kanssa sellasissa. Sitten vaan ihmetellään kun lapset vanhempina on jotain narkkeja. Onko ihme kun niiden kanssa on elämänsä joutunu viettään."

jne.

[/quote]

Jooh.... "Punapäinen saatanasta seuraava" ja "en pidä valkoisesta sisustuksesta" onkin ihan verrattavissa :D Eikä aloittaja edes mennyt henkilökohtaisuuksiin. Eri asia olisi ollut, jos aloittaja olisi ollut työkaverin kotona ja siihen tuumannut sisustuksen olevan hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:12"]Mä en sano:

jne.

[/quote]

Olen samaa mieltä, ihan vaan toisten mieliä pahoittaakseen ei todellakaan pidä mennä
sanomaan mitään tälläistä. Jos jostain asiasta, esim tämä sisustus, ei tiedä, niin ei siinä sitten mitään. Jos ap olisi tietänyt että työkaverilla on valkoinen koti, tuskin olisi noin sanonut.

Vierailija
44/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:06"]

Niin ja 32 jatkaa vielä, et musta sanoit aika neutraalisti mielipiteesi, joten ei tarvi yhtään olla huolissaan. Eri asia olis sanoa esim. "kaikki valkoisella sisustavat on idiootteja"... Tuollaisiakin "mielipiteitä" valitettavasti kuulee hyvinkin vähäpätöisistä asioista, juuri eräs sanoi mulle, että "kaikki game of thronesia kattovat on sadisteja idiootteja". Jep, otin itteeni :)

[/quote]Mutta et ollut turhan herkkänahkainen. On aivan eri asia esittää mielipiteensä jostain sisustustyylistä/tv-sarjasta/mistä tahansa kuin loukata heitä ja heidän persoonaansa joiden maku poikkeaa omasta.

Ja aina pitäisi muistaa että makuasioissa oma mielipide on nimenomaan mielipide, ei fakta.
[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
45/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:15"]

Ei liity työhön. En kuitenkaan halua vihoittelevaa työkaveria riesaksi...

Ajattelin olisiko tilanne vielä pelastettavissa, jos sanoisin hänelle jotain tyyliin "Hei katoin muuten sen sun blogin ja sun kämppään tuo valkoinen tosiaan sopi hyvin, vaikka itse tykkäänkin vähän värikkäämmästä"

Kuulostaako tuo epätoivoiselta selittelyltä? :(

[/quote]

VOI VITTU KYLLÄ KUULOSTAA SELITTELYLTÄ!

ÄLLII PÄÄÄHÄ!!!!

[/quote]

Ei tarvitse huutaa. Urpo.

[/quote]

Isot kirjaimet ovat KOROSTAMISTA, ei huutamista. Urpo.
[/quote]

Pelkillä isoilla kirjoittaminen on huutamista, ei korostamista. Urpo.

Vierailija
46/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:15"] Ei liity työhön. En kuitenkaan halua vihoittelevaa työkaveria riesaksi... Ajattelin olisiko tilanne vielä pelastettavissa, jos sanoisin hänelle jotain tyyliin "Hei katoin muuten sen sun blogin ja sun kämppään tuo valkoinen tosiaan sopi hyvin, vaikka itse tykkäänkin vähän värikkäämmästä" Kuulostaako tuo epätoivoiselta selittelyltä? :(   [/quote] VOI VITTU KYLLÄ KUULOSTAA SELITTELYLTÄ! ÄLLII PÄÄÄHÄ!!!! [/quote] Ei tarvitse huutaa. Urpo. [/quote] Isot kirjaimet ovat KOROSTAMISTA, ei huutamista. Urpo. [/quote] Pelkillä isoilla kirjoittaminen on huutamista, ei korostamista. Urpo.

[/quote]

Vieläkö tästä jankataan? urpoT!!!!!!

Vierailija
47/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:25"]

Sinuna antaisin asian olla. Lapsellinen tytökaveri jos suuttuu siitä että kaikilla ei ole sama maku kuin hänellä. Lapsellista on myös ajatella/sanoa että täysvalkoisen ainoa vaihtoehto on oranssi tai limenvihreä - sitäpaitsi hän osoitti tuolla kommentillaan että ko väreissä olisi jotain väheksyttävää.

Vaikka kuinka pitäisi sisutusblogia ja haluaisi että työkaveritkin sitä seuraisivat ei voi olettaa ja vaatia että he varauksetta olisivat ihastuneita.

Ja tottahan tuo että käsittämättömän paljon sitä täysvalkoista nyt on. Hyvä jos jonkun koti on valkoinen koska itse siitä pitää mutta jos se on vain muodin vuoksi niin säälittävää..

[/quote]

Onko 2000-luvulla ollutkaan mitään muuta kuin valkoista? En edes viitsi selata sisustuslehtiä, kun joka ikinen numero on yhtä valkoinen ja kliininen. Tylsää ja mielikuvituksetonta :( Mutta en minä tätä sanoisi ihmiselle, joka sellaisesta tykkää, se on hänen asiansa.

[/quote]

Tää on ihan ohis, mutta mun mielestä 2000-luvulla on ollut paljonkin muuta kuin valkoista. Sisustuslehdissä tuntuu hallitsevimpana olevan se hipsterityyli: tiikkipöytä, keltaiset pinnatuolit, harmaa puulattia, keittiössä pastellivärinen jääkaappi, liitutauluseinä, joka kyllä taitaa olla vähän ohi. Tällaista on myös kavereideni kodeissa enimmäkseen.

Koska keskustelun herättely on aina kivaa, totean puolitosissani, että ainoat kokovalkoiset kodit tuttavapiirissäni kuuluvat duunariperheille maalla.

Vierailija
48/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä työkaveri ajattelee että kaikki pyörii hänen napansa ympärillä ja kaikki kommentit liittyvät hänen kotiblogiinsa, niin omapahan on häpeänsä. Helpompaa elämä kun lopettaa kaikenmaailman urpojen mielistelyn.

Vierailija
49/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:51"]

25: en ole tuo huutaja/korostaja mutta olisi mukava joskus korostaa jotain omassa kommentissaan. Minun koneellani ei kuitenkaan lihavointi tai alleviivaus onnistu -tai en osaa laittaa asetuksia niin että onnistuisi- niin onko ehdottomasti huutamista jos joskus laitan jonkun sanan isoilla kirjaimilla mutta viestini sävy on kuitenkin ystävällinen/korrekti ja vailla mitään nimittelyä?

[/quote]

Siis onko sinulla joku oma vauvafoorumi vai mihin tuo valikko on kadonnut?

[/quote]

Ohis vastaa... Ainakaan mun tabletilla (mobiili) ei näy noita korostus-, erikoismerkki - ja linkkivalikkoa, näkyy vain tekstilaatikko. Pöytäkonetta käyttäessä taas näkyy. Joten, kun käytän tablettia, on pakko käyttää isoja kirjaimia, jos haluan tuoda asian selkeämmin esille. Linkittääkään en pysty tai en tiedä miten tapahtuu tabletilla.

Vierailija
50/63 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:28"]

Mistä blogista kyse?

[/quote]

Varmaan joku niistä 1643:sta suomisopuliblogista jossa on kokovalkoinen halvan näköinen sisustus ja muutama logolaukku ja logohuivi blogin punaisena lankana....

Vierailija
51/63 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, juttelin poikamieskämppien sisustuksista uuden ystävän kanssa ja vuorollani kerroin, kuinka kaamea musta nahkasohva miehelläni olikaan, kun muutimme yhteen. Puuskahdin, etten voi sietää mustaa nahkaa. Sitten muistin, että tällä ystävällä oli musta mies ja posket punaisina lisäsin: "Siis huonekaluissa en voi sietää mustaa nahkaa, muuten se on ok!" Kyllä nolotti.

Vierailija
52/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma opiskelukaverini juuri sanoi minun kuulteni että vihaa mustia huonekaluja, vaikka hän on käynyt meillä ja tietää että suurin osa huonekaluistamme on mustia. 

Ei tullut mieleenkään suuttua makuasiasta.

Vierailija
53/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:02"]

Tässä huomaa taas miten vaikeita naiset on.

Mitään ei voi sanoa, etteiko joku taulapää suuttuisi.

Mielestäni niin kauan saa sanoa mielipiteensä, kun asia ei liity jonkun toisen ulkonäköön. Silloin kun joku on todella ilkeä, silloin hän asettaa persoonansa vapaaksi riistaksi ja sitä saa arvostella mielestäni.

[/quote]

Kokeile sanoa keskiverto ajokortin ja auton omistavalle miehelle että hyvän näköistä mersua ei ole valmistettu sitten 1930-luvun jälkeen, tai että et voi sietää bemareita, tai audit on todella huonoja ajettavia. Tai citymaasturit pitäisi olla joka vuonna vuoden turhake. Tai ei edes tarvitse sanoa suoraan miehelle, riittää että huomautat asiasta kaverillesi niin vähintään 5 täysin tuntematonta miestä tulee hiekkapimppirageamaan sinulle. Eikä heillä ole edes valmiiksi pimppiä joten he kasvattavat sen noin 1/10 sekunnissa. Kyllä ne miehetkin osaavat olla vaikeita kun oikeaan kohteeseen keroo makunsa.

Moni tuttavani julistaa ettei voi sietää sitä värimaailmaa jonka koen itselleni sopivaksi. Kuitenkin he unohtavat tämän kun tulevat luokseni ja päätyvät toteamaan että kotini on ihan minun näköinen. He voivat vapaasti inhota muuten sitä, yhtälailla en voi sietää ajatusta että itse asuisin esim. siinä täysin valkoisessa kodissa, ei vaan ole minun juttu, mutta pari kaveria löytyy joille se valkoinen koti on sopivin.

Vierailija
54/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäistä kertaa istumassa iltaa erään sukulaiseni luona, joka oli muuttanut yhteen uuden miehen kanssa sitten viimenäkemisemme. Mies kehui kovasti heidän yhteistä makuaan sisustuksessa ja sanoi, että hänen vanhat huonekalunsa sopivat hyvin tänne yhteiseen kotiin, koska heillä kummallakin oli tummanruskeita korihuonekaluja ja tummanruskeita lipastoja jne. Minä en itse voi sietää tummanruskeita huonekaluja, mutta hymyilin ja nyökkäilin ja sanoin, että sepä mukavaa. En halunnut lähteä riitelemään, se nyt olisi ollut aivan turhaa.

Eräs ystäväni on taas innostunut tähtikuvioista enkä kyllä ala hänenkään kanssa väittelemään hänen kotinsa sisustuksesta, vaikka minusta tuo tähtikuviojuttu on jotakin yhteistä sisustushysteriaa: kun yksi sen keksi, "täytyy" kaikkien mennä siihen mukaan. Hän suunnittelee myös mietelausetarroja seinilleen ja olen niistäkin ihan hiljaa. Käyn vain kyläilemässä hänen luonaan, en siellä asu.

Vierailija
55/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suuret huonekalut ja pinnat ovat valkoisia. Mä saisin päänsärkyä punaisista keittioönkaapeista, violeteista seinistä tai keltaisesta keittiönpöydästä. Valkoinen on hyvä neutraali väri jota voi maustaa tekstiileillä mielensä mukaan. En ymmärrä tätä vauvapalstan valkovastaisuutta sisustuksessa :D

Vierailija
56/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:15"]Ei liity työhön. En kuitenkaan halua vihoittelevaa työkaveria riesaksi...

Ajattelin olisiko tilanne vielä pelastettavissa, jos sanoisin hänelle jotain tyyliin "Hei katoin muuten sen sun blogin ja sun kämppään tuo valkoinen tosiaan sopi hyvin, vaikka itse tykkäänkin vähän värikkäämmästä"

Kuulostaako tuo epätoivoiselta selittelyltä? :(

[/quote]
Kuulostaa mutta ehkä sun työkaverisi arvostaa että yrität edes sovitella?

Vierailija
57/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:18"]

Korostaa voi myös _vanhanaikaiseen_tapaan_alleviivaamalla_ eli laittamalla alaviivan sanojen eteen, väliin ja taakse.

[/quote]

Minä olin tulossa ehdottamaan *tähtiä*, koska ne ovat käytössä niillä nettipalstoilla, joilla minä vierailen.

Vierailija
58/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juteltiin töissä kahvitunnilla sisustamisesta ja sanoin etten voi sietää kokovalkoista ja etenkään korkeakiiltoista sisustusta. Työkaveri kysyi hieman pettyneen kuuloisena että mikset, sitten muistin että hehän olivat juuri rempanneet asuntoaan ja hän kertoi ohimennen tilanneensa sinne jotain valkoista korkeakiiltokalustetta muutama viikko aiemmin. Vastasin tuohon että en voisi asua sellaisessa koska se laukaisee minulla päänsäryn (kuten oikeasti tekeekin). Hän sanoi ymmärtävänsä asian ja toivoi ettei heillä kellään tule oireita. Joten kaikki hyvin :)

Ihmettelen tosin sitä että suomalaiset ottaa erittäin helposti nokkiinsa kaikesta ja kaiken aina itseensä. Siksi ulkomaisten työkavereiden kanssa on helpompi kommunikoida ja kertoa mielipiteitä suoremmin koska osaavat argumentoida, useimmat suomalaiset ei valitettavasti osaa.

Vierailija
59/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunikavereiden blogeista puheen ollen. työpaikalla on bloggaaja mutta hän paljasti sen vahingossa meille muille tajuamatta sitä paljastustaan itse ;D emme kerro että tiedämme, mutta aina kun soittaa töihin olevansa flunssassa, kuumeessa tai muussa, niin mennään sen blogiin katsomaan päivityksiä että mitä sille oikeesti kuuluu. nimittäin noina päivinä sinne ilmestyy sisustamista, kirppareilla pyörimistä ja liikkeissä kiertelyä, päiväretkiä lähikaupunkiin, ulkona otettuja asukuvia meikit naamassa ja hiukset laitettuna! ollaan oikeesti mietitty että pitäisikö kertoa asiasta esimiehelle sillä ei tuo kovin sairaalta näytä, meikkaaminen ja hiusten laittaminen on mulla itsellä ainakin viimeiset asiat joita jaksan ajatella sairaana.

Vierailija
60/63 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös valkoisia huonekaluja, mutta ei mitään korkeakiiltoista. Lisäksi mm. tummaa puuta. Värimaailma on muutenkin hyvin neutraali. Ei sillä, etten pitäisi väreistä, mutta en halua niitä kotiini, jossa haluan olevan rauhaisa ympäristö. Olen luonteeltani hillitty, ja silmäni rasittuvat voimakkaista väreistä. Pidän silti myös värikkäistä sisustuksista muilla ihmisillä. Ei meidänkään koti ole sellainen sisustuslehtien korkeakiiltovalkoisen moderni, mutta valkoista löytyy enkä tavallaan ymmärrä, miksi jotkut ihmiset inhoavat sitä niin kovasti. Ehkä se liittyy siihen, että kyseinen tyyli on nykyisin jotenkin yleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän