Imovane vai opamox unilääkkeenä?
Kävin lääkärillä tänään ja kirjoitti mulle reseptit molemmista.Kumpaa kokeilisen ensi yönä.Olen niin väsynyt mieheen ja tulevaan avioerooni.Yöllä en saa unta,aivot käy jotenkin ylikierroksella.
Kommentit (11)
Imovane parempi tähän tarkoitukseen. tehokkampi ja toimii nopeammin
Kokeilisin ensin Imovanea koska se on ensisijaisesti nukahtamiseen tarkoitettu. :) Toki opamox varmasti siihen myös auttaa, muut käyttöaiheet mm. Ahdistuneisuus, jännitystilat jne.
Imovane on varmasti se ensisijainen, sillä se tehoaa hyvin nopeasti. Mutta kuvasit käyväsi ylikierroksilla. Joskus voi olla, ettei pelkkä hypnoottinen unilääke siinä tilanteessa riitä. Saatat jäädä hereille ja saada epämiellyttäviä hallusinaatioita ja tehdä asioita, joista sinulle ei jää mitään muistikuvia.
Ylikiihtyneenä voisi olla turvallisempi ottaa sekä Imovanea(7,5mg) että pienehkö annos Opamoxia (7,5-15mg, tarvittessa 30mg).
-2
No mulla ei ainakaan nuo nukahtamislääkkeet, kuten Imovane, pidä unessa jos unettomuuden syy on stressi tai ahdistus. Herään tunnin päästä lääkkeellä nukahtamisesta, enkä nukahda uusiksi, jos en ota uutta lääkettä. Siksi rauhoittava lääke kuten Opamox on paljon parempi. Mutta kokeile itse, kumpi sinulla paremmin toimii.
Imovane on parempi unen saamiseksi. Jos haluat helpotusta ahdistuneeseen oloon, voit kokeilla puolittaa ja ottaa molemmat.
Imovane, minulla ollut aiemmin molempia ja imovane on tehokkaampi. Sen voi halutessaan puolittaakin, toinenkin toimii mutta ei ole niin voimakas. Muista vaan mennä sänkyyn heti pillerin ottamisen jälkeen ja silmut kii niin ei mee vaikutus ohi :)
Ota opamox pari tuntia ennen kun tarkoitus mennä nukkumaan ja imovane sitten kun oo oikeesti käymässä nukkumaan. Pitäis toimia.
Ok.kiitos vastanneille.Lääkäri sanoi,että voin ottaa opamoxia 30 mg tunti ennen nukkumaan menoa.Jännittää miten herään aamulla,kun herätys klo 5.30.Vaikeus on siis nukahtaminen.
ap
Mulla ainakin Opamox tekee ihan hirveän vaikeaksi heräämisen. Lisäksi tekee olon tosi tukkoiseksi ja päätä särkee seuraavana päivänä? Kun mulla oli sama tilanne niin käytin Opamoxia päivällä ja illalla otin Imovanen just ennen kuin halusin nukahtaa.
Onko ongelma nukahtamisessa, vai heräiletkö pitkin yötä?