Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma. Raskaus ja energiajuomat

Vierailija
22.09.2015 |

Tein eilen positiivisen raskaustestin. Olen koukussa energiajuomiin. Juon yhden tölkin yleensä batteryä päivässä, näin jatkunut jo 3 vuotta. Ei varmaan kovin terveellistä, mutta kahvia en juo, ainoastaan yhden tölkin energiajuomaa. Nyt järki sanoo, että pitäisi lopettaa. En ole juonut energiajuomaa siis eilen enkä tänään. 

Olen koittanut netistä googlailla, miksi energiajuomia ei tulisi raskaana juoda. Tietääkö joku ? Lopetus onnistuu itselläni helpoiten, kun on jotain motivaatiota lopettaa. (vaikka olen jo lopettanut) 

Kofeiinia saa esim yhdestä pullosta 160mg, ja raskaana se raja on 300. Ja jotkut saavat sen kahvista. Lisäksi energiajuomassa on tauriinia, jota on myös monessa ruoassa, äidinmaidossa yms. Mutta energiajuomassa luultavasti suurempia määriä, joten siksi sikiölle vaarallista? Guaranasta ei tietoa. Lisäksi energiajuoma sisältää paljon vitamiinejä. 

Voisitteko viisaammat kertoa, mikä tekee energiajuomasta vaarallisen raskaana. Asiallisia vastauksia kiitos, niinku sanoin, olen sen jo lopettanut! 

Tämä päivä ja eilinen on mennytkin sitten sisällä ollessa lähinnä, en saa yksinkertaisesti päivää käyntiin ilman energiajuomaa. Ainakin toistaiseksi näin. Päänsärkykin on valtava. HELP :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:07"]Minulla oli vähän sama ongelma alkuraskaudessa. Koska en itsekään saanut mistään muuta perustelua energiajuomien "käyttökiellolle" kuin kofeiinimäärän ja sokerin (juon sokerittomia versioita), päätin löysätä ranteitani, ja nauttia silloin tällöin yhden, tyyliin kerran, pari kuukaudessa. Ei kaikessa voi nipottaa.
[/quote]
Noista sokerittomista on pakko huomauttaa, että niiden sokerien tilalla on kaikkia epäterveellisempiä makeutusaineita. On myös tutkittu, että sokeriton limsa on käytännössä sama kuin normaali limsa. Aineet vain vaihtuu.

Vierailija
22/24 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:15"]Kyllä energiajuoma on terveellisempää kuin kahvi. Energiajuomassa on vitamiineja sentäs.
[/quote]
Höpöhöpö, energiajuomissa on muutakin kuin niitä vitamiineja. Käytännössä samaa litkua kuin limsatkin, mutta sisältää myös niitä vitamiineja ja piristäviä aineita.

Väitätkö, että limsa on terveellisempää kuin kahvi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join odotusaikana muutaman batteryn kuussa, kahvia en juo. Ihan terve lapsi syntyi :-)

Vierailija
24/24 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi hampaat, jos energiajuomia kittaa.