Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologi laukoi täyslaidallisen parisuhteiden ongelmista

Vierailija
22.09.2015 |

Mitä mieltä?? http://www.radiorock.fi/#!/podcast. 21.9.2015 vieraana. "Lääketieteen ja kirurgian tohtori, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri sekä kliininen seksologi Anneli Kivijärvi kävi ravistelemassa pinttyneitä parisuhdenäkemyksiä Korporaatiossa.
Kivijärven mukaan muun muassa seksiä pitää antaa parisuhteessa, miesten steriloinnissa ei ole mitään järkeä eikä pettämistä tulisi tunnustaa."

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:06"]

Ei jumalauta. Tuo pettämisen tunnustaminenkin on asia, joka on yksilöllinen prioriteetti. Me olemme miehen kanssa sopineet, että jos joskus niin kävisi, niin tunnustetaan. Me haluamme että toinen tietää totuuden ja voi tehdä päätöksensä suhteen jatkosta totuuden pohjalta. Muutenkin huolestuttaa, että jos ei jää kiinni eikä tunnusta, niin voi olla suuri kiusaus jatkaakin salasuhdetta kertomatta siitä. Mutta nämä vain minun ja mieheni ajatuksia, se on ihan ok jos joku muu on sitä mieltä että hän toivoo ettei hänelle kerrota, ettei joudu kokemaan tuskaa asiasta.

[/quote]

Me taas on sovittu että älä ikinä jää kiinni tahi kerro. Kun ei tiedä niin ei ole huolta.

[/quote]

Minä haluaisin tietää ihan sen takia että osaisin käydä sitten tautitesteissä. Exä petti ja sain klamydian. Vai pitääkö nykyään alkaa jo avioliitossakin käymään säännöllisesti testeissä, ihan varmuuden vuoksi?

Vierailija
42/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:12"]

Ei jumalauta. Tuo pettämisen tunnustaminenkin on asia, joka on yksilöllinen prioriteetti. Me olemme miehen kanssa sopineet, että jos joskus niin kävisi, niin tunnustetaan. Me haluamme että toinen tietää totuuden ja voi tehdä päätöksensä suhteen jatkosta totuuden pohjalta. Muutenkin huolestuttaa, että jos ei jää kiinni eikä tunnusta, niin voi olla suuri kiusaus jatkaakin salasuhdetta kertomatta siitä. Mutta nämä vain minun ja mieheni ajatuksia, se on ihan ok jos joku muu on sitä mieltä että hän toivoo ettei hänelle kerrota, ettei joudu kokemaan tuskaa asiasta.

[/quote]

Me taas on sovittu että älä ikinä jää kiinni tahi kerro. Kun ei tiedä niin ei ole huolta.

[/quote]

Minä haluaisin tietää ihan sen takia että osaisin käydä sitten tautitesteissä. Exä petti ja sain klamydian. Vai pitääkö nykyään alkaa jo avioliitossakin käymään säännöllisesti testeissä, ihan varmuuden vuoksi?

[/quote]

Minä en halua tietää. Luotan mieheen tästä päätöksestä huolimatta mutta silti jos erehtyy jollekin panokeikalle yhden illan hoidon kanssa niin kiitos en halua tietää. Fiksu kun on niin toivottavasti on järkeä käyttää kondomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:00"] Miten miesten steriloimattomuus perusteltiin? [/quote] Nainen voi tulla raskaaksi, joten tuon gynen mielestä on järkevämpää sterilisoida nainen kuin mies. [/quote] Myös sillä, että tilaston mukaan jossain vaiheessa 60% ihmisistä pettää, eli naisen raskautta miehen sterilisaatio suhteessa ei estä. Myös sanoi että miehen sterilisaatio on lopullinen ja että naisten menetelmät on kehittyneet hurjasti.

[/quote]

Erhm. Estää sen toisen naisen raskauden ainakin. Isyystestin jälkeen pettäneen naisen kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia, jos vain älyää testauttaa asian, mutta sen toisen naisen kanssa voikin olla kusessa.

Miehen kannattaa steriloida itsensä jo siksikin, koska ei voi vaikuttaa naisen aborttipäätökseen.

Vierailija
44/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei välttis edes pääse vaikka haluaisikin...

Vierailija
45/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijärvellä on ollut tämä sama saarna käytössä jo vuosia. Seksi on hänen mielestään parisuhteen tärkein asia. Häntä voisi varmaan nimitellä "yhdyntäkeskeiseksi", vaikka varmaan hänenkin mielestään seksiin kuuluu paljon muutakin (minun keksintöä siis tuo yhdyntäkeskeinen). Muistan hänen sanoneen joskus (voin olla väärässäkin), että seksi erottaa parisuhteen ystävyyssuhtesta. Noin moni muukin ajattelee. Itse ajattelen aivan toisin. Kumppanuus on parisuhteen tärkein asia minulle. Elämässäni on joku, jolle minä olen hyvin tärkeä ihminen, hänen kanssaan teen elämään liittyviä tärkeitä suunniltemia, hän tukee minua vaikeina aikoina. Seksistä voisin hyvinkin luopua, mutta en näistä ja monista muista kumppanuuteen kuuluvista asioista. 

Vierailija
46/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yksityisellä pääsee. Toki maksaa enemmän mutta ihan oman mielenrauhan takia maksaisin kyllä. Eikä omalla terveydellä kyllä muutenkaan ole hintaa.

Vierailija
47/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten sterilisaation puolesta taitaa puhua eniten se seikka, että ne ovat myös purettavissa jos mieli joskus vielä kääntyy, näin ainakin muistelisin? Naisilla operaatio on huomattavasti vaikeampi ja suurimmassa osassa tapauksia mahdoton.

Vierailija
48/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kivijärven potilaana kerran ja oli mielestäni fiksu ja asiansa osaava. Ei helläkätinen eikä korrekti mutta pätevä ja tarkkanäköinen. Tosin aika erikoinen gynetarkastus-pillerireseptionuusintareissu käynti hänen luonaan oli. En allekirjoita hänen mielipiteitään mutta pidän hänen tyylistään.

Vierailija
49/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin jo heti otsikosta kenestä kyse....Erikoinen nainen.

Vierailija
50/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:18"]

Tuo emäntä on muutenkin..öh, kauniisti ilmaistuna, melkoinen persoonallisuus. Yksi kerta hänen asiakkaana riitti eikä ikinä enää sinne. Enkä tosiaan ole eka joka on samaa mieltä

[/quote]Onko se joku standup-koomikko vai kuka on kyseessä? kertokaa.

Vierailija
51/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yksityisellä pääsee. Toki maksaa enemmän mutta ihan oman mielenrauhan takia maksaisin kyllä. Eikä omalla terveydellä kyllä muutenkaan ole hintaa.
[/quote]

Sukupuolitautien testaaminen ja hoito on maksutonta. Kyllä niihin testeihin pääsee vaikka olisi naimisissa. Jos jossain ei ole päässyt, niin valitusta kehiin ja äkkiä.

Vierailija
52/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:18"]

Tuo emäntä on muutenkin..öh, kauniisti ilmaistuna, melkoinen persoonallisuus. Yksi kerta hänen asiakkaana riitti eikä ikinä enää sinne. Enkä tosiaan ole eka joka on samaa mieltä

[/quote]Onko se joku standup-koomikko vai kuka on kyseessä? kertokaa.
[/quote]

Tää on varman koomikko-gyne

Vierailija
53/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:18"] Tuo emäntä on muutenkin..öh, kauniisti ilmaistuna, melkoinen persoonallisuus. Yksi kerta hänen asiakkaana riitti eikä ikinä enää sinne. Enkä tosiaan ole eka joka on samaa mieltä [/quote]Onko se joku standup-koomikko vai kuka on kyseessä? kertokaa. [/quote] Tää on varman koomikko-gyne

[/quote]

Musta tää ois hauska idea. Ensin gyne äheltää siellä haarovälissä, ja pomppaa yhtäkkiä sieltä pellenaamari päässä.  Kädessä on hervottoman kokoinen atula ja gyne murjaisee siitä jonkun törkeän kaksimielisen vitsin. Sitten hän häviää taas sinne alapääosastolle, ja päästelee hassuja pieruääniä, ja kommentteja "OHHOH, MITÄS TÄÄLTÄ LÖYTYY, TÄNNEHÄN VOIS PERUSTAA VAIKKA REKKATERMINAALIN, TILAA NÄÄS ON!". Välistä hän ponkaisis sieltä taas näkyville, päässään joku uusi peruukki. Pienet tanssit tässä välissä ja itsekseen hyräilyä, esimerkiksi batman sopii papa-näytteen ottoon kuin nakutettu. "Nananananananananananananana BÄÄTMÄÄN!".

Menis aika rattoisammin.

Vierailija
54/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:26"]

Kivijärvellä on ollut tämä sama saarna käytössä jo vuosia. Seksi on hänen mielestään parisuhteen tärkein asia. Häntä voisi varmaan nimitellä "yhdyntäkeskeiseksi", vaikka varmaan hänenkin mielestään seksiin kuuluu paljon muutakin (minun keksintöä siis tuo yhdyntäkeskeinen). Muistan hänen sanoneen joskus (voin olla väärässäkin), että seksi erottaa parisuhteen ystävyyssuhtesta. Noin moni muukin ajattelee. Itse ajattelen aivan toisin. Kumppanuus on parisuhteen tärkein asia minulle. Elämässäni on joku, jolle minä olen hyvin tärkeä ihminen, hänen kanssaan teen elämään liittyviä tärkeitä suunniltemia, hän tukee minua vaikeina aikoina. Seksistä voisin hyvinkin luopua, mutta en näistä ja monista muista kumppanuuteen kuuluvista asioista. 

[/quote]

Minäkin ajattelen niin, että kumppanuuden ja ystävyyden välinen ero on ensi sijaisesti niissä asioissa, mikä kantaa parisuhdetta kriisien yli. Kun perheessä on huolta, sairautta, surua tai kriisi, niin kaikilla ei se seksi ole silloin ensimmäisenä mielessä. Enemmän se on toiseen turvaaminen, yhdessä selviäminen, kumppanuus ja huumori. Parisuhde kestää sen minkä ystävyyssuhde ei ehkä kestäisi, koska siinä on sitouduttu eri tavalla. Kestetään ne hankalatkin ajat. 

Vierailija
55/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti kiteytetty nro 57, hienoa!

Vierailija
56/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:31"]

Miesten sterilisaation puolesta taitaa puhua eniten se seikka, että ne ovat myös purettavissa jos mieli joskus vielä kääntyy, näin ainakin muistelisin? Naisilla operaatio on huomattavasti vaikeampi ja suurimmassa osassa tapauksia mahdoton.

[/quote]

Lääkärit kyllä painottavat, että noin ei saisi nimenomaan ajatella, vaan pitää lähteä siitä, että vasektomia on lopullinen ratkaisu. Pitää punnita operaation hyödyt ja haitat potilaalle itselleen ja tehdä päätös sen mukaan. Naiselle epätoivotun raskauden välttäminen on niin henkisen kuin fyysisenkin terveyden kannalta melko merkittävä asia, miehelle ei niinkään. Tämä puoltaa naisen sterilointia. Toisaalta mies on hedelmällinen kauemmin ja menettää mahdollisuuden saada lapsia kenenkään muunkaan kanssa (suurin osa avioliitoista päättyy avioeroon, ja jättäjänä on useimmiten nainen).  Tämäkin puoltaa naisen sterilointia.

Vierailija
57/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että niin moni mies ei halua lapsia, mut sitten kuitenkin jättää vastuun ehkäisystä ja ehkäisyn pettämisestä käytännössä naiselle. Miehille vasektomia on aivan aito vaihtoehto hyvään elämään jossa lapsia ei tule enempää mitä mies tahtoo.

Vierailija
58/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:03"]

Miksi miehen sterilisaatiossa ei ole järkeä tarkalleenottaen?

[/quote]

Koska voiko enää olla alentavampaa käytäntöä kuin terveen miehen tarpeeton kuohitseminen? Varmasti naiset saavat tästäkin jotain kontrollointialistamiskiksejä irti kun saavat pakotettua äijänsä eunukiksi. Miten kiero mieli pitää olla että edes ajattelee että oma puoliso jota rakastaa pitäisi kuohita?

Ja jos vastaus on ettei tarvitse enää sitten käyttää kumia niin kyllä se oikea vastaus on että se joka tuota putkien katkaisua haluaa niin tehköön sen itselleen mutta on täysin kestämätöntä että se teetätetään sille puolisolle kun itse vaan huudellaan rannalta.

[/quote]

Se joka ei halua lapsia huolehtii ehkäisystä. Tuntuu olevan yleisempää se lapisen haluamattomuus miehillä kuin naisilla. Eli josset halua käyttää kumia, kumia etkä halua lapsia, niin *nips*nips* vaan. Niin minä tein.
[/quote]
No miksi sitten on ok kuohia terve nainen steriloimalla? Niinpä. Vielä vaikeampi purkaa kuin miehellä. Lisäksi naiselta katoaa jännitys siitä tuliko raskaaksi naapurin miehelle....

Vierailija
59/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:00"]

Miten miesten steriloimattomuus perusteltiin?

[/quote]

Eikös se ole se normaali, ilman operaatioita onnistuva? Onko jossain sitten yleisemmin perusteltu miesten sterilointi?

[/quote]

Ilman operaatiota? wtf? Jos piuhat pistetään poikki, niin ei se oikeen ilman operaatiota onnistu...

[/quote]

,,,Vielä, mutta kliinisissä testeissä on jo metodeja jotka eivät vaadi leikkausta, kiinnostavimmat RISUG Intiassa ja siitä parannettu Vasalgel (Smart RISUG) jenkeissä. Aikaisintaan 2018 saatavilla. Isoja lääkefirmoja ei kiinnosta näiden kehitys sillä naisten e-pillereissä on jatkuvaa rahaa, helposti ja täysin peruutettavissa olevalla metodilla ei voi rahastaa samalla tavalla. 

Vierailija
60/60 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että tumpelo mieskin löytää sieltä karvan seasta ulko ja sisäsynnyttimet, mutta koulutetulla gynellä on vaikeuksia. Eikä ne karvat sieltä toosareijästä kasva ja häiritse sisätutkimuksia tai näytteenottoja saati ultraamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi