voiko raskaana ollessaan pudottaa painoa?
Olen 23-vuotias ja sain pari päivää sitten tietää olevani raskaana. Raskaus on yllätys mutta onnellinen sellainen, olemme mieheni kanssa suunnitelleet vauvaa jo jonkin aikaa. Olen laihduttanut tässä kuukauden sisällä reilut 3 kiloa, mitat nyt 162\56 Tarkoituksena olisi pudottaa painoa vielä noin 51 kiloon, syön monipuolisesti ja terveellisesti noin 500 miinuskalorilla. Vietän kuntosalilla päivittäin noin 2 tuntia melkoisen rankkaa treeniä tehden ja lisäksi lenkkeilen. Nyt vaan mietin että pitäisikö kilot pitää entisellään ja keskittyä vain kiinteyttämään vai miten. Aion lääkärin kanssa keskustella asiasta myös mutta mitä tietoa teillä on asiasta?:)
Kommentit (24)
Toki treenata voi raskaanakin, mutta painon tavoitteellinen pudottaminen ehdottamasti kielletty, tajuaahan se jo terveellä järjelläkin. Eri asia sitten, jos alkuraskaudesta paino putoaa pahoinvoinnin myötä. Itse en ainakaan missä nimessä pihtailisi ruuassa jos olisin raskaana, päin vastoin. Laihduttaa voi sitten lapsen synnyttyä. Ihan voin kertoa, että neuvolassa tollaset ajatukset tyrmätään aika pikaseen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:47"]
Nykyään on tämä fitness-pelleily niin tapetilla, että monella odottajalla on varmasti liikuntasuoritukset päällimmäisenä mielessä. Ihminen on ainoa pystyasennossa kävelevä nisäkäs, ja se sikiön paino kohdistuu aika raskaana sinne lantioon. En oikein usko, että se on hyvä aika raskaille liikuntasuorituksille. Kudokset pehmenevät ja häpyluun liitos aukeaa, siinä voi tulla kudoksiinkin vaurioita, jos kuormittaa noita alueita liikaa. Ja pitkittäisiä vatsalihaksiahan ei saa treenata lainkaan raskausaikana.
Mä en oikein usko, että tämä aloittaja on tosissaan, mutta ihan nyt siltä varalta, että joku nuori ja epävarma raskaana oleva äiti lukee tämän.
[/quote] huomenna liviltä tulee toisenlaiset äidit jossa sillä mammalla menee just toi fitness ihan yliöveriks klo21, katsoppa ap ja muut!
eikö edes lievästi ylipainoinen saa tiputtaa painoa? mikäli se tippuu...
Itse kävin raskaana ollessa kuntosalilla ja tiedän monia, jotka ovat käyneet ohjatuissa jumpissa. Jotkut liikkeet ja hyppely ovat kiellettyjä, mutta liikunta oman kunnon mukaan on ihan suositeltavaa.