Kaveri sai kynsisienen kun alkoi
käyttää talvijalkineitaan, upouusia Merreleitä. Olivatkohan olleet jonkun sienitautisen jaloissa kokeitavana olleet? Vai tehtaalla jo tullut sieni jalkineisiin?
Pari kynttä piloilla.
Auttavatko itsehoitolääkkeet kynsisieneen? Aika kallis on esim. yksi vapaan kaupan tuote, paketilla hintaa 33 euroa. Ja sen varsinaisen kynttä irroittavan kuurin jälkeen pitäisi sen tuotteen käyttöoppaan mukaan käyttää vielä jotain sienitulehduksen hoitoon tarkoitettua emulsiovoidetta kuuri. Missään ei vain kerrota, että mikähän olisi sopiva tuote sitten tuona emulsiovoiteena.
Kannattaisiko mennä kuitenkin lääkäriltä hakemaan lääkkeet,sen sijaan että tuhlaisia rahaa johonkin käsikauppatuotteeseen?
Tell me!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kynsisieni jo pari vuotta. Ei voi mitään, myrkkyjä en ala kokeilemaan. Eipä sitä enää edes huomaa mitenkään.
Muut huomaavat kohta, kun tartutat sen lattioiden välityksellä muihin ihmisiin. Vastuutonta.
Se mihinkään leviä, kynnenalunen ei yleensä juuri lattiaan koske. En ala tuhoamaan maksaani kosmeettisen haitan takia. Eikä ole edes sitäkään.
Minä olen parillekin lääkärille sanonut kynsisienestä, mutta eivät suositelleet lääkkeitä, koska ovat niin raskaita kropalle. Vain n. 50 % paranee vuoden suun kautta otettavan lääkekuurin jälkeen.
Itselläni on ollut vastaavaa ongelmaa alettuani käymään yleisessä saunassa talossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kynsisieni jo pari vuotta. Ei voi mitään, myrkkyjä en ala kokeilemaan. Eipä sitä enää edes huomaa mitenkään.
Muut huomaavat kohta, kun tartutat sen lattioiden välityksellä muihin ihmisiin. Vastuutonta.
Se mihinkään leviä, kynnenalunen ei yleensä juuri lattiaan koske. En ala tuhoamaan maksaani kosmeettisen haitan takia. Eikä ole edes sitäkään.
Siitä se sitten jonain päivänä leviää ihon silsaksi. Painijoiden vaiva.
Vierailija kirjoitti:
MInäkin sain uimahallin saunan lauteista tippurin mutta eukko ei vain usko sitä. Väittää että naapurin Irmelillä olisi muka jotain tekemistä asian kanssa.
Nimenomaan ja työkaveri tuli paksuksi vessanpöntöltä sillä välin ku ukkonsa oli rauhanturvajoukoissa...
Vierailija kirjoitti:
Puuhun tulee pahka, koska puun ympäristössä on jotain, joka saa puun voimaan huonosti. Sieni on ihmisen pahka.
Se on kyllä sisäsyntyinen mutaatio tai lähtee kuoren viasta. Mitkä aiheuttaa muutaatiota? Niitä on ollut ennen saasteita yms. Myös vanhaan hyvään aikaan.
Kynsien voi saada mistä tahansa. Se voi olla oireeton vaikka kuinka pitkään. Hautovat kengät voivat saada kroonisen piilevän sienen oireilemaan. Itse menisin lääkäriin ja ensin kunnon myrkkykuuri. Sen jälkee jatkaisin hoitoa luonnonlääkkeillä. Teepuuöljyllä yms. Nuo uudet talvikengät on varmaan kalvolliset ja hyvin hautovat. Eli ehkä kannattaa unohtaa. Tartuntaa hän niistä tuskin on saanut, vaan aikaisemmin jostain yleisestä kylpytilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen riesa, ei lähe.
Sain anopilta lainaamistani saappaista yli 10 v sitten ja työterv.lääkärillr menin heti, kun alkoi poltetta tuntua varpaassa. Otti näytteen ja tuloksen jälkeen 3 kk sienilääkekuuri suun kautta.
Parani ja en ole enää koskaan laittanut vieraita kenkiä jalkaan tai antanut kenenkään sovittaa kenkiäni.
Lääkäri sanoi, että mikään itsehoitolääke ei auta.
Taisi olla joku muu sieni kuin kynsisieni?
Vierailija kirjoitti:
MInäkin sain uimahallin saunan lauteista tippurin mutta eukko ei vain usko sitä. Väittää että naapurin Irmelillä olisi muka jotain tekemistä asian kanssa.
Teillä miehillä on niin rankkaa, minun ukko sai satiaisia aseman vessasta.
Jodi tippoina pari kertaa päivässä poistaa kynsisienen.
Kynsi sieni ei tule kauppa- liikeistä ostetuista kengistä.Kirpputorin kengistä kylläkin voi saada myös jalka sislan. Kaveri vaan laitaa raakana etikka kynteen joka ilta suihkun jälkeen ja sen päälle hiustenkuivaajalla puhaltaa kumaa kynteen niin kauan kun se varvas kestää ,jossa kynsi sieni.Joka ilta. Voi mennä vuosi ylikin? Mutta se toimii.Toki on käsitellyt kenkänsä kaikki? Sillä jos kynsisieni on varpaan kynessä on aina takas: Niden kakikien jalkineiden takia mitä käytää.Netti löytyy ohje miten jalkineiden kanssa toimitaan kun on kynsi sieni tai jalka sislaa.Haku konelle vaan edellinen lause.Antaa monta tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaveri vammainen vai miksi sen puolesta pitää näitä selvitellä?
Entä sitten jos onkin?
Itse sain varpaankynsistä kynsisienen pois kun aamuin illoin laitoin kynsiin Daktarin voidetta. On tarkoitettu ihon sienitulehdusten hoitoon, mutta auttoi näköjään kynteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä miehillä on niin rankkaa, minun ukko sai satiaisia aseman vessasta.
Minäkin olen saanut satiaisia vessasta.
LÄÄKÄRIIN, niin tulee halvimmaksi. Terveyskeskukseen aika ja sitä kautta labraan, siellä näyte ja sen mukaan oikea lääkitys (suun kautta).
Käytössä olleet sukat ja kengät uusittava, kylpyhuoneen lattia pestävä desinfioivalla aineella, esim. Tolu tai laimennettu kloriitti.
Käsikauppalääkkeet ei auta, eikä luonnonhoidot.
Kun sieni on saatu nujerretuksi, älä enää koskaan kävele paljain jaloin julkisissa tiloissa (kuntosalit, kylpylät, uimahallit). Tutun saunailtaankin kannattaa ottaa suihkusandaalit.
T. Ihotautilääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sisäisesti otettava lääkitys EI tuhoa maksaa. Ihmeellisiä luuloja täällä levitetään. Eipä ihme, että sienet ja silsat leviävät edelleen ja voivat hyvin, kun tällaisia juttuja levitetään.
Itse hauduttelin jalkani perujauholla Yöksi jalka jauhopussiin Jauho imee sienen pois
Vierailija kirjoitti:
Sun ruokavaliossa on jotain. Mikä varvas se on? Kumpi jalka? Katson vyöhyketaulukosta, mikä elin ei voi hyvin.
Hei, en ole ap., mutta katsoisitko mulle: oikea jalka, pikkuvarvas ja nimetön ja levisi keskivarpaaseenkin. Mitä elimiä nämä vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen riesa, ei lähe.
Sain anopilta lainaamistani saappaista yli 10 v sitten ja työterv.lääkärillr menin heti, kun alkoi poltetta tuntua varpaassa. Otti näytteen ja tuloksen jälkeen 3 kk sienilääkekuuri suun kautta.
Parani ja en ole enää koskaan laittanut vieraita kenkiä jalkaan tai antanut kenenkään sovittaa kenkiäni.
Lääkäri sanoi, että mikään itsehoitolääke ei auta.Taisi olla joku muu sieni kuin kynsisieni?
Uskon kyllä lääkäriä enemmin kuin sinua.
Itsekin olen alan ihminen.
T.tutkija(erikoistunut sieniin)
Vierailija kirjoitti:
LÄÄKÄRIIN, niin tulee halvimmaksi. Terveyskeskukseen aika ja sitä kautta labraan, siellä näyte ja sen mukaan oikea lääkitys (suun kautta).
Käytössä olleet sukat ja kengät uusittava, kylpyhuoneen lattia pestävä desinfioivalla aineella, esim. Tolu tai laimennettu kloriitti.
Käsikauppalääkkeet ei auta, eikä luonnonhoidot.
Kun sieni on saatu nujerretuksi, älä enää koskaan kävele paljain jaloin julkisissa tiloissa (kuntosalit, kylpylät, uimahallit). Tutun saunailtaankin kannattaa ottaa suihkusandaalit.
T. Ihotautilääkäri
Kerrankin oikeaa tietoa.
T.tutkija
Toisten kengistä sain syylät jalkapohjaan.
Kirpparilta ei pitäisi ostaa kenkiä.