Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, mihin kauppoihin saa mennä koiranpennun kanssa?

Vierailija
03.04.2022 |

Saako esim. Mustiin ja Mirriin?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläintarvikeliikkeeseen voi mielestäni mennä, toki ovella voi vielä tiedustella asiaa ennenkuin paukkii sisään. Muihin liikkeisiin ei voi lemmikkikoiran kanssa mennä ilman erityislupaa (opaskoiran kanssa saa).

Elintarvikeliikkeeseen ei mielestäni saa mennä koiran kanssa, poikkeus opaskoira.

Ulko-ovissa on kieltomerkit!!

Mutta lain mukaan saa mennä nykyään, jos kauppiaalle itselle sopii? 

Mutta olisko sitten hoidon paikka koiralle ja sen pakkomielteiselle omistajalle?

Vierailija
22/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt monessakin kaupassa (esim. Vaatekaupoissa) koira sylissä. Lähtökohtaisesti koira on kielletty jos yrityksen tiloissa on elintarvikkeita. Oon monesti vielä kysynyt myyjältä että saako koira tulla sylissä kauppaan. Koskaan ei oo kielletty tulemasta.

Ihmisten ilmoilla käyminen kuuluu siihen koiran kasvatukseen. Kun sitä vie moneen uuteen paikkaan niin siitä tulee avoin ja rohkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kannattaa ajatella niin, etteivät lemmikit ole tervetulleita mihinkään kauppoihin. Tuohon voivat muodostaa poikkeuksen yksittäiset lemmikkien ruokaa ja tarvikkeita myyvät liikkeet. Tiedustele asiaa kuitenkin myymälän henkilökunnalta.

Pelkästään lemmikeille tarkoitettuja tuotteita myyviin erikoisliikkeisiin todennäköisesti saa ottaa lemmikin mukaan. Siis myymälöihin, joissa myydään vain lemmikeille tarkoitettuja tuotteita!

Olen huomannut esim. paikallisen prisman yhteydessä toimivan erikoisliikkeen ulko-oven - siis pihalla olevan oven - edustalla kyltin, että myös se karvakaveri saa tulla liikkeeseen.

Vierailija
24/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt chichuahuan tai pinserin käsilaukussa. Jos ei häiritse ketään, niin miksei voisi jossain kaupassakin piipahtaa. Mutta koira ei todellakaan sieltä laukusta sitten hauku yhtään tms.

Ihmiset voi olla allergisia koirille. Elintarvikehygienia on toinen hyvä syy.

Allerginen ihminen saattaa joutua koiran kanssa samaan tilaan myös esim. paikallisjunassa. Ja elintarvikehygienia tuskin vaarantuu, jos koira ei tunge kuonoaan sieltä veskasta mihinkään.

Ei sillä, minusta koira ei ole mikään merkkilaukun lisävaruste tai asuste, joten sen ei tarvitse kulkea emäntänsä mukana joka paikkaan. Mutta mainitsin vain, että olen nähnyt koiran kassissa, ja ellei se sieltä kurkistele, sitä ei välttis edes huomaa.

Junissa on erikseen koiravaunut. Ei saa joka vaunuun viedä elukoita.

Vierailija
25/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläintarvikeliikkeeseen voi mielestäni mennä, toki ovella voi vielä tiedustella asiaa ennenkuin paukkii sisään. Muihin liikkeisiin ei voi lemmikkikoiran kanssa mennä ilman erityislupaa (opaskoiran kanssa saa).

Elintarvikeliikkeeseen ei mielestäni saa mennä koiran kanssa, poikkeus opaskoira.

Mutta olisko sitten hoidon paikka koiralle ja sen pakkomielteiselle omistajalle?

No jos kauppa osuu lenkin varrelle, niin miksi ihmeessä ei kävisi sitten samalla reissulla kaupassakin. Mitä hoidon tarvetta tuossa nyt on mielestäsi? 

Vierailija
26/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että ap kysyi koiranpennusta, ei aikuisesta koirasta? Pieni koiranpentu voi hätääntyä, jos se jää yksin. Lisäksi ihmisten joukossa kulkeminen on hyvä tapa treenata sosiaalisia tilanteita.

Jotkut on nykyisin sitä mieltä, ettei koiraa saa jättää kaupan ulkopuolelle hihnassa odottamaan yhtään sen enempää kuin vauvaa vaunuihin nukkumaan. Että on kuulemma vaarallista, joko kuristuu tai joku varastaa koko eläimen. Autoon ei saa ikinä jättää, vaan on ikkuna rikki kolmessa minuutissa, varsinkin, jos lämpötila ulkona on plussan puolella.

Eli siis summa summarum: Jos aiot käydä missä tahansa kaupassa, et yksinkertaisesti saa ottaa koiraa matkaan ollenkaan. Jos siis olet liikkeellä yksin. Jos teitä on kaksi, toinen voi odottaa koiran kanssa kaupan ulkopuolella asioinnin ajan.

Vierailija
27/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niille päättäjille pitäisi olla hoidon paikka, jos tällaisen asian ovat hyväksyneet. 

Vierailija
28/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ongelmia viä piskisi piikille kannattaa miettiä ennen hankintaa.

Vierailija
29/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt chichuahuan tai pinserin käsilaukussa. Jos ei häiritse ketään, niin miksei voisi jossain kaupassakin piipahtaa. Mutta koira ei todellakaan sieltä laukusta sitten hauku yhtään tms.

Allerginen ihminen saattaa joutua koiran kanssa samaan tilaan myös esim. paikallisjunassa. Ja elintarvikehygienia tuskin vaarantuu, jos koira ei tunge kuonoaan sieltä veskasta mihinkään.

Ei sillä, minusta koira ei ole mikään merkkilaukun lisävaruste tai asuste, joten sen ei tarvitse kulkea emäntänsä mukana joka paikkaan. Mutta mainitsin vain, että olen nähnyt koiran kassissa, ja ellei se sieltä kurkistele, sitä ei välttis edes huomaa.

Pitkänmatkanjunissa on. Lähijunassa ei.

Vierailija
30/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koiraa voi jättää kotiin? Ihan turhaa kiusata muita ihmisiä tarpeettomasti tukemalla väkisin sen koiran kanssa joka paikkaan. Et tarvitse sitä koiraa ruokakaupassa mihinkään.

Vierailija
31/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koiraa voi jättää kotiin? Ihan turhaa kiusata muita ihmisiä tarpeettomasti tukemalla väkisin sen koiran kanssa joka paikkaan. Et tarvitse sitä koiraa ruokakaupassa mihinkään.

No vaikka kesken lenkin tulee mieleen, että pitääpä käydä ostamassa kahvimaidot aamuksi valmiiksi. Käy nopeasti siellä kaupassa koiran kanssa eikä tarvitse erikseen taas lähteä sinne kauppaan. 

Vierailija
32/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä liikun paljon myös bussilla koiran kanssa. 

Vierailija
33/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on.

Vierailija
34/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkauppoihin kyllä. Joskus kun olen ollut talvitakkia katsomassa koiralle, niin ovat ihan sanoneet, että tule koiran kanssa sovittamaan, niin on helpompaa.

P.S. eläinkaupoissa on usein vaaka, niin voi kätevästi käyttää koiran samalla puntarissa. :)

Vierailija
35/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka kesken lenkin tulee mieleen, että pitääpä käydä ostamassa kahvimaidot aamuksi valmiiksi. Käy nopeasti siellä kaupassa koiran kanssa eikä tarvitse erikseen taas lähteä sinne kauppaan. 

Mun lähimarkettini edessä on sellaisia lukittavia koirankoppeja ja joskus tulee hyödynnettyä niitä, jos haluan piipahtaa lenkin yhteydessä kaupassa.

Vierailija
36/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne koirat varmasti oikein viihdy kauppakeskuksissa, vaikka jotkut niitä sinne raahaavat.

Vierailija
37/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos jättäisi sen puudelin ulos koiraparkkiin. Koira on meillä ollut aina mutta ei noin älytöntä ideaa vielä ole tullut että kauppaan ottaisin mukaan.

Joku Musti ja mirri eri juttu jos jotakin sovitettavaa hakemassa.

Vierailija
38/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

awwe minkälainen pupunpapana sulla on :3

Vierailija
39/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupan ymmärrän mutta miten sä kiusaannut sylissä olevasta koirasta?

Mä ahdistun lapsista, niiden melusta ja siitä että ne lähmii pikku räkänäpeillään kaiken. Sovitaanko siis että lapsia ei tuoda kauppaan koska MUA ahdistaa? 😁

Vierailija
40/48 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupan ymmärrän mutta miten sä kiusaannut sylissä olevasta koirasta?

Mä ahdistun lapsista, niiden melusta ja siitä että ne lähmii pikku räkänäpeillään kaiken. Sovitaanko siis että lapsia ei tuoda kauppaan koska MUA ahdistaa? 😁

Näin. Jos haluaa perustella sen, ettei koiria saa missään tapauksessa viedä mihinkään kauppaan, perusteena ei pidä olla se, että sattuu itse inhoamaan koiria. Ei se ole peruste yhtään millekään. Korkeintaan omaan kotiisi voit kieltää tuomasta koiria sillä perusteella. Samaan tapaan joku voi inhota vauvoja, pikkulapsia, vammaisia tai vanhuksia, ja haluaisi sillä perusteella kieltää heistä tulemasta johonkin yleiseen tilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä