Kesäkuun Kullanmurut Ke 4.10.06
Hyviä huomenia kaikille!
Tämän aamun keskustelut eivät ole lähteneet käyntiin, joten päätin kerrankin aloitella. Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, sillä kaikenlainen muu touhu on vienyt energian ja onneksi ajatuksetkin kuumeilusta taka alalle :-))
Meillä on kovasti tehty " töitä" uuden tulokkaan eteen ;-)) Luulen, että ovis oli eilen ja nyt odottelen innolla ja malttamattomana kuinka meitin kävi. Kaksi viikkoa kuumeilua ainakin vielä, sitten pääsen testaamaan.
Mitäs muille??
Täytynee palata töiden pariin. Jään odottelemaan muiden kuulumisia.
-K-
Kommentit (15)
Täällä ollaan hieman sekavissa tunnelmissa..Menin sitten eilen etsimään netistä tietoa tuosta nesteen tihkumisesta rinnoista ja se olisi kannattanut jättää tekemättä!! Se voi nimittäin olla oire prolaktinoomasta, aivolisäkkeen kasvaimesta.. Olin eilen illalla sitten aivan maassa ja pelkäsin tietysti pahinta. Tein tänä aamuna testin haamun toivossa, mutta ihan tyylipuhdas negahan sieltä tuli..Nyt kävin juttelemassa asiasta työterveyshoitajan kanssa ja iltapäivällä soittelen hoitajalle, että josko varataan aika lääkärille..
Suomen Endokrinologiyhdistys ry:n sivuilta löytyy seuraavanlainen teksti: " Aivolisäkkeen kasvaimista yleisin on prolaktiinia tuottava adenooma eli prolaktinooma. Se on käytännössä aina hyvänlaatuinen. Sen yleisyydestä ei ole tarkkaa tietoa, mutta kooltaan alle 10 millimetrin kokoisia mikroprolaktinoomia voi löytyä jopa joka neljänneltä mieheltä ja naiselta. Prolaktinooma diagnosoidaan kliinisesti kuitenkin useammin naisilta kuin miehiltä, ja kooltaan naisten kasvaimet ovat yleensä pienempiä.
Naisilla ennen vaihdevuosi-ikää prolaktinooman oireita ovat kuukautiskierron häiriöt, lapsettomuus ja maitovuoto. Oireet johtavat herkästi tutkimuksiin, ja naisilla diagnoosiin päästään tästä syystä useimmiten jo mikroadenoomavaiheessa (kasvain alle 10 mm) ja nuoremmalla iällä. Myös naisilla seksuaalinen halukkuus voi heikentyä, ja päänsärky on tavallisempaa kuin väestössä yleensä."
Ei tässä nyt hysteriaan ole syytä ja tietysti toivon, että olisinkin raskaana, vaikka testi olikin nega. Eilen ja tänään on vatsassa nippaillut huomattavasti enemmän kuin aiemmin ja kovasti toivon, että kiinnittyminen olisi ollut vasta esim. eilen ja testi näyttäisi plussaa myöhemmin..Tänäänhän on kuitenkin vasta kp24/28, 10dpo, että eiköhän tässä kuitenkin ole vielä toivoa.. :o)
Piipikkä *hieman sekavissa tunnelmissa*
Piipikkä: oliko teillä ennestään lapsia?
Mun siskolla on aivoissa juurikin tuo prolaktiinin erityksen aiheuttava kasvain. Ollut jo tiedossa reilut 10 v. Sisko syö tuon hormonin erittymisen estolääkettä, mutta muuten elää ihan normaalia elämää, että sinänsä kyse ei ole mistään hirveän vakavasta asiasta. Vaikka tietty tuollainen hirvittää!
Lasta he ovat yrittäneet tämän vuoden tammikuusta lähtien - tuloksetta. Olenkin pohtinut tuon kasvaimen merkitystä tässä asiassa ja tuon sun leikkaaman pätkän mukaan syy voisi juuri olla siinä. Kuulemma tuon estolääkityksen pitäisi mahdollistaa kuitenkin raskaaksi tuleminen. Toivoa siis on!
Hyvä kun olet menossa tutkimuksiin ja että asia selvitetään. Jos kyse on jostain muusta kuin näistä normaaleista hormonihäiriöistä niin oiretta päästään hoitamaan. Tsemppiä!
-satu-
Onpas lyhyt pino. Missähän kaikki on vai onks tosiaan suurin osa jo tippunu heinäkuisiin..Höh..
Tänne ei mitään erikoista kuulu; päätä särkee ja kurkku kipee edelleen. Samoin lihaksia särkee, tylsää..=(
Vatsassa on ollu kans tuntemuksia, mut vaikee arvioida enteileekö tätiä vai mitä..ku ei oo aikasemmin tullu kuunneltua omaa kroppaa näin tarkasti. Yritän kovasti pitää pään kylmänä vaik kyllä täytyy rehellisyyden nimissä myöntää, et toiveet on kyl aika korkeella..=/
Ootellaan ootellaan!=)
K@tinzalle toivotan kovasti tärppionnea!!!bd
Tarilla tosi jänskät päivät meneillään.. Toivotaan ny oikein kovasti et se täti ei sun luokses löytäis! Tsemppiä piinailuun!=)
Piipikkä todellakin sulla vielä toivoa on plussatestistä! Vielähän täs on monta päivää aikaa sen plussan ilmestymiseen!bd
Uskon kyl, et negatesti masentaa, mut älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Ja varmasti mahdollisuus johonkin sairauteen säikäyttää, mut uskon kyl ton nesteen tihkumisen edelleen voivan viitata myös raskauteen. Ainakin mun yhdellä kaverilla rupes (muistin tän eilen ku mietin tota sun kysymystäs) maitoa tihkuun rinnoista jo tosi aikaisessa vaiheessa raskautta. Raskaus oli kyl tälle mun kaverille jo toinen eli aiemmin oli jo imettänyt. Onkos sulla jo lapsia?
No mut jokatapauksessa tässä oli nyt mun tarkotuksena sua tsempata! Koitahan jaksaa! *iso tsemppihali*
Plussasäteitä kaikille toivottaa, Hope 31/29-34
Kiitos tsemppaamisesta! Juu, vaikka kyseessä olisikin tuo prolaktiinin eritystä aiheuttava kasvain, niin sehän on lääkkeillä hoidettavissa ja hyvä vaan, jos selviää!! Että kyllä täällä ollaan nyt jo huomattavasti paremmalla mielellä! :o)
Toivon kovasti, että kiinan-pöpön sisko tulee pian raskaaksi kasvaimesta huolimatta!! Ainakin sen perusteella, mitä eilen asiasta luin, ei lääkityksen pitäisi estää raskautumista, vaan päinvastoin, edistää.
Taisitte kumpikin kysyä, onko meillä lapsia ennestään..Meillä on yksi lapsi, reilun vuoden ikäinen ihana pikkumies ja imettämisen lopetin suunnilleen puoli vuotta sitten. Esikoista aloin odottaa ensimmäisestä yrityskierrosta. Toivotaan, että rinnat olisivat " herkistyneet" imettämisestä ja reagoisivat näin uuteen raskauteen. :o) Jotkut sanovat, että heillä on herunut maitoa vielä vuodenkin kuluttua imettämisen loputtua..Teidä sitten, vaikka olisi ihan normaalia, itse en vain aiemmin ole tätä " vaivaa" havainnut.
Mut vielä, iso kiitos tesmpistä hope ja kiinan-pöpö!! Ihanaa, kun voi tänne purkaa murheitansa! :o)
Määhän tosiaan jo plussasin alkuviikosta, mutta vieläkin täällä käyn kurkkaamassa, että ketähän mahdollisesti ois tulossa mukaan kesäkuisiin :-). Pidän piipikkä ja muut teille peukkuja!
Arvaatte varmaan, että mun oli hiukan vaikeaa kertoa siskolleni olevani raskaana. Meillähän yritystä on takana vasta pari kuukautta ja heillä 9kk... Mutta tietty hän oli onnellinen meidän puolesta ja sanoikin, että eihän se mun vika ole, ettei heillä tärppää.
Piipikkä, eikö autakin, että tietää jonkun, jolla on tuo kasvain niin se ei sit tunnu niin maata kaatavalta enää! Ja en kyl usko, että sulla se olis!
Niin ja mä lopetin esikoisen imettämisen puoli vuotta sitten ja multakin vielä tulee maitoa/nestettä rinnoista jos vähän puristaa. Jotain jämiä sinne on jäänyt ;-)! Kuulemma ihan normaalia.
-satu-
Kylhän toi " maidon" tulo on ihan normaalia. Mulla on imetyksen lopettamisesta jo reilu vuosi ja kyllä tulee jos puristaa. En oo siitä ollu mitenkään huolissani. Musta kyllä on otettu verikokeissa toi prolaktiini, eikä siinä ollu mitään häikkää. Se tutkitaan kai aina kun voi aiheuttaa lapsettomuutta.
Aina tietty kannattaa asia tutkia, jos se itseä huolestuttaa. Stressi ei oo hyväksi meille vauvakuumeisille.
Kyllä se plussa sieltä vielä tulee!
pikku2posti kp23/27-33 eikä mitään uutta (.)
Onpas täällä vähän vaisua tänään...Porukka on tainnu joko plussata tai tippua heinäkuisiin. Ja tuntuu vähä et taidan itekki tippuu...=( Menin hölmö testaa tänää ja negaa näytti, ei haamun haamua...tosin ei nyt oo vasta ku kp 23/26-27 mut ajattelin et vois jo haamua näyttää jos ois onni käynyt. Testasin Aconin herkällä testillä. Miten aikasin ton testin pitäs näyttää raskaus? Mun mielestä mulla oli ovis kp 11-12. No, täytyy tässä nyt kattoo, jos ei tätiä näy vielä maanantaina ni sit testaan uudestaan tiistaina. Tyhmää ku menee liian aikasin testaa, nyt ei oikee tiiä mitä aatella...masussa edelleen välillä pikku nippailuja ja repäisykipuja, rintoja välillä kivistää sivusta...huoh...ei auta ku oottaa...
pirpapa
Lämpö sitten nousi aamulla:
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
Hieno homma, mutta kun on kurkku karhea ja pientä nuhan alkua, niin eihän tuohon voi oikein luottaa, että johtuuko flunssasta vai mistä. Äsh.
No, ei auta kuin ootella tuleeko oireita suuntaan tai toiseen.
Plussasäteitä kaikille!
Koralli73 kp 17/23-32 dpo 5 y3
Meillä on yritystä viime keväästä. Kesäkuun kierrosta tärppäsi, mutta meni heinäkuussa kesken. Juuri kun olin innostunut siitä, oli kaikki oireet ilmennyt. Sitten luulen, ettei tullut edes ovista pariin kuukauteen. Ei siltä ainakaan tuntunut. Nyt on ollut öklö oloa ja väsymystä ja vihlontaa mahassa. Nyt on vähän menkkamaisin tuntemuksia mahassa ja pahaa pelkään, että menkat alkaa huomenna aamulla. Mulla oli viikko oviksen jälkeen tuhruvuotoa paljon. En tiedä mitä se oli..... Äsken tein testin ja negaa näytti :(
Onpas täällä tosiaankin vähän porukkaa tänään.
).( Täällä suunnalla kaikki taas hyvin, tuon yhden päivän purkauksen jälkeen. Vuotoa ei vielä ainakaan näy ja toivottavasti ei näykkään. Oireina on väsymys, nivusten särky, tänään vatsaa on vihlonut silloin tällöin oikealta puolelta, rinnat tuntuu jotenkin erilaisilta, lisääntynyt valkovuoto, ja välillä tuntuu menkkasärkyä vatsassa.
Eilen tilasin uudet acon 10:t, joten luulenpa, että lauantaina testaillaan taas, jollei menkat ala ennen sitä.
Plussaonnea kaikille tasapuolisesti:)
bambiino kp 29/38?
Heippa pitkästä aikaa.... Töitä, raksaa ja esikkoa hoidellessa on aika ihan siivillä kulunut!
Onnittelut kaikille teille jo plussanneille! bbdd
Plussia lisää loppukuuhun, eiks vaan tytöt ;D
Mitäs tänne omaan napaan. Peittoa on pöllytelty... Ja jos nyt olen raskaana olen onnesta sekaisin =D Toivon niin mielettömästi pikkukakkosta,että kuvittelen jo raskausoireita Kp sentäs vain 13/26 ja ovis oli testin mukaan eilen!!! Ei auta kuin kuumeilla nyt nuo kaksi viikkoa,plääh =( Odottavan aika on pitkä ja pettymys vielä suurempi suurten odotusten jälkeen!!
S@nde pikaseen ennen nukkumaan menoa
toivottavasti käyt vielä lukemassa että näet tämän..
itselläni maitoa tihkunut jo monta vuotta ja syy on hyperprolaktinemia toki syy selvitetiin myös että aivoissa ei ole mitään. ja verikokeista katsottiin ja diagnosi oli hyperprolaktinemia jonka saa lääkkeillä hoidettua. aluksi mun prolaktiini arvot oli niin korkeat että raskautuminen ei ollut mahdollista mutta kun saatiin oikea lääkitys tulin raskaaksi ja nyt olen 10kk pojan äiti ja toista odotan la 11.6
halusin vain kertoa sinulle että se voi johtua muustakin...ai niin ylensä kun prolaktiini on koholla niin on kuukautiset epäsäännölliset..zemppiä sinulle!
t:börri
Kiitos viestistäsi, börri! Mulla on kyllä ollut säännölliset kuukautiset (ainoastaan viime kierto oli poikkeuksellisen lyhyt) ja sen vuoksi en oikein itsekään usko tuohon prolaktinoomaan (nyt kun olen selvinnyt alkujärkytyksestä). No, tänään menen joka tapauksessa käymään työterveyslääkärillä, katsotaan sitten mitä tutkitaan, vai tutkitaanko mitään.
Niin ja ihana kuulla, että teillä kävi noin onnellisesti raskautumisen suhteen! Onnea toisen pienokaisen odotukseen!!! :o)
Mun alavatsaa on särkenyt ja vihlonut jatkuvasti nyt jo kolmatta päivää..Jotenkin toivon vieläkin, että olisin raskaana, vaikka testi näytti eilen negaa. Testasin Acon10:llä ja luulisi, että se olisi näyttänyt edes haamun, jos raskaana olen. Eilen oli kp24/28 ja 10dpo.
Palailen sitten lääkärillä käynnin jälkeen kertomaan, miten kävi.
Ihan yllättäen itseni täältä löysin. Kuumeiltu ei olla kun salaa, miehelle kertomatta. Meiltä löytyy kullannuppu 10/05. Yritystä ei ole siis vielä aloitettu, luomuehkäisyä käytetty. Niitä NIIN varmoja päiviä ;)
Kiertopäiviä on 30, viime kierto oli 29 päivää. Olo on nyt lievästi sanottuna jännä. Lämpöä ollut viikon verran 37 astetta. Posket helottaneet, kylmänväreitä ollut, nuhainen olo. Eilen luulin jo menkkojen alkavan, vihloi siihen malliin alavatsalta. Mutta ohi meni, flunssainen olo taas vaan lisääntyi.
Jännää siis. On muutaman kierto kerinnyt olla synnytyksen jälkeen, aina mahtavia valeraskausoireita! Tätä lämpöä ei kuitenkaan vielä ikinä. Esikoisesta muistan poskien helotuksen ja lämmön alkuvaiheessa.
Testiä EN TAHDO vielä tehdä. Odottelen, koska pisin kierto synnytyksen jälkeen on ollut 34 päivää. Sitten jos ei ole kuulunut, niin testaan.
Tsempit jokaikiselle, vähänkö siistiä päästä jännäilemään ;)
t. Simi79 + poika 10/05
Täällä ollaan edelleen kp 30/26-30 on menossa ja lämmöt ylhäällä edelleen saas nähdä kuin pitkä kierto tulossa.Välillä hiottaa oikein kunnolla,mutta päänsärkyä ei ole ollut vielä, kun yleensä mulla päivää ennen menkkoja kunnon pääsärky.No ei auta kuin katsoa ja odottaa vielä.Uuden testin teen vasta joskus lauantaina jos on aihetta enää.