Auttakaa! Tytölle etunimeksi Linnea, Ella, vai Olivia?
Kommentit (68)
itse en kyllä valkkaisi nimeä suositumpien listalta
Raili
Ritva
Pirjo
Siinä parempi kolmikko nimiä. Ennen oli kunnollisia ryhdikkäitä nimiä, nykyiset on yhtä vetelää lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
linneahan oli nyt suosituin nimi
Eipäs ollut. Kolmen kärki oli Olivia, Aino ja sitä kolmatta en muista. Linnea se ei ollut.
Molemmat olette väärässä
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008721110.html
Helmi, Aino, Lumi, Hilla, Linnea
Kamalaa lässyä koko rimpsu. Joku Hilla?? Suomuurainkin olisi ryhdikkäämpi nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
linneahan oli nyt suosituin nimi
Eipäs ollut. Kolmen kärki oli Olivia, Aino ja sitä kolmatta en muista. Linnea se ei ollut.
Molemmat olette väärässä
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008721110.html
Helmi, Aino, Lumi, Hilla, Linnea
Sinä itse nyt sekoitit. Lue uudestaan tuo artikkeli ja siinä ei ollut puhetta annetuista nimistä, vaan mitä nimeä ihmiset pitivät kauneimpana. Tuo oli sen kyselyn viiden kärki, eikä mikään annettujen nimien lista. Hitto kun ihmiset edes osaisivat lukea.
Kaikki kauniita nimiä ja sopivat myös hyvin yhteen. Anna lapselle nimeksi Linnea Ella Olivia/ Olivia Ella Linnea/ Ella Linnea Olivia/ Ella Olivia Linnea.
Linnea-nimi meni mulla vähän pilalle sen jälkeen, kun tajusin että se on johdettu alunperin ruotsalaisen luonnontieteilijän Carl von Linnén sukunimestä. (Vanamon tieteellinen nimi Linnea Borealis on siis annettu tämän tyypin mukaan). Nyt mulle tulee siitä mieleen vaan vanha peruukkipäinen mies, eikä söpö nuori tyttö.
Anna latinonimi, jos olette latinoja, vaikkapa SILVIA tai ANA.
Anna venäläisnimi, jos venäläisiä esim. NATALIJA taI ANASTASIJA.
JOs olet suomalainen, niin Tellervo tai Kyllikki on hyvä.
Jos et keksi muuta, niin anna venäläisten lempinimet eli tasapaksu TANJA (johdettu Tatjanasta) tai tasapaksu KATJA (johdettu Jekaterinasta).
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin nimeksi Daalia
Daalia Kukka-Maaria
Tämä on ehdotukseni🌺
Näitä on tosi paljon. Varaudu siihen, että lapsestasi tulee esim. Iso-Ella, Blondi-Olivia, Pikku-Linnea...
Minä antaisin nimeksi Olivia Susanna.
Anniina
Anneli
Marianne
Lilja
Vilja
Liina
Lopetat nyt sen jahkailun ja annat lapselle nimeksi Kukka Orvokki. Selvä?
Kaikki on aika lässytysnimiä. Lillunlällynlällönllää.