Heldingissä kaikilla on kiire, ei minnekään, kukaan ei katso ketään silmiin
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Missä on Heldingi?
Hell is dinking.
Suomen avoviemäri, hukkukoon omaan pascaansa.
Täynnä yksinäisiä, juurettomia ihmisiä. Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
Miksi olisin tuntemattomalle silmiin katsomisen verran velkaa? Mikä oikeus tuntemattomalla on siihen?
Minkä takia pitäisi tuijottaa silmiin vieraita ihmisiä? Onko sulla lääkkeet ottamatta?
Kuusamo...Nyt kutsuu mua Kuusamo...
Vierailija kirjoitti:
Suomen avoviemäri, hukkukoon omaan pascaansa.
Yleensä se paska tulee jostain muualta kuin viemäristä itsestään.
Ihan älytön väite tuo että olisi kiire "ei minnekään". Ei minulla ole yhtään ainoaa kertaa elämässäni ollut kiire "ei minnekään" vaikka Helsingissä asunkin. Kiire on kyllä toisinaan ollut, mutta silloin ihan siitä syystä että olen jättänyt lähtemisen liian viime tippaan ja on joku ajanvaraus, tapaaminen, teatteri, elokuva, konsertti yms. yms.
Ja tosiaan silloin en kyllä käyskentele hitaasti ja rauhallisesti ympäristöä ihaillen, vaan menen määrätietoisesti eteenpäin. Enkä katso ihmisiä silmiin tai muutenkaan. Toki tiedostan heidän läsnäolonsa niin että en päin kävele.
Ja silloinkin kun ei ole erityisesti kiire mihinkään, kävelen suht. ripeästi. Se on mukavaa.
Helsinki...
Savuinen, sumuinen kaupunki
Ihmiset ei tunne edes naapuriaan
Harva täällä hymyilee
Kuusamo
Nyt kutsuu mua Kuusamo 🎶
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön väite tuo että olisi kiire "ei minnekään". Ei minulla ole yhtään ainoaa kertaa elämässäni ollut kiire "ei minnekään" vaikka Helsingissä asunkin. Kiire on kyllä toisinaan ollut, mutta silloin ihan siitä syystä että olen jättänyt lähtemisen liian viime tippaan ja on joku ajanvaraus, tapaaminen, teatteri, elokuva, konsertti yms. yms.
Ja tosiaan silloin en kyllä käyskentele hitaasti ja rauhallisesti ympäristöä ihaillen, vaan menen määrätietoisesti eteenpäin. Enkä katso ihmisiä silmiin tai muutenkaan. Toki tiedostan heidän läsnäolonsa niin että en päin kävele.
Ja silloinkin kun ei ole erityisesti kiire mihinkään, kävelen suht. ripeästi. Se on mukavaa.
Olipas pitkä analyysi. Katon tai en kato. Vähän fiiliksen mukaan. Jos olen maalitusprojektissa kohteena, ähäkutti, enpäs kato.
Vierailija kirjoitti:
Täynnä yksinäisiä, juurettomia ihmisiä. Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
No jo on taas helsinginvihaajat olleet hiljaa pari päivää, niin että piti alkaa haukkua taas! Mikä teitä riivaa? Miksi ette vain ole hiljaa? Mitä te itsellenne saatte pahoista teksteistänne? En ole yksinäinen enkä juureton, ja sitäpaitsi olen syntynyt Helsingissä ja kasvanut täällä.
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö! Asuin nuorena Helsingissä 7 vuotta ja aluksi ihmettelin että miksi kaikki vihaavat minua ja olenko näkymätön. Meni oli sen verran erilaista kuin kotikaupungissani Tampereella, jossa sai olla ns. Rempseä. Kyllä siihen kivikasvoisuuteen tottui ja oppi siihen mukaan ja tajusi ettei se ole henkilökohtaista, vaan suuren kaupungin menoa. Mutta nyt asun taas treellä ja täällä on tilaa enemmän olla oma rempseä itsensä. Tosin tämäkin kaupunki on kasvanut, joten sellaista tiettyä suuren kaupu välinpitämättömyyttä muihin ihmisiin on alkanut täälläkin huomaamaan enemmän.
Kontrasti on iso, kun Stadista menee lapsuuden keskikokoiseen kotikaupunkiin niin siellä ensimmäisenä huomaa sen kiireettömyyden ja hiljaisuuden. Sitä kaipaan, kun asuu Stadissa. Ehkäpä vähän vanhempana alkaa vi**ttamaan kunnolla tämä meininki ja muutan johonkin kyläpahaiseen, mutta sitä ennen työt ja lapseni pitävät minut täällä.
Miksi pitäisi katsoa ketään silmiin? Sehän on suora kutsu ahdìsteluun
Aha. No älä tule tänne.