Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trollitoimisto Ellunkanat vauva av:ssa

Vierailija
22.09.2015 |

Eilisestä välittömästä reaktiosta kyseistä firmaa koskevaan viestiin voimme päätellä, että ellunkanoilla on täällä keskustelupalstoilla joku mielipiteenmuokkausprojekti meneillään.
Mikäköhän aihe voisi olla? Siinäpä av-mammoille pähkäilemistä...

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:03"] Varmaan ihan mukava duuni, kun saa palkkaa keskustelupalstalla päivystämisestä. Onkohan tällaisia trollauspalveluja useampiakin Suomessa tarjolla? [/quote]Meillä Suomessa ei ole trollauspalveluja. On vain vaikuttajaviestintää ja sisällöntuotantoa. [/quote]Mutta siis ovat sama asia, eli keskeinen osa toimintaa on mielipidemanipulaatio kaikkein seuratuimmilla keskustelupalstoilla. Eli trollaus.

[/quote]

Eiköhän täällä ole ihan muut tyypit trollaamassa kuin joku porvarien viestintätoimisto...
[/quote]C'moon, vähän mielikuvitusta peliin. Hitunen tervettä epäluuloa vois kanss olla paikallaan, niin ympäröivästä maailmasta sais realistisemman kuvan. Me suomalaiset ollaan niin sinisilmäisiä ja rehellisyyteen tottuneita, että kaikenmaailman manipulaattorit vie meitä kuin pässiä narusta...

Vierailija
22/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:40"]Maineenhallinta kosahtaa aina omaan nilkkaan. Aina.

[/quote]

Niinpä. Hyvin oli ajateltu Temosen dokumenttiin osallistuminenkin...siinä vasta maineenhallinnan ammattilaiset...olin aivan ällistynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 01:10"]Mielipiteiden muokkaus on joillakuilla harraste. Joskus allekirjoitan, toisinaan sitten taas en. t. Eugene [/quote]Halveksittavaa mielipiteenmuokkaus on silloin, kun sitä tehdään jonkun toisen toimeksiannosta palkkiota tai muuta hyödykettä vastaan. Tällainen toiminta pitäisi ehdottomasti kriminalisoida, mutta se ei varmaan koskaa tapahdu, koska niin moni taho hyötyy tyhmän kansan manipuloimisesta.

[/quote]

Minä en saa siitä palkkaa. Jos joku haluaisi palkata minut mielipiteenmuokkaukseen av-palstalla niin ei muuta kuin yhteydenottoa palstan kautta. Maksut bittirahalla, vastikkeena tietenkin erittely tehdystä työstä, kirjoitetuista viesteistä ja laadituista poistopyynnöistä jne.

t. Eugene

[/quote]Eugene, sinä olet sikapossu

[/quote]

Kiitos.

t. E.

[/quote]Mutta Eugene, kun sä et kuitenkaan osaa tehdä sitä tehokkaasti. Jos edes yrität, itsetuntosi saa sellaisia kolhuja, ettet niistä ikinä toivu. Ihan sun omaa parasta ajatellen, hei....

[/quote]

Mielestäni olen aika monta kertaa onnistunut huomattavan hyvin mielipiteenmuokkauksessa ja huonosti tehdyn kriisiviestinnän jälkien siivoamisessa. Kannattaa tiedostaa se, että minä kerron tästä harrasteestani vapaaehtoisesti mutta en julkista esimerkkitapauksia. Ne jotka saavat siivoamisesta ja manipuloinnista palkkaa eivät mainosta toimintaansa kohdepalstalla millään tavalla. Se kun kuuluu sopimusehtoihin.

Vierailija
24/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:38"]Ei ihmiskunta soikoon. Mistä näitä väsyneitä "elämä on suuri salaliitto" -ihmisiä oikein ilmaantuu?
[/quote]Mistäs nyt moinen kommentti? Ei tämän asian yhteydessä ole kukaan puhunut mitään mistään salaliitoista. Mahtoiko olla pieni freudilainen lipsahdus...

Vierailija
25/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:38"]Ei ihmiskunta soikoon. Mistä näitä väsyneitä "elämä on suuri salaliitto" -ihmisiä oikein ilmaantuu? [/quote]Mistäs nyt moinen kommentti? Ei tämän asian yhteydessä ole kukaan puhunut mitään mistään salaliitoista. Mahtoiko olla pieni freudilainen lipsahdus...

[/quote]

Niin, salaliittoahan ei voi olla jos kukaan ei kirjaimellisesti mainitse salaliittoa. Voi lukutaito ja mediaymmärrys taas.

Vierailija
26/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:40"]Maineenhallinta kosahtaa aina omaan nilkkaan. Aina.

[/quote]

Niinpä. Hyvin oli ajateltu Temosen dokumenttiin osallistuminenkin...siinä vasta maineenhallinnan ammattilaiset...olin aivan ällistynyt.
[/quote]Mun tarttee saada toi leffa katsottavaksi. Oliko se sen leffan takia kun Tujunen sai potkut? Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
27/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:40"]Maineenhallinta kosahtaa aina omaan nilkkaan. Aina.

[/quote]

[/quote]Mun tarttee saada toi leffa katsottavaksi. Oliko se sen leffan takia kun Tujunen sai potkut? Näin olen ymmärtänyt.
[/quote]

Kannattaa joo kattoa. Tujusen lähtö johtu varmasti tosi pitkälti tuosta dokkarista ja kaikesta mitä siihen koko hässäkkään liitty.

Vierailija
28/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 01:10"]Mielipiteiden muokkaus on joillakuilla harraste. Joskus allekirjoitan, toisinaan sitten taas en. t. Eugene [/quote]Halveksittavaa mielipiteenmuokkaus on silloin, kun sitä tehdään jonkun toisen toimeksiannosta palkkiota tai muuta hyödykettä vastaan. Tällainen toiminta pitäisi ehdottomasti kriminalisoida, mutta se ei varmaan koskaa tapahdu, koska niin moni taho hyötyy tyhmän kansan manipuloimisesta.

[/quote]

Minä en saa siitä palkkaa. Jos joku haluaisi palkata minut mielipiteenmuokkaukseen av-palstalla niin ei muuta kuin yhteydenottoa palstan kautta. Maksut bittirahalla, vastikkeena tietenkin erittely tehdystä työstä, kirjoitetuista viesteistä ja laadituista poistopyynnöistä jne.

t. Eugene

[/quote]

Kiitos.

t. E.

[/quote]Mutta Eugene, kun sä et kuitenkaan osaa tehdä sitä tehokkaasti. Jos edes yrität, itsetuntosi saa sellaisia kolhuja, ettet niistä ikinä toivu. Ihan sun omaa parasta ajatellen, hei....

[/quote]

Mielestäni olen aika monta kertaa onnistunut huomattavan hyvin mielipiteenmuokkauksessa ja huonosti tehdyn kriisiviestinnän jälkien siivoamisessa. Kannattaa tiedostaa se, että minä kerron tästä harrasteestani vapaaehtoisesti mutta en julkista esimerkkitapauksia. Ne jotka saavat siivoamisesta ja manipuloinnista palkkaa eivät mainosta toimintaansa kohdepalstalla millään tavalla. Se kun kuuluu sopimusehtoihin.

[/quote]

Ai että "mielestäsi" (?)

Millä perusteella sitten valitset tapaukset, joihin puutut (siis ilman, että kukaan saa koskaan tietää mitään...)?

Vierailija
29/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:51"]

Nämä viestintätoimistot ovat sikäli mielenkiintoisia, että mitään oikeasti innovatiivista ei ole keksitty herran aikaan. Jokaisen uuden konseptin myötä syntyy pyörä, jolla rullaillaan kymmenisen vuotta - kunnes keksitään uudella porukalla uudestaan se sama pyörä, jolla taas rullaillaan hetken matkaa. Joku jörö koodari vain keksii välillä uuden alustan. Näin se luova työ toimii ja ruokkii.

Lukekaa nyt tämänkin toimiston porukan kuvauksia hymyilemättä.

[/quote]

En ole ellunkana, todellakaan (oisinkin! oon vaan köyhä ja juntti av-mamma), mutta mitä ihmeen innovaatioita niiden viestintätoimistojen pitäisi sitten keksiä? mun käsittääkseni niitten duunia on auttaa yrityksiä ja organisaatioita saamaan sanomansa perille, oli se sitten jonkun tuotteen ylivertaisuus suhteessa muihin, jonkun asenteen/ajatuksen/ideologian tms. esitteleminen ja levittäminen tai ihan mitä vaan. käytännössä neuvovat, mikä on trendikästä ja in juuri nyt, mitä kannattaa korostaa, mitä häivyttää ja miten reagoida erilaisiin tilanteisiin. ei oikeasti sen kummempaa.

mä en nähnyt eilistä ketjua, mutta en oikein jaksa uskoa että kovin suuria resursseja av-palstalla käyttävät, ehkä joku harjoittelija kahvitauolla innostunut, eiköhän se ole aika se ja sama mitä täällä keskustellaan. tää on anonyymi keskustelupalsta jossa suuri osa keskustelijoista on trolleja. oikea keskustelu on ihan jossain muualla.
[/quote]
Olet kana tai et (erittäin suurella todennäköisyydellä olet), niin sinä annoit juuri erittäin hyvän esimerkin mielipiteen muokkauksesta, eli tietoisesti vähättelit Suomen suurimman anonyymipalstan merkitystä mielipiteen muokkaajana.
Täällä jos missä on potentiaalista käännytettävää populaa pilvinpimein. Poliitikot pyörii edelleenkin aivan liikaa paikoissa, joissa mielipiteet on valmiiksi betonoitu. Sen sijaan aivan liian vähän paikoissa, joissa pyörii valtaisat määrät porukkaa, joilla ei ole selkeätä kantaa oikein mihinkään yhteiskunnalliseen asiaan, paitsi tietysti siihen, että mamut on perseestä. Tuo mamukanta onkin hommapersujen tehokkaan trollauksen tulos, mutta he ovatkin sometrollauksen pioneereja, kun taas nää kaikenmaailman kokkarikanat ainoastaan jälkijunassa tulevia perässähiihtäjiä.

Vierailija
30/105 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurin anonyymipalsta? Varmaan, mutta just siksi kun tää on anonyymi, ei tälle voi antaa kovin paljon painoarvoa. Johan sen on modetkin todenneet, että esim. maahanmuuttokeskusteluissa suurimmassa osassa ap keskustelee itsensä kanssa. Lisäksi tuo 23-07 kirjautumispakko on selkeästi hiljentänyt keskustelua ja muutenkin täällä tuntuu olevan tosi paljon hiljaisempaa verrattuna parin vuoden takaiseen. 

Vierailija
31/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita näköjään muitakin viestintätoimistoja, joissa entisiä kokoomuslaisia poliitikkoja on asemissa. Tällaisia trollitoimistoja ovat esim Miltton ja BLIC.

Vierailija
32/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellun kanat ovat kasvaneet muutaman vuoden aika hyvin ja tuloskin on hyvä. Tosin pientä vielä kuitenkin.

Mielenkiintoista Ellun Kanoissa ja yleensäkin.

Blogeissa ja fb päivityksissä jauhetaan loputtomiin monikulttuurisuudesta ja voimavaroista jotka liittyvät diversiteettiin ja monimuotoisuuteen. Mamut ovat rikkaus ja blaa blaa.

Katsokaa noita ihmisiä ja kertokaa missä se "monimuotoisuuden rikkaus" on ellun kanoissa.

http://ellunkanat.fi/me#ihmiset

Eli muille voidaan saarnata monimuotoisuudesta, mutta meille se ei nyt vaan sovi.

Kirsi Piha on vanhoja Sarasvuon leikkikavereita ja inhoaa myös miehiä yli kaiken. Tai en tiedä inhoaako, mutta kovasti toiminta on keskittynyt naisten ja mamujen komppaamiseen. Tosin osaa viestinnän ammattilaisena pitää mölyt mahassa ja keskittyä tekoihin. Ja senhän tuosta henkilöstöstä huomaa.

Eikä siinä mitään, hyvää työtä tekevät ja ovat rautaisia ammattilaisia. Tosin jokaisen naisasialiikkeen takana on mies ja tällä kertaa se taitaa olla Juha Tynkkynen.

Vierailija
33/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaikuttajaviestijät pyörivät täällä! Äidithän päättävät kaiken. Miehet ovat näennäisesti vallassa. Täälläkin he käyvät vain pälyilemässä että mitä ne äidit nyt meinaa päättää. Mä olen päättänyt, että meidän perheessä ei äänestetä enää koskaan nyt hallituksessa olevia puolueita.

Vierailija
34/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:15"]

[/quote]

t. Eugene

[/quote]

Kiitos.

t. E.

[/quote]

[/quote]

Ai että "mielestäsi" (?)

Millä perusteella sitten valitset tapaukset, joihin puutut (siis ilman, että kukaan saa koskaan tietää mitään...)?

[/quote]

Valitsen yleensä yksittäisiin yrityksiin kohdistuvia somemyrskyjä, joita täällä av:lla aina silloin tällöin esiintyy. Jos satun olemaan paikalla ja jos sattuu olemaan aikaa niin saatan lähteä mukaan peliin. Joskus kiusallani käyn keskustelussa vain mainitsemassa että "t. Eugene"...

Onnistumisen mittarina minulle on se, mitä opin lisää mielipiteen muokkaamisesta ja kuinka vikkelästi saan vedettyä märän viltin keskustelun päälle. Jos myrskyn lietsomista yrittäneet samalla alkavat vaikuttaa epäuskottavilta niin siitä plussaa.

Koska tämä on tällä hetkellä vain harraste ei muiden mielipiteillä onnistumisestani ole minulle juurikaan merkitystä. Jos minulle maksettaisiin niin silloin raportoinnin vuoksi tilanne olisi tietenkin toinen.

E.

Vierailija
35/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 20:07"]

Ellun kanat ovat kasvaneet muutaman vuoden aika hyvin ja tuloskin on hyvä. Tosin pientä vielä kuitenkin.

Mielenkiintoista Ellun Kanoissa ja yleensäkin.

Blogeissa ja fb päivityksissä jauhetaan loputtomiin monikulttuurisuudesta ja voimavaroista jotka liittyvät diversiteettiin ja monimuotoisuuteen. Mamut ovat rikkaus ja blaa blaa.

Katsokaa noita ihmisiä ja kertokaa missä se "monimuotoisuuden rikkaus" on ellun kanoissa.

http://ellunkanat.fi/me#ihmiset

Eli muille voidaan saarnata monimuotoisuudesta, mutta meille se ei nyt vaan sovi.

Kirsi Piha on vanhoja Sarasvuon leikkikavereita ja inhoaa myös miehiä yli kaiken. Tai en tiedä inhoaako, mutta kovasti toiminta on keskittynyt naisten ja mamujen komppaamiseen. Tosin osaa viestinnän ammattilaisena pitää mölyt mahassa ja keskittyä tekoihin. Ja senhän tuosta henkilöstöstä huomaa.

Eikä siinä mitään, hyvää työtä tekevät ja ovat rautaisia ammattilaisia. Tosin jokaisen naisasialiikkeen takana on mies ja tällä kertaa se taitaa olla Juha Tynkkynen.

[/quote]

http://ellunkanat.fi/vastuu-avoimesta-suomesta-on-meilla-kaikilla

" Yrityksiltä vaaditaan nykyään yhä enemmän yhteiskuntavastuuta ja siitä raportoimista. Kansainväliset ja kansainvälistymisestä haaveilevat yritykset pärjäävät vain avoimuutta suosivassa ympäristössä. Niiden etu ei ole sulkeutunut Suomi, joka haluaa rajoittaa työperäistä maahanmuuttoa ja antaa ennakkoluulojen rehottaa... Meillä on unelma -talkoisiin, koska suvaitsemattomuus on huono bisnes. Suomi on tulevaisuudessa riippuvainen osaavasta työvoimasta, eikä Suomi riitä rekrytointipohjaksi. Sekin vaikuttaa kokonaisuuteen, millainen viesti yhteiskunnallisesta ilmapiiristä lähtee maailmalle. "

Upeaa. Kirsihän voisin nyt palkata vaikka kymmenen heteromies somalia tekemään viestintää avoimmuuden nimissä ? Vai minkälainen viesti siitä sitten lähtee maailmalle jos yrityksessä on vain pottunokkaisia naisia töissä ? Häh ?

Eihän nyt muilta voi vaatia sitä, mitä itse ei ole valmis tekemään.

Vierailija
36/105 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa tästä mainoksesta?

Vierailija
37/105 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"]Kuka maksaa tästä mainoksesta?
[/quote]Varmaan joku kilpaileva trollitoimisto.

Vierailija
38/105 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:57"]Mä kattelin noiden kokoomuslaisten viestintäfirmojen sivuja. Mä mietin, että jos Taru, Kirsi ja Sami on samaa jengiä (sen dokkarin perusteella), niin kuuluuko tää joku Mustonen samaan porukkaan? Vai onko se "lonely rider"? Ja jos on, niin onko se hyvis vai pahis?
[/quote]Varmaan tuntevat toisensa hyvin, koska ovat olleet samaan aikaan puolueessa duunissa

Vierailija
39/105 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:57"]Mä kattelin noiden kokoomuslaisten viestintäfirmojen sivuja. Mä mietin, että jos Taru, Kirsi ja Sami on samaa jengiä (sen dokkarin perusteella), niin kuuluuko tää joku Mustonen samaan porukkaan? Vai onko se "lonely rider"? Ja jos on, niin onko se hyvis vai pahis?
[/quote]Varmaan tuntevat toisensa hyvin, koska ovat olleet samaan aikaan puolueessa duunissa
[/quote]Jussi Kekkonen puuttuu tuosta porukasta. Dokkarista päätellen todella terävä kaveri

Vierailija
40/105 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:57"]Mä kattelin noiden kokoomuslaisten viestintäfirmojen sivuja. Mä mietin, että jos Taru, Kirsi ja Sami on samaa jengiä (sen dokkarin perusteella), niin kuuluuko tää joku Mustonen samaan porukkaan? Vai onko se "lonely rider"? Ja jos on, niin onko se hyvis vai pahis?
[/quote]Jussi Kekkonen puuttuu tuosta porukasta. Dokkarista päätellen todella terävä kaveri
[/quote]Tai olla porukasta ainut, joka ei dokumentissa syönyt kynsiä tai kaivanut nenää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan