Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotias tytär ja huulitäytteet - vinkkejä keskusteluun?

Vierailija
03.04.2022 |

Kirjoitin aiheesta jo Maltilliset huulitäytteet -ketjuun, mutta ajattelin tehdä tästä kuitenkin ihan oman aloituksen siinä toivossa, että jollakulla täällä olisi sama tilanne tai vinkkejä asian käsittelyyn täysi-ikäisen lapsen kanssa.

Pähkinänkuoressa; pelkään tyttäreni hankkivan kaveripiirinsä vanavedessä huulitäytteet. Hän on 18-vuotias ja olen jo huomannut hänen kaveripiirissään nopean ulkoisen muutoksen sen jälkeen, kun tytöt ovat yksi kerrallaan täysi-ikäistyneet. Yhä useampi on selkeästi täytättänyt huuliaan. Toissapäivänä tyttökatras vieraili meillä, ja useamman ulkonäkö oli selvästi muuttunut. Entinenkin tyyli oli kaikilla, myös tyttärelläni, korostetun keimaileva isoine ripsineen, terävine kajaleineen, kiiltotuotteineen, näyttävästi värjättyine tukkineen, mielikuvituksellisine kynsineen ja pienine vaatteineen.

Ymmärrän tietenkin, että nuoruusikään kuuluu ulkonäöllä leikkiminen ja sekä porukkaan kuuluminen että hyvältä näyttäminen ovat tärkeitä. Olen kuitenkin huolissani tästä huultentäyttötrendistä, koska pistoshoitojen pitkäaikaisvaikutuksista ei ole ilmeisesti olemassa vielä oikein minkäänlaista tietoa. Käsittääkseni huulet voivat kapseloitua ja komplikaatioita voi helposti tulla, mutta usein myös sokeudutaan sille, miltä oikeasti näytetään ja vaikka haetaan luonnollista lopputulosta ainakin alkuun, voidaan helposti päätyä ihan toiselle tielle. En haluaisi, että tyttärelleni käy niin.

Olen yrittänyt puhua lapseni kanssa näistä ulkonäköasioista. Itse olen ihan tavallinen, itsestäni ns. perinteisin menetelmin huolta pitävä keski-ikäinen nainen. En koe olevani mitenkään ulkonäköä korostava ihminen, kuten ei miehenikään. En vain haluaisi, että lapseni tekisi mitään, mitä joutuisi katumaan myöhemmin, ja toivoisin hänen tiedostavan myös sen, että 15-vuotias pikkusisko kopioi siskoaan suoraan.

Lapseni mukaan en vanhuuttani ymmärrä näitä asioita ja huulitäytteet ovat kuulemma turvallisia. Hän ei siis itse ole niitä vielä ottanut, mutta yli puolella tiiviin ryhmänsä tytöistä ne jo on, ja hän puhuu niistä ihastelevaan sävyyn. Hän on tosiaan jo täysi-ikäinen ja pelkäänkin, että hän tulee huulitäytteet hankkimaan.

Onko mitään vinkkejä, miten voisin asiallisesti tuoda huoleni ilmi? Meillä on aina ollut hyvät ja kuuntelevat välit, mutta tyylikysymykset ovat olleet sellaisia, että kavereiden sana painaa minun sanaani enemmän. Elämme kuulemma aivan eri maailmassa nyt kuin minun ollessani nuori, mikä on varmasti tottakin. Silti asia huolettaa. Onko täällä muita, jotka ovat samassa tilanteessa? Miten olette nuorenne kanssa asiasta puhuneet? Voimme ketjussa keskustella laajemminkin kaveripiirin vaikutuksesta nuoren tyyliin näin vanhempien näkökulmasta. Toivon asiallista keskustelua enkä kaipaa tähän mitään ankkahuulikommentteja, kiitos.

Haluan vielä loppuun sanoa, että olen tuntenut tyttäreni ystävät jo vuosia, ja he kaikki ovat fiksuja, kivoja ja nättejä tyttöjä. En mitenkään demonisoi heitä tai heidän "huonoa vaikutusta" omaan lapseeni, päinvastoin. Toivoisin voivani puhua yhtä lailla heidänkin kanssa huulitäytteiden järkevyydestä ja niistä syistä, miksi he kokevat niitä tarvitsevansa, mutta en ole heidän äitinsä.

Terveisin Huolestunut Äiti

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisen piikin jälkeen tyttösi astuu sarjaan FEIKIT.

SEN JÄLKEEN ON TURHA ARVOSTELLA LUONNONKAUNIIDEN IHMISTEN LUONNOLLISTA UKKONÄKÖÄ.

ehdoton EI on siis vastaukseni.

Kehoita häntä pysymään ja tavoittelemaan parhainta luonnollista olotilaansa ja kauneuttaan

Kiitätte myöhemmin !

Esim. Itse olen pysynyt luonnollisena koko ikäni, hoitanut hiuksiani. Ikää minulla jo on yli 40, ja valehtelematta näytän reippaasti nuoremmalta, kuin ikäiseni, jotka menivät halpaan.

Pilasivat teko-osilla ja piikeillä itsensä.

Jopa kymmenen vuotta minua nuoremmat alkavat näyttämään vanhemmilta kuin minä. Ulkonäkönsä kopelointi ei todellakaan kannata.

Ps. Minulla luonnostaan paksut huulet. Ne jotka ennen naureskelivat, ovat sortuneet täytteisiin. Myös pitkiä hiuksiani naurettu hiirenhänniksi ja naurajat ovat ottaneet vielä pahemmat hiirenhännät teko-osana!

Jopa pitkiä kynsiäni kauhisteltu (omat sirot hoidetut aina) mutta niinpä vaan niidenkin arvostelijoilla on aina akryylikynnet.

Myöskään ripsiä olen vain ripsivärillä korostanut.

Moni tietämäni ripsiä liimalla laittanut kärsii allergiasta, ja PUNKEISTA JA SYYHYSTÄ RIPSISSÄÄN..

Ovat jo nuorena pilanneet ulkonäkönsä.

Huulet vaan saavat lisää täytettä ja poskipäät valuvat kohti leukaa. Huulet roikkuvat rumasti sivusta ja osa ei tunne edes niillä mitään. Varmaan kiva syödä ja imeä pillillä. Käskekääpä niiden viheltää 😁

Vierailija
62/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja joka kerta ja ikävä kyllä päivä päivältä useammin nähdessäni naisen turpeine täytehuulineen en voi mitään muuta kuin nauraa, täytehuulien näkeminen on sama kuin kuulisi erittäin hyvän vitsin tai kuin parasta tilannekomiikkaa, no sitähän se tavallaan onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykypäivää. Itsekin otin maltilliset täytteet, kun huulet ovat pienentyneet ikääntyessä.

Varsinainen palstalegenda, maltilliset huulitäytteet…. :D

Vierailija
64/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että nuoret naiset pilaavat jo hyvissä ajoin ulkonäkönsä. Sen paremmin huomaa katukuvassa klassikot, jotka jotka näyttävät luonnollisesti koko ikänsä kauniimmalta.

Laadukas klassikko, hyvin pidetty, se on aina ARVOKAS 😎

Vierailija
65/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla tämän huulitäytetrendin kanssa samoin kuin muidenkin kauneus- ja muotitrendien kanssa on tähän asti ollut: kun tavalliset suomalaiset innostuvat trendistä, se on maailmalla jo naurettavan vanhanaikaista.

Vierailija
66/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein näkee naisia täytehuulineen jotka ilmiselvästi häpeävät niitä, tai ainakin ylähuulta joka on niin iso ja törröttävä että siinä voi pitää vaikkapa meikkipeiliä…

He jotka ovat valkaisseet hampaansa tai kuorruttaneet ne samalla aineella kuin mistä vessanpönttöni on tehty käyttäytyvät aivan samoin, hävettää jokaisen hampaankolon tilkitseminen ja hammasrivistön epänormaali täydellisyys, kaikki yksilöllisyys on tipotiessään ja kohdatessaan muita ihmisiä ei keskustelusta tule mitään koska vastapuolen katse kiinnittyy titaaninvalkoisiin tekohampaisiin eikä silmiin kuten on keskusteltaessa tapana.

Eiväthän luonnolliset hampaat ole koskaan olleet kenelläkään valkoisemmat kuin silmämuna, eivätkä huulet ole koskaan olleet kenelläkään kuin sinisorsalla.

Ihmiset kaipaavat huomiota hinnalla millä hyvänsä ja saamansa pitää, oliko se sellaista kuin itse kuvittelivat, en välitä tietää.

Vierailija
67/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja joka kerta ja ikävä kyllä päivä päivältä useammin nähdessäni naisen turpeine täytehuulineen en voi mitään muuta kuin nauraa, täytehuulien näkeminen on sama kuin kuulisi erittäin hyvän vitsin tai kuin parasta tilannekomiikkaa, no sitähän se tavallaan onkin.

Paitsi silloin ei naurata,jos oma tytär tekee jotain sellaista :(

Vierailija
68/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tämän Katie Pricen plastiikkakirurgit totesivat lehtijutun mukaan, että liian aikaisin aloitetut pistos- ja täytehoidot voivat vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Katsokaa vaikka Tana Mongeaun naamaa, hän on tehnyt videoitakin kun käy pisteltävänä. On muistaakseni jotain 21-23v. Voisi mennä jopa kolme-nelikymppisestä.

Itse en todellakaan antaisi 18 -vuotiaan ottaa mitään pistoksia ja kyseenalaistan ammattilaiset jotka tähän suostuu. Nuorilla naisilla huulet on muutenkin kauniit ja yleensä ihan riittävän täydet. Markkinoilla myös merkkituotteita joilla vaikutelmaa voi korostaa ja tehostaa.

Vierailija
69/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämän Katie Pricen plastiikkakirurgit totesivat lehtijutun mukaan, että liian aikaisin aloitetut pistos- ja täytehoidot voivat vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Katsokaa vaikka Tana Mongeaun naamaa, hän on tehnyt videoitakin kun käy pisteltävänä. On muistaakseni jotain 21-23v. Voisi mennä jopa kolme-nelikymppisestä.

Itse en todellakaan antaisi 18 -vuotiaan ottaa mitään pistoksia ja kyseenalaistan ammattilaiset jotka tähän suostuu. Nuorilla naisilla huulet on muutenkin kauniit ja yleensä ihan riittävän täydet. Markkinoilla myös merkkituotteita joilla vaikutelmaa voi korostaa ja tehostaa.

*meikkituotteita

Vierailija
70/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katokaa yhdessä tyttöjen kanssa areenasta sinkut paljaana, varmasti keskustelua ja ajatuksia herättävä sarja!

Mutta jos tyttö on täysi-ikäinen ja maksaa täytteet omista rahoistaan, niin sille kai ei mitään mahda.

Vierailija
71/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava villitys itsensä täytteillä ja millälie massoilla ja muilla pursokkeilla itseään turvottavien keskuudessa, tässä tapauksessa miesten, on jo toisaalla yleistyvä peniksen koon suurentaminen täytteellä ja pahimmillaan täyte voi olla oliivi- tai paloöljyä kun kyseisen operaation markkinat tulevat räjähtämään ja ilmoille ilmestyy mitä oudompia nyrkkipajoja joissa sukukalleutensa saa täytettyä pilkkahinnalla verrattuna kaverin maksamaan hintaan.

Miehet, jopa aikuiset miehet näilläkin sivuilla keskustelevat kullinsa pituudesta, paksuudesta ja kuvittelevat olevansa sitä parempia panomiehiä ja naurettavia ns. alfauroksia mitä isompi ja paksumpi on kulli.

Ei mene kauaa ja keskustelu siirtyy siihen mistä saa täytteen halvalla ja montako litraa riittää.

Sitä odotellessa.

Vierailija
72/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää nämä nuoret, jotka pilaavat raikkaan nuoren ulkonäkönsä pakkelikerroksin ja teko-osin. Osalla kuuluu varmaan kehitykseen mutta tietyissä viiteryhmissä jää päälle.

Huulia enemmän olisin kyllä huolissani kaveripiiristä, josta tytär mallinsa ottaa.

Vierailija
73/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ethän sä voi asialle mitään oikein tehdä kun toinen on jo 18. Sun saarna tuskin mitään auttaa. Kyllä toi trendi ohi menee ja jotkut asiat elämässä pitää vaan tajuta itse.

Voisko joku laittaa tuohon lauseeseen pilkut oikeaan kohtaan?

Vierailija
74/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, itselläni samanikäinen tytär eikä kukaan hänen kaveripiiriistään ole sellainen, joilla olisi edes tekoripsiä. Heitä kiinnostaa juristin, psykologin tai lääkärin ammatit, sekä kulttuuri ja tiede. Ilmeisesti kaveripiirin arvot tytölläsi ovat toisenlaisia.

Vierailija
75/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kypsän aikuisen asenne sinulla.

Vierailija
76/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko tytär itse maksaa sitten nämä täyteainehoidot?

Ehkä kannattaa myös tehdä selväksi miten paljon niihin menee rahaa, kun juttu tuskin jää kertaluontoiseksi, vaan huulia pitäisi täyttää useammin. (Olette varmaan lapsesi isän kanssa jo tehneet selväksi, että teiltä ei rahaa tähän heru.)

Lapsellesi samaistuttavampi esimerkki voisi olla tubettaja/somettaja uinoaino. Hänellä myös mennyt joskus huulien täyttö pieleen ja käynyt korjauttamassa niitä. Mutta huomaa edelleen, että lähikuvissa huulet täynnä rakkuloita ja epämääräisiä palleroita hänellä. Hän oli myös hyvin nuori aloittaessaan ja nyt jossain 30v tienoilla.

Kannattaa nimenomaan perehtyä niihin siloittelemattomiin lähikuviin huulista, joita on täytetty jo useamman kerran. Veikkaan että aika harvalla se jää vain siihen yhteen kertaan!

Vierailija
77/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava villitys itsensä täytteillä ja millälie massoilla ja muilla pursokkeilla itseään turvottavien keskuudessa, tässä tapauksessa miesten, on jo toisaalla yleistyvä peniksen koon suurentaminen täytteellä ja pahimmillaan täyte voi olla oliivi- tai paloöljyä kun kyseisen operaation markkinat tulevat räjähtämään ja ilmoille ilmestyy mitä oudompia nyrkkipajoja joissa sukukalleutensa saa täytettyä pilkkahinnalla verrattuna kaverin maksamaan hintaan.

Miehet, jopa aikuiset miehet näilläkin sivuilla keskustelevat kullinsa pituudesta, paksuudesta ja kuvittelevat olevansa sitä parempia panomiehiä ja naurettavia ns. alfauroksia mitä isompi ja paksumpi on kulli.

Ei mene kauaa ja keskustelu siirtyy siihen mistä saa täytteen halvalla ja montako litraa riittää.

Sitä odotellessa.

Saatkin odotella kauan. Kuten sanotaan, en pidättelisi sinuna hengitystä sitä odotellessa. Miehet ovat miehiä, naiset naisia. Tämä käyttäytyminen(ulkonäön älytön muuttaminen) on naisille ominaista, ei miehille. Toki aina on joku poikkeus, ovat ilmeisesti naismaisia miehiä ne. P e n i s pumput kyllä tekevät kauppansa, ei kirurgia.

Vierailija
78/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos aloituksesta Ap! Tunnistan itseni tuossa tekstissä. Mun 20-vuotias tytär meni tekemään saman ja vaikka pidän itseäni avarakatseisena, jotenkin järkytyin nähdessäni hänet ensimmäisen kerran operaation jälkeen. Tuli surullinen olo siitä, ettei hän koe olevansa luonnollisena tarpeeksi. En kuitenkaan sanonut mitään, koska en osannut sanoa mitään positiivista. Ulkonäkö on tuon ikäisille arka asia, eikä kai kukaan halua kuulla varsinkaan rakkaimmiltaan negatiivisia kommentteja tyylistään. Luin netistä, että nuo täytteet kuluvat aikanaan pois. Toivottavasti, ja toivottavasti ovat pelkkä kokeilu.

Kiitos kommentistasi! Minuakin surettaa nimenomaan se, että kauniit nuoret naiset näkevät itsessään niin paljon virheitä, joita korjailla. En tiedä, onko kyse somen vaikutuksesta vai mistä, mutta tuntuu että kaikki haluavat nykyään näyttää ihan samalta.

T: Ap

Näytä pilalle menneitä toimenpiteitä ja niiden korjausyrityksiä ohjelmasta Botched ennen kuin tekee muuta tyhmää.

Vierailija
79/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään ei ole kaameammat kuin kaksi makkaraa päällekäin naamassa... kauniitkin nuoret naiset pilaavat näin ulkonäkönsä.

Vierailija
80/99 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oksettava perhe