Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostetaan hoitajien palkkoja ja lyhennetään lomia = enemmän resursseja hoitoalalle

Vierailija
03.04.2022 |

Muilla 25 arkipäivää lomaa. Hoitajilla 38.
Ero on 13 arkipäivää eli lähes kolme viikkoa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille pakollinen varusmiespalvelus joka toteutetaan 6-12 kk pituisena pikakoulutuksena terveydenhoidon piirissä. Ei lopu kädet enää ikinä hoitoalalla ja saamme ennen kaikkea resursseja myös mahdollisiin kriisitilanteisiin.

Vierailija
42/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille pakollinen varusmiespalvelus joka toteutetaan 6-12 kk pituisena pikakoulutuksena terveydenhoidon piirissä. Ei lopu kädet enää ikinä hoitoalalla ja saamme ennen kaikkea resursseja myös mahdollisiin kriisitilanteisiin.

Mutta resurssit kasvavat jo, kun perutaan vanhoja lomaoikeuksia ja myönnetään niiden tilalle palkankorotus. Kunta-ala on itse hyväksynyt pitkät lomat ja pienet palkat aikaisempina vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö hoitajia kommentoimaan? Eikö ole hyvä ratkaisu?

Ottaisin mielelläni sen 15 v lisän takaisin ja antaisin viikon loman pois

Hoitaja

Viikon loman? Teillä on 2 vk ja 3 päivää pidempi loma kuin yksityisillä aloilla.

Vierailija
44/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hoitajat vertaavat omaa palkkaansa muihin ottamatta huomioon, että itse saavat lomapalkkaa ja lomarahaa paljon pidemmältä ajalta kuin muut.

Sama koskee kaikkia KVTES:n kuuluvia työntekijöitä, ei pelkästään hoitajia. Siellä on myös ne julkisen puolen insinöörit, kirjaston tädit ja kiinteistöhuoltajat yhtä pitkillä kesälomilla.

Tämä on juuri syy, miksi julkisella puolella on tehottomuutta.

Vierailija
45/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen insinööri, palkallisia lomapäiviä 8 vuoden työskentelyn jälkeen on vuodessa 42 kpl. Suurin osa hoitajista saa vuosilomaa alle 30 vrk/v.

Vierailija
46/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööreillä on useasti pekkaset. Lomaa 25 ja pekkasia 11, eli kaksi päivää vähemmän kuin hoitajilla.Ja insinöörit saa tämän kun on reilun vuoden töissä ollut. Hoitajat 15 vuoden jälkeen.

Pakkaset eivät ole lomaa, vaan sisään tehtyjä tunteja. Päivän pituus on 8 h+ruokatauko.

Vierailija
47/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle käy. Mutta hoitajat ovat palkkakehityksensä huipulla 10 v työskenneltyään, joten 15 vuodesta pitää sitten vielä tulla yksi kokemuslisä, jos lomapäivät viedään.

Minulla on kylläkin vain 28 lomapäivää. Puolisollani, joka myös työskentelee kunnalla mutta teknisellä puolella, on tuo 38 päivää. Sama logiikka sitten varmaankin koko kunta-alalle?

Kannattaisi koko kunta-alan luopua ylipitkistä lomista. Toisi lisää tehokkuutta.

Vierailija
48/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä edelleen hoitajat haluttomia keskustelemaan. Palkkaero johtuu kunta-alan pitkistä lomista. Samasta syystä sijaisia on vaikeaa saada. Oikeasti teidän täysi lomaoikeus on lähes 2 kk vuodesta.

Vierailija
49/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta resurssit kasvavat jo, kun perutaan vanhoja lomaoikeuksia ja myönnetään niiden tilalle palkankorotus. Kunta-ala on itse hyväksynyt pitkät lomat ja pienet palkat aikaisempina vuosina.

Olen yksityisellä, minulla on vuodessa lomaa 36 vrk ja palkkani on 5100 e/kk. Siskoni on sairaanhoitaja, hänellä on vuodessa lomaa 30 vrk ja palkkansa on 3200 e/kk. Paljonko siskon lomia siis pitää leikata, jotta hänelle voitaisiin maksaa edes 4000 e/kk?

Vierailija
50/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan iso palkankorotus, pitää olla valmis tekemään töitäkin ns. normaali määrä eli lomaa 5 vk vuodessa. Ymmärrätte, että muilla aloilla lomarahakin tulee vain tästä viidestä viikosta.

Vierailija
51/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä edelleen hoitajat haluttomia keskustelemaan. Palkkaero johtuu kunta-alan pitkistä lomista. Samasta syystä sijaisia on vaikeaa saada. Oikeasti teidän täysi lomaoikeus on lähes 2 kk vuodesta.

Mistä ihmeen pitkistä lomista?  Vasta 15 työvuoden jälkeen lomat pitenevät ja silloinkin vain siksi, että palkkaan ei saa euroakaan lisää tasokorotuksia lukuunottamatta.

Vierailija
52/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityisellä, minulla on vuodessa lomaa 36 vrk ja palkkani on 5100 e/kk. Siskoni on sairaanhoitaja, hänellä on vuodessa lomaa 30 vrk ja palkkansa on 3200 e/kk. Paljonko siskon lomia siis pitää leikata, jotta hänelle voitaisiin maksaa edes 4000 e/kk?

Olet poikkeus yksityisalalla. Ja sinulla lasketaan lauantait mukaan ja siskollasi ei. Lomanne on nyt yhtä pitkä.

Vierailija
53/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen pitkistä lomista?  Vasta 15 työvuoden jälkeen lomat pitenevät ja silloinkin vain siksi, että palkkaan ei saa euroakaan lisää tasokorotuksia lukuunottamatta.

Ei yksityiselläkään saa työvuosista mitään korotuksia automaattisesti.

Vierailija
54/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halutaan iso palkankorotus, pitää olla valmis tekemään töitäkin ns. normaali määrä eli lomaa 5 vk vuodessa. Ymmärrätte, että muilla aloilla lomarahakin tulee vain tästä viidestä viikosta.

Paljonko sen 9 vuotta töissä olleen sairaanhoitajan pitää vähentää lomistaan (28 vrk/v) saadakseen palkankorotuksen ja saman määrän lomia kuin yksityisellä sektorilla saa?

Vierailija
55/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on täysin hoitajien puolella. Palkkojen pitää nousta. Mutta vaikuttaa siltä, että haluatte vain rusinat pullasta. Eli pitkät lomat ja isot palkat ja lomarahat.

Samalla resurssiongelma jää.

Vierailija
56/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksityiselläkään saa työvuosista mitään korotuksia automaattisesti.

Mutta osaamisen perusteella saa eli  yksityisellä voidaan palkkaa nostaa, kun tuottavuus nousee ja esimerkiksi opiskelee jonkin erityisalan osaamisen. Sairaanhoitajilla ei näin ole, voit olla osaston paras hoitaja, mutta palkkasi ei ole sen parempi kuin muilla.

Vierailija
57/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet poikkeus yksityisalalla. Ja sinulla lasketaan lauantait mukaan ja siskollasi ei. Lomanne on nyt yhtä pitkä.

En tunne ketään, jolla ei yksityisellä puolella olisi 10 vuoden työkokemuksella 36 päivän lomaa, sehän on täysin sopimuskysymys. Paitsi julkisella.

Vierailija
58/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Lisäksi ylityölisävuorosta tai töihin hälytyksestä voisi maksaa vaikka 500 € lisäkorvauksen. Olisi työnantajalla vähän enemmän motivaatiota järjestellä työt paremmin.

Vierailija
59/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tunne ketään, jolla olisi. Osa vaihtaa lomarahavapaita.

En tunne ketään, jolla ei yksityisellä puolella olisi 10 vuoden työkokemuksella 36 päivän lomaa, sehän on täysin sopimuskysymys. Paitsi julkisella.

Vierailija
60/74 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sen 9 vuotta töissä olleen sairaanhoitajan pitää vähentää lomistaan (28 vrk/v) saadakseen palkankorotuksen ja saman määrän lomia kuin yksityisellä sektorilla saa?

3 päivää lomaoikeudesta pois, jolloin lomaa on 5 vk vuodessa. Lomamäärä ei tästä kasva, joten hän on jatkovuodet tuottavampi ja palkkaa voi nostaa vastuiden mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi