Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostetaan hoitajien palkkoja ja lyhennetään lomia = enemmän resursseja hoitoalalle

Vierailija
03.04.2022 |

Muilla 25 arkipäivää lomaa. Hoitajilla 38.
Ero on 13 arkipäivää eli lähes kolme viikkoa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 28 päivää vuosilomaa. Pitäisi painaa vielä 13 vuotta saadakseni täydet lomat. T. Hoitaja

Tämäkin on 5 vk ja 3 päivää. Kolme päivää enemmän kuin yksityissektorin lomat.

Vierailija
22/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitajat sanoo tästä? Sama lomakäytäntö kuin insinööreillä ja tradenomeilla.

Mulla tradenomina lomaoikeutta on 38 pv.

No olet onnekas. Palkkasi?

2600

Toinen tradenomi huutelee, brutto 2400 euroa, lomapäiviä 36.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on insinööri ja sillä lomapäiviä 38.

Miehesi palkka? Saisiko yksityisellä paremman? Kyllä tuo pitkä lomaoikeus on osasyy matalampiin palkkoihin.

Ihan tosi!?! Pitempi lomaoikeus tuli kun kunnilla ei ollut varaa maksaa palkankorotuksia. Jos niistä luovutaan, pitää loma muuttaa rahaksi JA nostaa palkkoja sen lisäksi.

Jatkan vielä: Silloin KAIKKIEN kuntatyöntekijöiden pitäisi luopua lomaoikeudesta.

Juuri hoitajilla on resurssipula. Mutta kuntasektoria voisi tehostaa lisäämällä työaikaa (ja palkkaa).

Vierailija
24/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luodaan perustulomalli joka laitetaan käytäntöön

Perustulo eli kansalaispalkka on ratkaisu.

Vierailija
25/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla taitaa olla lauantaitkin lomapäiviä niin ei tuo ole kuin kuusi viikkoa yhteensä.

Ja sinulla siis viisi viikkoa jos 25 lomapäivää eikä lauantaita lasketa

Ei, hoitajien lomapäiviksi ei lasketa lauantaita.

Vierailija
26/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö hoitajia kommentoimaan? Eikö ole hyvä ratkaisu?

Vierailija
27/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai nyt on oivallettu lomat jessus sentään meikäläisen lomat on karttuneet palvelussuhteen ajasta joten kohtuullista on tuo 28 mitä siinä kitisevät eikö jokaisessa työpaikassa kerry niitä lomia.

Oli sitten insinööri tai hoitsu aika palveluksessa sen ratkaisee.

Mitähän vielä nämä hoitajat keksivät  hmm tarkemmin ajatellen on muitakin siellä sairaalassa ,jotka tekevät kovaa työtä  eli ei pätkääkään myötätuntoa näille hoitsuille

Vierailija
28/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitajat vertaavat omaa palkkaansa muihin ottamatta huomioon, että itse saavat lomapalkkaa ja lomarahaa paljon pidemmältä ajalta kuin muut.

Vierailija
29/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan julkisen puolen hoitajien palkkaa 1500 €/kk ja lisätään heille lomapäiviä 10 pvä/vuosi. Soitin just Jalosen (viŧŧupää) Markulle, lupasi hoitaa asian. Markku-paskiaisen oma palkka on noin 14 000 €/kk.

Oikein huvittaa tämän palstan kateelliset akat, pakko kysyä, että kuvitteletteko te, että näillä teidän kätilöillä on joku vaikutus. Voi luoja ottakaa lääkkeet saatanan paskaperseet.

Enkä ole hoitaja enkä edes kunnalla töissä.

Vierailija
30/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla kun ei ole ne terävimmät kynät niin ihan naurettavaa palkankorotusvaatimukset. Laskea niitä kyllä voisi. T. Pitkäaikaissairas, jolla todellakin kokemusta näistä hoitajista

Vierailija
31/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö hoitajia kommentoimaan? Eikö ole hyvä ratkaisu?

Ottaisin mielelläni sen 15 v lisän takaisin ja antaisin viikon loman pois

Hoitaja

Vierailija
32/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi palkka? Saisiko yksityisellä paremman? Kyllä tuo pitkä lomaoikeus on osasyy matalampiin palkkoihin.

Sinähän sherlokki olet. Arvaapa, miksi julkisella sektorilla täysi lomaoikeus on 38 päivää?

Vierailija
33/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitajat sanoo tästä? Sama lomakäytäntö kuin insinööreillä ja tradenomeilla.

Mulla tradenomina lomaoikeutta on 38 pv.

Mulla 35 joista pakko merkata 5 päivää lauantaille. Eli käytännössä 30.

Ihan ok, en valita.

Vierailija
34/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hoitajat vertaavat omaa palkkaansa muihin ottamatta huomioon, että itse saavat lomapalkkaa ja lomarahaa paljon pidemmältä ajalta kuin muut.

Sama koskee kaikkia KVTES:n kuuluvia työntekijöitä, ei pelkästään hoitajia. Siellä on myös ne julkisen puolen insinöörit, kirjaston tädit ja kiinteistöhuoltajat yhtä pitkillä kesälomilla.

Vierailija
35/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi!?! Pitempi lomaoikeus tuli kun kunnilla ei ollut varaa maksaa palkankorotuksia. Jos niistä luovutaan, pitää loma muuttaa rahaksi JA nostaa palkkoja sen lisäksi.

Jatkan vielä: Silloin KAIKKIEN kuntatyöntekijöiden pitäisi luopua lomaoikeudesta.

Juuri hoitajilla on resurssipula. Mutta kuntasektoria voisi tehostaa lisäämällä työaikaa (ja palkkaa).

Johan sitä vasta tehostettiin, kun työaikaa lisättiin ja lomarahaa leikattiin. Eipä auttanut kikyt, kun ei jäänyt pysyväksi käytännöksi.

Vierailija
36/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sitä vasta tehostettiin, kun työaikaa lisättiin ja lomarahaa leikattiin. Eipä auttanut kikyt, kun ei jäänyt pysyväksi käytännöksi.

Tässä maassa on hoitajia liikaa. Puolet pois näistä lusmuista ja motivoituneet tilalle joiden palkkaa ylös.

Vierailija
37/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööreillä on useasti pekkaset. Lomaa 25 ja pekkasia 11, eli kaksi päivää vähemmän kuin hoitajilla.Ja insinöörit saa tämän kun on reilun vuoden töissä ollut. Hoitajat 15 vuoden jälkeen.

Vierailija
38/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle käy. Mutta hoitajat ovat palkkakehityksensä huipulla 10 v työskenneltyään, joten 15 vuodesta pitää sitten vielä tulla yksi kokemuslisä, jos lomapäivät viedään.

Minulla on kylläkin vain 28 lomapäivää. Puolisollani, joka myös työskentelee kunnalla mutta teknisellä puolella, on tuo 38 päivää. Sama logiikka sitten varmaankin koko kunta-alalle?

Vierailija
39/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla kun ei ole ne terävimmät kynät niin ihan naurettavaa palkankorotusvaatimukset. Laskea niitä kyllä voisi. T. Pitkäaikaissairas, jolla todellakin kokemusta näistä hoitajista

Typerä arvostelija olet.Toivottavasti tulet oikein sairaaksi lisää.

Vierailija
40/74 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä arvostelija olet.Toivottavasti tulet oikein sairaaksi lisää.

Toivottavasti saat kenkää ja työllistyt oikeasti matalapalkka-alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan