Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako ekaluokan ope päättää koulupäivän tuntia aiemmin iloittamatta koteihin?

Vierailija
21.09.2015 |

Lapseni seisoi itkua tuhertaen kotioven takana tunnin, kun ope jätti ilman etukäteisilmoitusta viimeisen oppitunnin pitämättä. Lapsellani ei ollut avainta, koska minun oli tarkoitus hakea hänet koulusta normaaliin aikaan (olin itsekin siihen asti töissä). Onko tuollainen luvallista??

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis voinut kyllä ilmoittaa. :(
Laita viestiä et oli vähän ajattelemattomasti tehty.

Vierailija
2/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi opella on varmaan oma Muhamatti sairastunut ei siinä kerkiää ilmoitella jalka kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne niin voi tehdä! Siellähän voi olla joku vaikka koulutaksin varassa. Koulun pihallako tällainen lapsi oottaa tunnin kun ope vaan yhtäkkiä päättää? Kenen vastuulla lapsi silloin on? Entä jos olisit mennyt suoraan töistä koululle tuntia myöhemmin, mistä olisit edes tiennyt missä lapsi on? Ihmeellistä touhua. Itse antaisin palautetta.

Vierailija
4/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain salattavaa kun ei ole lapsiraukalla avainta????????

Vierailija
5/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei hieman luonnetta. Jos lapsi tuhertaa itkua vajaan tunnin takia niin entäs isompana?

Vierailija
6/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voinut siellä koulun pihassa odottaa, tai vaikka käytävällä läksyjä tehden?

Vierailija
7/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:47"]

[/quote]

Mihin se avainta tarvii jos vanhempi on aina kotona kun koulsta pitäisi päästä?

Vierailija
8/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:49"]Lapsi ei voinut siellä koulun pihassa odottaa, tai vaikka käytävällä läksyjä tehden?
[/quote]
Luultavasti koulun käytäville ei saa koulun jälkeen turhaan jäädä oleskelemaan. Varsinkin kun kyseessä on ekaluokkalainen eli koulu loppui ehkä klo 12 ja jos siellä luokallinen näitä juoksee ympäriinsä niin muut koululaiset ei paljon keskity.

Vierailija
9/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:47"]Onko jotain salattavaa kun ei ole lapsiraukalla avainta????????
[/quote]
Meillä on ulko-ovi niin vanha ja vaikea ettei lapsi edes saa sitä yksin auki vaikka olisi avain.

Vierailija
10/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:47"]

[/quote]

Mihin se avainta tarvii jos vanhempi on aina kotona kun koulsta pitäisi päästä?
[/quote]
Oliko nyt kyseisessä tapauksessa vanhempi kotona HÄH.

Vierailija
11/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.
Koulu on vastuussa oppilaista normaalin koulupäivän ajan, ellei ole muuta ilmoitettu etukäteen.

Vierailija
12/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella ole puhelinta?

Vierailija
13/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä ja soitto että saa tulla hakemaan?

Vierailija
14/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:47"] Onko jotain salattavaa kun ei ole lapsiraukalla avainta???????? [/quote] Mihin se avainta tarvii jos vanhempi on aina kotona kun koulsta pitäisi päästä? [/quote] Oliko nyt kyseisessä tapauksessa vanhempi kotona HÄH.

[/quote]

Eipä pitänyt olla lapsenkaan.

Vierailija
15/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli sovittu että sinä haet koulusta niin miksi se lapsi lähti itkua tuhertamaan sinne kotioven taa??? Kyse kuitenkin 7v. lapsesta eikä 3v. niin luulisi että osaa käyttää omia aivoja ja odottaa äiti vaikka koulun pihassa. Eikö lapsella ole kännykkää?

Vierailija
16/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta silloin on huolehdittava lapsen olinpaikasta pitämättä jääneen tunnin ajan. 

Vierailija
17/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana vastaan että ei saa.
opettajalla voi tulla jokin pakottava syy lähteä ja nämä kyllä pyritään sopimaan koulun sisäisten järjestelyjen avulla jollain tapaa
Jos ei mikään onnistu niin soittaisin vaikka jokaisen vanhemmille erikseen.

Vierailija
18/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa saa päästää ennen kuin lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit päättyvät. Koulu on vastuussa oppilaasta siihen asti. Tämä pätee ihan ysiluokkalaisiin asti. Opettaja on menetellyt lainvastaisesti. Hän olisi täydellisessä kusessa, jos lapselle olisi sattunut jotain tuon tunnin aikana.

Vierailija
19/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu ja olen kyllä opelle antanut palautetta!

Olen itse kotona vauvan kanssa ja lapsella ei ole avainta mukana koulussa ja puhelinkin odottaa kotona. 
Koulu on noin 300 metrin päässä ja lapsi tulee itse kotiin koulupäivän päätteeksi jossa minä odottelen, paitsi pari viikkoa sitten (kun koulua oli takana vasta pari viikkoa) oli opettaja päästänyt luokan perjantaina puoli tuntia ennen kun koulun piti päättyä ja minä olin vauvan kanssa neuvolassa, enkä ollutkaan vielä tuolloin kotona vastaanottamassa :( 
Vartin ehti pihalla ihmetellä, että mitäs tässä nyt tekisi. Onneksi ei hätääntynyt kun muisti, että olin sanonut että ollaan neuvolaan menossa, niin osasi päätellä että kohta tullaan kotiin. Mutta siitä huolimatta minusta tuo oli opelta tosi ajattelemattomasti toimittu.
Nyt on lapsen kanssa sovittu, että jos joskus käy samalla tavalla, niin kiertää vaan takapihalle (rivitalo) keinuun istumaan ja odottelee rauhassa eikä hermostu, äiti kyllä tulee hetken päästä.
Ja samassa yhteydessä käytiin muutenkin hätätapauskuviot läpi, jos vaikka minulle jotain sattuisi enkä pääsisikään kotiin tms. niin miten pitäisi toimia jos odottelusta huolimatta ketään ei kotiin kuuluisi. Eli kenen naapurin ovikelloa voisi mennä soittamaan jne.

Vierailija
20/39 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisista moni menee ip-kerhoon.... pääseekö sinnekään jos koulu loppuu 11 ja kerho alkaa normaalisti 12?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan