Nyt kihahti... voi vattu!!!
Kaverin häät ovat ensi viikonloppuna, olin eilen illalla (taas jälleen kerran) viimeistelemässä koristeita. Parilla on lahjatoiveena rahaa häämatkaa varten, ei siinä mitään mutta se VINKUMINEN siitä mitä kukin on jo laittanut tilille. "Ne laitto vaan 50e ja ne 60e ja miksi toi perhe laitto vain 100e vaikka niitä on 5hlö..." Helvatti häitä ei ole vielä edes ollu ja nyt toi akka on haukkunu jo puolet vierasita piheiksi ja köyhiksi. Parin hyvin tuntien niin tiedän että he eivät laita rahaa kenellekkään vaan ostavat jotain täyttä skeidaa. Miten ihminen voi olla noin tyhmä ja itsekäs? Kun lähdin kotiin niin viimeinen kysymys oli että paljon sä ajattelit laittaa kaasona?
Kommentit (33)
Jos olisin itse kaasona tuossa tilanteessa, taitaisin olla sairas hääpäivänä..
Etköhän sä käytä ihan riittävästi aikaas ja rahaa noihin bileisiin jo.Zero euros niille sulta!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:48"]
Monella parilla on ollut tapana tulostaa tämä häätiliote ja kehystää se seinällä, siitä on sitten mukava tarkistaa tulevina vuosina, kuinka hyvä kaveri kukakin on.
[/quote]
Täh? Oikeestiko?
Monella parilla on ollut tapana tulostaa tämä häätiliote ja kehystää se seinällä, siitä on sitten mukava tarkistaa tulevina vuosina, kuinka hyvä kaveri kukakin on.
[/quote]
Meillä tämä "taulu" näkyvälläpaikalla. Kun joku tulee meille kylään niin alle 50e/hlö häälahjarahan antajille tarjoamme vain kahvia, jos joku on ollu törppö ja antanut alle 30e/hlö niin voi saada kraanavettä kolmannella pyynnöllä.
En ymmärrä, että miksi pitää isot hääjuhlat, jos tavoite saada matkarahaa? Miksei vaan voi mennä naimisiin ilman juhlia ja maksaa itse häämatkansa niillä rahoilla mitkä menisi häiden järjestämiseen?
No just joo, itse kävin myös katsomassa tiliä ennen häitäkin, mutta olin ennemminkin hämmästynyt iloisesti jokaisesta muistamisesta. Monet kaveritkin oli laittaneet monta kymppiä pienestä opiskelijan budjetistaan. Todellakaqn en sillä silmällä ollut, että nuokin on lääkäreitä ja laitto vaan tuon verran.. mutta meidän häät ei olleetkaan mikään rahastusjuhla
Ilmanmuuta tiliote pitää tulostaa ja laittaa talteen mistä sitä muuten muistaa mitä sai haalahjaksi? ja kuinka kallis häämatka on varaa tehdä 10 vuoden päästä. Kun ne lahjarahat hupenivat pitopalveluun ja uuteen telkkariin...
Tämä ketku on saanut 20min yli 2000 lukijaa???? HÄ???
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:53"]
[/quote]
Täh? Oikeestiko?
[/quote]
toki. Meilläkin kehystettynä hääkuvan vieressä. Jos tekee joskus joku kaveri mieli kutsua kylään niin katson vain taulusta, että antoi vain 20e ja hautaan ajatuksen.
Minua ainakin harmittaa jos hääkutsussa lukee tilinumero, tulee olo että pari kyttää paljon laitan. Jotenkin kirjeeseen kortin väliin laitettu raha on helpompi.
Mitä vastasit? Kai kysyit, millaisella lahjalla morsian palkitsee kaason vaivannäön?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:56"]En ymmärrä, että miksi pitää isot hääjuhlat, jos tavoite saada matkarahaa? Miksei vaan voi mennä naimisiin ilman juhlia ja maksaa itse häämatkansa niillä rahoilla mitkä menisi häiden järjestämiseen?
[/quote]
Niinpä, maksais ahneet siat omat matkansa mut ei ku morsmaikun pitää saada se oma prinsessapäivä ja luokitella vieraat paremmuus järjestykseen rahojen mukaan! :D
Minä olen ollut kaasona kaksi kertaa ja kummalakaan kerralla EN SAANUT ostaa lahjaa/antaa rahaa...
Mielestäni semmoinen on ihana idea, että rahat pudotetaan lasipurkkiin/lyhtyyn yms. ilman mainintaa paljonko on laittanut.
Parempi saada rahaa kuin turhaa tavaraa, pyytämällä saatu "kerjäläisen"-maine unohtuu aika pian.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:58"]
Parempi saada rahaa kuin turhaa tavaraa, pyytämällä saatu "kerjäläisen"-maine unohtuu aika pian.
[/quote]
Yleensä ne häihin kutsutut ihmisetkin unohtuu aika pian.
Mikä saa ihmisen keräämään sisäänpääsymaksua häihinsä? Vai onko se pikavippi joka maksetaan takaisin kun mennään toisen häihin?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:58"]
[/quote]
Nämä "kerjäläiset" osaavat kyllä muutenkin pyytää rahaa kuin pelkästään häälahjaksi. Kyllä nämä tyypit tiedetään ja tarvittaessa osataan karttaa.