Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan kestää olla Lidlissä töissä?

Vierailija
21.09.2015 |

Koko ajan on "isoveli" ohjaamassa toimintaa kuulutusjärjestelmän kautta tyyliin "pullonpalautusautomaatilla tarvitaan lisää henkilökuntaa". Ja sitten henkilökunnan rehellisyyteen ei luoteta, vaan pomon pitää tulla koko ajan kassalle vahtimaan, että työntekijät eivät huijaa ("esimiestä pyydetään kassalle").

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kyllä on kamalaa. En tiedä, jotenkin menin nyt sanattomaksi.

Vierailija
2/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaahan tuo esimies juttu on, ei ne ongelmatilanteet minulle ainakaan vaikeita ole. Mutta. Itse joudun aina muita vuokrakassoja neuvoa. Siinä herkästi menee kuitille jotain väärin jos ei osaa korjata. Tästä seuraa kassaheittoa ja suuttuneita asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestä pyydetään kassalle aina kun on jokin ongelma, koska saksalaiseen tapaan vain esimiehellä on aivot ja oikeus sekä kyky tehdä yrityksen kannalta ensiarvoisen tärkeitä päätöksiä, kuten vaihtaa viallinen tuote iiteen. Saksalaiset nyt vaan on semmosia. Muistattekos niiden ensimmäiset kassat? Ei liukuhihnaa vaan tavarat piti latoa takaisin kärryyn. Pitkään meni ennenkuin niksmanni nöyrtyi.

Vierailija
4/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiteen? eiku uuteen!

Vierailija
5/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:08"]

Koko ajan on "isoveli" ohjaamassa toimintaa kuulutusjärjestelmän kautta tyyliin "pullonpalautusautomaatilla tarvitaan lisää henkilökuntaa". Ja sitten henkilökunnan rehellisyyteen ei luoteta, vaan pomon pitää tulla koko ajan kassalle vahtimaan, että työntekijät eivät huijaa ("esimiestä pyydetään kassalle").

[/quote]

Tuo "esimiestä pyydetään kassalle" johtuu siitä että esim. virhetilanteen korjaaminen vaatii avaimen tms. jota ei ole muita kuin esimiehillä. 

Vierailija
6/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:08"]

[/quote]

Tuo "esimiestä pyydetään kassalle" johtuu siitä että esim. virhetilanteen korjaaminen vaatii avaimen tms. jota ei ole muita kuin esimiehillä. 
[/quote]

Joka on ihan tyhmää. Keskolla paljon sutjakampaa.

Vierailija
7/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan olisi fiksumpaa, että siitä korjauksesta jäisi joku jälki, jotka sitten esimies voisi tarkistaa oikeiksi, mutta mutta ..

Vierailija
8/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no päivittäistavarakaupasta loppuu nyt muutkin haaste työstä parin viikon jälkeen. Samat kuulutukset ne oli citymarketissakin..

Vierailija
9/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:17"]

Esimiestä pyydetään kassalle aina kun on jokin ongelma, koska saksalaiseen tapaan vain esimiehellä on aivot ja oikeus sekä kyky tehdä yrityksen kannalta ensiarvoisen tärkeitä päätöksiä, kuten vaihtaa viallinen tuote iiteen. Saksalaiset nyt vaan on semmosia. Muistattekos niiden ensimmäiset kassat? Ei liukuhihnaa vaan tavarat piti latoa takaisin kärryyn. Pitkään meni ennenkuin niksmanni nöyrtyi.

[/quote]

Ahaa, uusi Saksan haukkumisketju. Se edellinen ei tainnut oikein ottaa tuulta alleen? Lidl on parempi idea minustakin. Siitä saa kunnon Saksa-ryöpyn aikaiseksi.

Vierailija
10/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa joka kerta kun menen töihin :D onneksi on mukavat työkaverit, auttaa jaksamaan.

Vierailija
11/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän Lidlissä myös niitä kassan avautumis- ja sulkeutumiskuulutuksia, joita tulee pahimmillaan minuutin välein? Erittäin ärsyttävää.

Vierailija
12/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette Lidliin? Asiakkaaksi tai töihin? En tajua! Mä menen kauppaan, joka mua miellyttää. En käy eri keskustelupalstoilla kertomassa, kuinka kamala se Netto tai Aldikin on, kun siellä kuulutetaan sitä ja tätä ja voi hirveetä. Siellä mulle vaan sanottais, että ööh... mene sitten vaikka johonkin toiseen kauppaan?

Vierailija
13/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:34"]

Miksi menette Lidliin? Asiakkaaksi tai töihin? En tajua! Mä menen kauppaan, joka mua miellyttää. En käy eri keskustelupalstoilla kertomassa, kuinka kamala se Netto tai Aldikin on, kun siellä kuulutetaan sitä ja tätä ja voi hirveetä. Siellä mulle vaan sanottais, että ööh... mene sitten vaikka johonkin toiseen kauppaan?

[/quote]

Ei Suomessa ole Nettoja tai Aldeja.

Vierailija
14/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:10"]Tästä seuraa kassaheittoa ja suuttuneita asiakkaita.

[/quote]

Minne ne kassat heitetään?

Vierailija
15/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:46"]

Minne ne kassat heitetään?

[/quote]

Takahuoneeseen miettimään tekosiaan.

Vierailija
16/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:34"]

[/quote]

Koska Lidl on halpa, jos pitäisi käydä kaupassa joka miellyttää mua, en kävisi varmaan kaupassa ollenkaan. Lild on kaikista vähiten paha. :D

Vierailija
17/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaah. Niihin kuulutuksiin tottuu. Ihan hyvin olen siellä viihtynyt töissä (opiskelujen ohella) jo neljä vuotta. Toki välillä tulee niitä päiviä kun hiuksia päästäni repien ja varastossa pahvilaatikoita potkien mietin vakavissani irtisanoutumista. Yleensä nämä päivät johtuvat asiakkaista (niistä oikeasti törkeistä) tai jos kiireisenä iltana on henkilökuntavaje. Silloin pitäisi revetä joka paikkaan (kassalle, pullonpalautusautomaatille, paistopisteelle, tekemään tuoreustarkastus heviin, pahvittamaan kylmähyllyt ja toisella kädellä purkaa aamusta jäänyttä kuormaa). Työporukka on onneksi aivan loistava! :)

Vierailija
18/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet ensimmäinen jonka kuulen isäni lisäksi puhuvan niksmanneista!

Vierailija
19/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onpa taas kohu täällä jostain ruokakaupasta :D

Mä asun Saksassa ja käyn Lidlissä harvoin, koska en jotenkin tykkää sen no name-valikoimasta. Pitäisi tutustua tuotteisiin kunnolla, mutta ei ole ollut oikein intressiä. Täällä kun ruokakauppaketjuja, edullisiakin, on niin paljon. Mutta yksi on yhteinen piirre, oltiin vaikka vähän fiinimmässä kaupassa tai sitten Lidlin tyyppisessä: tuo tavaroiden takaisin latominen ostoskärryyn on täällä se yleinen tapa. Johtuu nyt mistä johtuu, ehkä nopeudesta? Mutta varmaan myös siitä, ettei Saksassa ole juurikaan muovipussikulttuuria. Ihmisillä on autojen tavaratilassa sellaiset taitettavat isot kuljetuslaatikot tai muut vastaavat, jonne latovat ostoksensa ostoskärrystä suoraan. Itse olen pitänyt tätä tapaa aina tosi kätevänä.

Vierailija
20/23 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kyllä aloitukset on köykäsiä nykyään tälläkin palstalla...krooh pyyh...