Pettämisestä kertominen
Olen ollut ahdistunut tästä asiasta jo vaikka kuinka kauan. En ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa, mutta suutelin erään miehen kanssa muutamaan otteeseen. Pientä kähmintää, mutta ei todellakaan seksiä. Tästä on jo pari vuotta aikaa. Nyt syyllisyys raastaa minua. Meillä on yhteisiä tuttavia ja asia saattaa tulla ilmi, ei todennäköistä mutta mahdollista. Pitäisikö kertoa miehelleni? Luulen, että hän antaisi anteeksi, mutta varmasti loukkaantuisi (täysin ymmärrettävää).
Kommentit (15)
Please, auttakaa! Mitä teen tälle ahdistukselle? t. ap
Kiitos vastauksista, mielelläni kuulen lisää mielipiteitä. Kiitos myös alapeukuttajalle, ansaitsen sen. Mielelläni unohtaisin koko jutun, mutta syyllisyys raastaa. Törmään tähän "rikoskumppaniin" aika ajoin ja silloin juttu palaa mieleeni.
Älä kerro. Elämässä pitää katsoa eteenpäin eikä murehtia menneitä. Mäkin kävin vuosia sitten kerran vieraissa, ihan aitoa seksiä oli. Mutta se on ollutta ja mennyttä enkä siitä puhu ikinä kenellekään. Otin vaan opikseni ja tiedän etten enää erehdy.
Ap, kaksi vuotta on mennyt ja edelleen tuskailet asian kanssa? Huomaat varmaan, ettet pysty elämään 'normaalisti', kun on salaisuus.
Jos olisin itse kyseessä, kertoisin. Vaikkakin pelottaisi miten suhtautuu, varsinkin pitkän ajan jälkeen, silti, onneksi ei ollut seksiä vaan suutelua.
Monien meielstä tuntuu olevan itsekästä kertoa, minusta ei... Tottakai se jollain tapaa helpottaa "pettäjää", mutta on se vaan omasta mielestäni vähintä mitä voi tehdä sen petyn hyväksi, olla rehellinen, ja antaa petetyn itse tehdä päätöksestä, mitä meiltä on asiata ja jatketaanko yhdessä....
Kauan olette olleeet yhdessä? Tuskin miehesi sinua jättäisi, kun kuitenkin jo kulunut pitkän aikaa tapahtuneesta..
Olen mies jota on petetty ja raskaasti, tytär jota olin hellinyt ja pitänyt omani yli 10 vuotiaaksi asti, vasta kuin ero oli selvä exä sanoi että tää nuorin ei oo sun.
Minusta olisi voinut jättää kertomatta, mutta kertoi vain koska halusi satuttaa.
Tyttö on jo täysi ikäinen ja en usko äitinsä hänelle koskaan kertovan asista, eivät ole kovin hyvissä väleissä. Ja tuskin kukaan hänen äitinsä kanssa on.
Älä kerro älä kerro luulet huonoa omaa tuntoasi sillä paikkaavasi.
Mulla on vastaava tilanne, tosin vähän tuoreempi tapaus. Aluksi ajattelin kertovani, mutta mieheni oli juuri lähdössä reissuun, jota en halunnut pilata kertomalla hairahduksestani. Joten lykkäsin kertomista, mutta nyt se ei enää tunnukaan hyvältä ajatukselta. Koko tapahtuma on jo jotenkin kaukainen muisto, enkä itsekään tajua mitä päässäni liikkui. Miten siis selittäisin sen miehelle? Luultavasti aiheuttaisin vain turhaa pahaa mieltä ja mustasukkaisuutta. Ikinä en kuitenkaan enää aio hairahtaa uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:29"]
Ap, kaksi vuotta on mennyt ja edelleen tuskailet asian kanssa? Huomaat varmaan, ettet pysty elämään 'normaalisti', kun on salaisuus.
Jos olisin itse kyseessä, kertoisin. Vaikkakin pelottaisi miten suhtautuu, varsinkin pitkän ajan jälkeen, silti, onneksi ei ollut seksiä vaan suutelua.
Monien meielstä tuntuu olevan itsekästä kertoa, minusta ei... Tottakai se jollain tapaa helpottaa "pettäjää", mutta on se vaan omasta mielestäni vähintä mitä voi tehdä sen petyn hyväksi, olla rehellinen, ja antaa petetyn itse tehdä päätöksestä, mitä meiltä on asiata ja jatketaanko yhdessä....
Kauan olette olleeet yhdessä? Tuskin miehesi sinua jättäisi, kun kuitenkin jo kulunut pitkän aikaa tapahtuneesta..
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. Rakastamme toisiamme syvästi. Asia aktivoituu aina silloin tällöin, kun näen tätä toista miestä. Hän nimittäin flirttailee vieläkin. Muutama muukin tietää asiasta. Suutelin sellaisessa tilanteessa, että useampi näki (tyhmä minä, olin humalassa mutta eihän se ole mikään selitys). Kyse on myös paljastumisen pelosta, ja siitä mitä nämä muut ihmiset minusta ajattelevat. Olen miettinyt asiaa siltä kannalta, että haluaisiko mieheni tietää...Luulen että ei. Varma en voi olla. En tiedä haluaisinko itsekään tietää, varsinkin kun kyse on lähinnä suutelusta.
Tämä koko juttu on opettanut sen, etten enää ikinä tekisi mitään tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:31"]Olen mies jota on petetty ja raskaasti, tytär jota olin hellinyt ja pitänyt omani yli 10 vuotiaaksi asti, vasta kuin ero oli selvä exä sanoi että tää nuorin ei oo sun.
Minusta olisi voinut jättää kertomatta, mutta kertoi vain koska halusi satuttaa.
Tyttö on jo täysi ikäinen ja en usko äitinsä hänelle koskaan kertovan asista, eivät ole kovin hyvissä väleissä. Ja tuskin kukaan hänen äitinsä kanssa on.
Älä kerro älä kerro luulet huonoa omaa tuntoasi sillä paikkaavasi.
[/quote]
Isyystestit heti kaikille lapsille synnytyksen jälkeen ja vasta sen jälkeen isän kirjaaminen papereihin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:26"]Älä kerro. Elämässä pitää katsoa eteenpäin eikä murehtia menneitä. Mäkin kävin vuosia sitten kerran vieraissa, ihan aitoa seksiä oli. Mutta se on ollutta ja mennyttä enkä siitä puhu ikinä kenellekään. Otin vaan opikseni ja tiedän etten enää erehdy.
[/quote]
Voi miestäsi, kun ei tiedä millaisen huoran kanssa jakaa elämänsä :(
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:37"]
Kiitos vastauksesta. Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä. Rakastamme toisiamme syvästi. Asia aktivoituu aina silloin tällöin, kun näen tätä toista miestä. Hän nimittäin flirttailee vieläkin. Muutama muukin tietää asiasta. Suutelin sellaisessa tilanteessa, että useampi näki (tyhmä minä, olin humalassa mutta eihän se ole mikään selitys). Kyse on myös paljastumisen pelosta, ja siitä mitä nämä muut ihmiset minusta ajattelevat. Olen miettinyt asiaa siltä kannalta, että haluaisiko mieheni tietää...Luulen että ei. Varma en voi olla. En tiedä haluaisinko itsekään tietää, varsinkin kun kyse on lähinnä suutelusta.
Tämä koko juttu on opettanut sen, etten enää ikinä tekisi mitään tuollaista.
[/quote]
Ok, pitkä aika. <3 Ymmärrän, että paljastumisen pelko on suuri, siksi juurikin kertoisin ihan itse, ennen kuin se kuullaan muualta.. Eri asia ehkä, jos seksiä ei harrastettu ja satavarmasti asia pysyisi piilossa...
Vaikea päätös kyllä.. Mulla on omassa suhteessa ollut näitä kuvioita kummankin puolelta, ei suoranaista kusipäistä pettämistä, vaan huonot olosuhteet yms. kuitenkaan tekosyitä keksimättä, ja kyllä se, että olemme olleet avoimia ja rehellisiä, on vahvistanut meitä. En usko, että mikään voi erottaa meitä enää. On todella tuskallista pitää salaisuuksia, tuskallista myös kertoa toisella ja satuttaa, mutta anteeksi antaminen ja anteeksi saaminen, nimenomaan juuri tässä ko. suhteessa, on kauneinta mitä olen ikinä kokenut..
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:31"]
Olen mies jota on petetty ja raskaasti, tytär jota olin hellinyt ja pitänyt omani yli 10 vuotiaaksi asti, vasta kuin ero oli selvä exä sanoi että tää nuorin ei oo sun. Minusta olisi voinut jättää kertomatta, mutta kertoi vain koska halusi satuttaa. Tyttö on jo täysi ikäinen ja en usko äitinsä hänelle koskaan kertovan asista, eivät ole kovin hyvissä väleissä. Ja tuskin kukaan hänen äitinsä kanssa on. Älä kerro älä kerro luulet huonoa omaa tuntoasi sillä paikkaavasi.
[/quote]
Voi sinua, tosi ikävä juttu tapahtunut sinulle. Äidin julmuus ei voi kuitenkaan viedä rakkauttasi. Olen samaa mieltä kanssasi, tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut kertoa. Kaikkeaa hyvää. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:26"]Älä kerro. Elämässä pitää katsoa eteenpäin eikä murehtia menneitä. Mäkin kävin vuosia sitten kerran vieraissa, ihan aitoa seksiä oli. Mutta se on ollutta ja mennyttä enkä siitä puhu ikinä kenellekään. Otin vaan opikseni ja tiedän etten enää erehdy.
[/quote]
Voi miestäsi, kun ei tiedä millaisen huoran kanssa jakaa elämänsä :(
[/quote]
Jopas on oikeen emähuora.
Olisiko kenelläkään mielipiteitä? t. ap