Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette itse ole menneet hoitoalalle jos siellä on niin kivaa ja palkka sekä työtaakkakin on kohdillaan?

Vierailija
02.04.2022 |

Vastatkaa toki, odotan mielenkiinnolla.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun lukee, niin pitää ihmetellä, että miksi niin moni jyrkästi vastustaa hoitajien palkkojen nostamista. Kukaan ei itsekään haluaisi tehdä kyseisiä hommia ja sitten vaaditaan, että muiden pitäisi tehdä niitä.

Vierailija
22/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikammo estää. Muuten olisin voinutkin hakeutua alalle. Erinomainen palkka ja lyhyt koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pidä ihmisistä, ja turhaudun idioottien kanssa vuorovaikutuksessa ollessa.

Tämä. Sanoisin kiittämättömille valittajille vaan "aha, kuole sitten pois, heihei". Toisaalta mukavien ihmisten kohtaloa itkisin töissä sekä vapaa-ajallakin.

Vierailija
24/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikemminkin teoreettisesti kuin käytännöllisesti lahjakas ja parhaimmillani itsenäisessä työssä. Lisäksi olen aika herkkä huonolle työilmapiirille.

Potilaiden kohtaamisessa olisin kylläkin hyvä. Logopediaa tai toimintaterapeutin koulutusta olen harkinnut, jos joskus oman alan työt loppuvat.

Ja hoitajan palkka kyllä riittäisi minulle.

Vierailija
25/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla rahkeet riitti paremminkin täälläkin parjatuksi insinööriksi. (olen siis vissiin putkiaivo) Kukin tehköön sitä mitä parhaiten osaa.

Vierailija
26/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuunnella muita ihmisiä, enkä kestä jatkuvaa sosiaalisuutta. Lisäksi reputin psykologiset testit, kun aikoinaan hain lukion jälkeen hoitsukouluun.

Siksi.

Vierailija
27/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin alaa, opiskelin vähän aikaa ja kyllä se ihan mielenkiintoista oli. Jokin hälytyskello päässä alkoi soimaan, että vaikka valmistuisin, en halua niitä töitä tehdä. En edes tiedä mikä sai aloittamaan opiskelun, mutta silloin tuntui hyvältä idealta. Nyt olen töissä samoissa hommissa, mistä lähdin sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Tulipahan kokeiltua.

Vierailija
28/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tiedän jo valmiiksi etten sietäisi niitä olosuhteita tai sitä työnkuvaa, potilaita tai ylipäätään yhtään mitään siihen liittyvää. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta lääketieteeseen tai millekään sotealalle, ylipäätään ihmisläheiseen työhön, koska se on hemmetin uuvuttavaa introvertille. Olisin epämotivoitunut ja huono työntekijä. Tiedostan kaiken tämän, joten en hae alalle toisin kuin suurin osa hoitsuista tuntuu tekevän - menevät siitä huolimatta ja sitten itkevät ja uhriutuvat ikään kuin työn luonne olisi tullut jotenkin yllätyksenä. Monelle tuntuu tulevan ihan shokkina, että töissä joutuu tekemään töitä.

Minulla on tuttuja jotka eivät ole yhtään hoivaajatyyppisiä vaan oikeastaan melko tympeitä, mutta oli jotenkin silti pakko kouluttautua hoitajaksi. Töitä ei kuitenkaan huvittanut tehdä vaan ruvettiin vääntämään jonossa lapsia heti valmistumisen jälkeen. Olipa todella hyödyllinen koulutus.

Tuollaisia tympeitä hoitajia tosin riittää joten ehkä nykyään ei kuulukaan hakeutua sille alalle kiinnostuksesta vaan sinne mennäänkin jostain rahanhimosta. Sitten valitetaan ja lakkoillaan kun ei rahaa tule tarpeeksi vaikka palkka on keskitasoa lyhyellä koulutuksella.

Vierailija
29/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja kun lukee, niin pitää ihmetellä, että miksi niin moni jyrkästi vastustaa hoitajien palkkojen nostamista. Kukaan ei itsekään haluaisi tehdä kyseisiä hommia ja sitten vaaditaan, että muiden pitäisi tehdä niitä.

Ei me myöskään haluta olla poliitikkoja, näyttelijöitä, asiantuntijoita, taidemaalareita, suutareita, sähköinsinöörejä, toimistotyöntekijöitä, jne.

Maailmassa on aika montakin työtä mitä emme vain halua tehdä, koska se ei sovellu meille syystä tai toisesta.

Vierailija
30/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi on jotenkin todella lapsellinen. Kaikkihan saavat itse valita mille alalle hakevat. Monia nuoria kiinnostaa monet eri asiat ja niistä nyt vaan on sitten valikoitunut joku muu kuin hoitoala. Ei ole kyse siitä että jotenkin vaaditaan muita tekemään kun itse ei pystytä. Eikä kaikki voi olla hoitoalalla kun silloinhan tulisi muille aloille pulaa tekijöistä. Hoitoalalle opiskelleet ovat kyllä jo opintoihin lähtiessään tienneet tulevan alansa palkan eli jotenkin tuolla kitinällä antavat tosi heikkolahjaisen kuvan itsestään kun tuntuu että palkka on muka kaikille tullut yllätyksenä. 

Vierailija
31/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa englantia niin hyvin.

Vierailija
32/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että hoitajat ovat hölmöjä ja ahneita. Itse yleensä vaihdan duunia jos joku työ ei kiinnosta. Mutta tämä kuppikunta on nyt voimaantunut ja vaatii järjetöntä palkankorotusta ja pitää potilaita panttivankeinaan. Jokaiselle lakkoilijalle antaisin potkut.

Vierailija
33/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ihmiset ovat erilaisia. Joidenkin kavereideni unelma-ammatti oli sairaanhoitaja, minulle se olisi yksi kauheimmista, samaten lääkäri. 

Ja hoitajien palkat ovat jo hyvät siihen nähden kuinka lyhyt koulutus on. Olisihan se kiva antaa kaikille paljon rahaa, mutta kun ne tulevat verovaroista niin se on mahdotonta.

Vierailija
34/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en pidä ihmisistä

- en halunnut vain amk tutkintoa. Menin yliopistoon suoraan lukiosta

-moni koulukiusaaja on hoitoalalla

-hoitajat itse on pelkästään haukkuneet omaa alaansa niinkuin tehykin, niin miksi menisin sellaiselle alalle.

Vierailija
35/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki hoitajat niin kuin sinä vai oletko ajatuksesi kanssa poikkeus?

Jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolensa. Jos pelkän palkan mukaan mentäisiin kaikki haluaisivat olla johtajia, mutta pelkäämpä että johtajan hommat sinäänsä ei kovin montaa kiinnosta. Ennemmin näkisin itseni sairaanhoitajana kuin yritysjohtajana.

Vierailija
36/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin etten sovellu alalle ja opiskelin toista alaa, en yleensäkään kannata lakkoja vaan äänestän jaloillani, opiskelen uutta tai menen sellaiseen työhön jossa kohtaa se mitä haen. Raha ei määrää, eikä ammattinimike tai titteli vaan se että olen tyytyväinen elämääni kokonaisuutena.

Vierailija
37/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty noudattamaan alan hygieniaa päivääkään. Käsien iho aukeaa atopian ja allergioiden takia jo suunnilleen pelkästä vedestä enkä edes aloita käsidesistä ja hanskoista. Vähän väliä verille asti auki olevilla käsillä ei ole asiaa alalle.

Vierailija
38/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään hoivaaja, enkä jaksa ihmisiä. Vois olla melko traumatisoivaa asiakkaalle jos mä vaikka vaan mittaisin verenpainetta, tulos ja ulos.

Vierailija
39/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin yliopistoon ja opiskella maisterintutkinnon. AMK ja vain alempikorkeakoulututkinto eivät olleet minulle vaihtoehto. Eikä YAMK tutkintoakaan voi verrata yliopistossa opiskeltuun maisterintutkintoon. 

Vierailija
40/115 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman nyt voi sanoa mistä vain ammatista. "Ai et halua hoitaa jätehuoltoa? No miksi sitten ei anneta siellä työskenteleville 5000 euron palkkaa kun et sitä hommaa itsekään tekisi!" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme