Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ettei tunne kakkahätää mutta kakka tulee silti jos menee istumaan pöntölle?

Vierailija
02.04.2022 |

Eli tämä ei varmaan ummetustakaan ole..?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysä suoli josta puuttuu tuntoaisti? Tämä on vaan arvaus. Oletko kauheasti ottanut kakkoseen?

En, mutta sairastan endometrioosia ja minulla on munasarjakysta. Voiko liittyä?

Voi liittyä siihen, jos endometrioosi on levinnyt myös peräsuolen alueelle.

Mutta eikö ummetusta pitäis olla silloin vaan menkkojen aikaan? ja ihmettelen, kun ummetus alkoi ihan yhtäkkiä, pari viikkoa sitten. Vielä 2 viikkoa sitten kakkasin joka päivä normaalisti ja helposti. 

Jos sulla on jotain vikaa suolistossa, vaikkapa paksussasuolessa joka päättyy peräsuoleen.

Onko vatsassa kipuja?

Voihan se olla vaikka ärtyvä suoli.

Ja toisekseen, jos on ummetusta,  niin sitä tavaraa jää sinne suolistoon, sinne peräsuoleen aina odottamaan sitä ulostuloa.

Ja se tulee sitten kun pöntölle siihen asentoon menet, että helposti pääse tulemaan.

Hoida se ummetus pois, rauhallisesti, ottamalla ulostuslääkkeitä tai syö kuivattuja luumuja.

Että suolesi tyhjentyy kunnolla.

Ummetuksen jälkeen suolessa suuri määrä sitä kuonaa, joka vaatii päästä ulos.

Vierailija
22/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli juuri tuota ennen kuin peräsuolen laskeuma leikattiin.. kesti useamman kuukauden leikkauksen jälkeen, että tunto palasi.

Olin kyllä gynen tutkimuksessa, kokeili peräaukon eikä sanonut mitään?vai miten toi todetaan

No laskeumaa ei näe useinkaan, jos gynen pöydällä ei voimakkaasti ponnista alapäätä. Siinä ne sen huomaa.

Oli kyl hirvee vaiva, kun ei tuntenu hätää, mutta sen sit kuitenkin tunsi, että suoli ei tyhjentynyt kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysä suoli josta puuttuu tuntoaisti? Tämä on vaan arvaus. Oletko kauheasti ottanut kakkoseen?

En, mutta sairastan endometrioosia ja minulla on munasarjakysta. Voiko liittyä?

Voi liittyä siihen, jos endometrioosi on levinnyt myös peräsuolen alueelle.

Mutta eikö ummetusta pitäis olla silloin vaan menkkojen aikaan? ja ihmettelen, kun ummetus alkoi ihan yhtäkkiä, pari viikkoa sitten. Vielä 2 viikkoa sitten kakkasin joka päivä normaalisti ja helposti. 

Jos sulla on jotain vikaa suolistossa, vaikkapa paksussasuolessa joka päättyy peräsuoleen.

Onko vatsassa kipuja?

Voihan se olla vaikka ärtyvä suoli.

Ja toisekseen, jos on ummetusta,  niin sitä tavaraa jää sinne suolistoon, sinne peräsuoleen aina odottamaan sitä ulostuloa.

Ja se tulee sitten kun pöntölle siihen asentoon menet, että helposti pääse tulemaan.

Hoida se ummetus pois, rauhallisesti, ottamalla ulostuslääkkeitä tai syö kuivattuja luumuja.

Että suolesi tyhjentyy kunnolla.

Ummetuksen jälkeen suolessa suuri määrä sitä kuonaa, joka vaatii päästä ulos.

Mulla on vain todettu iso munasarjakysta (endometriooma).. Mutta kun kävin gynellä niin silloin ei vielä ollut tätä ummetusta. Voikohan se aiheuttaa? Eikö mun kannata mennä pöntölle ja istua joka päivä, vai pitää ododttaa että kakka menee kovaksi ja sitten en saa sitä millään ulos?!

Vierailija
24/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli juuri tuota ennen kuin peräsuolen laskeuma leikattiin.. kesti useamman kuukauden leikkauksen jälkeen, että tunto palasi.

Olin kyllä gynen tutkimuksessa, kokeili peräaukon eikä sanonut mitään?vai miten toi todetaan

No laskeumaa ei näe useinkaan, jos gynen pöydällä ei voimakkaasti ponnista alapäätä. Siinä ne sen huomaa.

Oli kyl hirvee vaiva, kun ei tuntenu hätää, mutta sen sit kuitenkin tunsi, että suoli ei tyhjentynyt kunnolla.

Vaivoja vaivan perään. Ei enää jaksais..

Vierailija
25/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikö on paras ummetuslääke? 

Vierailija
26/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi toivon, että vaivasi syy selviää, saat apua ja elämäsi muuttuu paremmaksi! ❤️

Vierailija
27/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi toivon, että vaivasi syy selviää, saat apua ja elämäsi muuttuu paremmaksi! ❤️

Kiitos=) ehkä koitan olla kakkamatta jos se hätä tulis ja jos ei tu le, otan ummetuslääkettä.

Vierailija
28/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä kusipaskafetissihulluja niinku ne menkkaripuli-trollitkin.

Vierailija
29/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinpäin. Pas​kattaa per​keelesti, mutta pöntöllä tulee vain pas​kalta haiseva pieru!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä