Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat, miten hoidatte joulun sukuloinnit?

Vierailija
20.09.2015 |

Te joilla ei oo muksuja.. ootteko kaksin, käyttekö monessakin eri paikassa vai miten hoidatte joulun tyylikkäästi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn tai me käydään, riippuen miehen työkuvioista, tapaamassa mun äitiä palvelutalossa ehkä aatonaattona, ei joulun päivinä. Anopilla käydään syömässä joulupäivänä, asuu ihan tuossa lähellä. Eli ei paljoa rasita, enimmäkseen ollaan siis kahdestaan kotona.

Vierailija
22/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joka jouluinen stressin aihe. Mies haluaa olla kanssani yhdessä (ei siis toimi, että molemmat olisi omilla vanhemmillaan). Meillä on pitkä matka jokaisen luo + minun vanhempani ovat eronneet. Eli kolmeen paikkaan pitäisi revetä yhtäaikaa ja päälle muut perään itkevät sukulaiset, jotka haluais myös tavata..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaakohan 20 loppiaisella tapaninpäivää (26.12.)? Loppiainenhan on vasta tammikuussa ja silloin vietetään joulun päättäjäisiä. 

Ennen lapsia vietettiin aatto aina appivanhempien luona maalla, tapania juhlittiin mun suvun kanssa pk-seudulla. Nykyään appivanhemmat ovat usein meillä aattona ja tapania vietetään vuoronperään meillä tai sisarusteni luona (meidän vanhemmat on kuolleet). 

Joulupäivälle (25.12.) on yksi ehdoton sääntö: kukaan ei tee mitään. Kun on aattoilta syöty, yö valvottu, joulupäivä on yöppäripäivä. Ei seurustella, soitella, juosta kylässä. Nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa, luetaan lahjakirjoja, syödään mitä halutaan kun halutaan, ollaan ihan hiljaksiin. Toivutaan joulun tohinasta. 

Vierailija
24/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona on oltu ensin päivä ja ilta mun sukulaisilla mun isän kanssa ja sitten myöhäisillaksi menty miehen isän luo vielä syömään. Joulupäivänä ollaan ajettu mun äidin ja hänen miehensä lomapaikan kautta miehen äidin luo ja tultu sieltä sitten tapanina kotiin.

Ajamista tulee, varsinkin jos aatto vietetään mun isovanhemmilla 130km päässä. Ensin aattoaamuna sinne ja illansuussa takaisin, pääkaupunkiseudulla siirtymiset paikasta toiseen, seuraavana päivänä sama 130km eri ilmansuuntaan ja seuraavana päivänä kotiin... Toimii kun ollaan kahdestaan, mutta ainakaan pieniä lapsia en istuttaisi autossa koko pyhiä. Oma valintahan tää on, itse haluan nähdä kaikki mulle tärkeät ihmiset jouluna.

Vierailija
25/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on kyllä kohta 2 pientä lasta, mutta se ei vaikuta tähän kuvioon mitenkään.

Mieheni suvusta vain hänen mummonsa viettää joulua, joten käydään siellä yleensä välipäivinä kylässä.
Mun vanhemmilla ollaan sitten jouluaatto, koska sinne tulee muutakin sukua ja joulu on meidän perheessä isompi juttu.

Kahdestaan vietettiin yksi joulu, mutta se oli turhan hiljaista. Miehen mummolle on myös vähän tylsä mennä aattona, kun siellä vietetään niin aikuisten joulua. Kaivattiin jo ennen omia lapsia enemmän ääntä, joulupukkia jne. :D

Vierailija
26/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:24"]Tarkoittaakohan 20 loppiaisella tapaninpäivää (26.12.)? Loppiainenhan on vasta tammikuussa ja silloin vietetään joulun päättäjäisiä. 

Ennen lapsia vietettiin aatto aina appivanhempien luona maalla, tapania juhlittiin mun suvun kanssa pk-seudulla. Nykyään appivanhemmat ovat usein meillä aattona ja tapania vietetään vuoronperään meillä tai sisarusteni luona (meidän vanhemmat on kuolleet). 

Joulupäivälle (25.12.) on yksi ehdoton sääntö: kukaan ei tee mitään. Kun on aattoilta syöty, yö valvottu, joulupäivä on yöppäripäivä. Ei seurustella, soitella, juosta kylässä. Nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa, luetaan lahjakirjoja, syödään mitä halutaan kun halutaan, ollaan ihan hiljaksiin. Toivutaan joulun tohinasta. 
[/quote]

Meille tuo loppiainen on muodostunut sopivaksi kyläilypäiväksi ja juhlimme silloin äidin kanssa "joulua". Äiti asuu sen verran kaukana, ettei ollut mitään järkeä yrittää tunkea ylimääräistä vierailupäivää joulun pyhien alle. Eteenkin perheellisille sisaruksilleni tämä oli hankalaa, joten tavataan kaikki suosiolla loppiaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi