Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat, miten hoidatte joulun sukuloinnit?

Vierailija
20.09.2015 |

Te joilla ei oo muksuja.. ootteko kaksin, käyttekö monessakin eri paikassa vai miten hoidatte joulun tyylikkäästi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vuorotellen jouluaatto ja joulupäivä appivanhemmilla, nyt kaikki samassa paikassa. Ei todellakaan oteta stressiä. Ollaan kaikki helsinkiläisiä.

Vierailija
2/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yleensä töissä ja minä olen yksin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä ja isovanhemmat tavataan joko ennen joulua tai sen jälkeen, ihan miten sattuu aikataulut sopimaan. Jouluaatto vietetään minun vanhempieni luona ja miehen äiti tulee myös sinne. Yöksi kotiin.

Vierailija
4/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan avoliitossa, molemmat 23v. Ja molemmat menee aattona omiin lapsuudenkoteihinsa, muutan sitten ollaan joulu yhdessä, mutta ei kyllä pahemmin sukuloida.

Vierailija
5/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä omilla vanhemmilla, avopuoliso omilla. Mä sitten loppuillasta piipahdan käymään "appivanhemmilla" ja noukin samalla poikaystävän kyytiin ja mennään kotiin. Näin aikaisempina jouluina, en tiedä miten nyt kun asutaan kaukana Helsingistä.. Ehkä molemmat menee vaan omille vanhemmilleen yöksi ja vietetään joulu erillään.

Vierailija
6/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aattona kaksin kotona. Sitten yleensä välipäivinä käydään molempien vanhemmilla kylässä, riippuu yleensä siitä ketkä kutsuvat minäkin päivänä :) välimatkat ei ole pitkiä, kun asutaan kaikki pääkaupunkiseudulla

Vierailija
7/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paskaakaan kiinnosta mikään joulu...just vasta kesästä selvittiin.

Vierailija
8/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan piipahdetaan mun isällä päiväseltään aattona ja illalla tulevat veljeni ja äitini meille ja ovat varmaan yötä. Mies ei tapaa sukulaisiaan, ihan omasta tahdostaan.

Vierailija
9/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tarvinnu miettiä kun ollaan molemmat oltu joulut töissä.. Viime jouluna tosin kävin omien vanhempieni luona aamuvuoron jälkeen, kun mies oli iltavuorossa. Kuulostaa varmaan joistain kamalalta, mutta mulle kuvio vielä toistaiseksi menettelee, kun kaikki ylimääräiset pennoset on tarpeen, eikä niitä omia lapsiakaan vielä perheeseen kuulu. 

Vierailija
10/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaton aattona on oltu miehen vanhemmilla yötä ja syöty siellä aattona joulupuuro. Tämän jälkeen on matkustettu 45km minun vanhempieni luokse missä saunotaan ja syödään. Siskon perhe liittyy seuraan myös, pukki tulee ja yksi yö ollaan siellä. Joulupäivänä käydään kirkossa jos huvittaa, syödään ja lähdetään kotiin. Saatetaan vielä matkalla pysähtyä uudelleen miehen vanhempien luokse kahville. Luultavasti tämä järjestely on meillä niin kauan kunnes miehen veli hommaa perhettä. En suostu jumimaan anoppilassa kun lapsille on seuraa omien vanhempien luona. Tänävuonna meinataan olla eka joulu ihan vaan meidän perheen kesken kotona koska meillä on pieni vauva joulukuussa eikä haluta reissata yhtään.

Vierailija
11/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:24"]Eipä oo tarvinnu miettiä kun ollaan molemmat oltu joulut töissä.. Viime jouluna tosin kävin omien vanhempieni luona aamuvuoron jälkeen, kun mies oli iltavuorossa. Kuulostaa varmaan joistain kamalalta, mutta mulle kuvio vielä toistaiseksi menettelee, kun kaikki ylimääräiset pennoset on tarpeen, eikä niitä omia lapsiakaan vielä perheeseen kuulu. 
[/quote]
Kiitos että sinä menet töihin niin minä voin olla kotona lasten kanssa aattona. <3

Vierailija
12/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä oltu 10 vuotta ja joka joulu vietetty erillään molemmat omilla vanhemmilla. Välimatkaa sen verran, ettei viitsitä ajella edestakas, vaikka olisi toki mahdollista.
Hyvin mennyt ja molemmille sopii. Ehkä jos joskus saadaan lapsia, niin sitten vietetään joulu yhdessä.

Vierailija
13/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan viime vuodet oltu kahdestaan kotona ja on ollut ihanan rauhallista ja stressitöntä. Vietetään yleensä mun suvun kanssa pikkujouluja vähän ennen tai jälkeen pyhien, miehen perheen luona vieraillaan tapanina.

Vierailija
14/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käytännössä aina joulun etelän lämmössä, kaukana joulusta, talvesta ja sukulaisvierailuista. Mielestämme joulu hoituu näin kaikkein tyylikkäimmin.

Vierailija
15/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joulut töissä ja mies käy yleensä (lapsettomilla) kavereillamme aattona. Vanhempani ovat kuolleet, eikä lapsia ole, joten mielelläni olen töissä ja perheelliset saavat viettää joulua. Jos joskus siunaantuu omia lapsia, niin toivottavasti saan viettää vapaita jouluja heidän kanssaan. 

Vierailija
16/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina lennan Suomeen, uudeksi vuodeksi takaisin miehen luokse. Ensimmainen Suomi joulu neljaan vuoteen, ihanaa!

17/26 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten lapset vaikuttaa tähän kuvioon?? Onhan aviopari perhe, vaikkei olisi lapsiakaan. Jos haluavat viettää joulun kahdestaan, minusta ihan ok. 

Minun vanhempien kanssa oli tapana, että lapset käyvät heillä tapaninpäivänä. Kun perheellisenä käytiin miehen vanhempien luona aattona ja oltiin myös joulupäivä, siitä ehti hyvin tapaninpäiväksi omien vanhempien luokse. Nykyisin menee helpommin, kun omat vanhempani ovat kuolleet ja appivanhempienkin kanssa riittää, kun käy loppiaiseen mennessä. Ei siis ole kuolemaksi, jos ollaan joulu ulkomailla ja käydään kylässä vähän myöhemmin.

Vierailija
18/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona toisen perheen jouluun ja joulupäivänä sitten toiselle, yleensä tarkoittanut että ollaan kokoonnuttu joko miehen siskolle (miehen muita perheenjäseniä perheineen) tai minun vanhemmilleni. Siskoni kanssa meillä osuu sattumalta vuorojoulut lomittain eli kun me ollaan aatto miehen perheen kanssa, siskoni on perheineen vanhempiemme kanssa. Samoin miehen sisko on perheineen oman miehensä sukulaisilla niinä aattoina kun ei kokoonnuta heidän kanssaan. Tapanina ollaan käyty vaarillani tai mieheni veljellä tms.

Tällä periaatteella ollaan menty seurustelun alusta saakka, nyt meillä on lapset 1,5v ja 2,5v. Olemme ajatelleet että kun lapset tuosta kasvavat, ehkä aletaan pitää ihan perhejouluja keskenämme. Toistaiseksi tämä toimii kuitenkin vielä oikein hyvin ainakin pari vuotta(?) vielä. Pienet lapset nauttivat erityisesti siitä seurasta kun saavat olla serkkujensa kanssa, eivät vielä oikein välitä lahjoista tai ymmärrä mikä se joulu oikeastaan on.

Vierailija
19/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillisina vuosina (-10, -12, -14) isäni ja minun sisarukseni perheineen olemme kokoontuneet meille aamupuurolle ja lahjojen jakoon. Illan hämärtyessä ollaan miehen kanssa sytytetty kynttilät hautausmaalle ja lähdetty viettämään aattoiltaa appivanhempien luona (joskus myös isäni on ollut mukana). Joulupäivä ollaan vietetty kaksistaan ja loppiainen mummin ja äidin uuden perheen kanssa.
.
Parittomina vuosina ollaan vietetty jouluaatto nyyttäriperiaatteella isän ja sisarusten kanssa milloin kenenkin luona ja joulupäivä appivanhempien luona. Loppiainen aina mummin ja äidin perheen luona.

Vierailija
20/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Lily77" time="21.09.2015 klo 06:16"]

Parillisina vuosina (-10, -12, -14) isäni ja minun sisarukseni perheineen olemme kokoontuneet meille aamupuurolle ja lahjojen jakoon. Illan hämärtyessä ollaan miehen kanssa sytytetty kynttilät hautausmaalle ja lähdetty viettämään aattoiltaa appivanhempien luona (joskus myös isäni on ollut mukana). Joulupäivä ollaan vietetty kaksistaan ja loppiainen mummin ja äidin uuden perheen kanssa. . Parittomina vuosina ollaan vietetty jouluaatto nyyttäriperiaatteella isän ja sisarusten kanssa milloin kenenkin luona ja joulupäivä appivanhempien luona. Loppiainen aina mummin ja äidin perheen luona.

[/quote]

Loppiainen? Juhlitaanko sitäkin? No onhan se tietty pyhäpäivä, mutta ei ehkä enää kauaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä