Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset vihaavat ja haukkuvat netissä yksinhuoltajia?

Vierailija
08.07.2026 |

Miksi ja millaiset ihmiset haukkuvat netissä yksinhuoltajia? 

Ei tulisi mielenkään ajatella mitään pahaa yksinhuoltajista, heillä on jokaisella omanlainen tarinansa ja uskon, että useimmat ihmiset eivät eroa helposti varsinkin jos on yhteisiä lapsia.

Lisäksi monet täällä haukkuvat yksinhuoltajia, kun todellisuudessa suurimmalla osalla vanhemmista on yhteishuoltajuus. Järkevä ihminen päätyy eroon, jos kahden aikuisen parisuhde on pelkkää kurjuutta ja riitelyä. Lapsillekin ero on lopulta tervehenkisin vaihtoehto. 

Mielestäni on jotenkin sairasta, miten paljon tällä palstalla haukutaan yksinhuoltajia ja toki monia muitakin ihmisryhmiä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti mut ja teini-ikäiset lapsemme toisen naisen takia. Ero oli vain lyhyt ilmoitus minulle ja sitten häipyi. En olisi halunnut eroa, meillä oli normaali parisuhde ja perhe ei väkivaltaa, huumeita eikä edes alkoholinkäyttöä.

Vierailija
2/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiä, täällähän kestohaukuttuja ovat incelit ja keski-ikäiset vatsakkaat (tosin vain miehet) ((joista tosin vain valkoiset))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti mut ja teini-ikäiset lapsemme toisen naisen takia. Ero oli vain lyhyt ilmoitus minulle ja sitten häipyi. En olisi halunnut eroa, meillä oli normaali parisuhde ja perhe ei väkivaltaa, huumeita eikä edes alkoholinkäyttöä.

Voisitko vielä vastata esitettyyn kysymykseen. 😀

Vierailija
4/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku, mutta en ymmärrä heidän nostamistaan pyhimyksen asemaan. Ikään kuin yksinhuoltajuus olisi hyväksyttävä selitys kaikkeen.

Vierailija
5/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuiset incelit, nuo ihmiskunnan turhimmat resurssisyöpöt. Nirri pois niiltä

Jos yksinhuoltaja on incel, niin mistä se yksinhuollettava tupsahti?

Vierailija
6/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiä, täällähän kestohaukuttuja ovat incelit ja keski-ikäiset vatsakkaat (tosin vain miehet) ((joista tosin vain valkoiset))

Inceleistä tulee hyvin vihamielinen kuva, eikö heillä juuri ole naisvihaa lietsovia nettikeskusteluita. Mun puoliso on vatsakas keski-ikäinen mies, joten ei mitään heitä vastaan, eikä muutenkaan mitään miehiä vastaan. -ap

Vierailija
7/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti enemmän täällä haukutaan naisia. Etenkin suomalaisia naisia.

Vierailija
8/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin anonyymit keskustelupalstat houkuttelevat ihmisiä, joiden tarkoituksena on vain provosoida ja aiheuttaa pahaa mieltä. Yksinhuoltajat ovat heille helppo kohde, sillä heillä on tarve kirjoittaa itsestään se sankari ja entisestä rakkaasta puolisosta se syyllinen. 

Vierailija
9/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hauku, mutta en ymmärrä heidän nostamistaan pyhimyksen asemaan. Ikään kuin yksinhuoltajuus olisi hyväksyttävä selitys kaikkeen.

Niin kuin mihin kaikkeen? Yksinhuoltajilla on varmasti raskas arki, jos ei ole tukiverkkoja tai joustoa työelämässä jne. Omissa tuttavissa on vain vuoroviikkovanhempia, mutta jos olisi yksinhuoltajia, auttaisin heitä mielelläni, tarjoaisin lastenhoitoapua. -ap

Vierailija
10/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se yksinhuoötajan raskas arki on? Suurin osa niistä makaa työttömänä kotona ja elää yhteiskunnan, sekä eksänsä rahoilla. Menisivät töihin. 

Vierailija
11/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku enkä paheksu mutta en myöskään ymmärrä eroperheiden suurta määrää.

Vierailija
12/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se yksinhuoötajan raskas arki on? Suurin osa niistä makaa työttömänä kotona ja elää yhteiskunnan, sekä eksänsä rahoilla. Menisivät töihin. 

Hyvä, että sentään eksä jotain maksaa lapsilleen. Minua ei myöskään haittaa yhtään, jos yksinhuoltajat keskittyvät vanhemmuuteen ja ovat muutaman vuoden pois työelämästä. Ymmärrätkö, miten paljon arjen pyörittäminen pienten lasten kanssa vaatii? Siihen ehkä yksi tai kaksi kouluikäinen mukaan. Kotiäitiys on hetken aikaa oikein hyvä vaihtoehto, jos sellaiseen on mahdollisuus sosiaaliturvan avulla. Kyllä ne yksinhuoltajat myöhemmin hakeutuu työelämään. -ap

Vierailija
13/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan haukkunut täällä ketään.  Myönnettäköön, että minua ärsyttää se, miten jotkut kotona olevat, suuren lapsilauman hankkineet yksinhuoltajat saavat kaiken maailman tukia niin paljon, ettei heidän tarvitse käydä töissä. Pieni- ja keskituloiset yksinhuoltajat sen sijaan kamppailevat toimeentulonsa kanssa tosissaan.

Itse olin myös aikoinani yksinhuoltaja, ainoat tuet olivat korotettu lapsilisä ja pihin exän maksamat niukat elatusmaksut. Aikamoista taistelua oli, kun palkka ei kovin suuri ollut.

Vierailija
14/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin mihin kaikkeen? Yksinhuoltajilla on varmasti raskas arki, jos ei ole tukiverkkoja tai joustoa työelämässä jne. Omissa tuttavissa on vain vuoroviikkovanhempia, mutta jos olisi yksinhuoltajia, auttaisin heitä mielelläni, tarjoaisin lastenhoitoapua. -ap

Minulle kaikki perheet on ns samalla viivalla ja autan ja tuen tarpeen mukaan, enkä nosta ketään jalustalle. Perheessä voi olla vaikea tilanne vaikka aikuisia olisi kaksi. 
- yh since 2022

Vierailija
15/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä tietämättömät.

Vierailija
16/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on taustalla se, että lähtijä on ehkä useammin nainen, ja tietynlaisille jäärille on kestämätön tilanne se että nainen tekee jotain muuta kuin sen mitä käsketään.

Vierailija
17/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että sentään eksä jotain maksaa lapsilleen. Minua ei myöskään haittaa yhtään, jos yksinhuoltajat keskittyvät vanhemmuuteen ja ovat muutaman vuoden pois työelämästä. Ymmärrätkö, miten paljon arjen pyörittäminen pienten lasten kanssa vaatii? Siihen ehkä yksi tai kaksi kouluikäinen mukaan. Kotiäitiys on hetken aikaa oikein hyvä vaihtoehto, jos sellaiseen on mahdollisuus sosiaaliturvan avulla. Kyllä ne yksinhuoltajat myöhemmin hakeutuu työelämään. -ap

Tai toki koti-isyys myös. -ap

Vierailija
18/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mikä on oma motiivisi näytellä hyvää ihmistä? 

Vierailija
19/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämästä tietämättömät.

Juuri näin, eivät ole kohdanneet elämässään erilaisia ihmisiä, elävät omassa kuplassaan. Eivät ymmärrä, miten moninaisia tilanteita voi tulla eteen. -ap

Vierailija
20/60 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinhuoltaja, koska aviomieheni kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan