Lue keskustelun säännöt.
Haluttomuus johtuu pillereistä?
20.09.2015 |
Ongelmanani on hetki sitten aloittamani e-pillerit. Aloin käyttää ensimmäistä kertaa elämässäni hormonaalista ehkäisyä ja järkytyin jo viikossa oireista, jotka huomasin. Eli olen täysin haluton seksin suhteen vaikka normaalisti olisin valmis lähes aina. Lisäksi minä en enää kostu mitenkään päin. Ennen minua ei tarvinnut juurikaan stimuloida, kun olin jo valmis. Jopa nopeammin lähes aina kuin mieheni. Nyt mietinkin, että pitääkö minun vain lopettaa nämä vai odotella lääkärin neuvomat kolme kuukautta, josko oireet häviävät. Tuntuu vain niin mahdottomalta, että olisin ilman seksiä niinkin kauan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei,
ehkäisypillerit voivat tosiaan aiheuttaa joillekin naisille todella häiritseviä sivuoireita. Jotkut joutuvat lopettamaan kaiken hormonaalisen ehkäisyn sen vuoksi. Joskus joudutaan kokeilemaan useita eri pillerimerkkejä tai ehkäisylaastareita ja -renkaita, josko nämä sopisivat paremmin.
Sinun pitää itse arvioida, ovatko oireet niin häiritseviä, että haluat lopettaa ehkäisyn tai kokeilla jotain muuta merkkiä tai ehkäisymenetelmää. Kolmen kuukauden kokeilujakso on suositus, jonka aikana sivuoireet tasaantuvat, jos ovat tasaantuakseen.
Toivottavasti löydätte sinulle sopivan ehkäisymenetelmän.
t. Mia, terveydenhoitaja