Hitto mua pelottaa veritulppa
Aloitin juuri epillerit ja oon joka ilta ihan paniikissa. Isoisäni kuoli juuri 60vnä veritulppaan.
Tiedän että aluksi riski on suurempi, pitäisikö sinnitellä vai vaihtaa ihan vaan minipillereihin niin pysyn järjissäni :/
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:30"]
Noh toivottavasti en kuole nyt pelkän ehkäisyn takia :/ Eräs ystäväni sai pillereistä tulpan ja joutui olemaan tosi kauan sairaalassa! Eli vaikka ei olisikaan tappava niin toipumiseen menee hirveän pitkä aika :(
[/quote]
Jos sua huolettaa asia niin mene vielä juttelemaan siitä ja kartottamaan mitä vaihtoehtoja sulla on. Pelkkä isovanhemman veritulppa nyt ei niin suuresti vielä nosta riskiä, jollei ole sitten muitakin. Onko sulta tutkittu veren hyytymistekijät?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:30"]
Noh toivottavasti en kuole nyt pelkän ehkäisyn takia :/ Eräs ystäväni sai pillereistä tulpan ja joutui olemaan tosi kauan sairaalassa! Eli vaikka ei olisikaan tappava niin toipumiseen menee hirveän pitkä aika :(
[/quote]
Jos sua huolettaa asia niin mene vielä juttelemaan siitä ja kartottamaan mitä vaihtoehtoja sulla on. Pelkkä isovanhemman veritulppa nyt ei niin suuresti vielä nosta riskiä, jollei ole sitten muitakin. Onko sulta tutkittu veren hyytymistekijät?
[/quote]
Oon käynyt jo liikaa lääkärissä ehkäisyn takia. Tai siis en vain jaksaisi enää jauhaa samasta :S mikään ei kuitenkaan ole sopiva pitää vain tyytyä johonkin ja itse sen päätöksen lopulta teen. Mistä sen hyytymistekijätestin saa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:30"] Noh toivottavasti en kuole nyt pelkän ehkäisyn takia :/ Eräs ystäväni sai pillereistä tulpan ja joutui olemaan tosi kauan sairaalassa! Eli vaikka ei olisikaan tappava niin toipumiseen menee hirveän pitkä aika :( [/quote] Jos sua huolettaa asia niin mene vielä juttelemaan siitä ja kartottamaan mitä vaihtoehtoja sulla on. Pelkkä isovanhemman veritulppa nyt ei niin suuresti vielä nosta riskiä, jollei ole sitten muitakin. Onko sulta tutkittu veren hyytymistekijät? [/quote] Oon käynyt jo liikaa lääkärissä ehkäisyn takia. Tai siis en vain jaksaisi enää jauhaa samasta :S mikään ei kuitenkaan ole sopiva pitää vain tyytyä johonkin ja itse sen päätöksen lopulta teen. Mistä sen hyytymistekijätestin saa? Ap
[/quote]
En tiedä miten sen saa, mutta selvinnee gyneltä kyselemällä, yksityisellä nyt varmasti saa kun maksaa. Luulisin, että isovanhemman kuolemaan johtanut veritulppa olisi merkittävä syy tutkia onko veritulppaan perinnöllinen alttius.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:13"]
Ite jätin pillerit pois, aivan liikaa oli riskitekijöitä. Enkä syö kyllä minipillereitäkään tai käytä muuta hormonaalista ehkäisyä. Kortsulla mennään jo viidettä vuotta parisuhteessa ihan tyytyväisenä eikä jälkikasvua ole siunaantunut.
[/quote]
No monelle se pillereiden poisjättäminen tarkoittaisi automaattisesti jälkikasvua. Miten siinä seksin huumassa muka muistaa etsiä jostain kumeja?! En ole koskaan ymmärtänyt.
Välillä testasin onnistuisko meillä ehkäisy kumeilla ja huijasin miehelle etten söisi pillereitä vaikka söin. No eihän me mitään kumia käytetty, vaikka ei sekään halunnut lasta. Pakko syödä pillereitä siihen asti että ollaan valmiita jälkikasvuun. Ei vaan osata käyttää niitä kumeja, ja ne on niin tunnelmaa latistavia ja epämukavia :/
[/quote]
Juuri tällaisten idioottien takia niitä pillereitä tyrkytetään kaikille.
Ap, miten olisi kuparikierukka? Sen voi laittaa synnyttämättömällekin.
3levyn jälkeen veritulppa iski ja vuosi myöhemmin olin raskaana elikkä ei oo este kunhan saat klexane kuurin
Minä pelkäsin varsinkin aivoveritulppaa kun aloitin pillerit. Ja pitkään sen jälkeenkin. Riskitekijöitä ei ollut kunnes alkoi tulle kivuttomia migreenikohtauksia ja yhdistelmäpillerit piti jättää pois. Jos asia todella pelottaa sinua noin paljon että panikoit niin suosittelisin vaihtamaan ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:08"]Sä et suositusten mukaan saisi syödä e-pillereitä. Ihan oma valintasi lähteä tuollaiseen rumbaan. [/quote] Ps. Gyne nauroi kun sanoin että isosisä kuoli keuhkoveritulppaan ja sanoi että pitää ajatella järkevästi..? Sitten kirjoitti epillerit.
[/quote]
Mä olen aina kieltäytynyt pillereistä ja hormoneista. Kuparikierukka on ihan jees. Uudessa suhteessa ois käytössä kondomi kunnes kumpikin olisi käynyt testissä ja saanut tulokset, kierukasta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:28"]Aloitin juuri epillerit ja oon joka ilta ihan paniikissa. Isoisäni kuoli juuri 60vnä veritulppaan.
Tiedän että aluksi riski on suurempi, pitäisikö sinnitellä vai vaihtaa ihan vaan minipillereihin niin pysyn järjissäni :/
[/quote]
Testaa 'itsehiutopolut'
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:28"]Aloitin juuri epillerit ja oon joka ilta ihan paniikissa. Isoisäni kuoli juuri 60vnä veritulppaan.
[/quote]
Testaa 'itsehiutopolut'
[/quote]
anteeksi: 'itsehoitopolut'
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:28"]Aloitin juuri epillerit ja oon joka ilta ihan paniikissa. Isoisäni kuoli juuri 60vnä veritulppaan.
[/quote]
Testaa 'itsehiutopolut'
[/quote]
anteeksi: 'itsehoitopolut'
[/quote]
?
Ite jätin pillerit pois, aivan liikaa oli riskitekijöitä. Enkä syö kyllä minipillereitäkään tai käytä muuta hormonaalista ehkäisyä. Kortsulla mennään jo viidettä vuotta parisuhteessa ihan tyytyväisenä eikä jälkikasvua ole siunaantunut.
[/quote]
Laitan paremmaksi: 12 vuotta takana ilman ensimmäistäkään vahinkoa. Liikaa sukurasitetta, että haluaisin yhtään kasvattaa riskiäni saada veritulppa.