Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mua pelottaa veritulppa

Vierailija
20.09.2015 |

Aloitin juuri epillerit ja oon joka ilta ihan paniikissa. Isoisäni kuoli juuri 60vnä veritulppaan.
Tiedän että aluksi riski on suurempi, pitäisikö sinnitellä vai vaihtaa ihan vaan minipillereihin niin pysyn järjissäni :/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vaihtaa minipillereihin.
Ap

Vierailija
2/32 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykelääkkeet sinä tarvitset, et e-pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviät muuten elämässä jos tuollainen saa sinut noin hätääntyneeksi ja pelokkaaksi? Riskejä on aina, teki miten tahansa. En halua pelotella lisää, mutta voihan tuosta stressaamisestakin saada veritulpan.

Vierailija
4/32 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:10"]Miten selviät muuten elämässä jos tuollainen saa sinut noin hätääntyneeksi ja pelokkaaksi? Riskejä on aina, teki miten tahansa. En halua pelotella lisää, mutta voihan tuosta stressaamisestakin saada veritulpan.
[/quote]

Kävelen yksin öisin kotiin, käyn töissä, opiskelen ja elin vuosia yksin. Ikinä ei ole ollut mitään pelkotiloja tai paniikkihäiriöitä. Nyt seurustelen ja mielestäni olen aika tasapainoinen, mitä nyt hermostun vähän liian herkästi jos poikaystävä jättää tiskaamatta.

Veritulppaa pelkään nyt vaan aivan sairaasti. Todennäköisesti siksi että isoisäni juuri siihen kuoli äkisti, kesken iltalenkin koiran kanssa. Hän oli siis aktiivinen liikkuja ja elintavat kunnossa. Lisäksi epäilen että lääkärit eivät ottaisi minua tosissaan jos oirehtisin veritulpasta vaikka pohjekipuna. Syy tähän on se että minulle naurettiin kun esitin olevani huolissani asiasta ja kaverilleni myös kun hän meni pohjekivun vuoksi lääkäriin, 'ei voi olla veritulppa kun pystyt kävelemään'??!? Vaikka isoisäni ihan kävelylenkillä käveli ja luuhistui ykskaks kuolemaan..

Vierailija
5/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita jotka ovat aluksi olleet peloissaan mutta sitten päässeet asiasta yli?

Vierailija
6/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha ketään ei kiinnosta :D

Vierailija
7/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannata tehdä lapsia silloin kun on mahdollista? Sitten kun on liian myöhäistä itkettää 

Vierailija
8/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä riskitejijöitä sinulla on suht nuorena verotulppaan kuolleen isäsi lisäksi? Arvioitko riskit lääkärin kanssa? Jos sinulla ei ole migreenitaipumusta tai ylipainoa tai et tupakoi, ehkä riskisi ei ole suuri.

Vierailija
9/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää painosta huolta, niin riski pienenee.

Vierailija
10/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:37"]Kannattaa pitää painosta huolta, niin riski pienenee.
[/quote]

Paino vielä ihan ok mutta juuri aloitetut opinnot pakottaa vähentämään liikuntaa, istumaan paikoillaan pitkiä aikoja sekä tää mulle uusi melkein viikoittainen juominen ei taida oikein tervettäkään olla :(
Ap

Vierailija
11/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:37"]Kannattaa pitää painosta huolta, niin riski pienenee.
[/quote]

Paino vielä ihan ok mutta juuri aloitetut opinnot pakottaa vähentämään liikuntaa, istumaan paikoillaan pitkiä aikoja sekä tää mulle uusi melkein viikoittainen juominen ei taida oikein tervettäkään olla :(
Ap

Vierailija
12/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävin äsken mittamaassa että onko toinen jalkani turvonnut :D Ei hitto hajoo pää näiden kanssa ehkä minipillerit olis just mua varten!
Ap

Vierailija
13/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et suositusten mukaan saisi syödä e-pillereitä.

Ihan oma valintasi lähteä tuollaiseen rumbaan.

Vierailija
14/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jätin pillerit pois, aivan liikaa oli riskitekijöitä. Enkä syö kyllä minipillereitäkään tai käytä muuta hormonaalista ehkäisyä. Kortsulla mennään jo viidettä vuotta parisuhteessa ihan tyytyväisenä eikä jälkikasvua ole siunaantunut.

Vierailija
15/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:08"]Sä et suositusten mukaan saisi syödä e-pillereitä.

Ihan oma valintasi lähteä tuollaiseen rumbaan.
[/quote]

Ps. Gyne nauroi kun sanoin että isosisä kuoli keuhkoveritulppaan ja sanoi että pitää ajatella järkevästi..? Sitten kirjoitti epillerit.

Vierailija
16/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:08"]Sä et suositusten mukaan saisi syödä e-pillereitä. Ihan oma valintasi lähteä tuollaiseen rumbaan. [/quote] Ps. Gyne nauroi kun sanoin että isosisä kuoli keuhkoveritulppaan ja sanoi että pitää ajatella järkevästi..? Sitten kirjoitti epillerit.

[/quote]

Gyne on tyytyväinen kun sai taas yhen reseptin lätkästyä jollekkin kouraan. Siinä ei paljon toisen murheet, ihan asiallisetkaan, paina.

Vierailija
17/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin kovasti veritulppaa aluksi. Siksi aloitinkin minipillereillä. Sen jälkeen siirryin yhdistelmäpillereihin. Mulle kerrottiin että jonkun isoisän veritulpalla ei oo merkitystä. Ainoastaan oman vanhemman tai sisaruksen alle 50v saatu veritulppa vaikuttaa. En jaksa enää pelätä olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä 3vuotta ja jopa niitä yasmin merkkisiä joita pidetään muita riskialttiimpina aiheuttamaan tulppaa.

Vierailija
18/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jätin pillerit pois, aivan liikaa oli riskitekijöitä. Enkä syö kyllä minipillereitäkään tai käytä muuta hormonaalista ehkäisyä. Kortsulla mennään jo viidettä vuotta parisuhteessa ihan tyytyväisenä eikä jälkikasvua ole siunaantunut.

[/quote]

No monelle se pillereiden poisjättäminen tarkoittaisi automaattisesti jälkikasvua. Miten siinä seksin huumassa muka muistaa etsiä jostain kumeja?! En ole koskaan ymmärtänyt.

Välillä testasin onnistuisko meillä ehkäisy kumeilla ja huijasin miehelle etten söisi pillereitä vaikka söin. No eihän me mitään kumia käytetty, vaikka ei sekään halunnut lasta. Pakko syödä pillereitä siihen asti että ollaan valmiita jälkikasvuun. Ei vaan osata käyttää niitä kumeja, ja ne on niin tunnelmaa latistavia ja epämukavia :/

Vierailija
19/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä käyttäs jos suvussa tulppa vie noin nuorena.Onhan jotku naiset saaneet päälle parikymppisinä pilsujen takia tulppia,osa kuolee,osa selviää.

Vierailija
20/32 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:24"]

[/quote]

No monelle se pillereiden poisjättäminen tarkoittaisi automaattisesti jälkikasvua. Miten siinä seksin huumassa muka muistaa etsiä jostain kumeja?! En ole koskaan ymmärtänyt.

Välillä testasin onnistuisko meillä ehkäisy kumeilla ja huijasin miehelle etten söisi pillereitä vaikka söin. No eihän me mitään kumia käytetty, vaikka ei sekään halunnut lasta. Pakko syödä pillereitä siihen asti että ollaan valmiita jälkikasvuun. Ei vaan osata käyttää niitä kumeja, ja ne on niin tunnelmaa latistavia ja epämukavia :/

[/quote]

No minulle ja miehelle ei tulisi mieleenkään unohtaa kumia eikä se inhota tai ällötä, joten se on meille oivallinen keino. Jokainen löytäköön itselleen parhaan vaitoehdon ja toivottavasti myös terveytensä kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi