Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä kotiutuminen ja remontti kotona

Vierailija
02.04.2022 |

Mulla on tänään laskettu aika, eli tiedossa on että vauva syntyy jossain vaiheessa seuraavien viikkojen aikana. Meillä on myös projektina että asennetutetaan ilmalämpöpumppu ym tässä kevään aikana taloon, mikä kiva juttu sitten kesää ajatellen. Ilmoitin miehelle että voi sopia remppamiehen kanssa keskenään päivän, mutta että olisi kiva jos sopivat päivän niin ettei olisi riskiä siitä että remppamies tulisi esim sairaalasta kotiutumispäivänä tms. Onko tämä jotenkin kohtuuton pyyntö kun mies veti tästä herneen aika syvälle nenäänsä? Kuulemma on täysin mahdollista sopia remppamies käymään esim kuukauden päästä, jolloin kaiken järjen mukaan vauva on hyvin ehtinyt syntyä ja kotiutua. Mutta mieheni mielestä ajankohdalla ei pitäisi olla mitään väliä ja hän haluaisi sopia reippaasti aiemman ajankohdan, ei nyt jaksa ymmärtää mitä väliä sillä on olenko juuri kotiutunut vauvan kanssa. Mä en vaan taas itse ymmärrä että mikä ongelma on sopia päivä kuukauden päähän jos se on kaikille osapuolille paras vaihtoehto. Miksi mulle pitää tästä pyynnöstä alkaa huutamaan ja räyhäämään että olen hankala jos kaikille olisi ok hoitaa talon asiat vasta kuukauden päästä. Edellinen synnytys oli erittäin pitkä ja mulle raskas tikkeineen ym, ja silloin olin ainakin kotiutumispäivänä täysin loppu, ekat vierailijatkin otettiin vastaan silloin vasta seuraavana päivänä. Tätä ajatellen koen vain viisaaksi sijoittaa rempamiehen käynnin niin ettei ole riskiä siitä että oltaisiinkin vasta äsken kotiuduttu. Mies on pysyny samana ja hän aina välillä kyllä muistelee et eka synnytys oli mulle tosi rankka, mutta nyt tokalla kertaa hän ei enää osaa ajatella että voi olla ihan yhtä rankka kokemus uudestaan, kun ei noista synnytyksistä ikinä tiedä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi itse se aika?

Vierailija
2/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin asennuksiin tuppaa olemaan jonoa, joten ottaakaa sellainen aika, minkä satutte saamaan ja mikä miehelle sopii, ettei sinun tarvitse sitä huolehtia.

Ette kai sentään missään yksiössä asua, joten mitä siitä, jos joku remppamies huseeraakin toisessa huoneessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseikäs synnytyksen aikana kun olit sairaalassa voitu tehdä remonttia? Olisi saatu sinä aikana valmiiksi.

Vierailija
4/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin asennuksiin tuppaa olemaan jonoa, joten ottaakaa sellainen aika, minkä satutte saamaan ja mikä miehelle sopii, ettei sinun tarvitse sitä huolehtia.

Ette kai sentään missään yksiössä asua, joten mitä siitä, jos joku remppamies huseeraakin toisessa huoneessa?

Eli kuten nimenomaan sanoin remppmieheltä on jo tarkistettu että hänelle sopii myös se kuukauden päästä oleva aika.

-ap

Vierailija
5/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi se aika itse.

Vierailija
6/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseikäs synnytyksen aikana kun olit sairaalassa voitu tehdä remonttia? Olisi saatu sinä aikana valmiiksi.

Täällä Helsingissä noilla remppamiehillä on jonkun verran jonoa, joten heitä ei kyllä saa paikalle päivän varoitusajalla - ainakin tämän remppmiehen kanssa pitää sopia muutaman viikon/kuukauden etuajassa aika. Toki muuten tuo ideasi että remppamies olisi tekemässä juuri silloin kun itse synnyttämässä olisi ideaalinen. :D

En vaan jaksa ymmärtää miksi miehen pitäisi väkisin sopia ajankohta joka saattaa koitua varsin huonoksi, kun remppmiehelle sopisi varsin hyvin ajankohta joka synnytyksen kannalta sopivampi. Enkä varsinkaan näe syytä miksi pitää vetää herneet nenään asiasta joka on täysin sovittavissa..

Ainoo jolle tämä on ongelma on mun rakas mies, en aina jaksa ymmärtää tällaista meininkiä..

-ap

Vierailija
7/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuten nimenomaan sanoin remppmieheltä on jo tarkistettu että hänelle sopii myös se kuukauden päästä oleva aika.

-ap

No mikä nyt esti sanomasta otetaan se?

Vierailija
8/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on hermot kireellä tulevasta synnytyksestä, ei pysty ajattelemaan rationaalisesti. Ja kiukuttelee sinulle, koska sinä nyt vaan olet siinä. Raskaitahan tuollaiset pikku diivat on, mutta ehkä hänessä on paljon hyviäkin puolia.

Vierailija
9/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No samaa itse ihmettelin itse mieheltä. En tajua ollenkaan miksi sitä aikaa ei voisi ottaa kun se sopii minulle hyvin ja on silti hyvissä ajoin ennen kesää jos ajattelee sitä ilmalämpöpumpun asentamista. En tajua mikä ongelma on ettei mun mielipidettä voi ottaa huomioon vaan pitäisi väkisin ottaa ns ”huono aika”. Palaa kohta päreet.. :D

-ap

Vierailija
10/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No samaa itse ihmettelin itse mieheltä. En tajua ollenkaan miksi sitä aikaa ei voisi ottaa kun se sopii minulle hyvin ja on silti hyvissä ajoin ennen kesää jos ajattelee sitä ilmalämpöpumpun asentamista. En tajua mikä ongelma on ettei mun mielipidettä voi ottaa huomioon vaan pitäisi väkisin ottaa ns ”huono aika”. Palaa kohta päreet.. :D

-ap

Mäkin ottaisin tällaisina aikoina, kun kaikki kamat loppuu ja hinnat nousee, sen ekan mahdollisen ajan. Ettei sitten tulisi mitään force majeurea, jonka vuoksi jää pumppu kokonaan saamatta. 

Vierailija
11/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähesty asiaa käytännön kautta. Jos asennus osuu synnytyksen tai kotiutumisen kanssa päällekkäin, niin miten mies järjestää kahdessa paikassa yhtä aikaa olemisen. Asennuksesta lähtee myös ääntä, joten olisi hyvä, jos voisitte silloin lähteä vauvan kanssa hetkeksi jonnekin. Juuri kotiin tulleena se ei vielä onnistu.

Vierailija
12/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on hermot kireellä tulevasta synnytyksestä, ei pysty ajattelemaan rationaalisesti. Ja kiukuttelee sinulle, koska sinä nyt vaan olet siinä. Raskaitahan tuollaiset pikku diivat on, mutta ehkä hänessä on paljon hyviäkin puolia.

Jotain tän kaltaista sit ehkä.. Voi olla että hänellä on tosiaan hermot kireellä tulevasta vauva-arjesta y.m. Ja tajuan kyllä sen että miehille se tilanne alkaa konkretisoitumaan vasta kun synnytys lähenee tai saa vauvan syliinsä, kun taas itse saanut 9kk totutella ajatukseen ja tuntee ton pikkuisen potkut ym päivittäin. Onhan se vähän eri asia. Mut en mä silti tajua miksi pitää alkaa vastustamaan asiaa joka on täysin sovittavissa - kuukauden päästä oleva aika sopii mulle ja remppamiehelle - vain mieheni haluaa väkisin monta viikkoa aiemman ajan. Huoh, miksei voi vaan myöntää et ehkä se myöhempi aika nyt vaan on parempi meille kaikille.

-ap

Vierailija
13/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähesty asiaa käytännön kautta. Jos asennus osuu synnytyksen tai kotiutumisen kanssa päällekkäin, niin miten mies järjestää kahdessa paikassa yhtä aikaa olemisen. Asennuksesta lähtee myös ääntä, joten olisi hyvä, jos voisitte silloin lähteä vauvan kanssa hetkeksi jonnekin. Juuri kotiin tulleena se ei vielä onnistu.

Kiitos vinkistä, ehkä mun kannattaa vielä uudestaan keskustella hänen kanssa ja tuoda nämä asiat esille. Tosin tuosta sanoin jo että jos sovitaan suosiolla se kuukauden päästä oleva aika niin silloin mulla on jo hyvät mahdollisuudet lähteä jonnekin evakkoon vauvan kanssa. Ei ottanut tätä argumenttia kuuleviin korviin. Ai että kun on välillä ihana yrittää keskustella ihmisen kanssa joka vaan sitkeesti haluaa olla jääräpää.. :D

-ap

Vierailija
14/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä huu haata tuo ap:n teksti.

Kukaan järkevä perhe ei suunnittele mitään remontteja ja kunnostuksia eikä asennuksia, juuri sille kuukaudelle, kun on synnytys tiedossa.

Tuohan on täysin teidän oma mokanne, kun noin pieleen on suunniteltu asia.

Ja jokos se pumppu on ostettu, mikä pitäisi tulla asentamaan.

Ja mikä asentaja se semmonen asentaja on, joka tietää jo kuukauden päähän oma asennusaikataulunsa?

Noissa jutuissa on yleensä pitkät odotusajat, että saa ketään asentajaa kotiinsa niitä asentelemaan.

Kummallinen asentaja kun sille sopii tulla milloin vaan, en kyllä luottaisi tuollaiseen asentajaan pätkääkään,  sillä tuollaisella on vähän töitä, kun aikaa on yllinkyllin.

Vierailija
15/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, ehkä mun kannattaa vielä uudestaan keskustella hänen kanssa ja tuoda nämä asiat esille. Tosin tuosta sanoin jo että jos sovitaan suosiolla se kuukauden päästä oleva aika niin silloin mulla on jo hyvät mahdollisuudet lähteä jonnekin evakkoon vauvan kanssa. Ei ottanut tätä argumenttia kuuleviin korviin. Ai että kun on välillä ihana yrittää keskustella ihmisen kanssa joka vaan sitkeesti haluaa olla jääräpää.. :D

-ap

Jos asennukseen tarvitsee timanttiporaa tai muuta, niin siitä lähtee sen verran kova ääni, että vastasyntyneen kuulo on vaarassa.

Vierailija
16/16 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Mäkin ottaisin tällaisina aikoina, kun kaikki kamat loppuu ja hinnat nousee, sen ekan mahdollisen ajan. Ettei sitten tulisi mitään force majeurea, jonka vuoksi jää pumppu kokonaan saamatta. 

Se ilmalämpöpumppu on jo tilattu, joten siitä ei ole kiinni etteikö sitä saisi. Asennusajankohdasta on vain kyse.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi