Joensuu? Onko parempi kuin Kuopio?
Kannattaako Joensuuhun muuttaa? Kertokaas mammat mielipiteitä!
Kommentit (46)
Kuopiolaisena sanoisin, että vaikka täällä on maailman kauneimmat maisemat, niin Joensuussa on keskimäärin mukavampia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:32"]Kuopiolaisena sanoisin, että vaikka täällä on maailman kauneimmat maisemat, niin Joensuussa on keskimäärin mukavampia ihmisiä.
[/quote]
Samaa mieltä ! Joensuulaiset yleensä ottaen olleet aina todella mukavaa sakkia.
Eikö oo kettään jojensuulaista linjoilla?
Kuopiossa on tällasta meininkiä:
Minä oon joensuusta. Tykkään asua täällä, enkä usko ikinä muuttavani pois. Tällä on keskustassa vain yksi yksisuuntainen, vihaan kuopiota kun siellä on hankala ajaa :D Käyn ainoastaan matkuksessa. Joensuu on pieni kaupunki verrattuna kuopioon, mutta silti täällä on ainakin minulle tarpeeksi palveluita ja kaikki on lähellä. En oikein osaa sanoa mitään negatiivista tästä kaupungista. Kesällä joensuu herää eloon ja joka viikko on tapahtumia ja keskusta on kaunis ja viihtyisä paikka.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:41"]
[/quote]
Ollaan ollaan. Mutta vaikea puolueettomasti vastata kun muualla ei ole tullut aikuisiällä asuttua. Mutta siis täällä viihtyy, mutta puutteitakin on.
Kai se on synnyinkaupungille iäni annettava, eli Kuopio. Joensuukin kiva paikka.
Joensuu on ihana, en haluaisi opiskelujen loputtua muuttaa täältä pois mutta pakko se varmaan on, alan töitä ei oikein ole täällä saatavilla :/
Ihanat lenkkeilymaastot, kaikki tarvittava keskustassa lähellä, mukavia ihmisiä ja muuten vaan ihana tunnelma, kyllä täällä on ihmisen hyvä olla <3
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:41"]
[/quote]
Me ollaan muuten kivoja, mutta vihataan kaikkia "jojensuu"-sanoja. Ei tod tiedetä kenen murretta moinen sekasikiöys on!
Ihanaa että muitakin joensuulaisia täällä :) iso sydän myös minulta joensuulle kuopion sijaan!
Monessa Suomen kaupungissa olen asunut, ja parhaat vuoteni Joensuussa viettänyt. Voi, nyt tuli ihan ikävä!
Joensuun keskusta on viihtyisämmän tuntuinen kuin Kuopion. Pienempää ja kodikkaampaa. Joka paikkaan pääsee helposti ja nopeasti kävellen tai pyörällä.
Paras kaupunki asua :) sopivan kokoinen, kauniit maisemat ja kaikki tarvittava löytyy. Kuopiosta en itse pidä.
Asun Lieksassa, käyn kuitenkin aika harvoin Joensuussa, mutta kyllä se vaikuttaa olevan aivan ok kaupunki.
Kiva kuulla mielipiteitänne ! Lisää? Mitä asuinalueita suosittelette? Ei ole lapsia vaan olen yksineläjä. -ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:06"]Kiva kuulla mielipiteitänne ! Lisää? Mitä asuinalueita suosittelette? Ei ole lapsia vaan olen yksineläjä. -ap
[/quote]
Penttilä. Ihan ydinkeskustaan ei kannata mennä öisten metelihaittojen takia. Myös Niinivaara kivaa aluetta.
Karjalaista lukeneena voisin asua missä tahansa muualla, mutta en Noljakassa, josta valitettaasti saa lukea ikäviä juttuja aivan liian usein, todennäköisesti haluaisin kuitenkin asua ruutukaava-alueella.
Joensuulaiset kilpaa hehkuttavat tätä paskakaupunkia. Muualta muuttaneena voin kertoa ettei Joensuu mikään ihmeellinen paikka ole.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:20"]Joensuulaiset kilpaa hehkuttavat tätä paskakaupunkia. Muualta muuttaneena voin kertoa ettei Joensuu mikään ihmeellinen paikka ole.
[/quote]
Mikä siinä sitten niin kakkaa on?
Ikäni oon asunut joensuussa (puolitoista vuotta välissä etelä-suomessa ja nyt takaisin täällä) ja ei kyllä ole parempaa paikkaa! Minnekään muualle en halua :)