Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex vaatii tapaamista

Vierailija
20.09.2015 |

Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"] Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä. [/quote]   Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä?  [/quote]   Ei kun niiden kaikkien, jotka lasta kasvattavat. Esimerkiksi jos perheessä tehdään vuorotyötä, on usein tilanteita, että lapsia on kotona silloinkin kun biovanhempi ei siinö ole. Kaikilla aikuisilla täytyy olla lapsiin huolehtiva ja vastuullinen ote, ei saa tulla tilanteita jossa varsikin lapsen kuullen sanotaan "sinun kersasi, hoida itse". Lapsia ei jaotella sinulle, minulle ja meille, vaan kaikistä pidetään huolta tasapuolisesti.   Biovanhempi saattaa sairastua kesken vierailun. Kesken elämänvaikka pitkään masennukseen, syöpään... Silti lapset tulevat käymään ja silloin heistä ottaa päävastuun se "kasvattivanhempi". Tai jos voimat loppuvat murrosikäisen kanssa, kasvattajan saappaissa on ihan yhtä hyvin biovanhempi kuin kasvattajavanhempikin. Pääasia kun edelleenkin on se, että se lapsi  voi hyvin ja tulee huolehdituksi.   Uusperhekuvioon ei kannata lähteä, jos vieraita lapsia ei ole valmis tarvittaessa hoitamaan kuin olisivat omia. Ensimmäisenä kunnioitus biovanhempien näkemyksiä kohtaan, mutta vastuullisuuden täytyy olla sitovaa.   2 [/quote]   Lsten hoitaminen on nimenomaan vanhempien tehtävä. Vierailut sovitaan niin että vanhempi on paikalla, eihän niissä mitään järkeä muuten olisi. Sairastaoauksissa vierailu perutaan. Minä en ottaisi yhtään muksua vastuulleni, vanhemmat kasvattakoon rakkauden hedelmänsä itse, se on heidän hommansa. Voisin vahtia muutaman tunnin jos on ihan pakkotilanne, mutta siihen se jää. [/quote] No toivottavasti kukaan eronnut vanhempi ei ota sua puolisokseen.

[/quote]

Koska joutuisi kasvattamaan lapsensa itse? Lapsenlikkoja saa palkattua halutessaan.
[/quote]
Kuka vanhempi haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei halua olla lasten kanssa tekemisissä? Ei kukaan hyvä vanhempi ainakaan.

Vierailija
22/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:25"]Samaa mieltä kakkosen kanssa, ei ole mitään oikeaa syytä, etteivät mies ja eksän nyksä (?) voisi tulla mukaan. Kaikki vastuulliset aikuiset koolle vaan!

Mun miehen ex ei ole mikään maailman paras äiti. Sitäkin suurempaa vastuuta koen näistä lapsista. He ovat rakastamani miehen lapsia, pidän sen kirkkaana mielessä, kun jotain hankaluutta tulee.
[/quote]
Ihana tuo sun viimeinen lause. Miehesi on tehnyt fiksun valinnan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"]

Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä.

[/quote]

Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä? 

[/quote]

"Minä ja minun lapseni.." voi huoh. 
Päävastuun lapsen kasvattamisesta kantaa isä ja äiti. Mutta siinä vaiheessa kun mukana on pysyvästi myös äiti- ja/tai isäpuoli, hekin ovat kasvattamisessa mukana koska ovat arjessakin mukana. Ja silloin on hyvä jos aikuisilla on yhtenäinen näkemys mitä lapsi/lapset saavat ja eivät saa tehdä, saada, sanoa jne. koska ihan liian usein menee ihan perusperheissäkin niin että toinen vanhemmista kieltää ja toinen sallii saman asian jonka toinen jo kielsi. 

Ja vaikka ei olisikaan ihan 100 % yhtenäinen näkemys siitä mitä vekara saa tehdä, niin onhan se aina hyvä että paikalla on aikuisia jotka välittävät. On ne sitten biologisia vanhempia tai muita aikuisia lapsen elämässä. Olisi aika jo ottaa taas käyttöön "koko kylä kasvattaa" -ajatusmalli.

Vierailija
24/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, minkä ikäinen olet? Miksi pelkäät mie exän tapaamista? Miksi olet noin epävarma? Onko teidän suhde huonossa jamassa vai pelkäätkö, että exä on sinua vastaan? Miehenä hälytyskellot alkaisivat soida todella lujaa jos uusi elätti ei haluaisi exää ja lapsen äitiä tavata. Saattaisin pistää suhteen poikki tällaisen asian takia. Sinun ap ei ole pakko seurustella tämän miehen kanssa ja toivottavasti mies tajuaa laittaa lapsensa nyt etuasemaan.

Vierailija
25/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"] Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä. [/quote]   Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä?  [/quote]   Ei kun niiden kaikkien, jotka lasta kasvattavat. Esimerkiksi jos perheessä tehdään vuorotyötä, on usein tilanteita, että lapsia on kotona silloinkin kun biovanhempi ei siinö ole. Kaikilla aikuisilla täytyy olla lapsiin huolehtiva ja vastuullinen ote, ei saa tulla tilanteita jossa varsikin lapsen kuullen sanotaan "sinun kersasi, hoida itse". Lapsia ei jaotella sinulle, minulle ja meille, vaan kaikistä pidetään huolta tasapuolisesti.   Biovanhempi saattaa sairastua kesken vierailun. Kesken elämänvaikka pitkään masennukseen, syöpään... Silti lapset tulevat käymään ja silloin heistä ottaa päävastuun se "kasvattivanhempi". Tai jos voimat loppuvat murrosikäisen kanssa, kasvattajan saappaissa on ihan yhtä hyvin biovanhempi kuin kasvattajavanhempikin. Pääasia kun edelleenkin on se, että se lapsi  voi hyvin ja tulee huolehdituksi.   Uusperhekuvioon ei kannata lähteä, jos vieraita lapsia ei ole valmis tarvittaessa hoitamaan kuin olisivat omia. Ensimmäisenä kunnioitus biovanhempien näkemyksiä kohtaan, mutta vastuullisuuden täytyy olla sitovaa.   2 [/quote]   Lsten hoitaminen on nimenomaan vanhempien tehtävä. Vierailut sovitaan niin että vanhempi on paikalla, eihän niissä mitään järkeä muuten olisi. Sairastaoauksissa vierailu perutaan. Minä en ottaisi yhtään muksua vastuulleni, vanhemmat kasvattakoon rakkauden hedelmänsä itse, se on heidän hommansa. Voisin vahtia muutaman tunnin jos on ihan pakkotilanne, mutta siihen se jää. [/quote] No toivottavasti kukaan eronnut vanhempi ei ota sua puolisokseen. [/quote]   Koska joutuisi kasvattamaan lapsensa itse? Lapsenlikkoja saa palkattua halutessaan. [/quote] Kuka vanhempi haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei halua olla lasten kanssa tekemisissä? Ei kukaan hyvä vanhempi ainakaan.

[/quote]

En halua olla lasten kanssa tekemisissä koska en halua ottaa heist kasvatusvatuuta? Ihanan mustavalkoinen tuo sinun maailmasi.

Vierailija
26/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"] Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä. [/quote]   Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä?  [/quote]   Ei kun niiden kaikkien, jotka lasta kasvattavat. Esimerkiksi jos perheessä tehdään vuorotyötä, on usein tilanteita, että lapsia on kotona silloinkin kun biovanhempi ei siinö ole. Kaikilla aikuisilla täytyy olla lapsiin huolehtiva ja vastuullinen ote, ei saa tulla tilanteita jossa varsikin lapsen kuullen sanotaan "sinun kersasi, hoida itse". Lapsia ei jaotella sinulle, minulle ja meille, vaan kaikistä pidetään huolta tasapuolisesti.   Biovanhempi saattaa sairastua kesken vierailun. Kesken elämänvaikka pitkään masennukseen, syöpään... Silti lapset tulevat käymään ja silloin heistä ottaa päävastuun se "kasvattivanhempi". Tai jos voimat loppuvat murrosikäisen kanssa, kasvattajan saappaissa on ihan yhtä hyvin biovanhempi kuin kasvattajavanhempikin. Pääasia kun edelleenkin on se, että se lapsi  voi hyvin ja tulee huolehdituksi.   Uusperhekuvioon ei kannata lähteä, jos vieraita lapsia ei ole valmis tarvittaessa hoitamaan kuin olisivat omia. Ensimmäisenä kunnioitus biovanhempien näkemyksiä kohtaan, mutta vastuullisuuden täytyy olla sitovaa.   2 [/quote]   Lsten hoitaminen on nimenomaan vanhempien tehtävä. Vierailut sovitaan niin että vanhempi on paikalla, eihän niissä mitään järkeä muuten olisi. Sairastaoauksissa vierailu perutaan. Minä en ottaisi yhtään muksua vastuulleni, vanhemmat kasvattakoon rakkauden hedelmänsä itse, se on heidän hommansa. Voisin vahtia muutaman tunnin jos on ihan pakkotilanne, mutta siihen se jää. [/quote] No toivottavasti kukaan eronnut vanhempi ei ota sua puolisokseen. [/quote]   Koska joutuisi kasvattamaan lapsensa itse? Lapsenlikkoja saa palkattua halutessaan. [/quote] Kuka vanhempi haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei halua olla lasten kanssa tekemisissä? Ei kukaan hyvä vanhempi ainakaan.

[/quote]

En halua olla lasten kanssa tekemisissä koska en halua ottaa heist kasvatusvatuuta? Ihanan mustavalkoinen tuo sinun maailmasi.
[/quote]
Et halua hoitaa heitä paitsi poikkeustilanteessa ja silloinkin äkkiä pois. No ei niitä vain aktiivisesti hoideta, omia lapsia, niiden kanssa asutaan! Ei lapset mene vuoroviikoin tai viikonloppuisin isälleen/äidilleen hoitoon, vaan asumaan toiseen kotiinsa. Jos et sitä kestä etkä voi asua heidän kanssaan niin suosittelen pysymään sellaisista kuvioista erossa. Lapset kyllä vaistoaa, kun heistä ei pidetä.

Vierailija
27/196 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:10"]

Lue ap:n aloitus: "Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani." Kysymys ei ole "käsipäivää" kun kohdataan luonnollisesti esim. lasta haettaessa vaan vaatimuksesta tavata. Minunkaan mieheni exällä ei ole oikeutta vaatia minun tapaamistani. Vaatijalle jää tyhjät kädet. En pidä ihmisistä, jotka luulevat sanelevansa omilla mielipiteillään ja olettamuksillaan toisten elämää. Totaalinen turn off, ei jatkoon.

[/quote]

Nimenomaan tuo vaatiminen häiritsee. Mutta kuten sanottua, exhän saa haluta mutta mitään velvollisuutta suostua ei ole.

Vierailija
28/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:38"]

Voi ap, minkä ikäinen olet? Miksi pelkäät mie exän tapaamista? Miksi olet noin epävarma? Onko teidän suhde huonossa jamassa vai pelkäätkö, että exä on sinua vastaan? Miehenä hälytyskellot alkaisivat soida todella lujaa jos uusi elätti ei haluaisi exää ja lapsen äitiä tavata. Saattaisin pistää suhteen poikki tällaisen asian takia. Sinun ap ei ole pakko seurustella tämän miehen kanssa ja toivottavasti mies tajuaa laittaa lapsensa nyt etuasemaan.

[/quote]

Ikäni ei liity tähän mitenkään. Kyse ei ole siitä että pelkäisin exän tapaamista, vaan lähinnä siitä että minun ei tarvitse suostua mihinkään pompotteluun exän taholta. Minun asiani eivät kuulu exälle mitenkään, eikä hänellä ole mitään syytä vaatia tapaamista. Lisäksi luulen että taustalla on tarkoitus päästä urkkimaan elämääni, ulkonäköäni yms. muka lapsen varjolla. Lapsen etuun koko juttu ei liity mitenkään, sillä lapsella ei ole koskaan ollut mitään hätää vieraillessaan.

Vierailija
29/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 28 oli siis ap.

Vierailija
30/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa kantaa vihaa ja mulla on hyvä itsetunto. Tietysti tapaisin mielelläni:)

Vierailija
31/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"] Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä. [/quote]   Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä?  [/quote]   Ei kun niiden kaikkien, jotka lasta kasvattavat. Esimerkiksi jos perheessä tehdään vuorotyötä, on usein tilanteita, että lapsia on kotona silloinkin kun biovanhempi ei siinö ole. Kaikilla aikuisilla täytyy olla lapsiin huolehtiva ja vastuullinen ote, ei saa tulla tilanteita jossa varsikin lapsen kuullen sanotaan "sinun kersasi, hoida itse". Lapsia ei jaotella sinulle, minulle ja meille, vaan kaikistä pidetään huolta tasapuolisesti.   Biovanhempi saattaa sairastua kesken vierailun. Kesken elämänvaikka pitkään masennukseen, syöpään... Silti lapset tulevat käymään ja silloin heistä ottaa päävastuun se "kasvattivanhempi". Tai jos voimat loppuvat murrosikäisen kanssa, kasvattajan saappaissa on ihan yhtä hyvin biovanhempi kuin kasvattajavanhempikin. Pääasia kun edelleenkin on se, että se lapsi  voi hyvin ja tulee huolehdituksi.   Uusperhekuvioon ei kannata lähteä, jos vieraita lapsia ei ole valmis tarvittaessa hoitamaan kuin olisivat omia. Ensimmäisenä kunnioitus biovanhempien näkemyksiä kohtaan, mutta vastuullisuuden täytyy olla sitovaa.   2 [/quote]   Lsten hoitaminen on nimenomaan vanhempien tehtävä. Vierailut sovitaan niin että vanhempi on paikalla, eihän niissä mitään järkeä muuten olisi. Sairastaoauksissa vierailu perutaan. Minä en ottaisi yhtään muksua vastuulleni, vanhemmat kasvattakoon rakkauden hedelmänsä itse, se on heidän hommansa. Voisin vahtia muutaman tunnin jos on ihan pakkotilanne, mutta siihen se jää. [/quote] No toivottavasti kukaan eronnut vanhempi ei ota sua puolisokseen. [/quote]   Koska joutuisi kasvattamaan lapsensa itse? Lapsenlikkoja saa palkattua halutessaan. [/quote] Kuka vanhempi haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei halua olla lasten kanssa tekemisissä? Ei kukaan hyvä vanhempi ainakaan. [/quote]   En halua olla lasten kanssa tekemisissä koska en halua ottaa heist kasvatusvatuuta? Ihanan mustavalkoinen tuo sinun maailmasi. [/quote] Et halua hoitaa heitä paitsi poikkeustilanteessa ja silloinkin äkkiä pois. No ei niitä vain aktiivisesti hoideta, omia lapsia, niiden kanssa asutaan! Ei lapset mene vuoroviikoin tai viikonloppuisin isälleen/äidilleen hoitoon, vaan asumaan toiseen kotiinsa. Jos et sitä kestä etkä voi asua heidän kanssaan niin suosittelen pysymään sellaisista kuvioista erossa. Lapset kyllä vaistoaa, kun heistä ei pidetä.

[/quote]

Hoitaminen ja kasvattaminen ovat kaksi eri asiaa. Miksi uusperheissä miesten lapsien kasvatuksen katsotaan kuuluvan naiselle? Mies kasvattaa omat lapsensa itse, nainen voi hoitaa ja auttaa, mutta kasvatus kuuluu lapsen vanhemmille.

Vierailija
32/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotin lapsen isälle, josko voisivat joskus tulla uuden naisensa kanssa yhdessä hakemaan lapsen. Ilman epäröintejä kumpikin suostui, "tapaaminen" oli nopeasti ohi ja itselleni ainakin jäi hyvä mieli, samaa sanoi isä uudesta naisestaan tuodessaan lasta.

Ei ollut puolin tai toisin mitään kyttäystä tai tenttausta, esiteltiin toisemme (ei mitään käsipäivää-väkinäistä vaan ihan rennosti "moi, mä oon Nimi!"-tyylillä).

Kyllä minusta oli kiva saada kasvot nimelle, ei siinä sen kummemmasta ollut kyse.

Vierailija
33/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette miuten todella epävarmoja otsestänne ja suhteestanne. Jos kaikki olisi ok, suostuisitte tietysti tapaamiseen niin kuin normaalit ihmiset. Eikö kulissit kestä?

Vierailija
34/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:02"]

Olette miuten todella epävarmoja otsestänne ja suhteestanne. Jos kaikki olisi ok, suostuisitte tietysti tapaamiseen niin kuin normaalit ihmiset. Eikö kulissit kestä?

[/quote]

Ei siinä mistään epävarmuudesta ole kysymys jos ei halua tavata tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
35/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:25"]Samaa mieltä kakkosen kanssa, ei ole mitään oikeaa syytä, etteivät mies ja eksän nyksä (?) voisi tulla mukaan. Kaikki vastuulliset aikuiset koolle vaan!

Mun miehen ex ei ole mikään maailman paras äiti. Sitäkin suurempaa vastuuta koen näistä lapsista. He ovat rakastamani miehen lapsia, pidän sen kirkkaana mielessä, kun jotain hankaluutta tulee.
[/quote]
Huh Huh. Kyllä pitää ihmetellä, miten joku takertuu noin epätoivoisesti kiertoon pistettyyn paskahousuun, itseäni ei kiinnostaisi sen paremmin mies kuin vahingonlaukaukset, moinen paskasakki kannattaisi kiertää kaukaa.

Vierailija
36/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:20"]Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
[/quote]
En ymmärrä kyllä, miksi exäni ottaisi sellaisen ihmisen lastemme elämään, joka ei haluaisi olla mun kanssani missään tekemisissä. Eipä onneksi tarvi tuollaista koskaan edes vaatia, fiksu mies kun on. Sama toisinpäin; kunhan joskus uuden miehen tapaan, sellaisen siis jonka lapsilleni esittelen, esittelen hänet kyllä myös exälleni. Onhan exä mun perhettä aina lasten kautta :)
[/quote]

No huh huh. Päästä jo irti miesparasta, maanvaiva.

Vierailija
37/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:38"]

[/quote]

Ikäni ei liity tähän mitenkään. Kyse ei ole siitä että pelkäisin exän tapaamista, vaan lähinnä siitä että minun ei tarvitse suostua mihinkään pompotteluun exän taholta. Minun asiani eivät kuulu exälle mitenkään, eikä hänellä ole mitään syytä vaatia tapaamista. Lisäksi luulen että taustalla on tarkoitus päästä urkkimaan elämääni, ulkonäköäni yms. muka lapsen varjolla. Lapsen etuun koko juttu ei liity mitenkään, sillä lapsella ei ole koskaan ollut mitään hätää vieraillessaan.
[/quote]
Sääliksi käy sun miestä :(

Vierailija
38/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:02"]

[/quote]

Ei siinä mistään epävarmuudesta ole kysymys jos ei halua tavata tuntemattomia ihmisiä.
[/quote]
Antisosiaalisia ja ihmispelkoisia sitten. En haluaisi lapsilleni tuollaista esimerkkiä aikuisesta kyllä elämäänsä.

Vierailija
39/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]
Tälläisessä tapauksessa on koska kyseessä on henkilö joka näyttelee isoa roolia perheessä, ainakin välillisesti. Naurettavaa pelleilyä aikuisilta ihmisiltä, veikkaan kyllä että ap on joku max 20v ja mies +35v..

Vierailija
40/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:28"]

Mitään syytä teillä ei ole tavata kahdestaan. Jos hän haluaa puhua esimerkiksi lapsen kasvattamisen linjoista kanssanne, se on eri juttu ja pikemminkin erittäin suositeltavaa. Silloin tapaatte kahvipöydän ääressä kaikki kolme (tai neljä, jos hänelläkin on uusi puoliso) ja juttelette kuin aikuiset. Näin mekin toimimme uusperheessä, sovimme yhteisistä päälinjoista heillä ja meillä.

[/quote]

Eikö se lapsen kasvattamisesta sopiminen ole lapsen vanhempien heiniä? 

[/quote]

Ei kun niiden kaikkien, jotka lasta kasvattavat. Esimerkiksi jos perheessä tehdään vuorotyötä, on usein tilanteita, että lapsia on kotona silloinkin kun biovanhempi ei siinö ole. Kaikilla aikuisilla täytyy olla lapsiin huolehtiva ja vastuullinen ote, ei saa tulla tilanteita jossa varsikin lapsen kuullen sanotaan "sinun kersasi, hoida itse". Lapsia ei jaotella sinulle, minulle ja meille, vaan kaikistä pidetään huolta tasapuolisesti.

Biovanhempi saattaa sairastua kesken vierailun. Kesken elämänvaikka pitkään masennukseen, syöpään... Silti lapset tulevat käymään ja silloin heistä ottaa päävastuun se "kasvattivanhempi". Tai jos voimat loppuvat murrosikäisen kanssa, kasvattajan saappaissa on ihan yhtä hyvin biovanhempi kuin kasvattajavanhempikin. Pääasia kun edelleenkin on se, että se lapsi  voi hyvin ja tulee huolehdituksi.

Uusperhekuvioon ei kannata lähteä, jos vieraita lapsia ei ole valmis tarvittaessa hoitamaan kuin olisivat omia. Ensimmäisenä kunnioitus biovanhempien näkemyksiä kohtaan, mutta vastuullisuuden täytyy olla sitovaa.

2

[/quote]

Lsten hoitaminen on nimenomaan vanhempien tehtävä. Vierailut sovitaan niin että vanhempi on paikalla, eihän niissä mitään järkeä muuten olisi. Sairastaoauksissa vierailu perutaan. Minä en ottaisi yhtään muksua vastuulleni, vanhemmat kasvattakoon rakkauden hedelmänsä itse, se on heidän hommansa. Voisin vahtia muutaman tunnin jos on ihan pakkotilanne, mutta siihen se jää.

[/quote]

olen täysin samaa mieltä. Autan kyllä, mutta en hoida. Minä tein miehelleni tämän selväksi jo heti alkuun, että yhtään vastuuta en hänen lapsistaan ota.

Enkä exää ala tapaamaan. Jos exä ottaisi yhteyttä ja haluaisi, niin sanoisin, ettei sillä ole väliä millainen minä olen. Olen kuvioissa joka tapauksessa, eikä exä pääse minusta eroon