Puhutaan insinöörimiehistä
Kuulin, että ovat todella vakavia, vakavaraisia, tarkkoja ja hiljaisia introvertteja ja omistavat joko lemmikkikissan tai -koiran. Onko totta? Minkälaisia ovat tosielämän insinöörimiehet? Ei riitelyä, kiitos ja pidetään ketju asiallisena.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En ole vakava, olen lapsenmielinen hassuttelija.
En pukeudu kauluspaitaan enkä slipoveriin.
Bändipaita ja farkut. Töissä raksavaatteet.
Evvk tietokoneet, tekniset laitteet, kännykät, uusin elektroniikka.
Ennemmin rakennan taloa, remontoin tai ajan prätkällä.
Ei lemmikkejä.
Introvertti olen siinä mielessä, että haluan ja kykenen olemaan ja tekemään asioita yksin. Jopa nautin siitä. Mutta jos olen joukossa, yleensä se olen minä joka on äänessä.T. Insinööri 39v
Olin vastaamassa ketjuun mutta tässähän se tuli. Sen verran voin lisätä, että ainakin kohdallani tuo "putkiaivoisuus" on totta mutta siitä onkin etua kun naputtaa koodia. Toki mihinkään toiseen asiaan en voi keskittyä silloin. Toisten insinöörien kanssa jutellessa myös töiden ulkopuolella aiheet saattavat olla aika teknisiä ja moni ulkopuolinen voi turhautua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun inssimiehellä ei oo kissaa tai koiraa. Eikä kyllä ole hiljainenkaan. insinöörinainen
Insinööriakat on aina hölösuita enkä tunne yhtäkään hiljaista ja kunnollista insinöörinaista.
Insinöörihommissa on kovin harvoin hyötyä hiljaisesta luonteesta.
Yritykseemme on palkattu kaikki hiljaiset insinöörit, koska siitä on hyötyä. Myynnissä ja markkinoinnissa työskentelevät kaikki supliikit puhujat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kissaa eikä koiraa. Mutta yksi asia inssejä yhdistään. 99 % on käynyt armeijan. Rynkky sopii hyvin käteen ja myös raskaampien asejärjestelmien käyttö sujuu helposti. Erittäin isänmaallista porukkaa. Vastuuntuntoista.
Suurinosa miespuolisista kavereistani on inssejä. Luotan noihin jätkiin 100 prosenttia. Ovat todellista Suomen kansan huippujoukkoa. Insinöörien mukana Suomen kansa nousee tai kaatuu.
Junttia porukkaa. Eivät osaa kyseenalaistaa mitään. Insinöörit ovat sellaisia sopivan putkiaivoisia rivisotilaita. Harva insinööri osaa muita ulkomaisia kieliä kuin englantia. Huonosta yleissivistyksestä huolimatta luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Lisäksi juovat paljon alkoholia ja ovat kännissä ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kissaa eikä koiraa. Mutta yksi asia inssejä yhdistään. 99 % on käynyt armeijan. Rynkky sopii hyvin käteen ja myös raskaampien asejärjestelmien käyttö sujuu helposti. Erittäin isänmaallista porukkaa. Vastuuntuntoista.
Suurinosa miespuolisista kavereistani on inssejä. Luotan noihin jätkiin 100 prosenttia. Ovat todellista Suomen kansan huippujoukkoa. Insinöörien mukana Suomen kansa nousee tai kaatuu.
Lol.
T. Sivari inssi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol.
T. Sivari inssi
Itel C. Babers
Mitä hyötyä/ iloa tällaisista yleistyksistäon?
Mieheni ja kaksi lapsistamme on DI. Kukaan heistä,ei ole lemmikki- ihmisiä missään muodossa. Älykkäitä , monipuolisia, ahkeria, sosiaalisia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööreillä on tunnetusti putkiaivot. Sehän on selvä. Ne ei osaa muuta kuin koodata, jonka taidon jokainen oppii puolessa vuodessa.
Olen insinööri enkä osaa koodata. En siis osaa mitään 🤣
Mä olen joskus inssikoulussa koodannut
"Hello World"Tosin en vielä tänäkään päivänä tiedä mitä siinä tehtiin, mutta väliäkö tuon...
Mulla ei kuulunut opintoihin. Hello worldin opettelin ihan itse. Siihen se jäikin, oli vähän tylsää.
Mistä muuten tuollainen harhaluulo, että kaikki insinöörit osais koodata? Ei kuulu mun töihin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttia porukkaa. Eivät osaa kyseenalaistaa mitään. Insinöörit ovat sellaisia sopivan putkiaivoisia rivisotilaita. Harva insinööri osaa muita ulkomaisia kieliä kuin englantia. Huonosta yleissivistyksestä huolimatta luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Lisäksi juovat paljon alkoholia ja ovat kännissä ärsyttäviä.
Sä oot selvästi tradenomi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus AV-palstanartut vauhdissa. Ei sulla ole ap mitään syytä puhua insinöörimiehistä.
Jassoo. Opiskelen insinööriksi mutta en ole narttu. Pidetään ketju asiallisena!
Opiskelet insinööriksi, etkä tiedä millaisia insinöörit ovat? Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap:lla itsellään on putkiaivot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööreillä on tunnetusti putkiaivot. Sehän on selvä. Ne ei osaa muuta kuin koodata, jonka taidon jokainen oppii puolessa vuodessa.
"Hello World"Tosin en vielä tänäkään päivänä tiedä mitä siinä tehtiin, mutta väliäkö tuon...
Mulla ei kuulunut opintoihin. Hello worldin opettelin ihan itse. Siihen se jäikin, oli vähän tylsää.
Mistä muuten tuollainen harhaluulo, että kaikki insinöörit osais koodata? Ei kuulu mun töihin millään tavalla.
Koska sanat "DI" ja "insinööri" pitävät sisällään niin laajan kirjon eri aihealueita, ettei näiden sanojen käytössä arkikielessä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen koulutukseltani FM. Mitä se kertoo osaamisestani? Ei mitään. Onneksi tätä titteliä ei arkikielessä käytetäkään.
Koska sanat "DI" ja "insinööri" pitävät sisällään niin laajan kirjon eri aihealueita, ettei näiden sanojen käytössä arkikielessä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja kaksi lapsistamme on DI. Kukaan heistä,ei ole lemmikki- ihmisiä missään muodossa. Älykkäitä , monipuolisia, ahkeria, sosiaalisia kuitenkin.
No he ovatkin Diplomi Insinöörejä eivätkä mitään insinöörejä.
Kylläpäs me insinöörit olemme nyt tällä palstalla suosittu puheenaihe. Ihan tässä meinaa ylpistyä ja liikuttua, sniiiif. Minä olen kylläkin nainen, mutta insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohottiko tämä lausahdus kovastikin alamaissa ollutta itsetuntoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohottiko tämä lausahdus kovastikin alamaissa ollutta itsetuntoasi?
Vähän pitää aina painaa alaspäin näitä amis-/opistonöörejä kun luulevat itsestään liikoja. DI on aina DI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap:lla itsellään on putkiaivot?
Ihan loistavat toimivat aivot on.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaito kannattaa opetella ihan ensimmäisenä.
Eriluonteisia heitä toki on, mutta työnsä puolesta jo yleensä pukeutuvat aika siististi. Ovat kunnollisen näköisiä, teknisiä. 20 vuotta kokemusta puheliaasta insinööristä parisuhteessa. Ei ehkä kaikkein empaattisin tai sympaattisin, mutta tarkoittaa kuitenkin hyvää. Voivat työnsä ulkopuolella olla, vaikka mitä. Kyllä mielestäni kuitenkin yleensä hyviä miehiä, huumorintajuisiakin. Monta insinööriä on työkaverina, ja ihan ok heidän kanssa on työskennellä.