Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylypahka ja hormiverkosto..?

Vierailija
19.09.2015 |

Tylypahkaanhan ei voi ilmiintyä eikä sieltä voi kaikkoontua. Muutenkin linna on suojattu hyvin tarkkaan mutta nyt tajusin että onko tosiaan niin että sinne pääsee hormiverkoston kautta? Mikä järki siinä on? Kuinkakohan monta kymmentä/sataa takkaa sen kokoisessa vanhassa, kivisessä linnassa on? Ei niitä kaikkia voida millään vahtia kellon ympäri eli sinnehän voi kuka tahansa kotoaan matkustaa kun siltä tuntuu. Jopa tupien oleskeluhuoneisiin!! Veikkaisin että myös Dumbbiksen työhuoneeseen. 

Harry ja Siriushan useampaan otteeseen keskustelivat takan kautta. Eikös se toimi juuri samoin kuin hormiverkostolla matkustaminen? Eli siis ettei siirrytä kokonaan paikasta A paikkaan B, vaan ainoastaan pää/yläkroppa matkustaa? Näin ollen siis jos jutustelu mahdollista niin miksei sitten kokonaan siirtyminenkin? Mitä hyötyä Azkabanin vangissa oli ankeuttajista jos Sirius olisi voinut ilmaantua Rohkelikon takkaan halutessaan? Vai olenko ymmärtänyt tuon hormipulverihomman ihan väärin? Feeniksin killassahan Harry meni Pimennon työhuoneeseen, heitti pulveria takkaan (ja mainittiin vielä jotenkin niin että Harry ei ollut koskaan tehnyt sitä mutta uskoi tietävänsä miten se toimii kun oli kerran joskus matkustanut hormipulverilla) ja työntää pään sinne päästen Kalmanhanaukiolle juttelemaan Siriuksen ja Lupinin kanssa.

Kommentit (39)

Vierailija
2/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä pääse eri paikkaan vaan se on vähän niin kuin face time.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter-kirjat ovat täynnä epäloogisuuksia, kun alkaa tarkemmin miettimään.
juoni vähän väliä sotii itsensä kanssa.
(Tosin on ymmärrettävää, kun otta huomioon kirjojen paljouden ja pituuden, lyhyen kirjoitusajan, ja yksityiskohtien määrän)

Vierailija
4/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: tuossa sivulla ei ollut mitään tästä aiheesta.

3: pääseehän hormiverkostolla eri paikkoihin. Esim Salaisuuksien kammiossa Weaslyn porukka ja Harry matkustaa Viistokujalle (Harry Iskunkirtokujalle) hormipulverilla. Ja muistaakseni moni ministeriössä työskentelevä tulee töihin hormiverkoston kautta. Arthur, kaksoset ja Ronhan ilmestyi myös Dursleyden umpeen muurattuun takkaan.

-ap

Vierailija
5/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hagrid kysyy maximelta että kumpi sen vanhemmista oli jättiläinen (hagridillahan se oli äiti), niin en kyllä kässää että miten isä voisi olla jätti ja äiti ihminen????
Kun ne on niin suuria niin eiköhän niitten vehkeetkin ole aivan liien suuret mahtuakseen??
Ajatelkaa nyt

Vierailija
6/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun velbot tuossa sotii keskenään, niin miksi v*tussa ne aina kaksintaistelee? Esimerkiksi miksi muka kukaan ei pysty voittamaan voldemortia? Eikö muka toimisi, että kymmenen jätkää kävisi yhtäaikaa sen kimppuun ja kun muut vetäisi sen huomion puoleensa niin joku vetäisiä avada kedavralla takaapäin?

Vierailija
7/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.

Vierailija
8/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]

Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.

[/quote]

Kai ajatuksena oli se, että Volde itse tuhoaa Harryn, joka myöskin oli hirnyrkki. 

Vierailija
9/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]

[/quote]

Kai ajatuksena oli se, että Volde itse tuhoaa Harryn, joka myöskin oli hirnyrkki. 
[/quote]

No eikö jokusitten vaan voisi itse tappaa harrya ja sitten hoidella voldemortin?

Vierailija
10/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:42"]

[/quote]

[/quote]

Tuli nyt vähän ajatuskatko mutta kuitenkin eli jatkan.

Siis, ajattelen että ehkä Row halusi juuri Harryn tuhoavan Volden koska olisihan se ollut aika tylyä että seitsemän kirjan ajan Harry taistelee Voldea vastaan ja sitten onkin joku ihan random tyyppi, joka tuhoaa pahiksen. Tietysti olisi ollut ihan jees että asiaa olisi jotenkin perusteltu jo kirjoissa mutta kuten on todettu, kirjathan olivat täynnä ristiriitaisuuksia ja epäselviä kohtia.

Vierailija
11/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:42"]

[/quote]

[/quote]

Tuli nyt vähän ajatuskatko mutta kuitenkin eli jatkan.

Siis, ajattelen että ehkä Row halusi juuri Harryn tuhoavan Volden koska olisihan se ollut aika tylyä että seitsemän kirjan ajan Harry taistelee Voldea vastaan ja sitten onkin joku ihan random tyyppi, joka tuhoaa pahiksen. Tietysti olisi ollut ihan jees että asiaa olisi jotenkin perusteltu jo kirjoissa mutta kuten on todettu, kirjathan olivat täynnä ristiriitaisuuksia ja epäselviä kohtia.
[/quote]
Aika köyhää jos rowling tekee jonkun noin tärkeän ratkaisun vain juonen takia, kun on tehnyt jo noin monta kirjaa niin ekköhän pitäis jaksaa perustellakin tuo kunnolla?

Vierailija
12/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylypahkassa on oma sisäinen hormiverkosto. Ulkoa pystyi tulemaan hormiverkon kautta pelkästään siinä yhdessä kirjassa ja vaan McGonagallin huoneeseen, koska Harryn oli liian vaarallista matkustaa Weasleyn kodista joulun jälkeen tavallisella menetelmällä Tylypahkaan. Dumbledore teki poikkeuksen.
Sitä en tiedä miten Sirius sai oman päänsä Rohkelikon oleskeluhuoneeseen.

Vierailija
13/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.
[/quote]

Koska Voldemort teki Harrysta itse sen pahimman aseen itseään vastaan uskomalla ennustuksen ja toimimalla sen mukaan.

Vierailija
14/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Late in the afternoon, a few days after New Year, Harry, Ron and Ginny lined up beside the kitchen fire to return to Hogwarts. The Ministry had arranged this one-off connection to the Floo Network to return students quickly and safely to the school."

- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi.

Vierailija
15/39 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:42"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"] Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput. [/quote] Kai ajatuksena oli se, että Volde itse tuhoaa Harryn, joka myöskin oli hirnyrkki.  [/quote] Tuli nyt vähän ajatuskatko mutta kuitenkin eli jatkan. Siis, ajattelen että ehkä Row halusi juuri Harryn tuhoavan Volden koska olisihan se ollut aika tylyä että seitsemän kirjan ajan Harry taistelee Voldea vastaan ja sitten onkin joku ihan random tyyppi, joka tuhoaa pahiksen. Tietysti olisi ollut ihan jees että asiaa olisi jotenkin perusteltu jo kirjoissa mutta kuten on todettu, kirjathan olivat täynnä ristiriitaisuuksia ja epäselviä kohtia. [/quote] Aika köyhää jos rowling tekee jonkun noin tärkeän ratkaisun vain juonen takia, kun on tehnyt jo noin monta kirjaa niin ekköhän pitäis jaksaa perustellakin tuo kunnolla?

[/quote]

No minusta pitäisi. Kaikin puolin seiskakirjan loppupuoli oli kauhee pettymys ja varsinkin se "19 vuotta myöhemmin". Okei, tiedän että se on kirjoitettu ihan ekaksi mutta hei kamoon, kyllä nyt vähän olisi pitänyt vaivaa nähdä.

Vierailija
16/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.
[/quote]

Tämä selviää lukemalla kirjat. :)
Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville.

"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...."
Olepa hyvä :)

Vierailija
17/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.
[/quote]

Tämä selviää lukemalla kirjat. :)
Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville.

"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...."
Olepa hyvä :)
[/quote]

Joo joo mutta säse että jossain ennustuksessa vaan sanotaan niin, ei vielä pakota asioita olemaan niin.
Eiköhän se ole niin, että dumbedore ja harry itse toteuttavat ennustuksen. Olisuhan sen voinut joku muukin tehdä, touhan on vain sanoja ilmassa.

Vierailija
18/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia joka meikäläistä ärsyttää noissa kirjoissa hyvin paljon, on se että kaikki dumbledoresta harryyn hokevat että juuri harryn pitää tappaa volde.
Aika typerää, että juuri harryllä olisi "yksinoikeus" voldemortin tappamiseen, koska ovathan lukemattomat muutkin velhot menettäneet omaisiaan hänelle.

Vierailija
19/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up