Tylypahka ja hormiverkosto..?
Tylypahkaanhan ei voi ilmiintyä eikä sieltä voi kaikkoontua. Muutenkin linna on suojattu hyvin tarkkaan mutta nyt tajusin että onko tosiaan niin että sinne pääsee hormiverkoston kautta? Mikä järki siinä on? Kuinkakohan monta kymmentä/sataa takkaa sen kokoisessa vanhassa, kivisessä linnassa on? Ei niitä kaikkia voida millään vahtia kellon ympäri eli sinnehän voi kuka tahansa kotoaan matkustaa kun siltä tuntuu. Jopa tupien oleskeluhuoneisiin!! Veikkaisin että myös Dumbbiksen työhuoneeseen.
Harry ja Siriushan useampaan otteeseen keskustelivat takan kautta. Eikös se toimi juuri samoin kuin hormiverkostolla matkustaminen? Eli siis ettei siirrytä kokonaan paikasta A paikkaan B, vaan ainoastaan pää/yläkroppa matkustaa? Näin ollen siis jos jutustelu mahdollista niin miksei sitten kokonaan siirtyminenkin? Mitä hyötyä Azkabanin vangissa oli ankeuttajista jos Sirius olisi voinut ilmaantua Rohkelikon takkaan halutessaan? Vai olenko ymmärtänyt tuon hormipulverihomman ihan väärin? Feeniksin killassahan Harry meni Pimennon työhuoneeseen, heitti pulveria takkaan (ja mainittiin vielä jotenkin niin että Harry ei ollut koskaan tehnyt sitä mutta uskoi tietävänsä miten se toimii kun oli kerran joskus matkustanut hormipulverilla) ja työntää pään sinne päästen Kalmanhanaukiolle juttelemaan Siriuksen ja Lupinin kanssa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput. [/quote] Tämä selviää lukemalla kirjat. :) Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville. "The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...." Olepa hyvä :)
[/quote]
Joo kyllä mä ton ymmärrän. Mutta tarkoitan että mitä olisi tapahtunut jos vaikka Ron olisi avada kedavrannut Volden? Eikö olisi kuollut? Jos kaikki hirnyrkit oli jo tuhottu niin eikö kenenkään muun manaus olisi tehonnut kuin Harryn?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput. [/quote] Tämä selviää lukemalla kirjat. :) Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville. "The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...." Olepa hyvä :)
[/quote]
Joo kyllä mä ton ymmärrän. Mutta tarkoitan että mitä olisi tapahtunut jos vaikka Ron olisi avada kedavrannut Volden? Eikö olisi kuollut? Jos kaikki hirnyrkit oli jo tuhottu niin eikö kenenkään muun manaus olisi tehonnut kuin Harryn?
[/quote]
Veikkaan, että olisi tehonnut. Tuhosihan Dumbledore ainakin yhden hirnyrkin, Ron ja Neville yhdet . Ei se varmaan siitä ollut kiinni, että kuka ne tuhoaa, vaan pitää kaikki tieto mahdollisimman pienessä piirissä, ettei se paljastu, että hirnyikeistä tiedetään. Ja siksi Harryn pitää se tehdä, koska on itse hirnyrkki, kun Voldemort sinetöi ennustuksen "toimivaksi". Tosin olen myös ihmetellyt miksei Volden kimppuun voi hyökätä kimpassa, totta kai ennen hirnyrkkien tuhoamista se ei olisi kannattanut. En tiedä oliko näissä mitään järkeä mitä kirjoitin :D
Harryn piti kohdata Voldemort, jotta Voldemort sai tilaisuuden tappaa Harryn sisällä olevan hirnyrkin palasen. Jos joku muu olisi tappanut Volden ennen sitä, se olisi taas palannut, koska hirnyrkki oli olemassa. Jos joku muu olisi tappanut Harryn/Harry ei olisi tietoisesti kävellyt kuolemaansa ja alistunut siihen, Harry olisi todella kuollut.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 00:45"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput. [/quote] Tämä selviää lukemalla kirjat. :) Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville. "The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...." Olepa hyvä :) [/quote] Joo kyllä mä ton ymmärrän. Mutta tarkoitan että mitä olisi tapahtunut jos vaikka Ron olisi avada kedavrannut Volden? Eikö olisi kuollut? Jos kaikki hirnyrkit oli jo tuhottu niin eikö kenenkään muun manaus olisi tehonnut kuin Harryn? [/quote] Veikkaan, että olisi tehonnut. Tuhosihan Dumbledore ainakin yhden hirnyrkin, Ron ja Neville yhdet . Ei se varmaan siitä ollut kiinni, että kuka ne tuhoaa, vaan pitää kaikki tieto mahdollisimman pienessä piirissä, ettei se paljastu, että hirnyikeistä tiedetään. Ja siksi Harryn pitää se tehdä, koska on itse hirnyrkki, kun Voldemort sinetöi ennustuksen "toimivaksi". Tosin olen myös ihmetellyt miksei Volden kimppuun voi hyökätä kimpassa, totta kai ennen hirnyrkkien tuhoamista se ei olisi kannattanut. En tiedä oliko näissä mitään järkeä mitä kirjoitin :D
[/quote]
En saannut vieläkään vastausta :D Siis hirnyrkithän pystyi tuhoamaan kuka tahtoi. Volden piti tappaa Harryssa oleva hirnyrkki (jotta Harry voisi sen jälkeen jäädä eloon...). Mutta miksi juuri Harryn oli tehtävä se viimeinen silaus Volden tappamiseksi? Harryllahan oli mahdollisuus valita palaako vielä maanpinnalle vai kuoleeko lopullisesti (näin ainakin ymmärsin), joten mitä jos olisi valinnut toisin? Eikö voldea sitten olisi voinut kukaan kukistaa? Ymmärsittekö?
Olisi voinut. Mutta olisiko kukaan uskaltanut, koska Voldemort oli a) todella kyvykäs ja täysin omatunnoton velho, b) jos Harry ei olisi palannut Voldemort olisi saanut ansioluetteloonsa Harryn ja c) muiden silmissä jo kerran kukistuttuaan palannut ja vaikutti kuolemattomalta. Kukaan muuhan ei tiennyt hirnyrkeistä. Ron ja Hermione tietty, mutta Harry meni mielummin joka tapauksessa auttamaan ja todistamaan, ettei taistelua oltu hävitty.
Oletteko muuten koskaan ajatellut kuinka hankalaa olisi monijuomalientä juotuaan yhtäkkiä saada toisen ihmisen kroppa? :D Se toinen ihminen on kuitenkin eri pituinen, ja hänellä on eri pituiset raajat kuin sulla. Lihakset on ihan erilaiset (jollain on enemmän lihaksia, toisella on tosi jäykät...). Se toinen voi olla vaikka eri sukupuolta. Miten ihmeessä sitä pystyy heti lähtä kävelemään ja toimimaan ketterästi ilman että kaatuilee ja törmäilee joka paikkaan kokoajan? :D
Okei tää nyt on jo pilkun nussimista eikä todellakaan olis ollut tarpeellista selittää tätä kirjoissa mutta olen vaan itsekseni tätä mietiskellyt :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:39"]Hirnyrkit. Mutta niin. Sitä minäkin olen ihmetellyt että miksi muka Harry oli ainut joka sen pystyi tuhoamaan? Jos hirnyrkit on kaikki hävitetty niin miksei kukatahansa olisi sitä voinut tappaa? Lopultahan Volde oli jo niin heikko että pelkkä aseista riisuminen teki temput.
[/quote]
Tämä selviää lukemalla kirjat. :)
Voldemort päätti ennustuksen olevan totta ja sen koskevan Harrya. Se olisi voinut täysin mahdollisesti olla myös Neville.
"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...."
Olepa hyvä :)
[/quote]
Joo joo mutta säse että jossain ennustuksessa vaan sanotaan niin, ei vielä pakota asioita olemaan niin.
Eiköhän se ole niin, että dumbedore ja harry itse toteuttavat ennustuksen. Olisuhan sen voinut joku muukin tehdä, touhan on vain sanoja ilmassa.
[/quote]
No siinä se onkin, koska Voldemort päätti sen olevan totta! Ennustus ei olisi toteutunut muuten jos Voldemort ei olisi sitä ikinä kuullut ja toiminut sen mukaan. Voldemort itse teki Harrysta sen ainoan aseen itseään vastaan yrittäessään kumota ennustuksen.