Mistä syistä poistat fb-kaverin? Mun tekis mieli poistaa yksi...
...ja mietin vielä asiaa. Kyseessä on ammatillinen kontakti. Kyseinen hlö itse pyysi mua kaveriksi. Emme ole ystäviä tai kavereita tosielämässä. Nyt on selvinnyt ettei hän ole työasioissa rehti minua kohtaan. Tekee mieli poistaa hänet. Poistaisitko sinä tässä tapauksessa?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:09"]
Mä olen poistanut paljon sellaisia henkilöitä joiden kanssa en ole oikeassa elämässä missään tekemisissä. Eli kaukana asuvat kaverinkaverit jotka olen kerran tavannut, tai sitten entisiä koulukavereita ynnämuita.
[/quote]
Minä taas koen, että Facebookin hienous on nimenomaan siinä, että näkee päivityksiä sellaisiltakin ihmisiltä, joihin ei reaalimaailmassa useinkaan törmää. Mitä laajempi uutisvirta, sen mielenkiintoisempaa. Aivan kuin AV:lla - jotkut kirjoitukset ärsyttää, jotkut hätkähdyttää ja jotkut ilahduttaa. Jos kavereina olisi vain oikeita ystäviäni, facebook olisi huomattavasti tylsempi.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:37"]Tekis mieli poistaa sellaiset jotka ovat pyytäneet kavereiksi, en kyllä tiedä miksi, eivät mistään tykkäile, en itsekään viiitsi enää seurata, ilmeisesti olivat alunperinkin tykkäyskerjäläisiä. Ovat kyllä tosielämässäkin huomionhakuisia.
[/quote]
Tämä vastaus saikin minut tajuamaan miksi kyseinen hlö ylipäätään minut kaveriksi pyysi. Periaatteessa voitaisiin olla kavereita tai hyviä ystäviäkin, jos hän olisi yhtä ihana livenä kuin fb:ssa. Tykkäyskerjäläinen taitaakin olla osuva ilmaus. Tämä tyyppi tuntuu aina ekana tsekkaavan mitä mieltä muut ovat jostain asiasta tai ihmisestä ja jos muut tykkäävät, hänkin tykkää.
ap
Poistin koska kyllästyin henkilön jatkuvaan propagandan julistamiseen. Mielipiteitä saa olla ja julkaista mutta nämä kirjoitukset täytti jo kunnialoukkauksen kriteerit. Entinen työkaveri joten ei ollut mitään syytä pitääkään.
Tässä ap, joka poisti tuon kaverin. Kyllä helpotti. Kysinen ihminen on fb-julkaisuissaan niin ihana, positiivinen maailmanparantaja. Ja sitten tosielämässä hyvin valikoivasti ihana. Nyt mun ei onneksi enää tarvitse nähdä hänen ihanaihana-päivityksiään ja samaan aikaan kokea olevani joku öömapin olento hänen suunnastaan.
Mä olen poistanut paljon sellaisia henkilöitä joiden kanssa en ole oikeassa elämässä missään tekemisissä. Eli kaukana asuvat kaverinkaverit jotka olen kerran tavannut, tai sitten entisiä koulukavereita ynnämuita.
Itse olen poistanut sellaisia jotka eivät itse ikinä kirjoita mitään kuulumisia vaan pelkästään katsovat muitten päivityksiä facessa. Jos tämä henkilö ei muutenkaan ole kovin läheinen niin en koe olevani mitenkään velvollinen pitämään häntä face-kaverina.
Pitää kohta poistaa yksi henkilö, joka postailee vaihtoehtomediasta Suuria Salattuja Totuuksia ja rasismia.
Sellaisia joiden kohdalla ei enää tunnu mielekkäältä että seuraisivat julkaisujani, esim jos mennyt välit poikki jonkun kanssa.
Muutama persu on saanut lähtöpassit kaverilistaltani tässä kuukauden sisään. Tuli jo korvista ulos se maahanmuuttovastainen meuhkaaminen.
Poistan, jos en ole enää henkilön kanssa missään tekemisissä ja/tai en ole kiinnostunut hänen edesottamuksistaan. Ärsyttäviä päivityksiä tekevät/liikaa päivittävät yleensä vain piilotan etusivulta. Monesti nämä ovat sellaisia ihmisiä, keitä en kehtaa poistaa kavereista jostakin syystä, vaikka mieli tekis :D
Tekis mieli poistaa sellaiset jotka ovat pyytäneet kavereiksi, en kyllä tiedä miksi, eivät mistään tykkäile, en itsekään viiitsi enää seurata, ilmeisesti olivat alunperinkin tykkäyskerjäläisiä. Ovat kyllä tosielämässäkin huomionhakuisia.
En enää jaksa poistella ihmisiä, piilotan vain heidän julkaisunsa ja laitan omat julkaisuni heiltä piiloon.
Lähtökohtaisesti otan kaveriksi vain ihmisiä, joiden kanssa vaihtaisin kuulumisia kadulla törmätessä. Joitakin jatkuvasti rasistisia mielipiteitä postanneita olen poistanut enkä pode siitä huonoja omatuntoja. Yhden ärsyttävän ihmisen poistaisin mieluusti. Hän harvoin tykkää mistään postauksestani, mut joskus käy kommentoimassa tosi v-mäisesti. Lisäksi käy seuraavana päivänä poistamassa omat kommenttinsa. Mut meillä on paljon yhteisiä ystäviä ja kuulumpa yhteen pieneen kaveriryhmään hänen kanssaan. Tulis niin hirvee soppa, jos hänet poistaisin, et vielä en oo siihen lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:30"]Poistan, jos en ole enää henkilön kanssa missään tekemisissä ja/tai en ole kiinnostunut hänen edesottamuksistaan. Ärsyttäviä päivityksiä tekevät/liikaa päivittävät yleensä vain piilotan etusivulta. Monesti nämä ovat sellaisia ihmisiä, keitä en kehtaa poistaa kavereista jostakin syystä, vaikka mieli tekis :D
[/quote]
Monesti ovat niitä jotka sitten teilaavat poistajan muille kavereilleen julkisesti vrt. Narsistinen loukkaus.
kaikki jotka tekee niitä nametestin testejä. En tykkää että jaellaan mun tietoja johonkin tommoseen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:30"]Poistan, jos en ole enää henkilön kanssa missään tekemisissä ja/tai en ole kiinnostunut hänen edesottamuksistaan. Ärsyttäviä päivityksiä tekevät/liikaa päivittävät yleensä vain piilotan etusivulta. Monesti nämä ovat sellaisia ihmisiä, keitä en kehtaa poistaa kavereista jostakin syystä, vaikka mieli tekis :D
[/quote]
Monesti ovat niitä jotka sitten teilaavat poistajan muille kavereilleen julkisesti vrt. Narsistinen loukkaus.
[/quote] No jotku tekevät ison numeron poistamisesta. Ja saahan niitä ihmisiä poistettua paskaakin puhumalla selän takana, kerrot vain jonkun ikävän asian toiselle jostakin niin saat syyn poistaa, ilman että sen tarkemmin tiedät onko juoru totta. Itse poistan ne henkilöt jotka ovat hämäriä tai harrastukset eivät kestä päivän valoa.
Jos ei olla mitenkään yhteyksissä ja henkilö on muutenki ihan puolituttu :D