Työssäkäyvät valvovat yöllä miettien töitään.......
mutta kyllä sitä työtönkin öisin valvoo ja stressaa työttömyyttään. On kai hienoa kertoa stressaavansa ja valvonsa töissä käynnin takia mutta huomatkaa että työtönkin valvoo.
Kommentit (8)
Mulla on oikeus miettiä omia töitäni välittämättä sinun työttömyydestä! Sinä saat jäädä aamulla sänkyyn ja nukkua päivän. Minun pitää jaksaa mennä töihin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:52"]
Mulla on oikeus miettiä omia töitäni välittämättä sinun työttömyydestä! Sinä saat jäädä aamulla sänkyyn ja nukkua päivän. Minun pitää jaksaa mennä töihin.
[/quote]
Samalla kaavalla olisit itse voinut päättää stressivapaamman työn...
Minäkin kuuluin ennen stressaaviin työssäkäyviin. Työasiat vaivasivat iltaisin, heräsin öisin miettimään työasioita. Viikonloppuisin ei ehtinyt rentoutua ja maanantaiahdistus iski sunnuntaisin heti aamiaisen jälkeen. Vaan en stressaa enää. Työni on aivan samaa kuin ennenkin ja työssäni joudun edelleenkin joustamaan paljon. Teen välillä pitkää työpäivää, jotta pysytään edes suurinpirtein aikatauluissa. Mutta en stressaa, koska stressaaminen kuuluu sille, joka on tehnyt huonoja sopimuksia ja epärealistisia aikatauluja eli työnantajalleni. En enää ajattele työasioita vapaa-ajallani ja nukun taas yöni hyvin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:52"]
[/quote]
Ei sinunkaan ole pakko mennä.Sanot vaan itsesi irti ja saat sinäkin jäädä aamulla sänkyn ja nukkua pitkään.
Ei varmaan ole kovin älyä vaativaa tuo työsi ? Toisaalta, hei ! mitä äly on ?
Minä nukun yöt, vaikka käynkin töissä. Puolisoni on työttömänä ja hänkin nukkuu yönsä hyvin. Mitä hyötyä siitä olisi valvoa asioiden vuoksi, joille ei voi mitään.
Ei kai kukaan sen takia valvo öitään että näkisi siinä jotain hyötyä itselleen.
Jos tiedetäisiin kuinka vähällä järjellä tätäkin maata johdetaan ( tai no Suomen kohdalla se kyllä tiedetäänkin )
Myös huono ilmapiiri ja epätasa-arvoinen kohtelu työpaikalla, sekä erimielisyydet siitä, mikä on tärkeää voivat aiheuttaa unettomuutta. Itse olen stressaantuneena ja suuressa työkuormassa parhaimmillani, mutta valitettavasti se mitä viime talvena tapahtui sai minut ymmärtämään monta asiaa. Esimerkiksi sen, että kun löydän paikan, jossa uskon viihtyväni, lähden heti. Vasta tuon päätöksen tehtyäni, kykenin nukkumaan. Ja se epäoikeudenmukainen kohtelu kohdistui enemmän johonkuhun muuhun kuin itseeni. Se toinen on jo lähtenyt ja hänen lähtönsä merkitys näkyy. Kun minä lähden. Porukka ei enää selviä ja itse uskon ainakin osan saavan potkun. Kun ei pystytä enää selviytymään töistä.
Näin on, mutta en näe työssäkäyvänä mitään hienoa tämän kertomisessa. Mielelläni nukkuisin yöni hyvin ja olisin stressaamatta. Tällaista se elämä välillä on.