Passikuvien hinta valokuvausliikkeessä?
Lapsen koulukuvaus tulossa ja siihen voisi valkata myös passikuvien oton mutta onko tuo vähän kallis hinta, 12,90e?
Kommentit (14)
Minulla passikuvat liikkeestä ovat aina maksaneet n.20 euroa
Maksoin vuosi sitten lapsen passikuvista 22€ (ois vissiin pitäny vähän vertailla hontoja etukäteen...), eli kohtuuhintainen toi olis sulla.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:41"]
Koulukuvien "passikuvat" ei välttämättä täytä passikuville asetettuja vaatimuksia. Yleensä koulukuvien passikuvien kokoiset kuvat ovat samoja kuin ne isot muotokuvat. Passikuvissa taas perusilme pitäisi olla jotain muuta kuin leveää hymyä.
[/quote]
Ja meillä päin passikuvien hinnat ovat noin 25 €.
Passikuvat ovat sikamaisen kalliita valokuvausliikkeissä. Taitavat olla niille se ensisijainen tulonlähde ja rahastusautomaatti. Itse kävin otattamassa Verkkokauppa.comissa Pirkkalassa. Maksoi yhden euron, mikä mielestäni on huomattavasti lähempänä noiden kuvien arvoa.
Koulukuvien "passikuvat" ei välttämättä täytä passikuville asetettuja vaatimuksia. Yleensä koulukuvien passikuvien kokoiset kuvat ovat samoja kuin ne isot muotokuvat. Passikuvissa taas perusilme pitäisi olla jotain muuta kuin leveää hymyä.
[/quote]
No kyllä tuon kuvavaihtoehtolistan mukaan nuo passikuvat on ihan kelpoiset passikuvat (mm mustavalkoiset ja ilme siinä perusyrmy) ja muut vaihtoehdot on sitten lueteltu erikseen. Aikamoista kusetusta olisi jos eivät sitten kelpaisikaan passikuviksi ja itse ainakin tekisin siitä reklamaation koulukuvaajan suuntaan jos sillä nimellä myisivät kuvavaihtoehtoa ja sitä ei sitten passiin hyväksyttäisikään.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:45"]
[/quote]
No kyllä tuon kuvavaihtoehtolistan mukaan nuo passikuvat on ihan kelpoiset passikuvat (mm mustavalkoiset ja ilme siinä perusyrmy) ja muut vaihtoehdot on sitten lueteltu erikseen. Aikamoista kusetusta olisi jos eivät sitten kelpaisikaan passikuviksi ja itse ainakin tekisin siitä reklamaation koulukuvaajan suuntaan jos sillä nimellä myisivät kuvavaihtoehtoa ja sitä ei sitten passiin hyväksyttäisikään.
ap
[/quote]
No siinä tapauksessa toi on tosi edullinen hinta kun on kerran ihan erikseen virallisia passikuvia. :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:47"]
[/quote]
ap
[/quote]
No siinä tapauksessa toi on tosi edullinen hinta kun on kerran ihan erikseen virallisia passikuvia. :)
[/quote]
Onko? minä en muista yhtään mitä passikuvista maksoimme silloin 5v sitten ja nyt on siis passit vanhentuneet ja tarvitsemme uudet kummallekin lapselle+kuvat niihin.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:47"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Onko? minä en muista yhtään mitä passikuvista maksoimme silloin 5v sitten ja nyt on siis passit vanhentuneet ja tarvitsemme uudet kummallekin lapselle+kuvat niihin.
ap
[/quote]
Vertailun vuoksi: Mä maksoin kolmen lapsen passikuvista a 26 €, eli yhteensä 78 €.
Noiden passikuvien kate on aivan tähtitieteellinen. Puhuttaneen tuhansista prosenteista, sillä kuvan ottamisesta ei juurikaan kuluja tule. Aivan törkeitä hintoja joita ihmiset maksaa ihan intoa piukassa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:58"]
Noiden passikuvien kate on aivan tähtitieteellinen. Puhuttaneen tuhansista prosenteista, sillä kuvan ottamisesta ei juurikaan kuluja tule. Aivan törkeitä hintoja joita ihmiset maksaa ihan intoa piukassa.
[/quote]
Ei noita 26 euron passikuvia maksa into piukassa mutta jos ei ole kilpailua niin paha valita se paikkakunnan halvin passikuvan ottaja. Meillä päin passikuvia ottavilla tahoilla on kaikilla aika lailla samat hinnat. Joku liike voi myydä euron halvemmalla mutta tuon suurempia hintaeroja ei ole. Eri asia sitten isommilla paikkakunnilla. Joku tietty säästää ja ottaa itse passikuvatkin mutta itsellä ei riitä energiaa tai mielenkiintoa tuohon.
Kävin viime viikolla ottamassa passikuvat liikkeessä ja maksoi 19,90. Koulukuvaajan passikuvat eivät välttämättä täytä vaatimuksia, kuten joku täällä jo sanoikin.
Ainakin espoon poliisiasemalla on "apina-automaatti" missä kuvien ottaminen maksaa 8 euroa.
Olen muutamia kertaa mennyt liikkeeseen ottamaan passikuvia. Parilla kerralla liikkeessä on ollut hyvin hiljaista.
Kuvista on tullut mielestäni huonot. Kuvan ottaja on ollut närkästynyt kun olen yrittänyt pyytää uusintaottoa. Digikamerallahan se sujuu helposti. Nämä tantat eivät ole suostuneet. Ostin sitten surkeat kuvat jotka olivat kalliimmaat kuin automaatissa.
No kerran kävit sitten vielä liikkeessä, jossa oli nuorehkoja nättejä naisia töissä. Asenne oli ihan eri. En halunut ostaa kuvia, enkä halunnut vaivata heitä enempää, kun liikkeeseen oli tulossa muitakin. Se sopi heille...
Ostin viimeisimmät kuvani poliisilaitoksen automaatista. Oli halvat ja kuvista tuli hyvät. Kukaan ei ärsyyntynyt minulle prosessin aikana. Olin tyytyväinen.