Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä halusi kämppäämme kaksi kissaa, jäi kokonaan minun vastuulle

Vierailija
19.09.2015 |

Olemme 19- ja 22-vuotiaat. Itse olen töissä, mies (tai poika käytöksestä päätellen) työttömänä. Hänelle on ylivoimainen tehtävä siivota sillä välin hiekkalaatikot ja vaihtaa vedet. Toinen kissoista niin tarkka laatikoiden puhtauden kanssa että kuseksii sitten pitkin kämppää jos laatikko ei ole tiptop.

Ottaessamme kissat hän lupasi kantaa niistä päävastuun, kun olen kuitenkin myös v-loput usein töissä. Hänen käsityksensä ruokkimisesta on se että kaataa kuivaraksuja kuppiin. Jopa märkäruuan antaminen on liian työlästä. Joutuu avaamaan purkin, ottamaan lusikan, laittamaan ruokaa, pesemään lusikan-ajatelkaa mikä urakka!

Vit***aa ja kunnolla. Väittää että leikittää kissoja päivän aikana mutta huomaa kyllä ettei ole totta. Kun tulen kotiin, katit hyppivät seinillä ja hyvä etteivät kiipeile katossa.

Ja kun en voi yhtään luottaa. Esim. olin sukulaisen häissä kauempana ja jouduin olemaan la-su-pe poissa kotoa. En ehtinyt lähtötohinassa käydä enää automaatilla joten jätin sen mitä lompakossani oli ja käskin ostaa koko rahalla kissoille märkäruokaa, kun kaapissa oli enää muutama purkki. Rahaa oli 15€

No, kissat oli hengissä palatessani ja kaikki kuulemma mennyt hyvin, kunnes... mies oli suihkussa ja hänen puhelimensa piippasi. Huusi suihkusta että luetko mun viestin. Viesti oli hänen kaveriltaan ja siinä luki "Kiitti, kyllä meidän kollille maistuu, teillä on vaan liian kallis maku :D" 

Kysyin mitä tuo tarkoitti ja joutui myöntämään että oli ostanut sillä jättämälläni rahalla tupakkaa niin ettei ollut rahaa enää ostaa kun lidlin märkäruokaa. Ja sitähän meidän kissat ei kirveelläkään syö, oli sitten antanut ne kaverilleen ja kisut eläneet nuo poissaolopäivät nappuloilla. Tiedän, ettei ne siihen kuole mutta haluaisin edes vähän pystyä luottamaan toiseen :( 

Jotain vinkkejä, miten saan tuon osallistumaan? Vai onko tilanne toivoton...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kun joku käsittää otsikon väärin, halusin kissat itsekin SILLÄ EHDOLLA että molemmat hoitaa

Ap

Vierailija
2/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea miesvalinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän fiiliksesi. Itse en jaksaisi olla noin lapsellisen tyypin kanssa. Nappaisin kissat kainaloon ja muuttaisin muualle. Kissojen hoito ei vähenisi, mutta ainakin tietäisit missä mennään.

Vierailija
4/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat pois ja varo hankkimasta lapsia tämän " miehen" kanssa. Nyt tiedät millainen isä hänestä tulisi. Mieti myös mitä niin hyvää hänessä on että jaksat ylipäätään tätä kullanuppua katsella.

Vierailija
5/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo mikä mies. Älä noin nuorena ole tuollaisen vastuuttoman klopin kanssa, sinun pitäisi ottaa MIES mieluummin :). Hyvä että kisuilla on sentään vastuuntuntoinen ja hyvä mamma.

Vierailija
6/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan lasta yrittäkö. :)

Vierailija
7/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaapa kivalta tyypiltä tuo poikaystäväsi. (Not.) Onko muuttanut suoraan äidin helmoista "äidin" eli sinun helmoihin? Kaikille miehille pitäisi lakisääteisesti määrätä parin vuoden jakso yksin asumista omaa taloutta pyörittäen.

Vierailija
8/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun vastuullasi edes on kissojen märkäruoan maksaminen poissaolopäiviltäsi?

Vierailija
9/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teillä on nyt ne kissat, eli pakkohan sinun on ne hoitaa. Olet myös vastuussa niistä, samoin kuin toki mies. Mutta kun mies luistaa vastuustaan, onneksi kissoilla on vielä sinut!

Olisin enemmän huolissani koko ihmissuhteesta. Onko miehellä opiskelu- tai työllistymissuunnitelmia? Meneekö kaikki rahat kaljaan ja tupakkaan? Onko tavallista, että hän lupaa asioita, eikä sitten pidä lupauksiaan? Mitä ihmettä mies tekee päivisin, jos ei edes kissojen hoitoon ole aikaa? Vakavan keskustelun paikka teillä on!

Älä ainakaan lapsia tuon kanssa hanki.

Vierailija
10/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ei jeesus mikä täyden kympin mies! Muista ehkäisy.

Vierailija
11/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 07:52"]

Onnea miesvalinnasta.

[/quote]

Jep. Lupaa, että jätät tuon miehen. Ota kissat ja muuta omaan kotiin. Äläkä missään tapauksessa hanki lapsia hänen kanssaan.

Vierailija
12/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asui hän puolisen vuotta omassa yksiössä ennen kun muutimme yhteen. Siellä oli päällisin puolin siistiä niin en osannut arvata mitä tuleman pitää. Kyllä, arvasitte oikein, äitinsä siellä kävi siivoamassa.

Yhteisessä kämpässä tekee kyllä käskettäessä, mutta ei oma-aloitteisesti. Siksi saa minut tuntemaan itseni nalkuttavaksi akaksi :(

Tuo kämpän hankinta oli tuohon kohtaan pakollista kun sain toiselta paikkakunnalta töitä niin olisin joutunut joka tapauksessa muutamaan. Ajattelin että miksei sitten samantien yhteen, kun kolme vuotta seurusteltukin.

Joo, olin ehkä väärässä.

Ap

Vierailija
13/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 07:59"]Asui hän puolisen vuotta omassa yksiössä ennen kun muutimme yhteen. Siellä oli päällisin puolin siistiä niin en osannut arvata mitä tuleman pitää. Kyllä, arvasitte oikein, äitinsä siellä kävi siivoamassa.

Yhteisessä kämpässä tekee kyllä käskettäessä, mutta ei oma-aloitteisesti. Siksi saa minut tuntemaan itseni nalkuttavaksi akaksi :(

Tuo kämpän hankinta oli tuohon kohtaan pakollista kun sain toiselta paikkakunnalta töitä niin olisin joutunut joka tapauksessa muutamaan. Ajattelin että miksei sitten samantien yhteen, kun kolme vuotta seurusteltukin.

Joo, olin ehkä väärässä.

Ap
[/quote]
Tiedän kyllä tämänkaltaisia mammanpoikia, jotka ovat jossain vaiheessa aikuistuneet ja ryhdistäytyneet. Et välttämättä ollut väärässä.

Mutta tärkeää olisi saada nyt mies ymmärtämään, että korjausliike on tarpeen.

Vierailija
14/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä: miksi olet sellaisen miehen kanssa, joka käyttää rahansa tupakkaan, haluaa asioita ymmärtämättä niiden tuomaa vastuuta ja valehtelee?

Tai ihan vain kysymys: miksi olet sen miehen kanssa? Voittavatko ne puolet tuon luottamuspulan?

Tuttavani mies oli työtön myös. Sinä aikana tuttavani ei tarvinnut tehdä kotitöitä eikä ruokaa kun mies hoiti ne hänen ollessaan töissä. Heillä oli enemmän vapaa-aikaa keskenään, kun hän pääsi töistä.

Vierailija
15/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri ja juuri täyttänyt 18 kun muutimme. Eli ehkä saan vähän anteeksi nuoruuden typeryyden piikkiin tämän...

Päivisin hän pelaa playstationia ja pyörii kavereidensa kanssa milloin kenenkin kämpillä.

Ruuat olen maksanut siksi koska tiedän että hän ostaisi sitä halvinta merkkiä eikä kissat sitä syö.

Ap

Vierailija
16/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki hänestä välitän. Ja kun vertaan joidenkin kavereiden suhteeseen niin ei tunnukaan niin kamalalta. Heillä on esim. väkivaltaa ja pettämistä niin omat murheet tuntuu pieneltä.

On työkkärissä työnhakijana mutta sieltä ei ole tarjottu mitään.

Ap

Vierailija
17/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. En haluaisi mitään yhteistä tuollaisen lusmun kanssa. En pystyisi kunnioittamaan tuollaista miestä.

Vierailija
18/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos äijä edes kissojen hyvinvoinnista välitä, niin miten hän voisi välittää mahdollisesta tulevasta lapsestanne? Teidän taapero juoksisi kakkaisissa vaipoissa ja itkisi nälkäänsä kun tulet kotiin töistä. Ja äijä pelaa samalla Wowia. Muutenkaan en luottaisi mieheen joka hassaa toisen rahat röökiin ja vieläpä valehtelee. Jätä tämä kultakimpale jollekin toiselle paasattavaksi. Ota katit kainaloon ja muuta pois :). Kyllä sinä pärjäät.

Vierailija
19/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 07:59"]Asui hän puolisen vuotta omassa yksiössä ennen kun muutimme yhteen. Siellä oli päällisin puolin siistiä niin en osannut arvata mitä tuleman pitää. Kyllä, arvasitte oikein, äitinsä siellä kävi siivoamassa.

Joo, olin ehkä väärässä.

Ap
[/quote]

Vakavan keskustelun aika.
Mutta pidä se minkä" uhkaat". Eli ellei ala ottaa vastuuta kissoista, ne annetaan pois. Pitää selkeästi tehdä työnjako, että asian voi sitten todentaa, onko tehty vai ei. Jos säännöllisesti tekemättä, niin kissat annetaan pois.
Äitinsä toki olisi pitänyt pojan kasvattaa, ikävä jos homma jää sinulle. Ole nyt todella jämäkkä, mutta älä nalkuta. Ellet tätä kasvatus työtä jaksa niin mieti nyt pari kertaa haluaisitko kuitenkin jo valmiiksi kasvatetun tilalle.

Vierailija
20/34 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa jotain hyviä puolia tästä "miehestäsi"?

Minulle, ja varmaan monille muillekin. on helvetin vaikea ymmärtää mitä näet tässä "tapauksessa".

41v m

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan