Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitoala ei kiinnosta miehiä eikä tekninen ala naisia?

Vierailija
01.04.2022 |

Istuvatko sukupuoliroolit niin tiukassa, ettei miehiä saa hoitoalalle eikä naisia tekniselle alalle.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa käy hitsaamassa naishitsari ottaa 97€/h . Arvostan.

Vierailija
22/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan se tosiasia mikä jo pienenä lapsena näkyy. Laitan lattialle nuken ja traktorin tyttö valitsee nuken, poika traktorin. Luonnollisesti näin... näitähän yritetään jatkuvasti pakottaa toisin vasten tahtoaan jopa tasa-arvoon vedoten, ymmärtämättä että pojalle on vastenmielistä olla hoitaja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaus. Hoitajien pienestä palkankorotuksesta noussut noin iso haloo niin ei ihme, että miehet kiertää kaukaa. Minun palkkani on noussut keskimäärin 8% joka vuosi viimeisen 5 vuoden aikana.

T. DI-mies

Vierailija
24/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon suorittanu EA1-kortin ja mia vaan pelotti jos joku ihminen saa kohtauksen ja sitä pitäs auttaa

Vierailija
25/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13, jos sinulla on osaaminen ja koulutus et kelpaa varmastikaan sitten asenteesi tai muun syyn takia.

Ai jos suoraan vedotaan siihen kokoon? Asenteessa ei pitäisi olla kyllä vikaa. Pari ihan huippu työpaikkaakin on ollut, harmi vaan että määräaikaisia. Niissä pärjäsin hyvin, vaikka toinen olikin fyysinen. Yhdestä irtisanottiin koeajalla ja nimenomaan koon takia. Ei sitä tietenkään virallisesti sanottu, mutta ilmi se kävi. Tuo työ oli tosin sellainen mihin itse en edes hakenut ja olin myös sitä mieltä että osa tehtävistä oli liian fyysisiä. Lähinnä ettei minun elopaino riittänyt tiettyihin nostoihin. Lapset on toinen oiva syy syrjiä. Olin pitkään vakityössä, kunnes irtisanottiin puoli vuotta hoitovapaalta palattua. Aina olen työni hoitanut, asiakkailta tulee kiitosta. Ja lasten takia en poissa ole ollut.

Vierailija
26/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan se tosiasia mikä jo pienenä lapsena näkyy. Laitan lattialle nuken ja traktorin tyttö valitsee nuken, poika traktorin. Luonnollisesti näin... näitähän yritetään jatkuvasti pakottaa toisin vasten tahtoaan jopa tasa-arvoon vedoten, ymmärtämättä että pojalle on vastenmielistä olla hoitaja...

Lapsilla itsellään ei yleensä ole mikään ongelma leikkiä nukella ja traktorilla.

Vierailija
27/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö valitsee nuken, koska sille on vauvasta lähtien ostettu nukkeja tai nukkeen liittyviä tavaroita. Poika valitsee traktorin, koska pojalle on pienestä lähtien ostettu autoihin ja vastaaviin liittyviä tavaroita. 

Mutta tosiasia on kuitenkin se, että biologisesti naisilla on hoivavietti (ei kaikilla). Siksi hoitajan työ voi tuntua enemmän omalta, kuin vaikka jollain traktorilla ajaminen. 

Vierailija
28/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leikin lapsena nukella. Asetin sen nimittäin maalitauluksi ja ammuin sitä vesipyssyllä

m29

Vierailija
29/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet valinnut työn jossa nimenomaan KOKO on oleellinen asia ? Tekniikan alalla on miljoonia muitakin töitä, hakeudu niihin.

Vierailija
30/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole naisena onnistunut työllistymään teknisellä alalla muuta kuin sellaisiin töihin, mitä muutkin naiset tekevät, jollain muulla koulutuksella. Eli jotain pilipaliprojekteja.

Mun pitäisi olla kaksi kertaa miehiä parempi päästäkseni samoihin hommiin kuin he.

Vierailija
31/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin lapsena nukeilla, olin prinsessa silti teen nykyään "miesten " töitä.

Vierailija
32/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö ja poika ja ihan kaikella ne yhdessä pienenä leikki. Poika nukeilla ja tyttö autoilla. Poika halusi myös siskonsa vanhan mekonkin ylleen. Päiväkodista ja papaltaan sitten valitettavasti oppi että eihän se ole sopivaa. 🙄 Tytön autoleikkeihin taas ei kukaan puuttunut. Mutta sehän on hienompaa olla poikamainen kuin tyttömäinen...

Vierailija
33/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, ei kun sun pitää lopettaa toi valittaminen ja olla hyvä sun työssä.

Juuri tuollaista ei kukaan jaksa. Joo, sun pitää olla hyvä ja pärjätä, ei valittaa.

Vierailija
34/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole naisena onnistunut työllistymään teknisellä alalla muuta kuin sellaisiin töihin, mitä muutkin naiset tekevät, jollain muulla koulutuksella. Eli jotain pilipaliprojekteja.

Mun pitäisi olla kaksi kertaa miehiä parempi päästäkseni samoihin hommiin kuin he.

Meidän yrityksessä IT-alalla nimenomaan suositaan naishakijoita, koska on kova tarve saada myös naisia mukaan tiimiin. 

Vierailija
35/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ei todellakaan ole hienoa olla tyttömäinen poika.

Vierailija
36/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yrityksessä IT-alalla nimenomaan suositaan naishakijoita, koska on kova tarve saada myös naisia mukaan tiimiin. 

Ei teilläkään ole pulaa muusta kuin koodareista.

Vierailija
37/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34, meillä haetaan osaajia, sukupuolella ei väliä, tuo on nykyajan ongelma kun on nais ja mieskiintiö, osaamisella ei ole väliä kunhan on vain tiettyä sukupuolta. Ei järin tuottoisaa.

Vierailija
38/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet valinnut työn jossa nimenomaan KOKO on oleellinen asia ? Tekniikan alalla on miljoonia muitakin töitä, hakeudu niihin.

Sehän se onkin kun ei se oikeasti ole. Nykyaikana kun on paljon apuvälineitä ja tekniikka kehittynyt muutenkin, niin aika harvoin raakaa voimaa missään tarvitaan. Mutta nää vanhat jyyrät elää edelleen siellä 70-luvulla ja kuvittelee että ei tämä ole naisille sopivaa.

Vierailija
39/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-alat sopivat ekstroverteille (ja ambiverteille). Insinöörihommat (kaikki tasot mukaanlukien) sopivat introverteille. Myös lääkärit ovat tyypillisesti introvertteja, jotka täten tulevat usein huonosti työpaikalla toimeen hoitajien kanssa, jotka tyypillisesti ovat anti-introvertteja. 

MBTI typologiassa kaikki insinöörityö on lähtökohtaisesti INTx -tyyppisille, kun taas hoiva-ammatit sopivat pääsääntöisesti ESFx -tyyppisille ihmisille. 

Kysymys on persoonallisuustyypeistä, jotka ovat insinööreillä ja hoitajille pääsääntöisesti toisensa vastakohtia. Insinöörit ja hoitajat muodostavat parisuhteessa hyvä parivaljakon juuri sen vuoksi, koska ovat toistensa vastakohtia. Parisuhteessa vastakohdat usein "täydentävät toisiaan".

Kysymys on viime kädessä aivojen rakenteesta ja toiminnasta, johon saavat aivotutkijat vastata tarkemmin. 

Vierailija
40/55 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on keskimäärin enemmän voimaa kuin naisilla. Tätä seikkaa ei mikään muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän