Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat vaativat 4300 €/kk keskimääräistä kokonaisansiota

vitsi pliis
01.04.2022 |

Olen lääkäri kunnalla. Kuukausipalkkani on 4200e. Noin 300e voi tulla toimenpidepalkkioita per kuukausi jos olen sellaista työtä tehnyt. Virka-ajan ulkopuolista päivystystä en tee. Olen myös ollut muilla aloilla töissä, monet yliopistotason vastuullisessa asiantuntijatyössä olevat ihmiset eivät saa monissa paikoissa edes sitä 3300, joka nyt on hoitajien keskiansio. Saatika yli 4000e per kuukausi.

Mielestäni hoitajien palkkatoiveet ovat täysin utopistisia. Suurin osa meistä kokee, että oma työ on vaativaa ja raskasta vähintään silloin tällöin ellei koko ajan. Jos se on liian vaativaa, vaihda työpaikkaa tai alaa. Suomessa on ilmainen koulutus, ei muuta kuin kouluun hakemaan.

Kommentit (495)

Vierailija
341/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta kannatan reilua korotusta. Jospa sitten saataisiin tarpeeksi hoitajia töihin ja asiat rullaamaan.

Montako prosenttia olet valmis nostamaan veroprosenttiasi kattaaksesi tämän 1,3 miljardin lisäkustannuksen vuodessa?

Ehkei tartte ees nostaa veroprosenttia juurikaan, vaan rahojen kohdistamisesta on kysymys.

Hallitus on nimenomaan sanonut, että ilmastonmuutokseen liittyvistä suunnitelmista ei taivuta edes laman edessä. Kehitysavun määrää lisättiin juuri reilusti. Avustajien määrää lisättiin reilusti. Ja sodan alkaessa en muista kuka sanoi, että kansalaisten hyvät ajat alkavat olla ohi. Eli kohta leikataan ja reilusti. Jo pelkästään ennen kuin hoitajien lakko oli alkanut. Eli me kaikki kärsimme siitä, että isompituloiset (eli hoitajat) saavat tonnin palkankorotuksensa.

Vierailija
342/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet sote alueet kun aloittaa toimintansa,  mistä köyhät kunnat ottaa palkka rahat

kun valtiolta tulee joku pieni potti.

Seuraavaksi taitaa irtisanomiset paukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hoitajien palkat nytkin makseta velkarahalla? Milloin sitä velkaa aletaan maksaa takaisin?

Vierailija
344/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turha on juristin tai insinöörin valittaa palkastaan sairaanhoitajaan verrattuna. Koulutuksen pituudella ei ole suoraa vaikutusta palkan suuruuteen. Toki jonkin verran on.  Putkimies, sähköasentaja, kirvesmies voi päästä varsin hyvään ansiotasoon jos ammattitaitoa riittää.  Ja ihan ammattikoulupohjalta, kaikilla ei ole sitäkään.

Huonoa palkkaa on muuallakin, mutta silloin useimmiten kyse pelkistä arki- päivätöistä. Monella tapaa sairaiden/vammaisten ihmisten kanssa työskentely on henkisesti kuormittavaa, koneiden ja laitteiden kanssa on paljon helpompaa.

Vierailija
345/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ei ainakaan mitään ansaitse ovat jatkuvasti lomalla ja tekevät lyhyempiä työpäiviä

Oletkos seurannut nykyopettajien työtä? Tehnyt tätä hommaa yli 20 vuotta ja työhön tullut kaikkea lisää, mikä kuuluisi terveys/sosiaalipuolelle.

Julkisella puolella kaikille on tullut lisää muilta. Lääkereille ja hoitajille on laitettu sihteerin ja varaston hoitajan työtä oman työn lisäksi tehtäväksi.

Vierailija
346/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, peruspalkka on minulla 2550e 16 vuoden työkokemuksella. Olen urani huipulla palkan suhteen. Mieheni tienaa reilusti enemmän LVI- asentajana ilman koulutusta 4 vuoden työkokemuksella. Ei käy järkeen..

Vierailija
347/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.

Mikä kommentti tämä on olevinaan? DI-hemmoilta on karannut mopo käsistä, jos ylimielisesti ajattelevat, että heillä pitäisi automaattisesti olla suurempi palkka kuin sairaanhoitajilla, ja suuri (tyhmä) yleisö peukuttaa, koska heidät on aivopesty ajattelemaan samalla tavalla. 

Ehei, ei ole mitään sellaista luonnonlakia, jonka mukaan insinööri on arvokkaampi kuin sairaanhoitaja. Itse asiassa se on juuri päinvastoin.

Tänä on aika söpö kommentti :) Tietenkään kukaan ei ole ihmisenä toista arvokkaampi.

Kuitenkaan ilman insinöörejä sairaanhoitaja ei voi tehdä mitään ilman laitteita, lääkkeitä ja terveydenhoitojärjestelmää. Ilman insinöörejä emme saa lämpöä, puhdasta vettä, koteja ja muita rakennuksia, edes sitä sairaalaa. Ilman insinöörejä emme voi liikkua paikasta toiseen. Ilman insinöörejä emme saa edes ruokaa. Lista jatkuu loputtomiin. Ilman insinöörejä palaamme luolamiesaikaan.

Vierailija
348/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lääkärit ja insinöörit! Älkää uskoko kaikkea mitä luette. Faktat kannattaa tarkistaa.

SAIRAANHOITAJA SAA PALKKAA KESKIMÄÄRIN 2500€/kk.

Tähän ei kuulu laskea vuorolisiä tai ylitöitä kuten lehdistö laskee ja väittää palkan olevan yli kolme tonnia. Eli hoitajat on todellakin palkkakuopassa.

Lisäksi alalla ei oo tekijöitä, joten kysynnän ja tarjonnan laki. Toinen vaihtoehto on että hoidosta aletaan karsimaan.

Kaikkien hoitajien pitäisi lopettaa ylitöiden tekeminen ja muu joustaminen niin vihdoin nähtäisiin miten kusessa koko ala on.

T:Sh

On myös aloja missä ylitöistä pääsääntöisesti ei makseta ollenkaan vaan ne tulevat plussatunneiksi jotka voi käyttää sitten joskus jos mahdollisesti ehtii. Ja keskimääräiset tulot kyllä lasketaan nimenomaan työstäsi saamista bruttotuloista ja näihin kuuluu myös erilaiset lisät.

Myös sairaanhoitajilla on paljon paikkoja joissa ei saa tehdä lainkaan ylitöitä vaan kaikki pitää ottaa pois. Muut palkan lisät on sitten asia erikseen.

Ei kenenkään keskipalkkaa voi laskea sen mukaan että olisit esim 24 h töissä! Joten ei sitä pidä laskea ylitöidenkään mukaan.

Vuorolisät on korvausta siitä että olet töissä epätyypilliseen aikaan ja kärsit tästä.

Huoh, eli et ymmärtänyt ollenkaan. 

Muilla aloilla ne ylityöt ovat ILMAISIA. Eli ne sisältyvät itsestäänselvyyksinä jo siihen palkkaan, ei saa mitään päälle. Ei vaikka tekisi säännöllisesti 60-tuntista työviikkoa, hoitaisi paltsuja muualle maailmaan klo 4 aamulla, matkustaisi 200 päivää viikossa ja joutuisi käyttämään siihen viikonloputkin. Mutta siitä mistään ei makseta penniäkään erikseen.

Tämä. Itse joudun usein venymään töissä, olen sihteeri valtiolla, peruspalkka 2000e plus 400e henkkoht palkanosaa. Mitään lisiä tai korvauksia ei tunneta ja minäkin yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, jossa vaaditaan laajaa tietoa ja arvioinyikykyä/logiikkaa, harkinnanvaraisesti pitää osata ja uskaltaa tehdä päätöksiä virkavastuulla. Työtä on niin paljon, että taitoa pitää olla myös paperikaaoksen ja samalla itse työprosessin hallinnoimisessa ja koko ajan stressaa. Samalla monet edut on karsittu mm. työajalla työterveydessä käynti, etätyötä pihdataan. Ainoa etu on smartumit. Ei ole mitään vuosittaisia peruskorotuksia kuten hoitajilla.

Vatuttaa kyllä, jos tuloverotusta kiristetään entisestään, että paremmin tienaavat hoitajat saisivat vieläkin enemmän palkkaa.

Hoitajille pitäisi rakentaa uudet palkkataulukot työnkuvan mukaan, eli esim kätilöille ja tehohoidon hoitajille enemmän.

Vierailija
349/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, peruspalkka on minulla 2550e 16 vuoden työkokemuksella. Olen urani huipulla palkan suhteen. Mieheni tienaa reilusti enemmän LVI- asentajana ilman koulutusta 4 vuoden työkokemuksella. Ei käy järkeen..

Kerrotko vielä rehellisesti myös sen että mitä keskimääräinen kuukausipalkkasi on? Että kuinka monta sataa euroa erilaisia lisiä tulee kuukaudessa keskimäärin tuohon 2550 euron peruspalkkasi päälle.

Oma

Vierailija
350/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse potilaana hoitajien toimintaa seurannut ja kuten ap totesi, niin melko isolla osalla hoitajista työolot ovat todellakin leppoisia. Sitten on myös osastoja jossa varmasti joutuu painamaan duunia ja olemaan skarppina. Tämän takia yleiskorotukset eivät oikein sovellu hoitajille. Keskittäisin näille vaativampaa hoitotyötä tekeville korotukset - ei todellakaan kaikille.

Vierailija
351/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi tekee yrityksen kassaan rahaa tuottavaa eli asiakkaalta laskutettavaa työtä. Hänen pitää tehdä sitä joka kuukausi niin paljon, että hänen palkkakulunsa katetaan ja lisäksi hänen tulee tuottaa niin paljon katetta, että työantaja voi maksaa hänen palkastaan aiheutuvat työnantajamaksut. Lisäksi tarvitaan katetta, jotta voidaan varautua mahdollisiin sairaspoissaoloihin. Katetta tarvitaan loma-ajan palkkaan, kun hän ei ole tekemässä laskutettavaa työtä. Yrityksen tulee myös tuottaa voittoa omistajilleen, joten kaiken tämän eteen miehesi pitää tehdä niin paljon laskutettavaa työtä, että yrityksen toiminta on kannattavaa ja että miehesi saa myös palkkansa. Käykö järkeen? Julkisin verovaroin maksettavaa työtä ei tule koskaan verrata yritystoimintaan, jonka menestyminen perustuu siihen, että on tarpeeksi maksavia asiakkaita.

Vierailija
352/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...kannatan sitä, että sairaanhoitajien palkat avattaisiin ja tasapalkka poistettaisiin. Vaativammasta työstä parempaa palkkaa, tämä olisi muutenki motivoivaa. Siis järjestelmä, kuten kadehdituilla insinööreillä.

Haluaisin nähdä sen yhteiskunnan, jossa sht saisivat 4300 e palkan. Tällöin opettajat, insinöörit jne keskimäärin fiksummat valtaisivat alan ja valitettavasti nykyisillä sairaanhoitajille ei olisi enää töitä. Ei kannata kaivaa itselleen kuoppaa.

Vierailija
353/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töllössä äsken joku  hoitaja kyllä toivoi, että hänen palkkansa alkaisi numerolla 3.

Vierailija
354/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työurani aikana mm. siivoojana, ompelijana ja toimistoapulaisena, näissä kaikissa palkka alle 2000, mitä pidän jo ihan oikeasti todella huonona palkkana. Nyt teen yhteiskunnallisesti/huoltovarmuuden kannalta merkittävää työtä, missä saa kuunnella huutamista vähintään kerran päivässä, työ on jatkuvaa ongelmanratkaisua ja iltaisin ja viikonloppuisin täytyy olla tavoitettavissa. Palkka jonkin verran alle kolme tonnia. Sillä tulee jo ihan hyvin toimeen kunhan pitää muut kulut pieninä.

Olen kuullut yhtenä perusteena hoitajien palkkatoiveille, että kun työ sisältää nykyään myös hallinnollisia töitä. Siis mitä ihmettä, niin sisältää hyvin moni muukin työ. Rekkakuskitkin joutuvat tekemään ajoraportteja ja siivoojat tuntikirjanpitoa/tilaamaan uusia tarvikkeita jne. Uskon että työ voi olla henkisesti kuormittavaa, mutta niin on moni muukin työ, sitä täytyy oppia käsittelemään ja löytämään sellaisia juttuja, joiden aikana työasiat eivät pyöri mielessä. 

Vierailija
355/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lääkärit ja insinöörit! Älkää uskoko kaikkea mitä luette. Faktat kannattaa tarkistaa.

Tähän ei kuulu laskea vuorolisiä tai ylitöitä kuten lehdistö laskee ja väittää palkan olevan yli kolme tonnia. Eli hoitajat on todellakin palkkakuopassa.

Lisäksi alalla ei oo tekijöitä, joten kysynnän ja tarjonnan laki. Toinen vaihtoehto on että hoidosta aletaan karsimaan.

Kaikkien hoitajien pitäisi lopettaa ylitöiden tekeminen ja muu joustaminen niin vihdoin nähtäisiin miten kusessa koko ala on.

On myös aloja missä ylitöistä pääsääntöisesti ei makseta ollenkaan vaan ne tulevat plussatunneiksi jotka voi käyttää sitten joskus jos mahdollisesti ehtii. Ja keskimääräiset tulot kyllä lasketaan nimenomaan työstäsi saamista bruttotuloista ja näihin kuuluu myös erilaiset lisät.

Myös sairaanhoitajilla on paljon paikkoja joissa ei saa tehdä lainkaan ylitöitä vaan kaikki pitää ottaa pois. Muut palkan lisät on sitten asia erikseen.

Ei kenenkään keskipalkkaa voi laskea sen mukaan että olisit esim 24 h töissä! Joten ei sitä pidä laskea ylitöidenkään mukaan.

Vuorolisät on korvausta siitä että olet töissä epätyypilliseen aikaan ja kärsit tästä.

Muilla aloilla ne ylityöt ovat ILMAISIA. Eli ne sisältyvät itsestäänselvyyksinä jo siihen palkkaan, ei saa mitään päälle. Ei vaikka tekisi säännöllisesti 60-tuntista työviikkoa, hoitaisi paltsuja muualle maailmaan klo 4 aamulla, matkustaisi 200 päivää viikossa ja joutuisi käyttämään siihen viikonloputkin. Mutta siitä mistään ei makseta penniäkään erikseen.

Tämä. Itse joudun usein venymään töissä, olen sihteeri valtiolla, peruspalkka 2000e plus 400e henkkoht palkanosaa. Mitään lisiä tai korvauksia ei tunneta ja minäkin yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, jossa vaaditaan laajaa tietoa ja arvioinyikykyä/logiikkaa, harkinnanvaraisesti pitää osata ja uskaltaa tehdä päätöksiä virkavastuulla. Työtä on niin paljon, että taitoa pitää olla myös paperikaaoksen ja samalla itse työprosessin hallinnoimisessa ja koko ajan stressaa. Samalla monet edut on karsittu mm. työajalla työterveydessä käynti, etätyötä pihdataan. Ainoa etu on smartumit. Ei ole mitään vuosittaisia peruskorotuksia kuten hoitajilla.

Vatuttaa kyllä, jos tuloverotusta kiristetään entisestään, että paremmin tienaavat hoitajat saisivat vieläkin enemmän palkkaa.

Hoitajille pitäisi rakentaa uudet palkkataulukot työnkuvan mukaan, eli esim kätilöille ja tehohoidon hoitajille enemmän.

Ymmärsin. Miksi hoitajien pitäisi kärsiä siitä ettei sinulla ole tahtoa sanoa ei? Se on jokasen oma asia jos suostuu tekemään ylitöitä palkatta tai jos on sellaisen sopimuksen tehnyt. Kyllä niitä palkattoman työn tekijöitä ikuisia joustajia on joka alalla, myös hoitajissa. Kannattaa pitää puolensa.

Vierailija
356/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos tekee ylitöitä ilmaiseksi. Kaveri on IT-alalla eikä suostu tekemään mitään työajan ulkopuolella, ei oo tullut potkuja kun on tarpeeksi hyvä tekemään. Jos joudut tekemään ylityöt ilmaiseksi, olet korvattavissa

Vierailija
357/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän kuitenkin sen, että keskimäärin sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin LVI-asentaja?

Vierailija
358/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.

No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.

Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.

Teidän paperimiesten työt ovat loppumassa Suomesta koska ay-liike on nostanut teidän palkat liian korkeiksi. Just tällä viikolla tuli taas yksi uutinen paperitehtaan lopettamisesta. Joten olette se kaikkein huonoin esimerkki - tai sitten se kirkkain esimerkki siitä, mitä saada kymmeniä tuhansia ihmisiä työttömiksi vaatimalla liian korkeita palkkoja.

Muuten olisi hyvä esimerkki, mutta todellisuudessa paperimiesten liksa on vain muutamia prosentteja alan kustannuksista ja todelliset syyt tehtaiden siirtoon muualla. Työnantajan propagandaa vain leimata syyllisiksi ay-liike ja työläiset.

Hoitajien palkkavaateet ovat silti aivan kohtuuttomia ja tuhoaa verojen ja hintojen nousun myötä muiden, aidosti pienituloisten, työläisten ja perheiden elämän.

Vierailija
359/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta kannatan reilua korotusta. Jospa sitten saataisiin tarpeeksi hoitajia töihin ja asiat rullaamaan.

Mitä ihmettä? Sittenhän varsinkaan rahat eivät riitä lisähoitajien palkkaamiseen. Nyt oikea liike olisi laskea korkeimpia hoitajien palkkoja ja käyttää ne rahat palkkaamalla lisää hoitajia. Sillä se kiire helpottuu, ei rahan kaatamisella nykyisille hoitajille.

Vierailija
360/495 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitetaanhan jatkossa myös vihaamienne paperimiesten perustuntipalkat. Jätetään myös heiltä pois vuorolisät yms.

Terveisin kaupan kassa-myyjä, kokemusta 8. vuotta, tuntipalkka 12,89

Työsi on täysin automatisoitavissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi