Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajia näyttää harmittavan kun kaikki eivät olekaan heidän puolellaan

Vierailija
01.04.2022 |

Osa kansasta ei arvosta ihmishengillä kiristämistä. Paljon rummutettu palkkakuoppa ei olekaan kuoppa vaikka hoitajat taitavat itsekin uskoa siihen.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajille on ok vertailla omia palkkojaan korkeamman koulutuksen/muiden alojen palkkoihin, mutta hoitajia huonommin tienaavat eivät saisi tehdä samaa ja verrata palkkaansa hoitajien palkkaan?

Siis kun paljon näkee tuota "insinööri tienaa, paperimies tienaa, lääkäri tienaa" -liibalaabaa hoitajien taholta, mutta menepä huomauttamaan siivoojana, raksalaisena, tuotanto- tai kuljetusalan työntekijänä kuinka sun palkkasi on murto-osa hoitajan palkasta, alkaakin itku siitä kuinka niitä ei voi verrata.

Tämä.

Vierailija
102/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajille on ok vertailla omia palkkojaan korkeamman koulutuksen/muiden alojen palkkoihin, mutta hoitajia huonommin tienaavat eivät saisi tehdä samaa ja verrata palkkaansa hoitajien palkkaan?

Siis kun paljon näkee tuota "insinööri tienaa, paperimies tienaa, lääkäri tienaa" -liibalaabaa hoitajien taholta, mutta menepä huomauttamaan siivoojana, raksalaisena, tuotanto- tai kuljetusalan työntekijänä kuinka sun palkkasi on murto-osa hoitajan palkasta, alkaakin itku siitä kuinka niitä ei voi verrata.

Nyt kyllä keksit omiasi, ettei palkkoja muka voisi vertailla. Pitää katsoa mikä työ on välttämätöntä ja mikä ei. Jos välttämättömiin töihin ei muuten löydy tekijöitä, pitää palkkoja korottaa kunnes löytyy riittävästi työntekijöitä. Tiedän korkeakoulutettuja hyvällä palkalla, jotka tekevät moraalisesti hyvin kyseenalaista ja jopa haitallista työtä. Tällaista löytyy mm. mainonnan, markkinoinnin ja erilaisten tarpeettomien krääsätuotteiden tuottamisen aloilta. Myös vakuutuslääkärit ja muut, jotka ovat myyneet sielunsa palkkaa vastaan jne. Julkisella sektorilla pitää turhat höpöhöpö-koordinoijat ja muut vastaavat rahareijät laittaa säppiin ja keskittyä vain perusasioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeria kommentteja katkerilta ihmisiltä. Menkää ihmeessä hoitoalalle töihin kun siellä on niin mahtavat työolot ja palkat.

Vierailija
104/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitaja ja mulle on aivan tuhannen sama oletteko mun puolella vai mua vastaan. Olen muutakin kuin hoitaja.

Vierailija
105/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä keksit omiasi, ettei palkkoja muka voisi vertailla. Pitää katsoa mikä työ on välttämätöntä ja mikä ei. Jos välttämättömiin töihin ei muuten löydy tekijöitä, pitää palkkoja korottaa kunnes löytyy riittävästi työntekijöitä. Tiedän korkeakoulutettuja hyvällä palkalla, jotka tekevät moraalisesti hyvin kyseenalaista ja jopa haitallista työtä. Tällaista löytyy mm. mainonnan, markkinoinnin ja erilaisten tarpeettomien krääsätuotteiden tuottamisen aloilta. Myös vakuutuslääkärit ja muut, jotka ovat myyneet sielunsa palkkaa vastaan jne. Julkisella sektorilla pitää turhat höpöhöpö-koordinoijat ja muut vastaavat rahareijät laittaa säppiin ja keskittyä vain perusasioihin.

Luetun ymmärtäminen ei taida olla sun vahvuutesi?

Vierailija
106/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pyytää lisää tekijöitä hoitotyöhön. Nytkään aukioleviin paikkoihin ei ole tulijoita. Syynä työolot ja palkkaus. Ulkomailta tulleet hoitajat eivät pysy maassa. Syynä kalliit elinkustannukset, työolosuhteet ja palkka. Voidaan säästää. Loppuu työntekijät. Alalla poislähtijöitä enemmän kuin tulijoita. Voi ne silmät sulkea todellisuudelta. Seuraamukset on silläkin ettei työoloja ja palkkaa saada kuntoon.

Vierailija
107/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tuntuu olevan ainoa ammattikunta jotka ovat yllättäneet siitä että töissä pitää tehdä töitä jotta saa palkkaa ja olosuhteet siihen ei aina ole optimaaliset.

Vierailija
108/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun ette lakkoilleet vuosi sitten. Kiva olla hengissä , leikattuna. KYS hoitajat olette enkeleitä. Toivon sydämestäni jaksamista teille, ihan jokaikinen päivä olette mielessä.

Vierailija
109/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Ei minua harmita, että joku alan ulkopuolinen ei ole palkka-asioideni puolella. Mutta jos olen töissä ja joku potilas alkaa avautumaan minulle palkkauksestani, se harmittaa. Pitäkööt jokainen mielipiteensä itsellään ja olkoot kiitollisia hoidosta, kun sitä saavat.

- Hoitaja

Vierailija
110/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ei ole mikään ammattikoulututkinto. Työtä saa tehdä vain rekisteröity ammattihenkilö ja siihen on syynsä. Syy löytyy työn vastuullisuudesta ja siitä, että vastataan ihmishengistä. Sen pitäisi näkyä työoloissa ja palkassa. Opettaja ei ole nimikesuojattu ammattihenkilö kuten ei lastentarhanopettajakaan. Niin opettajana kuin päiväkodin työntekijänä voi työskennellä määräaikaisena ilman koulutusta. Syykin on selvä. Kyse on työstä jossa ei ole välitöntä vaaraa ihmishenkien menettämisestä kuten sairaanhoitajan työssä. Vastuuta Toki siinäkin työssä on.

Vierailija
111/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitajien puolella siinä mielessä, että heidän työolojansa pitää paranta, eli lisää hoitajia.

Palkkahulluus on lääkäreiden vika, he ovat vaatineet isellensä tähtitieteellisiä palkkoja, ilmankos hoitajia ottaa päähän, kun lääkärit saavat järjettömiä palkkoja.

Vierailija
112/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja ei ole mikään ammattikoulututkinto. Työtä saa tehdä vain rekisteröity ammattihenkilö ja siihen on syynsä. Syy löytyy työn vastuullisuudesta ja siitä, että vastataan ihmishengistä. Sen pitäisi näkyä työoloissa ja palkassa. Opettaja ei ole nimikesuojattu ammattihenkilö kuten ei lastentarhanopettajakaan. Niin opettajana kuin päiväkodin työntekijänä voi työskennellä määräaikaisena ilman koulutusta. Syykin on selvä. Kyse on työstä jossa ei ole välitöntä vaaraa ihmishenkien menettämisestä kuten sairaanhoitajan työssä. Vastuuta Toki siinäkin työssä on.

Hävytöntä vähättelyä opettajia kohtaan. Ja taas tässä maalataan kuvaa hoitajasta, joka pelastaa ja elvyttää ihmishenkiä harva se päivä, vaikka suurin osa hoitajista tekee melko rutiininomaista hoitotyötä, joka vaatii toki tarkkuutta, mutta ei ilmiömäisiä kykyjä. Mietipä vaikka päiväkodin tai koulun henkilökuntaa, joka vastaa lapsijoukosta, jossa on integroituna hyvinkin haastavia tapauksia. Samalla tavalla he ovat vastuussa asiakkaidensa turvallisuudesta. Ei mene oikeustajuun, että tämän joukon tienestit olisivat tonnin pienemmät kuin hoitajilla.

Vierailija
113/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin korotukset mielummin opettajille ja varhaiskasvatuksen työntekijöille.

Vierailija
114/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävytöntä vähättelyä opettajia kohtaan. Ja taas tässä maalataan kuvaa hoitajasta, joka pelastaa ja elvyttää ihmishenkiä harva se päivä, vaikka suurin osa hoitajista tekee melko rutiininomaista hoitotyötä, joka vaatii toki tarkkuutta, mutta ei ilmiömäisiä kykyjä. Mietipä vaikka päiväkodin tai koulun henkilökuntaa, joka vastaa lapsijoukosta, jossa on integroituna hyvinkin haastavia tapauksia. Samalla tavalla he ovat vastuussa asiakkaidensa turvallisuudesta. Ei mene oikeustajuun, että tämän joukon tienestit olisivat tonnin pienemmät kuin hoitajilla.

Taisi osua arvostelu sinun nilkkaasi. Opettajan työ ei ole rekisteröityä eikä nimikesuojattua. Kuka vaan voi tulla vaikka erityisluokan open sijaiseksi ilman koulutusta. Se on aivan eriasia, että onko se hyvä juttu. Laillista se kuitenkin on. Haastavaa se työ tietysti on.Koulutuskin on pitkä, jos puhutaan lastentarhanopettajaa korkeammalle lukeneista. Ehkäpä siinä on yksi todellinen epäkohta myös. Sorruit itse hoitajien vähättelyyn ja työn mitätöintiin. Ei vaikuta se kovin sivistyneeltä. Ilmiselvästi et tunne työn sisältöä lainkaan.

Vierailija
115/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisista vaativiksi arvioiduista ja erityisosaamista tarvitsevista töistä maksetaan jo ammattikoulupohjan käyneille hyvin. Sama ei toteudu naisvaltaisilla aloilla. Eipä ihme, että tietyille linjoille täytyy olla hyvä keskiarvo päästäkseen. Jos olisi ollut nuorena fiksu, olisi mennyt sinne. Lyhyempi koulutus kuin sairaanhoitajalla ja vähintään sama palkka. Eikä työoloissa valittamista. Työtä näkyy riittävän ja yrittäjyys kuin palkollisena olo tuottavat molemmat hyvin.

Vierailija
116/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat suurin ammattiryhmä sairauspoissaoloissa. Palkankorotuksen suon heille jotka oikeasti tekevät kiireistä työtä, eivätkä pidä turhia poissaoloja, en niille jotka ovat helpossa duunissa kuten esim vanhuspuolella.

Eipäs yleistetä.

Vierailija
117/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisista vaativiksi arvioiduista ja erityisosaamista tarvitsevista töistä maksetaan jo ammattikoulupohjan käyneille hyvin. Sama ei toteudu naisvaltaisilla aloilla. Eipä ihme, että tietyille linjoille täytyy olla hyvä keskiarvo päästäkseen. Jos olisi ollut nuorena fiksu, olisi mennyt sinne. Lyhyempi koulutus kuin sairaanhoitajalla ja vähintään sama palkka. Eikä työoloissa valittamista. Työtä näkyy riittävän ja yrittäjyys kuin palkollisena olo tuottavat molemmat hyvin.

Yksityinen yritys saa maksaa palkkaa niin paljon kuin haluaa, verorahoista maksettava palkka on eri juttu.

Vierailija
118/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa. Ei minua harmita, että joku alan ulkopuolinen ei ole palkka-asioideni puolella. Mutta jos olen töissä ja joku potilas alkaa avautumaan minulle palkkauksestani, se harmittaa. Pitäkööt jokainen mielipiteensä itsellään ja olkoot kiitollisia hoidosta, kun sitä saavat.

- Hoitaja

Ole itsekin kiitollinen siitä palkasta, joka maksetaan verorahoista, jos rupeat muilta odottamaan suurta kiitollisuutta työsi tekemisestä.

Vierailija
119/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääköhän sairaanhoitajat mikä on esim.palomiehen palkka..ainiin eihän se ole vastuullista työtä,miks siittä maksaakkaan.

Vierailija
120/129 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitaja, mutta en pysty ikävä kyllä asettumaan näiden lakkoilevien puolelle. Sitä paitsi palkkani on mielestäni ihan riittävä taitoihini ja koulutukseen nähden, paremmin tienaan kuin ystäväni kaupan kassalla. hammashoitajana siis toimin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi