Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat lakossa ja syöpähoidot keskeytetty, Tehyltä ylimielinen vastaus

Vierailija
01.04.2022 |

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tehyn-kari-tiainen-ihmettelee-miksei…

Tehyltä kommentoidaan: lääkärien ongelma, ”Lääkärithän vastaavat aina kaikesta” sanoo Tehyn oikeuspalvelujen päällikkö Kari Tiainen.

Jos lääkärit kerran vastaavat aina kaikesta, niin miksi hoitajille pitäisi maksaa erityisen hyvää palkkaa? Vastuu on aina lääkärillä, hoitaja on vain apukäsipari.

Kommentit (449)

Vierailija
401/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta on tuokin, että meille aina säädetään kaikki pakkolait. Tuohan siinä on pointtina, että ensimmäinen vaihtoehto on aina pakko, kun kyse on hoitajista. Mitään ei saa sanoa vastaan tai kyseenalaistaa. 

Ala jossa ihmisiä kuolee ilman hoitoa/hoidon viivästyessä, on syytä säädellä niin että viattomat eivät joudu kärsimään.

No joka vihdoin ymmärrät kuinka paljon meillä hoitajilla on vastuuta? Palkka on surkea työmäärää nähden. On väärin että muut alat saa lakkoilla paitsi me.

Mun mielestä pitäisi lisätä hoitajia, eikä palkkoja, jos tuo on ongelmana.

Vierailija
402/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntaliiton Kvtess näyttää sairaanhoitajan peruspalkaksi

Sairaanhoitaja 2531 €/kk

Eikä suinkaan jotain 3300€/kk niin kuin täällä on väitetty, vaan siihen sisältyy erilaisia lisiä esim. ylityölisä, yö-, sunnuntailisiä jne.

Tämä maksetaan kaikissa ammateissa esim. kaupan kassalla, kirjastonhoitajalle, kokille jne.

Eli vertailukelpoinen sh palkka on 2531€/kk jos työaika 8-16.

Harva hoitaja saa nukkua noin pitkään. Työpäivät hoitajilla alkavat pääsääntöisesti 7.30, osalla jopa 7.00 (etenkin laboratoriohoitajilla).

Lomaoikeutta on 28 päivää vuodessa, 38 päivää ansaitaan yli 15 vuoden työkokemuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette perseestä kirjoitti:

Hoitajat eivät ole ansainneet palkan korotusta ja SILLÄ SELVÄ...EIVÄT EDES TIEDÄ MITÄ TYÖN TEKO ON..

Puhutko siis sairaanhoitajista vai lähihoitajista?

Vierailija
404/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulevaisuudessa on ihan arkipäivää ettei hoitoja anneta tai niitä karsitaan rankasti, koska ei ole hoitajia. Eikö tämä nyt mene perille?

Nykyinen hoitajavaje on vain alkusoittoa, kun huomioi Suomen ikärakenteen ja isot ikäluokat eli 50-60-luvulla syntyneet jäävät muutaman vuoden päästä eläkkeelle ja pienet ikäluokat eli 70-90-luvulla syntyneet jäävät töihin ja samaan aikaan väki vanhenee, syövät ja tartuntataudit lisääntyvät.

Jo nyt tehdä päätöksiä, kuka saa hoitoa ja kuka ei.

Isot ikäluokat (= sotien aikana ja jälkeen syntyneet eli 40-luvulla!) ovat jo nyt eläkkeellä, ja kuolevat kohta pois. Kohta helpottaa.

SuureT ikäluokat ovat syntyneet 1945-1950, joista suurin osa kuollut tai muuttanut toiseen maahan pysyvästi asumaan ja nuoremmat eläkkeellä jo lähes 10v.

Suomessa on jo pari vuotta ollut suuriN elossa oleva ikäluokka 60-luvulla syntyneet ja toiseksi suuriN elossa oleva ikäluokka 50-luvulla syntyneet ja kolmanneksi tulevat vasta suureT ikäluokat 1945-1950.

Vierailija
405/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja 2531 €/kk

Eikä suinkaan jotain 3300€/kk niin kuin täällä on väitetty, vaan siihen sisältyy erilaisia lisiä esim. ylityölisä, yö-, sunnuntailisiä jne.

Tämä maksetaan kaikissa ammateissa esim. kaupan kassalla, kirjastonhoitajalle, kokille jne.

Harva hoitaja saa nukkua noin pitkään. Työpäivät hoitajilla alkavat pääsääntöisesti 7.30, osalla jopa 7.00 (etenkin laboratoriohoitajilla).

Lomaoikeutta on 28 päivää vuodessa, 38 päivää ansaitaan yli 15 vuoden työkokemuksella.

Yhtä lailla vuorotöissä on kaupan alalla työskentelevät sekä poliisit, palomiehet jne.

Vierailija
406/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan, että hoitajilla ei ole oikeaa vastuuta, ja että hoitajat eivät ole vastuussa ihmishengistä. Lääkärit vaan kuulemma ovat.

Miksi sitten hoitovirheen tehnyt hoitaja saa tuomion kuolemantuottamuksesta potilaan kuollessa hoitovirheeseen?

Kaupan kassalla jos teet virheen ja rahastat asiakasta väärin, voi saada huomautuksen, jos sitäkään. Siivooja, sihteeri, maalari - kyllä, palkat ovat pieniä. Mutta ei noissa töissä virheen tekeminen johda syytteeseen ja tuomioon kuolemantuottamuksesta, eikä nämä ammatinedustajat ole vastuussa ihmishengistä.

Itse olen kaupan alalla, enkä ikimaailmassa suostuisi tekemään hoitotyötä kolmivuorotyössä, vaikka palkka olisi 5000 e.

Montako syytettä olet saanut?

Yksi hoitaja sanoi, että he ei kirjaa omia hoitovirheitä ylös, jos he kirjaisivat niin jouduttaisiin potilaille maksamaan enemmän korvauksia mitä nyt.

Vierailija
407/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin synnyttämässä niin minulle annettiin unilääkettä ja käskettiin mennä nukkumaan. Vauva syntyi tunnin päästä normaalisti alateitse. Puolisoni oli mukana ja näki ja kuuli, kun tuo unilääke annettiin ja käskettiin nukkumaan. Yllätys, yllätys kätilö jätti sen kirjoittamatta hoitokertomukseen.

Kätilön nimi on tiedossa, pitäisikö näistä kirjoittamatta jättämisistä puhua vähän enemmän.

Vähän vaikea nukkua noissa supistus kivuissa. En annettu mitään kivun lievitystä koko aikana.

Vierailija
408/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ja lakko aiheuttavat sen ettei hoitajia tarvitse enää palkata lisää.

Vierailija
409/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatiot olisi hyvä kuvata niin voitaisiin tarkistaa hoitovirheet jälkikäteen. Siihen, että hoitajat kirjoittavat itse mitä ovat tehneet ei voi luottaa.

Vierailija
410/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys. Olisivat opiskelleet lääkäriksi.

Kaikki ei kykene. Lääkärin tutkinto on niin vaativa, etten kykenisi itse koskaan siihen. Heidän palkkauksensa on joitain ääritahojen palkkauksia lukuunotamatta ihan ansaitusti hoitajia parempi. Katsonut vierestä, kun lainalla opiskelu on välttämätöntä, koska pänttääminen ei vaan onnistu kaupan kassalta käsin.

En hoitajaksikaan kykenisi ilman koulutusta, mutta sen alan opiskeluun kykenee ihan normikyvyillä.

Vierailija
411/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja 2531 €/kk

Moni aloittaa työnsä 7.00. Aivan normaali aika mennä töihin. Itse aloitan joskus 6.00. 

Vierailija
412/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus äitini kanssa katsomassa mummoani. Vieressä oli potilas, hoitaja tuli ja syötti minuutissa viilin tällä potilaalle. Hoitaja lähti ja tämä potilas oksensi kaikki viilit sängylle. Tuostahan tulee moninkertainen työ, kun vaihdetaan lakanat ja putsataan potilas.

Olen ollut samassa sairaalassa työkokeilussa ja hoitajat piti tunnin kahvitauot. Ei he omaa viiliä minuutissa tunge suuhun.

Vierailija
413/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin joskus äitini kanssa katsomassa mummoani. Vieressä oli potilas, hoitaja tuli ja syötti minuutissa viilin tällä potilaalle. Hoitaja lähti ja tämä potilas oksensi kaikki viilit sängylle. Tuostahan tulee moninkertainen työ, kun vaihdetaan lakanat ja putsataan potilas.

Olen ollut samassa sairaalassa työkokeilussa ja hoitajat piti tunnin kahvitauot. Ei he omaa viiliä minuutissa tunge suuhun.

Joskus kun hoitajat itse vanhenevat ja ovat potilaana sairaalassa niin tulee hoitaja ja tunkee minuutissa viilin heidän kurkkuunsa, saavat sitten itse oksennella.

Vierailija
414/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt sitten tässä vihan huumassa vaan käykö yksittäisten hoitajien päälle..Nää ketjut on oikeasti pelottavan aggressiivisia

Vierailija
415/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu oli sairaalassa katsomassa sukulaistaan, huoneessa oli 3 muuta. Kaikille potilaille tuotiin ruoka, yksikään näistä potilaista ei pystynyt syömään itse. Jonkun ajan päästä ruoka tultiin hakemaan pois, yksikään näistä potilaista ei ollut saanut lusikallistakaan ruokaa.

Tuostako pitäisi paljankorotukset maksaa.

Työkkäri lähettää sairaaloihin työkokeilijoita, jotka näkevät hoitajien tunnin tauot.

Vierailija
416/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt sitten tässä vihan huumassa vaan käykö yksittäisten hoitajien päälle..Nää ketjut on oikeasti pelottavan aggressiivisia

Moni pelkää hoitajia, kun on itse omin silmin nähnyt näiden touhut sairaalassa. Potilailla ja omaisilla ei ole vaitiolovelvollisuutta näkemästään.

Myös äitini oli lonkkaleikkauksen takia sairaalassa ja sanoi että välinpitämätöntä touhua hoitajilla.

Ja tätini sanoi, että hirveä paikka potilaana. En ihmettele

Vierailija
417/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien työoloja pitäisi tosiaan parantaa, mutta palkankorotusvaatimukset eivät vähennä työmäärää, pikemminkin päinvastoin, ne lisäävät työmäärää, kun ei ole enää varaa yhtä moneen hoitajaan kuin ennen. Lääkäreiden pitäisi tosiaan hävettää, kun on tämän palkkakarusellin aloittanut potilasturvallisuuden kustannuksella.

Vierailija
418/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hoitaja on pelottava

Vierailija
419/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen tuon potilas väkivaltana. Pelottavaa

Vierailija
420/449 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näen tuon potilas väkivaltana. Pelottavaa

Sairas ihminen nielee vielä hitaammin kuin terve.

Pelottavaa tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän