Autoon mennyt jo tänä vuonna melkein tuhat euroa erilaisiin korjauksiin ja katsastukseen. Kannattaako jo vaihtaa?
Auto ehkä arvoltaan kolme tuhatta muutenkin. Ja pian olisi taas muutaman sadan euron remppa tiedossa. En enää koskaan osta dieselautoa.
Kommentit (23)
Ei kai se dieselin vika ole, jos autoon pitää tehdä remppaa. Vai onko muuta käyttövoimaa käyttävät autot huoltovapaita?
No miksi pitää vaihtaa? Toisessa autossa omat huollettavansa.
Mun parhaimmat ja kestävimmät autot on aina kulkeneet dieselillä.
Vaikea ennustaa. Voi tulla hurjasti lisäremppaa tai sit ei. Jälkimmäisessä tapauksessa olet lahjoittanut rahaa uudelle omistajalle jos nyt vaihdat. Edellinen autoni tuntui yhdessä vaiheessa hajoavan kertakaikkiaan atomeiksi mutta remppakierteen jälkeen rullasi viisi vuotta kuin unelma pelkillä perushuolloilla.
Kannattaako tuon hintaista autoa enää laittaa vai vaihtaa pois? Ap
Osta uusi niin ei tarvii olla kokoajan korjaamassa. Takuu kun loppuu niin auto vaihtoon.
Meillä on 1000 euron auto ja parin sadan remppaa kaiken aikaa...
typerintä vaihtaa just kuntoon laitettu auto pois.
Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.
Bensa autoa olin ajatellut seuraavaksi. Ei kannata kohta ajella koska kallis polttoaine ja tuo dieselvero päälle. Ap
Ei se huolto vaihtamalla lopu. Uusissa autoissa joudut merkkiliikkeissä tekemään vuosihuollot ajallaan, jotta takuu pysyy voimassa ja nekin maksaa aina vähintään 500e. Käytetyissä on se hyvä puoli, että voit katsastuksessa aina hakea vika listan ja huoltaa sitten vain ne, jotta saat vuoden lisäaikaa. Huoltovapaata autoa ei ole olemassakaan
Mammat ei ole tainneet kuulla auton kuluvista osista.
Tästä nimenomaisesta syystä käytettyyn autoon joutuu melkeen aina laittamaan törkeästi rahaa ensimmäisen parin vuoden aikana, koska siinä kohtaa vaihdetaan, kun näköpiirissä on kalliita remontteja.
Edellisen autoni ostin jollain kolmella tonnilla, siihen tehtiin parin ensimmäisen vuoden aikana samalla rahalla remonttia. Sitten se porskutti tyytyväisenä vuosikymmen pelkillä perushuolloilla ennen kuin tuli tarve vaihtaa se isompaan. Ei mennyt montaa kuukautta kun tämä "uusi" käytetty auto hinattiin tien poskesta, sen korjauksen jälkeen ei mennyt pitkään kun oltiin taas hinattavana, ja sitten onkin toiminut useamman vuoden taas moitteetta. Molemmat muuten dieseleitä, jos sillä on jotain väliä.
Toki voit ostaa uuden jos sellaiseen on varaa, mutta jos vain vaihdat toiseen käytettyyn, niin aika onnekas olet jos siinä ei mitään korjattavaa lähivuosina ole edessä. Vanhan osalta ainakin tiedät, mitä on jo korjattu ja mikä todennäköisesti kestää vielä pitkään.
No ei se käyttövoimasta ole kiinni, tuleeko autoon vikaa.
Kolmen tonnin auto sitä paitsi on jo sen ikäinen ja kilometrejä nähnyt, että ei se nyt ihan mahdottoman suuri yllätys ole, että laitettavaa alkaa olla. Ei ne osat ikuisesti kestä.
Nyt olet käännekohdassa. Joko hävität heti koko laitteen tai sitten korjaat ja ajat sillä niin kauan, kuin se vaan ikinä liikkuu ja leimalta jotenkin läpi menee. Käyttöarvo voi olla paljon suurempi, kuin rahallinen arvo.
Älä vaihda. Kohta tämä autoilu loppuu kaikilta. Itselle rakas harrastus on autoilu, mutta nyt se tulee tiensä päähän. 8,2l bensaa maksaa 20€ niin en tosiaan aja metriäkään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.
Ja just ton takia mä vasta ostin tonnin auton. Ollut tyyliin sokealla mummolla saaressa, eli minimaalisella ajolla ja leimalta mennyt läpi ilman ongelmia vuosikaudet (tämän voi tarkistaa etukäteen trafilta).
Ajan tällä niin kauan, kunnes jotain isompaa korjattavaa tulee. Sitten myyn vaikka osiksi tai romupeltinä ja ostan toisen samanmoisen tilalle. Ei tule koskaan kalliita remppoja, eikä ole iso raha kiinni koko kotterossa. Toki ajomukavuudessa joutuu vähän tinkimään entiseen uudehkoon audiin verrattuna, mutta jää niin paljon enemmän rahaa kaikkeen muuhun kivaan, että ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.
Ja just ton takia mä vasta ostin tonnin auton. Ollut tyyliin sokealla mummolla saaressa, eli minimaalisella ajolla ja leimalta mennyt läpi ilman ongelmia vuosikaudet (tämän voi tarkistaa etukäteen trafilta).
Ajan tällä niin kauan, kunnes jotain isompaa korjattavaa tulee. Sitten myyn vaikka osiksi tai romupeltinä ja ostan toisen samanmoisen tilalle. Ei tule koskaan kalliita remppoja, eikä ole iso raha kiinni koko kotterossa. Toki ajomukavuudessa joutuu vähän tinkimään entiseen uudehkoon audiin verrattuna, mutta jää niin paljon enemmän rahaa kaikkeen muuhun kivaan, että ei haittaa.
Sulla kävi tuuri. Niitä sokeiden mummojen autoja vaan ei riitä jokaiselle autoilijalle. Mä olen nyt se joka osti uuden jotta sä saat taas 20 vuoden päästä ostaa tonnin koslan. Mä ajan edelleen uudella, koska haluan ja voin.
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia minulla on uusi auto. Ei tuu tonnien remppoja.
Ennen kuin akku hajoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se huolto vaihtamalla lopu. Uusissa autoissa joudut merkkiliikkeissä tekemään vuosihuollot ajallaan, jotta takuu pysyy voimassa ja nekin maksaa aina vähintään 500e. Käytetyissä on se hyvä puoli, että voit katsastuksessa aina hakea vika listan ja huoltaa sitten vain ne, jotta saat vuoden lisäaikaa. Huoltovapaata autoa ei ole olemassakaan
Mun auton huolto merkkiliikkeessä 350€ vuodessa.
Mikä dieselissä vikana? No onhan se kallista mutta niin on bensakin.
mies54v