Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri taitaa tuntea olevansa parempi

Vierailija
31.03.2022 |

Kaveri asui ennen samalla alueella kuin itse asun. Alue ei ole normaalia rauhattomampi mitä nyt muutama paikallinen juoppo ja kuriton lapsi löytyy - mistäpä ei?

Hän pääsi lähinnä tuurilla muuttamaan muualle. Nyt tykkää piikitellä asuinalueestani. Jos vaikka kuulumisia vaihtaessa ohimennen kerron, että näin nuorison hengailevan lähistöllä, hän ivalliseen sävyyn toteaa, että mitäs asut siellä, varmana vain aiheuttavat haittaa. Ihan kuin osa nuorisosta ei olisi levotonta ihan missä tahansa. Kun pyydän häntä kylään, niin toteaa että tänne pskaan paikkaan ei ole tulossa. Ilmeisesti kokee paremmuudentunnetta siitä, että nyt itse asuu "paremmalla alueella". Ihan sama vaikka sanoisin piharoskisten olevan suht täynnä, senkin hän kääntää siihen, että vika on alueessa.

Asun täällä, koska viihdyn täällä. Kaikki tarvitsemani palvelut ovat lähellä ja minulla on hyvä asunto sekä rauhalliset naapurit. Silloin kun vielä itse asui täällä, ei ollut valittamista paitsi parista ärsyttävästä naapurista.

Ärsyttävää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun itse Leppävaarassa, tuttui asui Myyrmäessä ja ylimielisesti totesi ettei ikinä voisi asua niin huonossa paikassa kuin Leppävaara. :'D

Vierailija
2/18 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun itse Leppävaarassa, tuttui asui Myyrmäessä ja ylimielisesti totesi ettei ikinä voisi asua niin huonossa paikassa kuin Leppävaara. :'D

😀

Ihme asioista ihmiset keksivätkin kokea olevansa parempia kuin muut. Kun ei mitään muuta löydy, niin sitten vaikka se osoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin koin kerran kunnon kusi nousee hattuun -ilmiön vanhan ystäväni kanssa, eri aiheesta kylläkin. Kuunneltuani sitä puolitoista vuotta nykyään on entinen ystävä. En kadu.

Vierailija
4/18 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin koin kerran kunnon kusi nousee hattuun -ilmiön vanhan ystäväni kanssa, eri aiheesta kylläkin. Kuunneltuani sitä puolitoista vuotta nykyään on entinen ystävä. En kadu.

Itse harkitsen yhteydenpidon vähentämistä, tai ainakin kyseistä aihetta pyrin välttelemään.

Vierailija
5/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mikä alue on tai ei ole, tässä on kyse siitä, että ystäväsi käyttäytyy ylimielisesti sinua kohtaan ja se kertoo ystävyydestänne valitettavasti enemmän kuin tarpeeksi. Onko hän muutenkin kilpailuhenkinen ja piikittelevä jne? Tässä ei ole varmaankaan pelkästä osoitteesta nyt kyse.

Vierailija
6/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni väärin päin.

Vierailija
7/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran itse tykkäät asua juuri siellä missä asutkin, niin mitä väliä? Anna toisen kertoa omat mielipiteensä ja totea sinä sitten omasi. Kumman mielipiteet vaikuttavat SINUN asuinpaikkaasi? No omasi tietenkin, joten saat joka keskustelussa viimeisen merkityksellisen sanan. Jos kaverisi jatkaa jaanausta, se on silti vaan jaanausta. Sillä ei ole väliä.

Tosin, on sellaisiakin alueita, joissa kokoonatuva nuoriso ei aiheuta haittaa eikä levottomuutta. Meidän alue on sellainen. Täällä kokoonatuva nuoriso on ihan herttaista ja harmitonta, eikä täällä oikein ole mitään tekemistäkään, joka ei olisi yhtä lailla herttaista ja harmitonta. JOS aikovat aiheuttaa levottomuutta, he siirtyvät etukäteen naapurikaupunginosan puolelle, jossa onkin bilehalleja vuokrattavana...

Vierailija
8/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee olevansa parempi..... tai sitten sinä koet olevasi huonompi....

Vierailija
9/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja ystäväni välillä oli samaa, ei tosin asuinpaikkaan liittyen. Hän tiesi aina paremmin miten joku asia pitää hoitaa. Hän mm. tuskaili töiden haun kanssa ja kun aiheesta keskusteltiin, niin kaikki sanomani mitätöitiin. Ironista sikäli, että hän oli siis työtön ja minä töissä henkilöstöpuolella. Ainoa mikä minulta olisi kelvannut oli se, että olisin suoraan hommannut hänelle työpaikan ohi kaiken normiprosessin.

Erään kerran lyttäsi mm. tehtävän johon itse hain. Lyttäsi ehdotukset yhteisestä tekemisestä, oli viisaampi kaikessa. Eikä lopulta kunnioittanut minun aikaani, joten tein johtopäätöksen, ettei hänen tarvitse aikaansa yhtään enää viettää niin paljon itseään alemman seurassa. Emmekä enää ole yhteyksissä.

Vierailija
10/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itse tykkäät asua juuri siellä missä asutkin, niin mitä väliä? Anna toisen kertoa omat mielipiteensä ja totea sinä sitten omasi. Kumman mielipiteet vaikuttavat SINUN asuinpaikkaasi? No omasi tietenkin, joten saat joka keskustelussa viimeisen merkityksellisen sanan. Jos kaverisi jatkaa jaanausta, se on silti vaan jaanausta. Sillä ei ole väliä.

Tosin, on sellaisiakin alueita, joissa kokoonatuva nuoriso ei aiheuta haittaa eikä levottomuutta. Meidän alue on sellainen. Täällä kokoonatuva nuoriso on ihan herttaista ja harmitonta, eikä täällä oikein ole mitään tekemistäkään, joka ei olisi yhtä lailla herttaista ja harmitonta. JOS aikovat aiheuttaa levottomuutta, he siirtyvät etukäteen naapurikaupunginosan puolelle, jossa onkin bilehalleja vuokrattavana...

Tietysti oma mielipide on se, mikä merkitsee. On kuitenkin ikävää eikä kovin kaverillista käytöstä tuollainen.

Vierailija
11/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon alueeseen kieltämättä jotenkin turtuu ja kun asuu hetken parempien ihmisten parissa, ei enää kestä slummia. Toki kaverisi on ääliö, jos ei voi edes kyläillä.

Vierailija
12/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mikä alue on tai ei ole, tässä on kyse siitä, että ystäväsi käyttäytyy ylimielisesti sinua kohtaan ja se kertoo ystävyydestänne valitettavasti enemmän kuin tarpeeksi. Onko hän muutenkin kilpailuhenkinen ja piikittelevä jne? Tässä ei ole varmaankaan pelkästä osoitteesta nyt kyse.

No ehkä vähän taipuvainen siihen. Kovasti kehuskelee esim. sillä että on parantanut elintapojaan ja on nykyään paremmassa kunnossa. Se on siis hieno asia, että näin on, mutta välillä ärsyttää kun vertaa itseään muihin kavereihinsa jotka ovat huonommassa kunnossa kuin hän. Itse eli pitkään alkoholintäyteistä elämää ja muutenkin oli vähän purjeessa. Nyt kun hänellä menee paremmin, hän vaikuttaa kokevansa olevansa muiden yläpuolella. Hänellä on kyllä historiaa kiusaamisen kanssa, joten ehkä huono itsetunto ja nyt ylpeilee kaikella mistä keksii. Ap

Vierailija
13/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoon alueeseen kieltämättä jotenkin turtuu ja kun asuu hetken parempien ihmisten parissa, ei enää kestä slummia. Toki kaverisi on ääliö, jos ei voi edes kyläillä.

Mitä ovat nämä paremmat ihmiset? Ja onko tuollaista pakko alleviivata ja sillä itsensä nostaa muiden yläpuolelle?

Vierailija
14/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä paremmat ihmiset? Ja onko tuollaista pakko alleviivata ja sillä itsensä nostaa muiden yläpuolelle?

Paremmilla ihmisillä on pakka kasassa. Hyvä tutkinto, alan töitä, elämänhallinta ja talous kunnossa jne. Lapset harrastavat pianonsoittoa ja kuuluvat lukion väittelykerhoon eivätkä todellakaan norkoile ostareilla.

Vierailija
15/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on siis ylimielisen kiusaajan ego.

Hänen ehkä kannattaisi hakea töihin Olympiakomiteaan.

Vierailija
16/18 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmilla ihmisillä on pakka kasassa. Hyvä tutkinto, alan töitä, elämänhallinta ja talous kunnossa jne. Lapset harrastavat pianonsoittoa ja kuuluvat lukion väittelykerhoon eivätkä todellakaan norkoile ostareilla.

Tämä oli varmasti vitsi.

Vierailija
17/18 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no ei siinä silti tarvitse kusen antaa nousta hattuun ja kaverille ilkeillä kun vähän ns. paremmalle alueelle muuttaa.

Vierailija
18/18 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niiiiin tätä tyypillistä kaverin välistä kilpailua, mikä on äärimmäisen lapsellista. Ihanko aikuisten oikeesti jotkut vielä harrastaa tätä.

Kaverisuhteet perustuu kilpailulle. Ensin ollaan muka niin hyvää samaa pataa, mutta sitten alkaa kilpailu. Ihminen on tehty kilpailemaan, hallitsemaan oma reviirinsä. Olemaan parempi kuin vastustajansa.

Siksi kaikki, KORJAAN kaikki ystävyyssuhteet perustuu valheeseen ja utopiaan. Kukaan ei ole sinun oikea ystävä.

Kaikki ,varsinkin ryöpaikoilla kilpailee paikastaan, lapset tarhassa tarhataädin suosiosta, koulussa opettajan ja työelämässä pomon.....

Elämä on yhtä kuraa. Yhtä vidunmoista kilpailua. Kaikki ei jakda tätä paskaa!!!!!