Kuvaile ärsyttävin ihminen, jonka tunnet
Siis luonteenpiirteet ja käyttäytyminen. Tietenkin niin, ettei kukaan tunnista.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani, joka kutsuu minua "hyväksi ystäväksi", mollaa minua, aina kun joku vähänkin kehuu. Esim. "Sinulla on kaunis hymy". Ystäväni:" No, hampaille voisi tehdä jotain , ettei etutuhammas "törröttäisi".
Heh, tuollaiselle pelkät tuttavat ovat just "hyviä ystäviä" koska niitä ystäviä ei tuollaisella törpöllä ole. Lisäksi kun kutsuu sinua "hyväksi ystäväkseen" niin silloinhan sinulla on hyvän läheisen ystävän velvollisuudet häntä kohtaan, monesti siinä on tuommoinenkin kieroilu.
Ei nyt varmaan kaikista ärsyttävin oo, mutta ärsynnyn siitä kun vuosikymmenet tuntemani myöhäiskeski ikäinen ystävättäreni on alkanut viime vuosina piikittelemään millon mistäkin.
Paljastaa sanomisillaan kateellisuutensa minua kohtaan tietyistä jutuista, koska heittelee oudolla äänensävyllä letkautuksia ko asiasta sellaisissa kohtaa ettei se liity mitenkään aiheeseen ja on tehnyt tätä monta kertaa viimeisen 1/2 v aikana.
Hän on minua jonkun verran vanhempi, liekö se oikeuttaa hänet muka naljailemaan mulle.
Hän myös vähättelee joskus itseään minun seurassa ja tekee sen ns käänteisenä vit...luna.
Eli kun kerron jotain vaativasta businestyöstäni, työmatkoistani tms ylempänä toimihenkilönä, hän ei todennäk tajua siitä maailmasta mitään, kokee alemmuuskompleksia kun itse on tehnyt aina jotain pienipalkkaista ns liukuhihnatyötä johon ei varmaan tarvita edes koulutusta. Hän alkaa vähättelemään monisanaisesti omaa työhistoriaa, koulutustaustaa, työn vaativuuttaan jne... ja taas mä huomaan äänensävystä että tuohan on käänteistä kettuilua koska
a) hän luulee että kehun tai korostan itseäni kun minä mielestäni puhun ihan tuiki tavallisia työjuttujani ja tämä ärsyttää häntä
b) kokee alemmuuden tunnetta, vaikka ei todellakaan tarvitseisi.
Useammat lapsen kaverit ja heidän vanhemmat.
Itse eivät esitä mitään kysymyksiä ja toiveita lastensa osalta.
Sitte kuitenkin lapset jälkeenpäin aina sanoo jotai isä/ äiti kielsi jotakin mitä meidän lasten kanssa ei saa tehdä, syödä karkkia tai ruokaa, tai suuttuvat kun oma lapseni koskia kiroilee tai heidän lastaan on autettu jossain asiassa vaikka jos asuu naapurissa noin autettu ottamaan postilaatikosta postit kun lapsi itse apua pyytää ja seuraavana päivänä sama lapsi vinkuu että niin on kielletty tekemästä..
Kuitenkin nää asiat voisi aikuiset itsekin kertoa...
Vierailija kirjoitti:
Useammat lapsen kaverit ja heidän vanhemmat.
Itse eivät esitä mitään kysymyksiä ja toiveita lastensa osalta.
Sitte kuitenkin lapset jälkeenpäin aina sanoo jotai isä/ äiti kielsi jotakin mitä meidän lasten kanssa ei saa tehdä, syödä karkkia tai ruokaa, tai suuttuvat kun oma lapseni koskia kiroilee tai heidän lastaan on autettu jossain asiassa vaikka jos asuu naapurissa noin autettu ottamaan postilaatikosta postit kun lapsi itse apua pyytää ja seuraavana päivänä sama lapsi vinkuu että niin on kielletty tekemästä..
Kuitenkin nää asiat voisi aikuiset itsekin kertoa...
Siis lapsi kiroilee joskus
Ihmine työssään,on udelen koulutettu, joka sitten valmistunnut.Ei kuuntele itse mitä puhu asiakkaille.Ei ota vastuu omat puheet , käytää sanan satajaa jos jää kiinni! Lisäksi vouhottaa uusia ideoita kun on niin aktiivinen ettei muut pysy mukana. Täynnä pätemisen tarvetta ja enerkiää, esittäessä ideoitaan! Eli typpi joka lopulta pala loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrit ja jatkuva tyytymättömyys ja kateus! Tienataan 100 k, on perhe, terveys ja talous kunnossa. Silti....tuo naapuri saa olla kotona kaiket päivät 500 e kk työmarkkinatuella yhyyyyyy miksen minä. Jne jne
Juuri tämä!! Mun ystäväpiiri on aika varakasta. On maksetut asunnot ja kesämökit. Ostetaan veneitä ja matkustellaan. Silti jaksetaan aina nillittää jonkun työttömän tuloista. Ku se saa 500 eur tekemättä mitään.
Heikkolahjainen aikuinen henkilö, joka kehuskelee koko ajan sillä, että kuinka hän on ylivoimaisesti älykkäämpi kuin kukaan muu ja on muutenkin joka suhteessa muita parempi. Osaa paremmin, tietää paremmin ja ymmärtää paremmin kuin kukaan muu. Todella vaikealuonteinen, ilkeä, itsekeskeinen ja lapsellinen henkilö, joka luulee olevansa todella ystävällinen ja kaikkien kaveri. Hän on mies ja kuvittelee tosissaan olevansa kaikkien naisten unelmamies ja että kaikki naiset haluavat parisuhteeseen hänen kanssaan. Hänellä kuitenkin on naisystävä, jonka kanssa hän on parisuhteessa eikä voi pettää häntä olemalla suhteessa toisen kanssa. Tosiasiassa se parisuhdekin kyseisen naisen kanssa on vähän samankaltaista leikkiä, mitä ihmisillä on yleensä joskus alakoulussa. Että kysytään toiselta, että haluaako tämä olla yhdessä ja kun toinen vastaa, että haluaa, niin sitten ollaan suhteessa, seurustellaan ja rakastetaan toista, kunnes se suhde yllättäen loppuu ihan mitättömän syyn vuoksi kunnes se yllättäen taas alkaa uudelleen. Kyseinen nainen on kehitysvammainen ja he ovat vähän väliä yhdessä keskenään kunnes yllättäen eivät olekaan kunnes taas ovat yhdessä.
Pelköstä kehuista ja itsekehuista elävä ihminen. Yuck
Vierailija kirjoitti:
Heikkolahjainen aikuinen henkilö, joka kehuskelee koko ajan sillä, että kuinka hän on ylivoimaisesti älykkäämpi kuin kukaan muu ja on muutenkin joka suhteessa muita parempi. Osaa paremmin, tietää paremmin ja ymmärtää paremmin kuin kukaan muu. Todella vaikealuonteinen, ilkeä, itsekeskeinen ja lapsellinen henkilö, joka luulee olevansa todella ystävällinen ja kaikkien kaveri. Hän on mies ja kuvittelee tosissaan olevansa kaikkien naisten unelmamies ja että kaikki naiset haluavat parisuhteeseen hänen kanssaan. Hänellä kuitenkin on naisystävä, jonka kanssa hän on parisuhteessa eikä voi pettää häntä olemalla suhteessa toisen kanssa. Tosiasiassa se parisuhdekin kyseisen naisen kanssa on vähän samankaltaista leikkiä, mitä ihmisillä on yleensä joskus alakoulussa. Että kysytään toiselta, että haluaako tämä olla yhdessä ja kun toinen vastaa, että haluaa, niin sitten ollaan suhteessa, seurustellaan ja rakastetaan toista, kunnes se suhde yllättäen loppuu ihan mitättömän syyn vuoksi kunnes se yllättäen taas alkaa uudelleen. Kyseinen nainen on kehitysvammainen ja he ovat vähän väliä yhdessä keskenään kunnes yllättäen eivät olekaan kunnes taas ovat yhdessä.
Aww pikkusta taitaa olla kade joku..
Ihhih
Vierailija kirjoitti:
Yks mun kaveri on aina oikeassa ja aina määrää, mitä tehdään. Se on tosi ärsyttävää.
No ehkä siinä on se ongelma että teistä hän vaan on se nopeampiälyinen ja päättäväisempi ja sinä olet se joka ei osaa päättää mitään tai et saa sanotuksi mitään tai sulle on aina kaikki ok/ihan sama ja haluat mielistellä muita.
Sitten takanapäin asia ei olekaan noin. Olet siis emotionaalinen huijari.
Epäaidot ja teeskentelevät ihmiset.
Ihmiset jotka siis esittää jotain roolia jonka ovat jostain opetelleet ja kokevat hyveelliseksi.
Esitetään kuuntelevaa, kannustavaa, empaattista ja muita ymmärtävää, mutta todellisuudessa ei ollakaan tätä. Myöhemmin paljastuu hyvinkin suvaitsemattomaksi ja muiden tapoja ja persoonallisuuksia paheksuvaksi jopa vahingoniloiseksi "rivienvälipiikittelijäksi".
Egoisti joka kerjää koko ajan validaatiota muilta. En välitä onko kyseessä "ihana" ilopilleri joka viihtyy juhlien keskipisteenä ja kertoo kaiken liioitellen vai uhriutuja jolla on aina kriisi päällä. Ihan sama minulle millä tavalla huomion kerjääminen tapahtuu. Kun tilassa on tällainen henkilö mikään asiapohjainen keskustelu johon tämä henkilö osaa sanoa vähemmän kuin muut ei sovi.
Henkilö joka ei kaiken pitkän elämänkokemuksen ja itselleen sattuneiden kolhujenkaan jälkeen kykene ilmaisemaan ystävätään kohtaan minkäänlaista empatiaa tai edes pienintäkään myötätuntoa kun ystävälle on elämä tuonut eteen murheita.
Tämä kuvastaa naispuolisessa ihmisessä huomattavaa tunnekylmyyttä ja itsekeskeisyyttä.
Minä, minä, minä, minun sitä ja tätä -ihmistyyppi.
Tämä lajike puhuu esim tavatessa tai puhelimessa aina ensin itsestään ja omista asioistaan. Vaikka ystävä soittaisi hänelle kertoakseen jostain hänelle sattuneesta tapahtumasta, tämä itsekeskeinen tyyppi varastaa puheajan ensin, sen jälkeen soittaja saa kertoa tarinansa lyhyesti ja välittömästi muutaman minuutin jälkeen itsekeskeinen tyyppi kääntää tavalla tai toisella puheen omiin juttuihinsa tai kertoo omia aiheeseen liittyviä kokemuksia.
Tämä sama kaava toistuu vuosikymmeniä.
Jos joskus toinen henkilö ottaakin suunvuoronsa eikä suostu puhumaan tämän itsekeskeisen henkilön jutuista, minä minä tyyppi saattaa helposti tulkita tämän toisen henkilön "päällepuhujaksi ja kokoajan äänessä olijaksi", koska ei saa itse olla äänessä.
Tauotta puhuvat ihmiset joilta on kadonnut ehkä iänkin myötä jo kyky kuunnella muita.
Kyky vuorovaikutteiseen keskusteluun ei onnistu.
Emptiakykyä ei ole.
Kaikki pyörii sairaanloisella tavalla itsensä ympärillä ja saa jopa agressiivisia piirteitä jos joku yrittää saada häntä näkemään asiaa toisen näkökulmasta.
Ruotsin keskustan puheenjohtaja , narsissisti Annie Lööf.Oksennus tulee kun kuuntelee häntä , lespaa eikä osaa edes kieltä kunnolla.
Naisiin hyvin ylimielistä ja joskus vihamielistäkin kommentointia kohdistava yksineläjämies.
Hänen vähättelevä äänensävynsä ja kehonkielensä paljastaa tätä ajattelumaailmaa tuon tuostakin, vaikkei nyt sanallisesti mitään loukkaavaa sanoisikaan.
Nuori oppositiokloppi joka kulkee sama paita päällä kesät talvet.
Sinänsä traagista että on kaikki tuo, mutta sitä ei kyetä arvostamaan ja ollaan onnettomia. Ihmisen mieli on sellainen helpolla että jos ei ole kokenut mitään rajuja vastoinkäymisiä niin kaikki hyvät asiat ovat täysin itsestäänselvyyksiä. Sitten kun esimerkiksi sairastutaan, pudotus kaikkivoipaisuudesta ja täydestä kontrollintunteesta on raju.