Kuvaile ärsyttävin ihminen, jonka tunnet
Siis luonteenpiirteet ja käyttäytyminen. Tietenkin niin, ettei kukaan tunnista.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Epäaidot ja teeskentelevät ihmiset.
Ihmiset jotka siis esittää jotain roolia jonka ovat jostain opetelleet ja kokevat hyveelliseksi.
Esitetään kuuntelevaa, kannustavaa, empaattista ja muita ymmärtävää, mutta todellisuudessa ei ollakaan tätä. Myöhemmin paljastuu hyvinkin suvaitsemattomaksi ja muiden tapoja ja persoonallisuuksia paheksuvaksi jopa vahingoniloiseksi "rivienvälipiikittelijäksi".
Marttina Aitolehti. On opetellut jonkun terapeutin hyminän niihin kostokroppa ohjelmiin :D
Ihmiset, jotka ei sano mitään ja ottaa kaiken itseensä. Kuvittelee, että kaikki mitä joku toinen sanoo on piikittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla ei ole tietoa asioista, esittävät omia luulojaan totena tietona.
Edellä mainitut ovat suuna päänä esittämässä totuutena kuvittelemiaan asioita. Nämä ovat aina äänessä! Puhuvat ennen kuin ajattelevat.
No just näin ajattelevat ihmiset ärsyttää. Kukaan ei saisi sanoa mitään, jos ei ole 100 vuoden kokemus ja osaa täydellistä natiivi englantia. Tyyliin ei saa puhua englantia, jos ei osaa kieltä täydellisesti. Todella ahdasmielistä seuraa.
Ihminen joka puhuu tauotta ihan mistä tahansa ja vielä extra ärsyttävää jos hän puhuu kokoajan itsestään tai itseensä liittyvistä asioista.
Tätä tapaa useimmiten iäkkäämmillä ihmisillä joilla kyky vuorovaikutteiseen keskusteluun ja toisen kuunteluun on kokonaan kadonnut. Ihan hurjan itsekeskeistä ja ärsyttävää, eikä tämä puhuja tajua (tai välitä) muuttaa hetkelsikään toimintatapaa vaikka hänelle vihjaillaan jatkuvasti siitä esim "saanko sanoa asiani loppuun", "maltatko hetken kuunnella" tai vaan rittää sanoa asiansa loppuun vaikka toinen huutaa päälle kokoajan. Huh, nää on niin väsyttäviä.
Intersektionalismin ylipappi joka julistaa omaa moraalista paremmuuttaan toisia kohtaan jatkuvasti sekä hokee uskonkappaleitaan saarnaten muille jostain 1800-luvun ongelmista luullen että ne ovat tätä päivää. Laiska saamaton keskinkertaisuus joka ei viitsi tehdä mitään kohottaakseen omanarvontuntoaan vaan hakee sitä tuota kautta tarvitsematta laittaa tikkua ristiin. Luulee että muut arvostavat häntä vaikka tilanne on päinvastoin.
Fatim Diarran ja Emmi Nuorgamin sekoitus.
Empaattiseksi ja maailmanparantajaksi itseään brändäävät ihmiset, jotka saattavat sanoa jotakin todella epäkohteliasta sinulle päin kasvoja. Kirkkain silmin, koska se on 'totuus'.
Vaihtoehtoisesti jakavat somessa luonnepalkintoja muille "tämä henkilö on todella rehellinen" tai "tämä henkilö onnistui tänään hienosti". Ikään kuin he itse olisivat automaattisesti siinä asemassa, että heillä on valta jaella näitä kehupalkintoja. Yleensä ovat itse kaukana rehellisestä tai ystävällisestä, mutta yrittävät näin kehumalla muita luoda vaikutelmaa, että ovat.
Rilla-Miikka Putkonen (nimi muutettu)
Ei ikinä kysy mitä muille kuuluu. Vetää pikaisessakin tapaamisessa heti puhelimensa esiin ja näyttää sieltä omasta mielestään maailman ihmeellisimmän lapsenlapsensa kuvia ja kertoo miten hienon nukkekodin tai leikkimajan miehensä on tälle lumihiutaleelle taas rakentanut. Ei kiinnostaisi yhtään, ihan moukkamaista keskittyä vain itseensä, eikä koskaan kysyä toisen kuulumisia. Viimeksi juuri kävi taas näin, vaikka varmasti tiesi, että minulla oli mies sairaalassa ja äitiä oltiin hautaamassa. Minä-minä-minä on tämän naisen nimi, voin sen kaikille kertoa. Voisin kuunnellakin, jos olisi edes yhtään vastavuoroista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä kysy mitä muille kuuluu. Vetää pikaisessakin tapaamisessa heti puhelimensa esiin ja näyttää sieltä omasta mielestään maailman ihmeellisimmän lapsenlapsensa kuvia ja kertoo miten hienon nukkekodin tai leikkimajan miehensä on tälle lumihiutaleelle taas rakentanut. Ei kiinnostaisi yhtään, ihan moukkamaista keskittyä vain itseensä, eikä koskaan kysyä toisen kuulumisia. Viimeksi juuri kävi taas näin, vaikka varmasti tiesi, että minulla oli mies sairaalassa ja äitiä oltiin hautaamassa. Minä-minä-minä on tämän naisen nimi, voin sen kaikille kertoa. Voisin kuunnellakin, jos olisi edes yhtään vastavuoroista.
Me tunnetaan sitten tasan samanlainen minä minä ihminen.
Minäkin tapasin pitkästä aikaa vanhan tuttavani jonka itsekeskeisyys vaan lisäätyy iän myötä. Hän ei kysy koskaan miten jakselen tms joka osoittaisi mitään empatiakykyä. Hän ei jaksa kuunnella minua yhtään, vaan ryntää puhumaan päälle ja jos sitten vielä yritän saada sanottua asiani loppuun, niin hän jatkaa joka ikinen kerta niin pitkään jankkaamista omasta näkökulmasta että saa sanoa viimeisen sanan.
Ihan kun joka asiassa olisi jotenkin kyse hänestä. ?????
Hän myös toistaa samoja asioita, argumentteja ym kommentteja vuodesta toiseen.
Hänelle on tullut viime vuosina myös kova tarve kehua itseään, tekemisiään, matkusteluitaan, omistusasuntoaan, rahavarojaan jne.
Kertoo seikkaperäisesti kaikki lastenlastensa tekemiset, vaatemallit, värit, kerhot, harrastukset jne vaikka taatusti tietää että en ole niin kovin kiinnostunut. Olen jopa joskus miettinyt tekeekö tätä minulle kiusallaan.
Harrastaa myös ns "puukon kääntämistä haavassa", eli esim jos joku kertoo hermissaan ettei ole koskaan saanut lapsia, hän alkaa haltioissaan kertoa omista lasten saamisista ja lapsenlapsista ja miten ihana oli tulla äidiksi jne.....
Siis taas kerran törppö joka ei tunne empatiaa eikä tajua putkiaivonaisena ettei noin sanota tuossa tilanteessa.
Ihminen joka työsään ei kuntele mitä itse puhuu! Kun mokaa ei ota vastuuta omista sanoista . Vaan laitaa sanan saattajan asialle.
Entinen, onneks entinen passiivisagressiivinen työkaveri tai henkilö jonka ois pitäny vetää projekteja. Työhönsä tympääntynyt, kiukkuinen, kyynistynyt, ylimielinen vastuun välttelijä jonka ammattitaito ja motivaatio jäänyt jonnekin 10 takaseen.
Teki jatkuvilla virheillään valtavaa tappiota yritykselle ja kehtaa mustamaalata muita projektin jälkeen kun itse ei hoida vastuitaan loppuun vaan poistuu aina ensimmäisenä hotellille huilammaan tai millon millekin lomille tai vaan vapaapäivää viettämään ja muut raataa 12 h työpäiviä ja selvittää hänen tekemättäjättämisiä.
Sietäis saada potkut mokoma laiskuri.
Se yks sovinistimies joka tyrkytti raamatun oppeja ja tulkitsi sieltä kaikkea naista halventavaa ja kerto niitä sit minulle. Ärähteli minulle täysin aiheetta, nokitteli ja nappaili sanoa tökerösti. Lapsen tasolle jäänyt mt ongelmainen polonen.
Kultalusikka lellipentu jolla vielä yli 35veenä prinsessaharhat päällä ja kaikki narsisteja jotka sanoo vähänkään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ei sano mitään ja ottaa kaiken itseensä. Kuvittelee, että kaikki mitä joku toinen sanoo on piikittelyä.
Tämä!
Tyhmyys yhdistettynä valtavaan egoon!
Ihmiset, jotka kokevat velvollisuudekseen ohjeistaa muista ihmisiä kaikessa ja pipo on niin kireällä, ettei veri kierrä.
Just viikonloppuna markkinoilla mun perässä käveli tällainen pariskunta.
Siellä oli ihan hirveästi koiria. Ihmettelin, miten ne niin nätisti osasikin olla siellä väentungoksessa. Sitten yks koira haukahti kahdesti. Heti kuului selän takaa "ärsyttää kun noi koirat haukkuu täällä", mihin toinen vastasi "niille pitää sanoa, ei ihmiset muuten ymmärrä, ellei niille sano!" Suomen suurimpien markkinoiden metelissä, missä torvet soi ja rälläkät lauloi, koira haukahti siis kahdesti.
Vieläkin ärsyttää tuo pariskunta, vaikkei mulla edes ole koiraa. Ois pitäny kääntyä ympäri ja "sanoa".
Oispa se nainen edes oikeesti mennyt sanomaan sille omistajalle, että sun koiras haukkuu. Oisin halunnu nähdä ilmeen.
Ihmiset joilla ei ole tietoa asioista, esittävät omia luulojaan totena tietona.
Edellä mainitut ovat suuna päänä esittämässä totuutena kuvittelemiaan asioita. Nämä ovat aina äänessä! Puhuvat ennen kuin ajattelevat.