Pienituloisena ei olisi kannattanut lapsia tehdä.
Elämä on yhtä kitkuttelua pienten tulojen takia. Miten te muut pienituloiset perheet pärjäätte?
Kommentit (10)
Olet ihan oikeassa, aloittaja. Me olemme opettajapariskunta, ja olemme vain todenneet, ettei meillä ole näillä tuloilla varaa hankkia lapsia. Elintaso laskisi liikaa, eikä meillä olisi välttämättä enää varaa asua kantakaupungissa. Suvussani on paljon monikkolapsia (olen itsekin), joten riski enemmän kuin yhden lapsen saamisesta on huomattava.
Eikö tätä asiaa kuuluisi miettiä ennen kuin niitä lapsia hankkii?
t. vela
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:46"]
Eikö tätä asiaa kuuluisi miettiä ennen kuin niitä lapsia hankkii?
t. vela
[/quote]
Harvat miettii niitä lapsia ja niiden elämää, ne miettii vaan itseään ja sitä miten se lapsi tyydyttää niiden tarpeet ja halut.
Huonoimmat vanhemmat tekevät aina eniten lapsia juuri tuon itsekkyyden ja empatiakyvyttömyden takia.
Melko hyvin, itse asiassa. Ei tässä mitään etelänmatkoja tehdä mutta saadaan kuitenkin ostettua kaikki tarpeellinen.
Niin ja talouden nettotulot ovat noin 2500e/kk, kaksi aikuista ja kolme lasta.
Lasten kanssa vielä pärjää, mutta auta armias kun lapset ovat teinejä... Sitä ei osannut 15 vuotta sitten ennakoida.
Miksi pitää hankkia enemmän kuin yksi? Jos päästäisiin siitä kulttuurista yli, niin olisi varmasti helpompaa.
Itse vasta odotan, mutta jo nyt udellaan joka suunnasta, että montakos ollaan hankkimassa. Kun erehdyn vastaamaan todenmukaisesti, että yhteen oltaisiin ihan tarpeeksi tyytyväisiä, niin voi helvetti mikä jankkaus alkaa... Että ei saa vaan yhtä hankkia, pilataan lapsiparan elämä ilman sisaruksia, ei saisi hankkia sitten ollenkaan jos vain yhden meinaa etc. etc. Että minutkin on jo aikalailla tuomittu jo universumin paskimmaksi äidiksi, kun en aio antaa lapsiraukalle sisarusparvea...
Sen sijaan itsekkäästi tarjoan paremman taloudellisen elämän, sekä stressittömämmät vanhemmat. Lapsparka, miten tuleekaan kestämään.
Hyvin pärjätään! Ite työtön ja mies töissä, mitään tärkeää ei ole jäänyt saamatta.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:34"]
Olet ihan oikeassa, aloittaja. Me olemme opettajapariskunta, ja olemme vain todenneet, ettei meillä ole näillä tuloilla varaa hankkia lapsia. Elintaso laskisi liikaa, eikä meillä olisi välttämättä enää varaa asua kantakaupungissa. Suvussani on paljon monikkolapsia (olen itsekin), joten riski enemmän kuin yhden lapsen saamisesta on huomattava.
[/quote]Miten opettajilla ei ole varaa hankkia lapsia, vaikka niitä tulisikin sitten kaksi?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:34"]
[/quote]Miten opettajilla ei ole varaa hankkia lapsia, vaikka niitä tulisikin sitten kaksi?
[/quote]Totta kai meillä on absoluuttisesti varaa hankkia lapsia. Niin on aloittajallakin. Kyse on siitä, onko lasten hankkiminen taloudellisesti kannattavaa eli onko lapsista saatava lisäarvo taloudellisen uhrauksen arvoinen. Me olemme todenneet, että joutuisimme luopumaan liian paljosta, joten emme hanki lapsia. Muiden lapset saavat riittää. :)
Työttömänä oon ja pärjätään ukon palkalla, töihin ei kannata mennä suurten päivähoitomaaksujen ja pienen palkan takia