Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RUOTSIA OSAAVAT, kattokaa mun "aine"

Vierailija
18.09.2015 |

Terve. Opiskelen siis ekaa vuotta ammattikorkeakoulussa ja ruotsin valmentavalla kurssilla tuli tehtäväksi tehdä 100-200 sivunen aine. Oon käyny ruotsia viimeks lukion kakkosella 7v sitten, enkä ees kirjottanu koko ainetta. Oon ihan kujalla enkä oikeestaan muista mitään, siks tuolla kertauskurssilla olenkin :D

Tekstin pääsanoma pitäs olla, että nuorisotilaa ei saa muuttaa kauas kaupungista + vähän perusteluja sille. Ei tarvii alkaa korjaamaan (ellei oo ihan päin vittua) Mutta lähinnä, että ymmärrettkö mitä yritän sanoo? Tai ymmärtääköhän ope? Tosiaan vasta kertauskurssi niin tuskin se opekaan olettaa että heti kaikki kielioppi säännöt halussa, mutta kuhan se pääasia ees jotenkin tulis selville. Elkää naurako :D

Hej Peter!

Jag hörde att man ska flytta ungdomslokalen från centrum till Flogsta. Jag tror att det är inte bra idea. Jag har jobbat med ungdomar över 15 år så jag känner dem ganska bra.

På fritiden kommer ungdomarna till centrum. I centrum det finss många olika saker att göra. Bio teater, varuhuset, cafeer och idrotshallen. Ungomarna kommer till centrum varje dag så det är lätt att komma till ungomslokalen också. Du måste veta att skolor är också i centrum och ungodmarna kommer till ungomslokalen varje dag efter skolan.

Om ungomslokalen  flyttar 10kilometer från centrum det kan bli en katastof för ungdomsarbete. Ungdomarna har inte bilar och bussar är dyra så de kan inte komma till ungomslokalen så ofta.

Vad ska ungomarna göra i centrum om de har inte ingen plats här i stan? Nu de kan spela, hänga och titta på tv med vuxen. Vem ska kontrollera ungomarna  i stan om ungdomslokalen flytta till Flogsta?

Jag hoppas att du förstår vad är bäst för ungdomarna.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon ymmärtää, vaikka virheitä onkin. Samaa tasoa oli kuin omat aineet lukiossa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi