Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaalikyllästyminen mieheen, mikä avuksi?

Vierailija
31.03.2022 |

Olemme olleet jo reilusti yli 10 vuotta yhdessä, on lapsia jne. Aika paljon on ollut vastoinkäymisiä näinä vuosina. Meistä riippumattomia, sekä suhteeseen itseensä on liittynyt paljon haasteita.

Mies oli tosi lapsellinen vielä silloin kun alettiin seurustella ja meni vuosia ennen kuin hän vähän edes kasvoi ihmisenä. Olin lasten kanssa paljon yksin kun he olivat pienempiä, jouduin ottamaan paljon vastuuta perheestä, kodista, taloudesta.. Mies on vähän skarpannut näinä vuosina, kun on ikää tullut enemmän, mutta ei mielestäni tarpeeksi. Lisäksi minun on ehkä vaikea unohtaa ja antaa anteeksi vanhoja asioita, kun yhä edelleen koen että moni asia on epäreilua suhteessa. Kommunikointi on aina ollut haastavaa, mies aina puolustelee itseään kun hermostun jostain, ei esim ole tehnyt ollenkaan kotitöitä tms, ja kauniit pyynnöt eivät ole ”menneet perille”. Ylipäänsä tuntuu että itse olen aina ns pitänyt pakkaa kasassa. Myös raha-asioissa mies huono. Yksinkertaiset asiat kuten kaupassa käynti vaatii melkein että kädestä pitäen pitää kertoa mitä sieltä ostetaan. Rehellisesti olen monesti tuntenut itseni joksikin tukihenkilöksi.

Mies kovasti sanoo että haluaa muuttua lisää, eikä halua olla sellainen joka pitää itsestäänselvyytenä että lapset ja koti on hoidossa, mutta silti hän tekee sen. Jos hän tulee kotiin töistä, niin ei hänelle tule edes mieleen että voisi käydä kaupassa tai alkaa laittaa ruokaa, ellei erikseen pyydä. Vaikka aina pitää syödä iltaisin ja tämä asia on puhuttu läpi miljoonat kerrat. Silti ei vaan onnistu?

Minulla on halutkin mennyt jo useampi vuosi sitten ja mies harmittelee kun ei ole parisuhdetta, eli toisinsanoen hän ei saa seksiä.

Mikä oikeasti avuksi? Voiko tilanne enää muuttua paremmaksi? Parisuhdeterapiassa olemme olleet pariinkin kertaan, nyt viimeksi mies halusi lopettaa sen kun koki jotenkin että terapeutti oli huono.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ruuanteon suhteen, olisiko mahdollista vaikka tehdä lista minä päivinä mies tekee ruokaa?

Miksi mies ei tekisi tällaista listaa itselleen? Vaan eipä ole ilmeisesti tehnyt.

Huoh. Tuollaisella asenteella ei ihme, jos suhteet ei kestä tai mitään ei saada tehtyä.

Eikö olisi parasta ehdottaa miehelle kyseistä listaa, kuin odotella ja mököttää ja toivoa, että mies osaisi jotenkin ajatukset lukea ja vain hoitaa tälläisiä asioita? 

Vierailija
42/42 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa seksi auttaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme